Урок подорож до казки у 2 класі



Скачати 89.82 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір89.82 Kb.
Половина,

третина,

чверть

(Математичний урок – подорож до казки у 2 класі)
http://www.koipkro.kostroma.ru/koiro/cpkipp/fpk/odoiiktv/dk/doclib2/%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b5%d0%bc%d0%b0%d1%82%d0%b8%d0%ba%d0%b0.jpg
Новоолександрівська ЗШ

І – ІІІ ступенів

Вчитель початкових класів

Постнікова Інна Анатоліївна

Мета. Ознайомити учнів з поділом на рівні частини; дати уявлення про половину, третину, чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі на дві дії різних ступенів за схемою виразу; розвивати логічне мислення, уяву, творчі здібності; виховувати ціннісне ставлення до себе, почуття взаємодопомоги і товариськості при роботі в парах та групах.

Вид уроку: урок-казка.

Обладнання: таблиці усних обчислень, кольорові паперові смужки різної довжини, малюнки казкових персонажів, маршрутна мапа, квіточки, полотно для букету, малюнки яблучок.
Хід уроку

І. Вступна частина.


1 .Організаційний момент.

Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

2.Перевірка домашнього завдання. Вступне слово вчителя.

— На сьогоднішньому уроці ми з вами вирушимо у подорож до країни, в якій нас чекають великі випробування. І вже перше з них ви витримали вдома.

Ви повинні були розв'язати задачу № 841 та приклади № 842.

Правильне виконання задачі підкаже першу букву назви країни, в яку ми помандруємо. Назва цієї країни складається з п'яти літер. Разом з вами цю задачу виконували їжачок, Білочка та Зайчик. Звірте ваше розв'язання з їхнім та скажіть, хто з них виконав задачу правильно?

Під таблицею з правильним розв'язком ви знайдете першу літеру назви

країни, до якої помандруємо.



жачок

Білочка Зайчик




20: 4 =5

5 + 3 =8





20 :4 = 5

5 – 3 = 2






20 – 3 = 17

17 – 4 = 13



(Діти говорять, що правильний розв'язок задачі у Білочки, пояснюють кожну дію і знаходять першу літеру К назви країни на звороті картки під Білочкою).


  • Інші літери назви країни відшукаємо у прикладах на дошці. Їх теж потрібно правильно розв’язати. (На дошці розташовані картки з прикладами № 842, а на зворотному боці - відповідні літери в певній послідовності).



80- 25 - 25 =

30

К

75 - 30 + 40 =

80

А

36:4 + 27 =

36

3

32 : 4 - 7 =

1

К

(14- 10) 5 =

20

А

(9-5)4 =

8

!

  • Отже, ми вирушаємо в країну "Казка".

3. Повідомлення теми та мети уроку.

—Упродовж цієї подорожі ми повторимо таблиці множення та ділення на 2, 3,4; ознайомимося з поняттями "половина, третина, чверть числа", повправляємося у виконанні дій з величинами та навчимося складати задачі за схемами. Отримані на уроці знання стануть вам у пригоді не тільки протягом сьогоднішньої подорожі, а й у подальшому житті.
II. Основна частина.


  1. Актуалізація опорних знань.

Математичний диктант із взаємоперевіркою в парах. (За правильне виконання діти ставлять за полем у зошиті 2 бали).

  • У казці, куди ми помандруємо, потрібно вміти гарно писати. То ж ви зараз маєте потренуватися у каліграфічному написанні цифр, які є відповідями до завдань.

4:2 = 2 10:2 = 5 3 3 = 9

9:3=3 3 2 = 6 2 5= 10

2 2 = 4 4 2 = 8


  • Як розміщено числа? (В порядку зростання).

  • Якої цифри не вистачає? (7). Допишіть її.




  1. Усна лічба.

  • Казка починається. Колись у давні часи, за темними лісами, за глибокими морями, в одній казковій країні жили собі Іванко-царевич та Василина Прекрасна. (Малюнки на дошці).

Та одного разу Василина таємно зникла, але залишилась після неї половина яблучка. Поплакав Іванко-царевич, потужив та й вирішив знайти Василину. Але куди йти? Де шукати? Хто її вкрав, він не знав.

Ми допоможемо Іванкові, адже в нас є ім'я грабіжника, воно зашифроване під кодом:







8

16

12

24

28










К

О

Щ

І

Й































4-

2

3

4

5

6

7

8

9

10



к

щ

о

а

і

й

р

л

и



  1. Підготовча робота.




  • Ми підказали Івану-царевичу, хто вкрав Василину і тепер за допомогою половини чарівного яблучка вирушимо в дорогу. А як із цілого яблука можна зробити половину, або пів'яблука? У кожного з вас є макет такого ж чарівного маленького яблучка, як у казці. Як з нього зробити половину? (Зігнути навпіл і розрізати. Діти виконують). Це половина яблука.

  • Хто з вас бачив половину хлібини, кавуна, дині?




  1. Пояснення нового матеріалу. Робота в парах. (2 бали).

  • Візьміть смужку паперу, перегніть її навпіл. (Діти виконують і роблять висновок, що смужки паперу рівні між собою)

  • Виконайте завдання № 843 у підручнику. Висновок: половина — це одна з двох рівних частин.

  • Виконайте в парах завдання № 844. Висновок: для знаходження половини числа, його потрібно поділити на 2, для знаходження третини — поділити на 3, чверті — поділити на 4.




  1. Первинне закріплення. (2 бали).

  • Вирушивши в подорож, Іван - царевич взяв половину чарівного яблучка, мотузку та меч. До палацу Кощія — 24 км. Ліс становить третину всього шляху. Якої довжини буде стежка через увесь ліс? Запишіть. (24 : 3 = 8 км).

  • Рухаючись лісовою стежкою, Іванко заблукав, тому вирішив вилізти на дерево, використавши мотузку. Довжину мотузки дізнаєтесь, коли виконаєте самостійно № 845.

  • Подолавши густий ліс, він натрапив на болото, довжина якого становить чверть усього шляху. Дізнайтесь довжину болота та зафарбуйте на своїх картках чверть кола. (24 : 4 = 6 км). Ї

Фізкультхвилинка. "Ой є в лісі калина" (під музичний супровід).




  1. Розвиток математичних знань. Робота в групах.

1. Вправа "Міні ажурна пилка". Робота в групах-четвірках. (2 бали).

  • Тільки відпочив Іванко, як вже підлітає до нього триголовий Змій, якого послав Кощій. Щоб подолати Змія, треба виконати три завдання № 846, № 847, № 848, бо у нього три голови.

2. Робота у великих групах. (2 бали).

  • Перемігши триголового Змія, Іванко пішов далі і побачив перед собою чудесну галявину з прекрасними квітами. Допоможіть йому зібрати букет для Василини, виконавши в групах № 850. (Діти об'єднуються в групи за видами квітів, які вони обрали: троянда, ромашка, дзвіночки. Всі групи виконують задачу за схемою і розв'язують її. Потім кожна група презентує свою роботу та після цього прикріплює свої квіти до полотна з букетом).




  1. Завдання логічного змісту. (2 бали).

  • Підступний Кощій зустрів Івана-царевича такими словами:

— Якщо ти зміг до мене дійти, то позмагайся зі мною розумом, виконай мої завдання, і Василина — твоя! А не виконаєш — перетворю на каміння. Здогадайся, де твоя наречена.



У мене є чотири замки. Перший — порожній. Василина не у найвищому замку. То де ж вона? (Малюнки замків).
ІІІ. Підсумкова частина уроку.

  1. Слово вчителя.

  • Нарешті Іван визволив Василину Прекрасну, подарував чудовий букет, який ви допомогли скласти, та з'єднав половини чарівного яблучка щастя.

— Що допомогло йому визволити наречену? Переміг розум, логіка, уміння міркувати, використовувати математичні знання.


  1. Гра "Мікрофон".




  • Які саме знання нам допомогли визволити Василину?

  • Як знайти половину, третину, чверть числа?




  1. Оцінювання роботи учнів на уроці.




  1. Завдання додому.

  • Діти, Василина дуже вдячна вам за допомогу. Але є у неї до вас ще одне прохання: виконати вдома завдання № 851 і 852 без помилок, щоб ніколи більше Кощій не зміг її вкрасти.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка