Урок образотворчого мистецтва, 3 клас (коротка анотація розвивального інтегрованого уроку)



Скачати 66.19 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір66.19 Kb.
Всі квіти весняні веселі й кохані

Інтегрований урок образотворчого мистецтва, 3 клас

(коротка анотація розвивального інтегрованого уроку)

Розвивальне навчання є надійним ефективним засобом здійснення творчого розвитку дитини, пов­ноцінного засвоєння всіма учнями кінцевих резуль­татів навчання даного предмета.

Розвивальна мета полягає в тому, щоб досягти роз­витку в учнів пізнавальних здібностей (сприймання, пам'яті, мислення, уяви, мови), творчих можливостей.

Завдання вчителя на розвивальному уроці - забез­печувати учням умови для діяльності учіння.

Важливими передумовами розвивального уроку є відсутність в учнів емоційних напружень під час виконання творчих завдань, наявність бажання продовжувати роботу, вияви стійкої уваги, позитив­ного активного ставлення до додаткових завдань. Хочеться допомогти дітям навчитися висловлювати свої думки як усно, так і письмово.

Система творчих вправ будується так, що кожне із завдань випливає з попереднього і в свою чергу слу­жить опорою для наступного. І щоразу вносить елемент нового, чим забезпечується розвиток мислення.

Робота у системі розвивального навчання дає вчителю можливість у процесі виконання дітьми творчих завдань розглядати проблему різнобічно, спонукати учнів мислити, вчити їх доводити пра­вильність своєї думки.

Інтеграція — це об'єднання кількох предметів на­вколо однієї теми й мети, враховуючи вміння та зна­ння, які дитина має засвоїти під час процесу навчан­ня. Такі уроки емоційно збагачують навчально-вихов­ний процес, допомагають різнобічно і систематично сформувати необхідні уявлення та поняття. Різні види діяльності (читання, слухання, творче писання, мате­матика, трудове навчання, народознавство), які при­таманні урокам інтегрованого змісту, роблять їх ціка­вими, запобігають втомлюваності дітей, посилюють інтерес до навчання.



Мета: розширювати знання учнів про весняні квіти; вчити зображувати квіти аквареллю, підбирати потрібні кольори, створювати кольорові нюанси; розвивати мовлення і мислення учнів, збагачувати словник дітей; прищеплювати дбайливе ставлення до природи, здатність бачити прекрасне у навколишньому; стимулювати бажання висловлювати власні думки; розвивати творчість, фантазію, уяву.

Обладнання:

  • Для учнів - папір, фарби, пензлики, вода;

  • Для вчителя - «чарівна квітка» (на пелюстках – план уроку), ноутбук, зразки малюнків, «друзі» квітки – сонечко, хмарка, метелики, ґрунт.

Зінтегровано предмети:

  1. «Я і Україна».

  2. Розвиток мовлення.

  3. Образотворче мистецтво.

  4. Музичне мистецтво.

План уроку

    1. Організація класу. Привітання.

    2. Створення ситуації успіху.

    3. Оголошення теми і мети уроку. Очікування.

    4. Створення проблеми. Шляхи її вирішення.

  • Чому квітка сумна? (мозкова атака).

  • Як допомогти квітці? («Ми – чарівники». Діалог квітки та того, кого вона боїться).

  • Прохання квітів (розповідь про створення Червоної книги України, демонстрація фільму).

  • Танок квітів (фізхвилинка)

  • Ми - творці (підготовка до практичної роботи, практична робота).

  • Галявина весняних квітів (виставка дитячих робіт)

    1. Підсумок уроку. Ситуація успіху.





Хід уроку:

  1. Організація класу.

  • Доброго ранку травам росистим,

  • Доброго ранку квітам барвистим,

  • Доброго ранку сонечку ясному,

  • Учням, гостям і усьому прекрасному!



  1. Створення ситуації успіху.

– Я сподіваюся, що ви з усіма завданнями уроку обов’язково справитеся, тому що:

  • Ви розумні!

  • Ми розумні!

  • Ви активні!

  • Ми активні!

  • Ви старанні!

  • Ми старанні!

  • Я бажаю вам успіху!



  1. Оголошення теми і мети уроку. Очікування.

  • Погляньте на тему нашого уроку. Як ви думаєте, що ми будемо робити на цьому уроці?

  • Що ви очікуєте від цього уроку?



  1. Створення проблемної ситуації. Шляхи її вирішення. Діти, а допоможе нам сьогодні ця чарівна квітка. Як ви думаєте, її вигляд підходить до теми нашого уроку? Чому? (Вона сумна.) Потрібно перетворити її на веселу. Та тут на пелюстці щось написано! Це завдання від чарівної квітки і коли ми їх виконаємо, квітка стане веселою, радісною і щасливою. Допоможемо квітці? Але не забуваймо про час, бо якщо ми не встигнемо це зробити за урок, квітка залишиться такою назавжди!



  • Мозкова атака «Чому квітка сумна?»

Допомагає активізувати творчу думку учнів, розвинути гнучкість мислення: формулювання певної ідеї, вміння стати на місце іншого і мислити його категоріями, вибір шляхів вирішення проблеми.

(Відкриваю першу пелюстку, прикріплюю час – 2 хвилини)


Вона боїться вітру Немає сонця


Чому квітка сумна?




Вона боїться звірів Не вистачає води



Вона боїться людей

Немає друзів
Не вистачає поживних речовин


  • Як допомогти квітці? Метод емпатії

Діти мислять і діють в межах своєї ролі, вчаться планувати і передбачати дії, усвідомлюють відповідальність за власні слова та вчинки, активно діють.

(відкриваю другу пелюстку, час – 5 хвилин.)



  • Уявімо собі, що ми чарівники і спробуємо трохи почаклувати. Деякі проблеми квітки ми зможемо вирішити.(Кріпимо над квіткою сонечко, хмаринку з краплинками, метеликів, а під квіткою – ґрунт.) А як бути, коли комусь страшно? (Треба його заспокоїти.) Давайте заспокоїмо нашу квітку. Попрацюємо в парах: один з пари буде квіткою, другий – тим, кого боїться квітка, - вітром, звіром, людиною. Про що розмовляє з ними квітка?

(Підготовка, відтворення діалогу.)

  • Презентація «Весняні квіти».

(відкриваю третю пелюстку, час –

6 хвилин.)

- Так, наша квітка повеселіла. Але слів замало, адже головне не красиві слова, а красиві діла. Тому для захисту зникаючих видів рослин люди створили Червону книгу України. Чому саме червоного кольору? (Це колір небезпеки, загрози.) Подивіться уважно і послухайте цей матеріал – до вас хочуть звернутися рослини із великим проханням. (демонстрація презентації).

- Про що благають рослини людину? Але ж така краса, а взимку їх не стане, і коли йдемо з лісу чи з поля, як показати іншим, яку красу ми бачили? (зробити фото, намалювати, зробити аплікацію, вишити т.д.)

Саме так ми з вами і зробимо – створимо галявину весняних чарівних квітів. Але спочатку відпочинемо і трішки потанцюємо.

(відкриваю четверту пелюстку, час –

2 хвилини.)


  • Фізхвилинка – танок квітів. Метод емпатії.

(відкриваю п’яту пелюстку, час –

15 хвилин.)



  • Ми – творці. (Підготовка до практичної роботи).

  • Діти, зверніть увагу, на нашій галявинці вже з’явилися перші квіти. Розглянемо їх.

  • З яких частин складається квітка?

  • Які кольори має?

  • Якої форми листя? Пелюстки?

  • З чого почнемо роботу?

  • Пригадаймо, як працювати з акварельними фарбами.

Практична робота. Поточний інструктаж.

  • Створення галявини радісних квітів. Виставка дитячих робіт.

  1. Підсумок. Оцінювання. Ситуація успіху.

  • Чи справдилися ваші очікування від уроку?

  • Що нового ви дізналися на уроці?

  • Де в житті вам знадобляться отримані знання?

  • Діти, я задоволена нашими успіхами і впевнена, що…

  • Ви - молодці1

  • Ми - молодці!

  • Ви - розумні!

  • Ми - розумні1

  • Ви - найкращі!

  • Ми - найкращі!

  • Я люблю вас!



Очікувані та отримані результати:

  • по-перше, створен6о такі навчальні ситуації, коли у дитини з'являється потреба саме в цьому понятті чи способі дії, коли дитина стоїть на межі між знанням та незнанням (а не навпаки, як у традиційному навчанні);

  • по-друге, організовано спів­працю дітей, під час якої й відбувається відкриття та засвоєння поняття;

  • по-третє, організовано та під­тримано змістовний навчальний діалог між дітьми.


Список використаної літератури:

    1. «Початкова школа» №6, 2009 рік.

    2. «Початкова школа» №6, 2010»

    3. «Початкова освіта» №20 2007 рік.

    4. «Початкова освіта» №47 2007 рік.

    5. «Початкова освіта» №10 2011 рік.

    6. «Початкова освіта» №32 2011 рік.

    7. «Початкова освіта» №36 2012 рік.

    8. «Початкова освіта» №38-39 2013 рік.

    9. «Початкова освіта» №40 2013 рік.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка