Урок навчання грамоти «Закріплення вимови слів з апострофом. Робота над прислів’ями.»



Скачати 46.64 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір46.64 Kb.
Управління освіти, молоді та спорту

Баришівської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Баришівської районної ради



Урок навчання грамоти

«Закріплення вимови слів з апострофом. Робота над прислів’ями.»

Підготувала

вчитель початкових класів Чесніша Катерина Григорівна 2013 р

Тема. Закріплення вимови слів із апострофом. Робота над прислів’ями.

Мета. Закріпити навички вимови й читання слів із апострофом;розвивати вміння спостерігати,порівнювати,узагальнювати звукові явища;вдосконалювати навички читання зв’язних текстів;працювати над виразністю читання прислів’їв;розвивати діалогічне мовлення;виховувати любов до природи.

Обладнання.Каса букв,звукові фішки,предметні малюнки,картки з прислів’ями,таблиці скоромовок і чистомовок.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Вчитель:

Дзвоник всім нам дав наказ,

До роботи швидше в клас.

Біля парти станем чемно-

Час мине хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.


  1. Мотивація навчальної діяльності

- Зараз у нас буде урок читання. На уроці ми будемо…

(уважні,кмітливі,дисципліновані)

- А щоб гарно читати,щоб ротик був слухняним,проведемо мовну розминку:

-артикуляційна хвилинка:(читання складів за таблицями)

-чистомовки,скоромовки

- Діти!Сьогодні до нас на урок завітала незвичайна гостя. Але вона зайде в клас лише тоді,коли ми її запросимо. Відгадати ім’я гості нам допоможе ось таке цікаве завдання:

(на дошці записані слова ВЕДМІДЬ,ЛЕЛЕКА,ЛИСИЦЯ,ГОРНОСТАЙ,БІЛКА)

- Візьміть з 1-ого слова-1-у літеру,з 2-ого слова -2-у літеру і т. д.

У вас вийде слово,яке ви повинні голосно промовити:ВЕСНА!

- Так,діти,на вулиці весна. Оживає природа від зимового сну. Отож весна завітала і до нас на урок. Давайте її голосно ще раз погукаємо:

- Веснонько,веснонько,що ти нам принесла?

Заходить дівчинка в образіВесни:

- Принесла я вам тепло,радість,веселу посмішку,гарний настрій,а ще – цікаву гру «Слово у слові». Завдання гри: придумати якнайбільше нових слів із слова ПАРАСОЛЬКА – оса,лось,роса,сало,коса,полька,роль,пара,пароль,колос,лак,сапа,каса,палка…

- Діти,а що ми покажемо Весні?

- Правильно,покажемо,як ми навчились читати,слухати вчителя,працювати на уроці.



Весна:-Я вам несла слово,але налетів вітер і роздмухав його. Допоможіть зібрати це слово правильно:ТІГНОСИЦ (гостинці)

_ Так,діти,я принесла весняні квіти. Якщо ви на уроці будете старанні,активні,слухняні,то квіти – ваші!



  1. Актуалізація опорних знань

  1. «Мозкова атака»

- Що ви знаєте про цей знак?(показую картку « апостроф»)

- Де він може стояти в слові?

- Яка його роль у мовленні?

- З яким знаком він схожий?



  1. «Діалог»

- Ось зустрілися два знаки і повели таку розмову:

КОМА. Привіт!

АПОСТРОФ. Привіт. Ой,а ти хто?

КОМА. Я –кома. А ти теж - кома?

АПОСТРОФ. Ні,я – апостроф.

КОМА. А чому ми однакові?

АПОСТРОФ. Хіба? Я стою вгорі між приголосним та голосним і показую роздільну вимову в словах. А ти?

КОМА. А я стою поряд зі словом. Давай будемо дружити.

АПОСТРОФ. Давай! Але зараз я дуже поспішаю. Бувай.

КОМА. До зустрічі!



  1. Робота над закріпленням матеріалу.

1.Складання « Асоціативного куща»

Схожий на кому


,
Завжди стоїть після Унікальний знак

твердого приголосного

Позначає роздільну мову

Букви я,ю,є,ї після нього позначають два звуки

2.Робота з підручником

Читання слів( ст.172-173). Повторення предметних малюнків у «віночку».



  1. Робота зі звуковими схемами.

Весна: - Діти! Я бачу,що ви навчилися правильно читати слова з апострофом. А чи вмієте складати звукові схеми до слів із апострофом?


- = 0 =
На дошці – звукові схеми до слів і малюнки до них. Але вітер знову налетів і все переплутав. Допоможіть знайти звукові схеми до слів.

Буряк



- 0 = 0 -

Пір’я



= 0 - = 0

П’ять


Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,за промінчики взялися:

Будем дружно присідати,сонечко розвеселяти.

Встали – сіли,встали – сіли. Бачите,як звеселили.

Стало сонце танцювати,нас до танцю закликати:

Нумо разом,нумо всі потанцюєм по росі.


  1. Робота над текстом

Читання казки Н. Гуркіної(ст.173) в особах.

Вчитель:Візьміться за руки і утворіть сузір’я Великої Ведмедиці. Завжди підтримуйтеодин одного,і ви будете яскравими,як зірочки.


  1. Робота в парах.

- Навчіть один одного виразно,гарно читати прислів’я і пояснювати його : Пташка красна своїм пір’ям,а людина знанням.

Труд для людини – джерело здоров’я і життя.


  1. Гра «Упіймайте слово з апострофом»

Весна:На кінець,діти,я хочу з вами ще пограти у гру. Я буду називати слова. Якщо в слові є апостроф,ви робите долоньками хлопок,а якщо слово пишеться без апострофа – тиша.(подвір’я,рясно,рядно,рябий,м’який,бур’ян,буряк,п’ять,м’ята,дев’ять,свято,сі-м’я,п’ятно)

- Молодці! Я недаремно завітала до вас на урок. Ви навчилися гарно читати,розв’язували складні завдання. Я впевнена,що ви назавжди подружилися з апострофом. Тому я всім сьогодні дарую ці весняні квіточки. Нехай вони вам дарують радість,тепло ,ніжність,бажання вчитися і дізнаватися все більше і більше.



(Весна дарує всім діткам квіточки)

  1. Підсумок уроку

Вчитель:

- Діти! І Весні, і мені сподобалась ваша робота на уроці. Підніміть вгору свої гостинці. Тож у нас справжня весна,так багато квітів! Отже,всі гарно працювали. Дякуємо за роботу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка