Урок навчання грамоти (читання) 1 клас



Скачати 65.77 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір65.77 Kb.
ВІДКРИТИЙ УРОК

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (ЧИТАННЯ)

1 КЛАС

ТЕМА. Звук [ф], позначення його буквою «еф». Читання слів. Опрацювання

вірша І. Макоти і тексту «Телефон». Складання правил розмови по

телефону.

МЕТА. Ознайомити учнів з буквами Ф ф та їх звуковим значенням;

відпрацювати артикуляцію звука (ф); формувати вміння робити звуко-

буквений аналіз слів, складати правила розмови по телефону;розвивати

активний словник учнів, усне мовлення; виховувати любов до рідної

мови.
ОБЛАДНАННЯ. Каса букв, звукові фішки, предметні малюнки, ілюстрації,

проектор.
ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Встаньте, діти ви рівненько.

Посміхніться всі гарненько

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться ви до себе,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь – «Добрий день!» -




  1. А тепер сідайте, діти, (СЛАЙД 2)
    Домовляймось – не шуміти.
    Руку гарно піднімати,
    Чітко в лад відповідати.
    На уроці не дрімати,
    Добре всі слова читати.

  2. Прочитаймо девіз нашого уроку: (СЛАЙД 3 )
    Хто багато читає, той багато знає!


ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Гра «Мікрофон»

  • Яку букву, ми вивчали на минулих уроках?

  • Які звуки вона позначає?

  • Скільки звуків позначає буква «Ща»?


ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

1. Підготовка до вивчення нової букви.

Швидко спливає час, сторінку за сторінкою ми гортаємо букварика, знайомлячись із усе новими і новими літерами. І ось у букварі залишалася тільки одна – єдина незнайома нам буква.

І для того, щоб остаточно дізнатися, що ж це за буква, ми на сьогоднішньому уроці побуваємо у казковому королівстві «Букварія» (СЛАЙД4). Жителями якого є букви, а також там проживає багато різноманітних звіряток і казкових героїв. Зустрічаючись з ними ми зможемо дізнатися про цю нову літеру, а також вивчити її. Ознайомимось з її звуковим значенням та навчимося читати з нею нові слова, а ще ми будемо читати, гратися, знайомитися з новими словами.

Отож, починаємо нашу подорож! (СЛАЙД 5)



ІІІ. Розвиток артикуляції, дихання, навички читання.

  1. Перша наша зупинка, біля центральних воріт. Для того, щоб їх відкрити, потрібно виконати вправи для артикуляційного апарату.
    А щоб ротик був слухняний,  (СЛАЙД 6)
    Зробимо для нього вправи.
    Вправа «Віконечко» (СЛАЙД 7)
    Широко відкрити рот – «тепло». Закрити рот – «холодно».
    Вправа «Годинник» (СЛАЙД 8)
    Посміхнутися. Відкрити рот. Кінчик язика переводити від одного куточка

ротика до іншого («тік-так», як цокає годинник)
Вправа «Слоненята» (СЛАЙД 9)
Витягуємо губи вперед трубочкою, неначе хобот у слоненяти. 
Вправи на дихання:
Вправа «Дмухаємо на пір’їнку» (СЛАЙД 10)
Вдих – видих повільний, ніби дмухаєш на пір’їнку. 

Вправу виконали ми,

І у замок всі зайшли.
1. Читання таблиці складів (СЛАЙД 11)

  • Читаємо склади з різною інтонацією: весело, сумно, питально, повчально.

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом.

Протягом усієї подорожі ми з вами будемо знайомитися і вивчати нову літеру, а добрим помічником у цій важливій справі нам стане… А хто ж це такий?... ви дізнаєтеся після того як відгадаєте загадку.



  1. Відгадування загадки (СЛАЙД 12)

- До нас у гості спішить одна тварина. А яка?
Дуже довга в неї шия,
Ще й смугаста, як у змія.
І тому через паркан
Заглядає, ніби кран. (Жирафа)
2. Розповідь про жирафа.
Жирафа - найвища тварина у світі. Її можна побачити в зоопарку, а також по телевізору. Полюбляє їсти акацію. (СЛАЙД 13)
3. Спостереження за вимовою звука.

  • Який новий звук чуєте у слові «жирафа»? ( Звук «ф») (Відповіді дітей)

  • Діти, ми сьогодні з вами познайомимося з новою буквою «Ф» (еф), яка позначає звук [Ф].  Навчимося читати склади і слова з нею. (СЛАЙД 14)

  1.  Гра «Добавлянка» 

(Вчитель зачитує фразу чистомовки, а діти добавляють останній склад)

Фи – Фи – Фи – пробігли жирафи
Фо – Фо – Фо – повернись жирафо
Фу – Фу – Фу – бачимо жирафу
Фі – Фі – Фі – дай сіна жирафі 

  1. Робота над звуком

  • Діти, поверніться один до одного і промовте  звук [ф] 3 рази.

  • При вимові звука [ф] нижня губа притискається до верхніх зубів, цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без будь-якого голосу.

  • Якщо звук вимовляємо з перешкодами, то він приголосний.

Висновок. [Ф] - приголосний звук 

  1. Добір слів з новим звуком.

  • Доберіть слова зі звуком (ф) (Футбол, фіалка, ферма, фотоапарат,Федір, фламінго, форма, фірма)

  • З вищеназваних слів діти роблять висновок, що звук [ф] є приголосний: твердий і пом’якшений.

4. Звуко-буквений аналіз слова.
- Жирафа принесла квітку, подивіться, що це за квітка. (СЛАЙД 15).
Це квітка фіалка – рослина з фіолетовими, жовтими або білими квітами. Цвіте з ранньої весни до кінця літа. (СЛАЙД 16)
У зеленому ліску,
Під корчиком в холодку
Такі фіалки зацвіли – 
Пахучі, сині, тільки рви!
Форма така: має п’ять пелюсток
І напівкруглий зелений листок.
Серединка у неї жовтенька,
Личко не кругле, а трохи довгеньке.
Квітка ніжна, низенька, дрібненька,
А як запахне – стаєм веселенькі.

Давайте складемо слово «фіалка», і зробимо до нього звукову модель.

    1. учень біля дошки складає слово, а другий робить звукову модель)

    1. Робота в парах

(Всі інші дітки роблять звукову модель слова парами)

Аналізують кожен звук. Перший звук [Ф] приголосний м’який, що підказує що він м’який (Буква І) (СЛАЙД 17)

4.Фізкультхвилинка (СЛАЙД 18)
Наша жирафа міцно спала,
Навіть пісню не співала,
Та нарешті стрепенулась
І довкола озирнулась.
Стала смачненько потягатись
І чистенько умиватись.
Зуби довгі нагострила,
І на поле знов побігла.
Буде листя обривати
І животик набивати.
Ми з жирафою відпочили
І за парти тихо сіли. 
V. Ознайомлення з новою буквою
1. Проблемна ситуація

  • Прочитайте слово яке записане на дошці. (СЛАЙД 19)

артух
- Якої букви не вистачає?

  • Буква “еФ” позначається звуком [ф]

  • Повторіть назву букви. 

  • У нашому будинку – касі залишилася незаселеною одна квартира. Тут житиме буква “еф” (заселяю). 

  • Що вам нагадує нова буква? (Демонстрація букви учнями)

Читання вірша про букву «Ф» з кумедної абетки.

Ми заповнили всі віконечка каси.

- Порядок букв називається алфавіт або абетка чи азбука.
2.Читання складів
ФА ФО ФУ ФИ ФІ ФЕ (СЛАЙД 20)

АФ ОФ УФ ИФ ІФ ЕФ (СЛАЙД 21)



5. Фізкультхвилинка (СЛАЙД 22)
Африканський дощик

VІ. Робота за букварем

  1. Читання колонок слів. (ст.132) (СЛАЙД 23)

(Демонстрація малюнків до кожного слова)

а) Читає вчитель
Повторіть ці слова, чітко вимовляючи звук [Ф].

б) Читання ланцюжком

  • Читання вірша І. Макоти

а) читає вчитель
б) читає учень на вибір учителя
Робота з малюнками

Подивіться на дошку, що ви бачите на малюнках. (Телефони)



  • Для чого людям телефони?  Знайдіть і покладіть пальчик на звукову модель у підручнику яка відповідає слову ТЕЛЕФОН.

  • Зверніть увагу на п’ятий звук у цьому слові. Який він за звучанням?

  • Читання тексту «Телефон» учителем.

  • Опрацювання тексту, складання правил спілкування по телефону.

  • Молодці, діти. Жирафі дуже сподобалося на нашому уроці.

VІІІ Підсумок уроку.
Гра “Телефон ”
(телефонний дзвінок)

  • Ой, дивіться, хтось нам телефонує!

  • Алло, жирафа, зараз у нас!

  • Так, ми вивчили нову букву!

  • Зараз вам учні усе розкажуть.

  • Друзі жирафа запитують:Яку букву вичили? Який звук позначає?

  • І ось ми закінчили нашу мандрівку вивчення букв по королівству Букварії, але шлях продовжується. Тому, успіхів у навчанні! (СЛАЙД 24)

  • На цьому наш урок закінчений. Дякую за увагу!



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка