Урок письма. 1 клас Тема: Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді



Скачати 43.12 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір43.12 Kb.
Урок письма . 1 клас

Тема:Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді.


Мета:

  • вчити учнів писати рядкову букву р («ер»), поєднувати її з іншими буквами;

  • продовжувати виробляти навички звукового аналізу слів;

  • збагачувати словниковий запас дітей;

  • розвивати мовлення, мислення, дрібну моторику;

  • виховувати старанність під час письма.

Обладнання: зразки друкованих і писаних букв; роздатковий матеріал-карточки з парасольками; малюнок


Хід уроку

І.Організаційний момент.

- Встали, діти, підтягнулись.

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли рівненько. Починаєм працювати.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

а) Каліграфічна хвилинка «Неправильне з′єднання»

Вн об тх ер

б)Вставте пропущену букву(усно)

Го…ох, огі…ок, к…ай, від…о, …услан.

в) Звуко-буквенний аналіз слова

Огірок




=

  • -

г) Скласти ім′я хлопчика (усно)

Н Р О М А

-З якої букви напишемо це слово? Чому?


ІІІ.Фізкультхвилинка.

Ра-ра-ра! Ра-ра-ра!

У нас розпочалася гра.

Ри-ри-ри! Ри-ри-ри!

Нумо, руки догори.

Вліво, вправо нахилились,

Низько до землі вклонились...

Присідай і випрямляйся,

Разом з нами дружно грайся.

Раз-два! Відпочили?

До роботи дружно сіли.
д)Гра «Впіймай слово»(усно)

-Потрібно впіймати слово, яке пишеться з великої букви Р.

Роман Рівне руками Руслан ручка Раїса риба рукавичка Ростислав рибак
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-Отже, сьогодні ми будемо вивчати написання великої букви Р. Допоможіть мені, для чого нам вивчати її написання?


V. Вивчення нового матеріалу.

1) Аналіз графічного зображення.

- Написання букви Р схоже з написанням букв П і Г. Вона складається з двох елементів – подовженої похилої палички із заокругленням вліво і додаткового елементу.

2) Штрихування парасольки.

-На що схожа літера Р?

3)Написання великої літери Р.

4)Написання складів Ро Ру Рк

5) «Квітка – алфавітна»

- Давайте складемо квітку – алфавітку. Буква Р буде господинею цих слів.





Країна



Жіноче ім`я



Кличка тварини





P




Чоловіче ім`я

Місто

VI. Фізкультхвилинка.

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас,

Два присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хай мужніє ваше тіло.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.


7)Списування з друкованого тексту.

Рудько У пес Романа

-Перед вами слова. Складіть з них речення і запишіть.

8)Самостійна робота в прописах.

Списування речень.
VII. Розвиток зв'язного мовлення.

Складання розповіді за малюнком.

1)Відгадайте загадку.

Стало біло навкруги-

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковують в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я -…….(зима).

2) Бесіда по темі

-Яка пора року настала? Як змінилася природа довкола? Пригадайте, які птахи відлетіли, а які залишилися у нас зимувати.

-На зиму у нас залишаються лише ті птахи, які можуть знайти собі поживу. Правда, багатьом з них дуже важко виживати. Багато їх гине від холоду і голоду. Тому взимку птахи залишають ліси і перелітають ближче до людського житла. Чому?

-А зараз попрацюємо разом і спробуємо скласти розповідь про те, як діти допомагають птахам взимку.

3) Розгляд малюнка

-Кого ви бачите на малюнку? Дайте імена дітям. Що вони роблять? Що робить Сашко? Хто йому допомагає?Що тримає в руках дівчинка? Назвіть птахів, що прилетіли до годівнички. Як ви гадаєте, птахи вдячні дітям за допомогу чи ні?

4)Складання розповіді.


  • Зачин

-Яка пора року настала? Як живеться птахам взимку?

-Що вирішили зробити Сашко і Марічка? Де вони повісили годівничку? Чого насипали діти в годівничку? А що приготували для синички? Які пташки злетілися до їдальні? Що вони роблять?

  • Кінцівка

-Чи вдячні пташки дітям за допомогу?
VIII. Підсумок уроку.

1) Бесіда



  • Яку букву ви вчилися писати сьогодні на уроці?

  • Напишіть її на дошці.

  • Які звуки вона позначає на письмі?

  • Наведіть приклади слів, що відрізняються однією буквою.

2) Гра «Хто в будиночку живе?»

— Щоб з’ясувати, хто мешкає у будиночку, слід скласти з поданих літер слово і вказати позицію звука [р].



Камор, коваро, варлик, каросо.

На дошці — малюнок казкового будиночка з віконцями. Учні називають його мешканців, учитель відкриває віконечка.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка