Урок навчання грамоти Тема. Письмо буквосполучення «дз» та слів з ним. 1 клас



Дата конвертації21.02.2016
Розмір50.9 Kb.
Навчально-виховний комплекс №1

«Дошкільний навчальний заклад –

загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»

Урок навчання грамоти

Тема. Письмо буквосполучення «дз»

та слів з ним.

1 клас

Підготувала : В.В. Муляревич,

вчитель І категорії
Умань

2009


Дата проведення: 13 березня 2009 р.

Тема. Письмо буквосполучення «дз» та слів з ним.

Мета: ознайомити з написанням буквосполучення «дз», його звуковим

значенням, навчити писати слова з буквосполученням «дз»;

розвивати мислення, увагу, пізнавальні інтереси, мовлення учнів;

виховувати самостійність і організованість.


Хід уроку

І. Організаційний момент.

Рада я вас всіх вітати

І урок наш розпочати.

Настрій – супер, погода – клас,

До роботи - все гаразд!

- Девіз нашого уроку – «Дізнавайся нове!». А допоможе нам в цьому «Лист відкриттів». Все нове ми будемо відмічати тут.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.


- Чи всі букви ми вивчили?

- Букви зібрались в гості (на дошці – поїзд з буквами).


а о е

і и у


б в г ґ ж й к л м н п р с т ф х ц ч ш

щ

ь

я ю

є ї




- Які букви їдуть у першому і другому вагоні? Чому я,ю,є,ї їдуть окремо?

Які букви їдуть у третьому вагоні? Чому дві букви їдуть самі?

- Подивіться уважно: в третьому вагоні не вистачає двох букв. Саме до них ми сьогодні і поїдемо у гості. Знайдіть, які ж це букви?

(Коли діти знаходять букви, відкриваються віконечка будинку, в них - букви

«д» і «з»)

д


з


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, ви любите гратись? Букви «д» і «з» теж люблять гратись. Давайте з ними пограємось.

Проблемна ситуація (робота в групах)

А) Розкласти малюнки по групах: 1- слова, які починаються буквою «д», 2 – слова, які починаються буквою «з».

Слова: диван, зірка, дерево, дятел, дзеркало, дзиґа, дзвінок, диня, зубр, дзьоб, змія, зима, заєць.

Б) Перевірка роботи.

Назвіть слова, що починаються буквою «д». (Кожна група оголошує результати). В кожній групі результати різні.

- Звідки ми можемо дізнатись, як правильно пишуться ці слова?

В) Перевірка виконаного завдання (робота в групах)

Перша група читає текст і підкреслює слова з буквосполученням «дз»,

друга працює з орфографічними словниками , третя читає слова на картках.

- Тепер назвіть слова, в яких букви «д» і «з» стоять поруч.

(Діти знаходять слова, які починаються буквосполученням «дз».)

- Чи довелось вам перекладати малюнки з однієї групи в іншу?


ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

- Для того, щоб в подальшому уникнути таких помилок, ми сьогодні на уроці навчимось писати слова з буквосполученням «дз».


V. Вивчення нового матеріалу.

- Але спочатку потренуємо наші пальчики.

1. Пальчикова гімнастика.

«Дзеркало»

Ти у дзеркальце дивись,

Рухи всі повторюй.

Пальці вгору – пальці вниз,

Раз – угору, знову – вниз,

В кулачки збирайтесь,

Потім випрямляйтесь.

(Долоні рук на ребрі стоять одна проти другої. Далі рухи за текстом.)
2. Робота в робочому зошиті.

Списування з друкованого тексту.

На дошці записані слова:

Дзвін, дзюрчить.

- Запишіть ці слова в зошит.

- Як ви з’єднали букви «д» і «з»? (Декілька учнів одночасно пишуть з’єднання на дошці)

- Як ви гадаєте, яке з’єднання правильне?

- Давайте перевіримо за прописом.


2. Каліграфічна хвилинка.

Написання з’єднань.

- Отже, перше відкриття ми зробили – ми навчились правильно з’єднувати букви «д» і «з» (відкриваємо на «Листі відкриттів» з’єднання).
3. Звуковий аналіз слова.

- Викладіть звукову схему слова «дзвін»

- Перевірте, чи така у вас схема: - = • -

- Чому наші схеми відрізняються? (Діти роблять висновок, що буквосполучення «дз» позначає один звук, читають правило: «Буквосполучення «дз» позначає один звук»

- Не забуваючи це правило, зробимо звуко-буквений аналіз слова «дзюрчить».

Дзюрчить – 2 скл, 8 б., 6 зв.

- Отже, тепер ми зробили друге відкриття: буквосполучення «дз» позначає один звук, який може бути твердим і м’яким.
VІ. Осмислення навчального матеріалу.

1. Релаксаційна пауза.

- Покладіть голівки на парти і уявіть, що ви в будинку у буквосполучення «дз». Які предмети, в назвах яких є «дз», ви могли б там побачити? Давайте запишемо ці слова.(Діти виходять до дошки і записують слова).


2. Диктант слів з буквосполученням «дз».

Дзеркало, дзиґа, кукурудза, дзвоник, ґудзик, дзьоб, дзвінок.

- Підкресліть у словах буквосполучення «дз».

- Наше третє відкриття – ми навчилися писати слова з буквосполученням «дз».


VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

1. Творче завдання.

- Зі слів кожного рядка складіть речення.



Столі, дзеркало, стоїть, на.

Нас, кличе, школи, дзвоник, до.

- Запишіть ці речення в зошити. Позначте звук [дз] в словах.


2. Гра «Сигнальник» (робота в парах).

( На дошці слова – дзиґа, ґудзик, дзвінок, дзеркало.

- Покажіть, скільки букв і скільки звуків в цьому слові. (Один учень показує кількість букв, а інший – кількість звуків).
4. Розвиток мовлення.

- Складіть маленьку розповідь, але таку, щоб в ній обов’язково були слова «дзиґа», «ґудзик», «дзвінок» і «дзеркало».


VІІІ. Підсумок уроку.

- Давайте подивимось на «Лист відкриттів» і перевіримо, які ж відкриття ми зробили на сьогоднішньому уроці.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка