Урок-подорож Тема уроку : Все починається з мами. В. Гринько «Сім». А. Костецький «Все починається з мами»



Скачати 68.62 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір68.62 Kb.

Урок читання у 2 класі на тему

Вчитель : Ігнатенко М.А

НВК м. Верхівцеве

Верхньодніпровського р-ну

Дніпропетровської області


Урок-подорож
Тема уроку: Все починається з мами. В. Гринько «Сім».

А. Костецький «Все починається з мами».

В. Лучук «Тільки мама»

Мета уроку: Удосконалювати знання дітей про сім’ю, бажання пізнати свою родину на основі проектів «Родина дерево». Розвивати почуття любові та пошани до рідних. Вдосконалювати навички виразного читання. Збагачувати словниковий запас дітей. Виховувати любов до матері красою художнього слова, шанобливе ставлення, бажання бути схожими на рідних.

Обладнання: карта-план уроку, проекти учнів «Родинне дерево», ілюстрації, картки «Словникова робота», «Блискавка», «Ребуси», картка-конструктор «Сонечко», ТЗН, портрети поетів.

Методи роботи: проектування, інсценізація, аналогії, «криголами», робота в парах, групах, фронтальний, створення проблемної ситуації.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

  1. Ми усі-одна сім’я, неповторні ти і я,

Будемо усі дружити, в злагоді і мирі жити,

Бо життя – це диво й казка,

В ньому є любов і ласка

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на землі добро творити.


  1. Повідомлення теми. Мотивація.

    • Хто ж вам, діти, подарував життя?

    • То може вже хтось знає, яка тема сьогоднішнього уроку?

Всіх вона нас пестить любить,

Завжди скрізь буває з нами.

Здогадались, хто це? (мама)


  • Чому сьогоднішній урок присвячуємо мамі?

ІІ. Основна частина. 2a

  1. Створення проблемної ситуації.

У далекій Африці жило маленьке слоненятко, але не дуже слухняне… Воно дуже любило бавитись, купатись у морі. Кожного дня слоненятко бігало до моря, купалося і спостерігало за великими кораблями, які мандрували у далекі краї. Так одного разу слоненятко потрапило на корабель і припливло до нас. Йому стало холодно і сумно. Чому воно засумувало? (бо не було поруч мами)

    • Сьогодні ми повинні врятувати нашого друга, а головне навчити його поважати… батьків.

  1. Планування дій.

  2. Перевірка домашнього завдання.

Розгадування ребусів 7я, Р1а (сім’я, родина)

    • Чим відрізняється сім’я і родина?

Індивідуальне д/з – виставка проектів «Родинне дерево».

  1. Розкажу вам, друзі, я, що таке моя сім’я

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

(діти хором співають пісню «Зелене жито»)


  1. Люба матінка моя – як пишаюсь нею я,

В неї руки золотії, серцем кожного зігріє.

(наспівування-інсценізація, як мама)

  1. Тато сильний і завзятий –

Він господар в нашій хаті.

(інсценізація пісні татом)

  1. Дід і бабця – у пошані, вони праці ветерани,

Всіх онуків міцно люблять і як пташенят голублять.

(інсценізація діда і баби)

  1. Ось і вийшло всіх 7 «Я»,

знайте, це моя сім’я.

Захист проектів «Моя родина»


  1. Пальчикова гімнастика.

Великий пальчик мій дідусь,

Вказівний – це баба,

Середній пальчик – мій татусь,

А безіменний - мама,

А мізинчик – буду я,

От і вся моя сім’я.

Ось які ми дружні!


  1. Мовна розминка.

Чистомовка «Додай слово».

    • Ат, ат, ат – мама, тато,… брат.

    • Ра, ра, ра – я й мала… сестра.

    • М’я, м’я, м’я це моя … сім’я.

    • Ся, ся, ся… - ще є й … бабуся.

    • Усь, усь, усь – це старий… дідусь…

    • Ки, ки, ки – дядьки і… тітки.

    • На, на, на – то це… родина.

Діти голосно, чітко промовляють.

  • Покладемо цю кричалку у торбинку.




  1. Фонетична зарядка.

  • Як тато забиває цвях? (цок-цок)

  • Як дідусь шарудить газетою? (ш-ш-ш)

  • закрийте оченята і пригадайте матусину колиску. (а-а-а «Котик»)




  1. Гра «Блискавка».

Необхідно знайти зайве слово – мама, тато, сусід, син, тітка, бабця, дядя, товариш (самооцінка)

  • А наше слоненятко вже до мами хоче і вухами лопоче. Мандруємо далі.



ЛАД
Склади прислів’я і прочитай.


СІ

ЛИ

КЛАД

КРА

НА



М’Ї

В

КО

ЩИЙ

ЩО




    1. Робота над лічилкою «Сім» В. Гринька.

      • Читання вчителем. Чому так називається лічилка?

      • Чи є лад у сім’ї?

      • Читання учнями мовчки.

      • Назвіть членів родини.

      • «Читання Незнайком» (діти виправляють).




      • А слоненятко ніжками тупоче, бо дуже до мами хоче…

    1. Анограми (робота в парах)

Допоможіть скласти слова з літер: АММУСЯ, НЯМУМА, СЕНЬКАМАМУ, СЕЧКАМАМУ, ТИМА, НЯНЕ.

Ще в колисці немовля

Слово «мама» вимовля,

Найдорожче в світі слово

Так звучить у рідній мові:

Мати, матінка, матуся,

Мама, мамонька, мамуся,

Називаю тебе я, рідна ненечко моя!



  • Які слова ви запам’ятали?




    1. Опрацювання вірша А. Костецького «Все починається з мами».

  • Чому вірш має таку назву?

(розповідь про письменника Анатолія Костецького)

  • Мама – найдорожча людина в світі, яка одна на цілий світ. кільки б тобі не було років, тобі потрібна ласка, турбота. І вся дорога життя – це дорога до мами.

  • Читання вірша вчителем.

  • Словникова робота по карті.

  • Читання «луною», «дощиком», окремими учнями, хором.

  • Гра «Мікрофон»

  1. Хто золоті руки має?

  2. Де працює твоя мама?

  3. Якщо мама втомилась…

  4. Щоб мама зраділа, я …

  5. Мама мене називає …


ФІЗХВИЛИНКА

Виростем великими – яблук нарвемо,

В кошики великі ми їх складемо,

І усі ці яблука мамі віддамо.



  1. Опрацювання вірша В. Лучука «Тільки мама».

    • Читання вчителем.

    • Між ким відбувається розмова? Це діалог.

    • Читання за ролями.

Взаємооцінювання. Молодці, діти, наше слоненятко дуже до мами хоче і басом гримоче: «Хочу до мами, кричу зруйнують добра криголами».
ІІІ. Підсумок уроку.

Рефлексія (робота в групах).

Кожна група отримує завдання.

Намалюємо тепле, добре сонечко, як мама і напишемо лагідні слова, щоб крига розтала.




Наше слоненятко

знайшло маму і

сказало такі лагідні слова
МАМА
Радість – це пісня, радість – це сонечко,

Радість – коли усміхається донечка,

Радість – із квітів килим строкатий,

Радість – це мамині руки і тата,

Радість – це мир і в сім’ї, і в родині,

Так було завжди, так буде й нині,

Найголовніше для вас, любі діти,

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному дарувати



(діти отримують сердечка, як символ материнської любові)

«Біблія » велить: шануй батька та матір.

Майже 3,5 тис. років тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей від бога на горі Сінай, були вирізьблені слова: «шануй батька твого і матір твою, щоб добре було тобі, довголітнім був ти на землі».


  • За що ми любимо маму?

  • Чи сподобалась вам подорож?

  • Що найбільше запам’яталось?

Д/з: вивчити напам’ять один з віршів. Діти отримують оцінки.
Бібліографія:

1.ЗаброцькаС.Г.Уроки читання .2 клас. Посібник для вчителя. – Тернопіль :

Богдан ,2007.

2.Куріпта В.І.Навчальні ігри на уроках читання.1-4класи.-Харків:Основа,2008.



3.Стребна О.В.,Соценко А.О.Інтерактивні методи навчання в практиці початкової школи.Харків:Основа,2007.

img372


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка