Урок на свято доброти і розуму



Скачати 70.78 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір70.78 Kb.
ДЕСЯТЬ

УЧИТЕЛЬСЬКИХ ЗАПОВІДЕЙ



  1. Люби себе й обраний тобою шлях.

  2. Читай на ніч хоча б щось.

  3. Схиляйся перед чистотою і цнотливістю дитинства.

  4. Йди на урок, як на іспит, але перетворюй урок на свято доброти і розуму.

  5. Якщо учень не зробив домашнього завдання, не картай його, а уяви, що в нього, можливо, були важливіші справи. Або, що прикро, і ти, і твій предмет для нього м’яко кажучи, не досить симпатичні.

  6. Захоплюйся дитячими відкриттями і не поспішай оцінювати їх за допомогою цифр.

  7. Принось на кожен урок диво: вірш, пісеньку, запис голосів видатних людей, притчу, приклад із життя, анекдот, афоризм, оригінальну задачу, жарт…

  8. Твоя головна зброя – бадьорість, життєрадісність, гуманність, а не буркотіння, вимогливість, переслідування, демонстрація втоми.

  9. Твоє обличчя має бути красивим, одухотвореним красою, а твій зовнішній вигляд не повинен нагадувати по неминучу пенсію й нудне життя.

  10. Якщо учні пам’ятають не тебе, а твої слова і вчинки, значить твоє педагогічне життя вдалося.


Пам’ятка

«З чого починається ефективний урок»


    • На помилках вчаться. Помилки навіть потрібні для навчального процесу.

    • Давайте дітям максимально виявити свою ініціативу. Вчіть учнів самостійно думати і працювати.

    • Творче ставлення до роботи і навчання – запорука ефективного уроку.

    • Не у всіх дітей вистачає терпіння та наполегливості поступово переходити від простого до складного. Не давайте учням зневіритися у своїх силах.

    • Якщо ваш голос виказує роздратування, розчарування та зневіру, діти запам’ятають саме ці емоції, а не мудрість, яку ви намагалися до них донести.

    • Кожен учень по-своєму сприймає матеріал. Зважайте на це.

    • Найкращий той діалог, у процесі якого діти відгукуються не на слова, а на думки.

    • Добрій пам’яті передує пильна увага.

    • Думки учня набагато продуктивніші за думки вчителя.

    • Чогось навчитися можна тільки практикою.

    • Повторювати вивчений матеріал потрібно з інтервалами.

    • Створюйте проблемні ситуації на уроках. Там, де немає вибору, нема мислення.

    • Якщо дитина дивується – вона починає мислити. Нові ідеї – продукт творчої яви.

    • Зацікавленість – найдужча мотивація до навчання.

    • Учіть дітей робити нотатки.

    • Запам’ятовування матеріалу часто-густо залежить від його викладу. Про рівень вчителя можна зробити висновок із того, як він уміє висловлюватися.

    • Є два основні мотиви, які формують поведінку людини: отримати нагороду і уникнути покарання. Застосовуйте ці мотиви на уроках.

    • Якщо вчитель стоїть, він більше привертає увагу дітей.

    • Плануйте дискусії, диспути на уроках. Це посилює увагу дітей.

    • Учитель не повинен говорити без упину. Діти не встигають за його думками.

    • Про те, наскільки цікавим є зміст уроку, робіть висновок не зі свого погляду, а з погляду учнів. Особливо ретельно готуйте початок уроку. Часто саме від нього залежить успіх усього заняття.



Р. Кіплінг «Коли…»
Спокійним будь, коли всі шаленіють

І за шаленство ще й тебе клянуть.

Коли ніхто тебе не зрозуміє –

Звіряйсь на себе і спокійним будь;

Чекаючи, не виснажись від втоми,

Ошуканий, не вдайся до брехні,

Не видавайся янголом нікому

І не зважай на вигуки дурні.

Свої дуки завжди обстоюй тихо,

В безодню марних мрій не поринай,

Готовий будь зустріти Щастя й Лихо –

Вони ж близнята, це ти добре знай;

Тримайсь, коли твої слова злочинно

Перевертають підлі брехуни.

Коли ж усе, що сотворив, загине –

Перепочинь і знову розпочни.

Будь здатен все найкраще, що ти маєш,

На стіл покласти, взятися до гри,

І не шкодуй, коли ти все програєш –

Докупи сили і думки збери;

Умій примусить Серце, Нерви, М’язи,

Позбавлені снаги тобі служить,

Коли душа згоряє вся одразу,

І тільки Воля каже: «Треба жить!»

У натовпі собою залишайся,

А з королями гідність зберігай,

Ні ворогу, ні другу не піддайся,

Надмірної поваги не шукай;

Нехай секунда кожна у хвилині

Тебе веде до вірної мети –



Тоді весь світ до ніг твоїх полине,

Тоді Людина ти!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка