Урок на твою думку ? ( Повчальний, гарний, змістовний, продуктивний, цікавий). А яким повинен бути ти на уроці ? У уважним р розумним О



Скачати 88.97 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір88.97 Kb.
Тема. Звуки [з], [з′]. Позначення їх буквами З, з («зе»).

Мета: ознайомити учня з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; закріпити вміння учня виділяти у словах звук; збагачувати словниковий запас, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, увагу, мислення, спостережливість; виховувати гуманне почуття, естетичний смак, любов та дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: таблиця запису складів, каса розрізних букв, малюнки «зимові розваги»,фішки( звуковий аналіз),зразок друкованої букви,презентація.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

І. Організаційний момент.
1. Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час наcтав

Бо урок у нас читання

Чарівний і незвичайний. (Слайд)

В народі кажуть, що добрий гість – домі радість. Сподіваюсь, що ти, як і я, радий нашим гостям. Давай з ними привітаємось. (Вітаємось, повернувшись до присутніх).
Сідаємо тихенько, домовимось не шуміти, на уроці не дрімати, а знання мерщій хапати. То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаємо.

2. - Яким повинен бути урок на твою думку ? ( Повчальний, гарний, змістовний, продуктивний, цікавий).

А яким повинен бути ти на уроці ?

У - уважним

Р - розумним

О – організованим

К – комунікабельним, а ще активним, дисциплінованим.(Слайд)

ІІ. Повідомлення теми та мотивація навчальної діяльності учня.

Сьогодні на уроці ми повторимо те,що вивчили на попередньому уроці,ознайомимось з новими звуками та буквою,що їх позначає, поміркуємо та дізнаємось багато цікавого.


ІІІ Повторення раніше вивченого

1 Мовна розминка

1. « Як годиться по порядку все повторимо спочатку».

а) Мовна розминка.

А ти сьогодні вранці робив зарядку? ( Так) . Давай тепер зробимо зарядку для нашого язичка, дихальні вправи.

Б) Дихальні вправи :

вдих-видих (вдихаємо аромат троянди); (Слайд)

подути на гарячий чай; (Слайд)

з долоньки здмухнути пір'їнку; (Слайд)

в) Вправи для язика :

«поклацати» язичком ,як іде коник; (Слайд)

2.Повторення скоромовки :Морозе,морозе, зміни сани на воза. (Слайд)

а)Спочатку вчитель;(повільно,швидко,ще швидше)

б)Потім учень;

3.Повторення вивчених букв

- Назви букви,що позначають голосні(приголосні)звуки. ( «Абетка»)

- Як позначаємо голосні звуки?(о)

- Як позначаємо приголосні звуки? (-)

- Як позначаємо пом’якшення приголосного звука?(=)

- Який голосний звук пом’якшує попередній приголосний звук ?(і)

4.Робота із складовою таблицею

- Давай пограємо в гру « Вчитель – учень ».І рядок-я вчитель,ти учень. ІІ рядок - я учень,ти – вчитель. І так до кінця.




у

о

і

и

а

е

к

ку

ко

кі

ки

ка

ке

м

му

мо

мі

ми

ма

ме

л

лу

ло

лі

ли

ла

ле

н

ну

но

ні

ни

на

не

в

ву

во

ві

ви

ва

ве

д

ду

до

ді

ди

да

де

р

ру

ро

рі

ри

ра

ре

с

су

со

сі

си

са

се

5.Веселі читалочки

а) Вчитель читає;

б) Читаємо разом;

в) Учень читає сам;

Да, до, ду, де, ді.

Добре раку у воді.

Ді, де, ду, до, да.

Тепла у ставку вода. (Картка)

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Робота над загадками.

•   В синім небі світлячки

Світять нам щоночі.

Як їх звати? (Зірочки)

О. Катрин


•   Не сидить вона без діла,

дуже любить колір білий:

Землю посипа сніжком,

наче білим порошком. (Зима) (Слайд)

О. Катрин


—  Назви перший звук у цих словах. Побудуй звукові моделі цих слів.
Пригадай, як позначаємо пом’якшений приголосний звук ?
2. Гра «Упіймай слова зі звуками [з], [з']»
Зима морозяна на дворі.

Замети білі на землі.

Зорюють в небі ясні зорі.

Заснули зайчики малі.

Я. Забіла (Слайд)

3. Гра «Укажи місце звуків [з], [з'] у словах»
—  Виділи звуки [з], [з’] і вкажи їх місце (на початку, в середині, в кінці) у поданих словах:

земля, березень, зерно, зілля, азбука, візерунок, віз, гарбуз .
- А тепер переходимо до ознайомлення з новою буквою.

4.    Ознайомлення з буквою Зз («зе»)


— Звуки [з] [з'] позначаються буквою «зе».

Демонстрування букви «зе» (великої і малої). Аналіз букви, порівняння великої і малої букви, порівняння з іншими буквами. Знаходження місця букви в азбуці.


—  На що схожа буква «зе»?



Збоку, знизу і згори

схожа «зе» на цифру «три».

Є три зуби в букви «зе»,

ними все вона гризе. (Слайд)
-А зараз надрукуємо букву у зошиті.
Фізкультхвилинка

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!

Будем ми відпочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер поставим руки в боки,

Як зайчата ─ скоки-скоки!

Дев’ять! Десять! Вісім! Сім!

Час за парти сісти нам.
5. -  А зараз ми переходимо до роботи з нашим другом букварем. (с. 72-73)
1)     Зіставлення звуків [з], [с], [з'], [сі за таблицею даною в будиночках.

Учень з учителем ще раз підсумовує, що звуки [з], [з'] вимовляються з голосом, а [с], [с*] — тільки із шумом.


  • Давай почитаємо наші будиночки (у вигляді скоромовки):

а) спочатку читаємо лівий стовпчик ;

б) тепер правий;

в) читання складів із збігом приголосних(читаємо по порядку: вчитель
-зна-сна,учень . І так прочитуємо до кінця.
3)   Розучування скоромовки :

а) Вчитель читає;

- Уважним будь,бо в нашій скоромовці змінюється приголосний –с- на –з-, і при цьому змінюється значення слова «коса-коза»
У Назара коса. У Зіни коза.
4)     Робота над словами замок і замок.
—  Відгадай загадку.
•   Не гавкає, не кусає,

А до хати не пускає. (Замок) (Слайд)
—  Виклади слово з букв розрізної азбуки, постав наголос. Який склад у цьому слові наголошений?
—  Поміняй наголос. Яке слово отримали?
—  Чи змінилося значення слова зі зміною наголосу?
Словникова робота: Замок-пристрій для замикання дверей.

Замок – укріплена


 Розглянь малюнки , склади речення зі словами замок і замок.
5) Зорова гімнастика.
6) Робота над текстом «Весела зима». (Слайд)
- Подивись уважно на малюнки. Яка пора року зображена на малюнках?

1) Читання тексту «Весела зима» вчителем.


- Запам'ятай імена дітей?

2) Словникова робота

Коло (дому) — близько, поруч (з домом).

Замурував (у лід) — покрив льодом.

Ковзанка — місце для катання на ковзанах.
б) Читання тексту «луною» за вчителем.
—  Що зробив мороз з вікнами? з водоймами?
— Де тато залив ковзанку? Чому Зіні повезло?
в) – А тепер спробуй прочитати І абзац тексту.
7)     Робота над фразеологізмами.
- Зараз я прочитаю вислови,а ти поясни їх значення:
- Читаю,а учень пояснює(і так з кожним висловом)
Не водити за носа. (Не обманювати)

Не задирати носа. (Не зазнаватися)

Не показувати носа. (Не з'являтися, не виходити)

V.ПІДСУМОК УРОКУ

- Перед тобою були поставленні завдання і виконав усі дуже добре. Ти молодець!Св. Миколай не забуває слухняних,уважних,працьовитих дітей,так що чекай його до себе в гості.



- Яку букву вивчили на сьогоднішньому уроці? Які звуки вона позначає на письмі? Як вимовляються звуки [з], [з']?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка