Урок подорож 8 клас оксана Євгенівна Крецул, вчитель математики Стенятинської зш І-ІІІ ступенів



Скачати 62.84 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір62.84 Kb.
Стенятинська ЗШ І-ІІІ ступенів

МЕТОДИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ

28.02 -04.03.2011р.


Урок – подорож



8 КЛАС



Оксана Євгенівна Крецул, вчитель математики Стенятинської ЗШ

І-ІІІ ступенів

Тема. Квадратні корені. Дійсні числа

Мета. Закріпити навички добування арифметичного квадратного кореня, застосування теорем про корінь з добутку, дробу і степеня, виконання винесення множника за знак кореня, внесення множника під знак кореня, дій над коренями, виконувати тотожні перетворення виразів, що містять квадратні корені. Виховувати

почуття колективізму. Розвивати мислення, увагу, вміння працювати самостійно. Розширити знання учнів про рідну державу.

Обладнання. Карта України, зображення семи чудес України, карточки із завданнями, картки для індивідуальної роботи,
Хід уроку

І. Організаційний момент

Рідна наша Україна,

Як ми любимо тебе!

Ліс і пісню солов’їну,

Небо чисте й голубе.
І широкії долини,

А в долині тій – калину,

Що стоїть, немов дівчина,

У весільному вінку.

Червоні кетяги калини

Горять вогнями усіма,

Без калини нема України,

Без народу – Вкраїни нема.


Сьогодні на уроці ми з вами здійснимо невеличку подорож по теренах

нашої Батьківщини. Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена,

що ви знаєте про те, що кілька років тому стартувала акція «7 чудес України».

На звання семи чудес України претендувало 100 пам’яток історії та культури з усіх

регіонів нашої держави. 21 серпня 2007 року в «Софії Київській» відбулося підбиття

підсумків та нагородження переможців Всеукраїнської акції. Ми з вами сьогодні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати

з вами по карті нашої держави, на якій вже позначено місцезнаходження «пере-можців». Але подорож наша буде незвичайна – математична. Тож озброюйтесь знаннями, кмітливістю, зосередженістю і вирушаймо в дорогу.
Девіз нашого уроку. Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин,

Математику збагнути мусиш тонко, до глибин.

Калькулятор і комп’ютер – хто сьогодні їх не зна!

Та за пояс їх заткнути може світла голова.
ІІ. Основна частина

Учитель. Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, давайте пограємо в гру «Математичне лото». Якщо завдання буде виконано правильно, ви дізнаєтесь назву міста, що є нашою першою зупинкою.

Завдання 1.

()2- ·

+

(2)2 – (7)2



Відповідь. К – -57, И – 3,3, Ї – -70, В – 6.

Учитель. У Києві розташовано два із семи чудес України – це Києво-Печерська

лавра та Софія Київська. (Повідомлення учнів).




Києво – Печерська лавра Софія Київська
Учитель. Мандруємо далі Дніпром до наступного міста – володаря одного із семи чудес України. Щоб познайомитись нам із тим містом, 4 учнів повинні правильно розв’язати рівняння, за що вони одержать жетони із назвою міста.

Завдання 2.


ЗА

ПО

РІЖ

ЖЯ
2 – 15 = 0;

(х + 3)2 = 100;

2 - 10 = 0;

=0. Національний заповідник «Острів Хортиця»

Учитель. Саме так, у місті Запоріжжі знаходиться третє із семи чудес України –

це Національний заповідник «Острів Хортиця». (Повідомлення учня).



Учитель. Дніпром, а потім Чорним морем ми з вами вирушаємо на пошуки

наступного дива на південний берег Криму у таврійські степи – у місто Севастополь.

Щоб дізнатися назву четвертого дива, ви повинні розв’язати завдання у тестовій

формі.


Завдання 3.

1


. дорівнює:

О. 18; Х. 6; Р. 36.

2. Значення ()2 дорівнює:

Е. 8; И. 64; У. .

3. дорівнює:

С. – 5; В. 5; Р. Ø.

4. Знайти корені рівняння х2 = 16:

О. 4; С. – 4; 4; Н. – 4; 0; 4.

5. Обчислити = …

Р. 81; Д. 3; О. 9.

6. Вираз 4 дорівнює:

Н. ; С. ; И. .

7. Обчислити = … Херсонес Таврійський

А. ; Е. 5; Х. .

8. ()() дорівнює:

Т. ; Р. 24; С. 4.



Учитель. Шукане слово – Херсонес. Таким чином, четверте диво України Херсонес Таврійський нами вже відкрито. (Повідомлення учня).

Учитель. З відкриттям цієї визначної історичної пам’ятки України ми з вами

завершуємо подорож водними шляхами і продовжимо подорожувати суходолом.

Вирушаймо в путь на захід України. П’ятим дивом України є Національний

історико – архітектурний заповідник «Кам’янець», що знаходиться у місті

Кам’янець – Подільський. Але, щоб потрапити у цей заповідник, нам потрібно

одержати пропуск, відповівши на запитання, підготовлені іншими групами.



Архітектурний заповідник « Кам’янець»



Завдання 4.

  1. Розкажіть про відомі вам множини чисел.

  2. У вигляді яких дробів можна подати будь-яке раціональне число?

  3. Що називають арифметичним квадратним коренем із числа а?

  4. Які дії можна виконувати над дійсними числами?

  5. Сформулюйте теорему про квадратний корінь із добутку.

  6. Як звільнитися від ірраціональності в знаменнику або чисельнику дробу?

(Повідомлення учня).

Учитель. Завітати до наступного міста нам допоможе польова ромашка, яка

вкаже нам дорогу, якщо ми розв’яжемо всі її завдання.

На кожній із п’яти пелюстках ромашки записані завдання:


  1. ()2 = …

  2. ()=…

  3. (12 – )(3 + )=…

  4. =…

  5. =…

Х

О

Т

И

Н


Учитель. Передостання наша зупинка – це місто Хотин, що знаходиться в 15 км

від Кам’янця – Подільського. У цьому місті розташований Державний історико –

архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є шостим дивом України.

(Повідомлення учня).


Хотинська фортеця


Учитель. Для зустрічі із сьомим дивом нашої держави ми повинні прокласти

дорогу самі.






+


Так, це Умань. А сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка».

(Повідомлення учня).


Парк «Софіївка»
ІІІ. Підсумок уроку

Ось і завершилась наша подорож. Ми з вами повторили все, що вчили по темі «Квадратні корені. Дійсні числа». Водночас ми познайомились про історичні пам’ятки нашого народу, які мають величезну цінність не лише для нашої держави, а й для світу в цілому.

Я хочу, щоб свої емоції, отримані на уроці, ви висловили за допомогою

сигнальних карток, що лежать у вас на партах.

Сьогоднішній урок я хочу закінчити словами:

Ви до знань зробили нині крок,

У навчанні бажаю вам удачі.

Хай цікавим буде кожний ваш урок

І розв’язуються правильно задачі!

Рік за роком йти вам слід

У наук чудовий світ.

А дорога ця і довга, і цікава,

Там чекають відкриття,

Що потрібні для життя.



Хай же успіх вам несе навчання справа!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка