Урок подорож з основ здоров’я 1 клас Підготувала вчитель початкових класів Побочна Олена



Скачати 101.89 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір101.89 Kb.
Управління освіти Первомайської міської ради

Міський методичний кабінет

Первомайська багатопрофільна гімназія

Урок - подорож

з основ здоров’я

1 клас

Підготувала

вчитель початкових

класів


Побочна Олена

Володимирівна

спеціаліст вищої категорії,

старший вчитель


Луганська обл.

м. Первомайськ

2012 р.

Тема. Будь чистим і охайним. Правила особистої гігієни.



Мета Ознайомити учнів із поняттям « гігієна школяра», із призначенням предметів особистої гігієни; вчити учнів використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; формувати і розвивати культурно-гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, носом, очима, руками та волоссям;розвивати мовлення, мислення; виховувати охайність , акуратність.

Обладнання: вологі серветки, мультимедійне обладнання,

Тип уроку. Ознайомлення з новим матеріалом . Урок – подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент (слайд 1)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності ( слайд 2)

  1. Діти, подивіться уривок із мультфільму. Пригадайте як він називається. ( Фрагмент мультфільму «Мийдодір»)

  2. Як називається мультфільм?

  3. Чому від хлопчика утекли всі речі?

  4. Про що кричав йому умивальник?

  5. Як ви вважаєте, чи потрібно бути щодня чистим і охайним, щоб зберегти своє здоров’я ?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд 3)

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що треба робити , щоб бути чистим та охайним. Для цього ми відправимося у цікаву подорож річкою «Гігієна» і зупинимося на кожному з островів , що нам зустрінуться. Ми дізнаємось з вами про речі, які належать до предметів індивідуального користування, як доглядати за зубами, вухами, носом, очима, шкірою, волоссям.



ІV. Засвоєння нових знань

  1. Розповідь вчителя ( слайд 4)

- Річка, по який ми будемо пливте, як я сказала називається «Гігієна». Слово «гігієна» походить від імені міфологічної богині Гігієї – доньки бога лікування Ескулапа. З її іменем уособлювався культ охайності і чистоти. Сучасне поняття «особиста гігієна» включає утримання в чистоті тіла

( шкіри, волосся, порожнини рота), натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.



  1. Відгадування загадок ( слайди 5, 6)

  • На чому подорожують річкою? ( На кораблі)

  • Щоб стати пасажирами корабля треба вам відгадати загадки:

Я - маленька полотнинка,

Випрана дбайливо.

Не серветка, не хустинка, знаю своє діло.

Я до щічок, до голівки притулюсь ласкаво,

Я вберу усі краплинки з тіла після ванни.

Я не гість – хазяїн в домі,

І лежати я не звик

Вам ім’я моє відомо, пригадайте я …

( Рушник)


  • Для чого потрібний рушник?

Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

( Мило)


  • Для чого потрібне мило?

Поки вона гуляла спинка рожевою стала.

(Губка)


  • Для чого потрібна губка?

Я - невтомна трудівниця, мені вірять люди,

Хто зі мною поведеться – той здоровий буде.

Буде часто усміхатись білими зубами,

Мене знає вся малеча і бабусі й мами.

Чистоту тримаю в роті. Справу знаю чітко,

Вам ім ‘ я моє знайоме, бо я …..

(Зубна щітка )

Біла річка

У печеру затекла,

Струмочком виходить –

Зі стінок все виводить.

(Зубна паста)



  • Для чого потрібна зубна щітка?

  • Для чого потрібна зубна паста?

Який є, таким покаже

І без слів про все розкаже.

(Дзеркало)

Два кінця, два кільця,

А посередині - цвяшок.

( Ножиці)



  • Для чого потрібне дзеркало, а для чого ножиці?

Маю я зубців багато,

Зачешу вас як на свято.

(Гребінець)

Як голівку будеш мити –

Не забудь мене налити.

(Шампунь)



  • Для чого потрібний гребінець?

  • Для чого потрібний шампунь?

  • Молодці діти, правильно відгадали всі загадки.

  • Отже, вирушаємо в путь. (слайд 7)

  1. Розповідь про вмивання ( слайди 8, 9)

  1. Перший острів на нашому шляху «Охайність». На ньому нас зустрічає Губка Боб. Він хоче, щоб ви навчилися правильно мити руки.

Діти, я вам роздаю вологі серветки. Витріть свої руки.

Подивіться на чисту серветку і на ту, що тільки витерли руки.

Що ви бачите?

- Навіщо треба мити руки? (Відповіді учнів)

- Діти, ми повинні постійно стежити за чистотою рук. Прийшовши до школи ми з вами за все беремося: торкаємося руками до ручки від дверей, відвідуємо туалет, тримаємо у руках багато різних предметів впродовж дня. Тому на ваші руки можуть потрапити мікроби. Ні в якому разі не беріть руки до роту, а постійно слідкуйте за чистотою рук.


  1. Пальчикова гімнастика

МИЄМО РУКИ

1. "Миємо руки": ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли духмяне мило,

Добре руки з ним помили.

2. "Струшуємо водичку з рук": пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

3. "Витираємо руки": енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру.



  1. Скажіть, будь ласка, а якими руками треба мити лице, вуха, шию?

( Вдруге намиленими руками.)

- Як часто треба купатися у душі чи ванні? ( Щодня.)

Своє тіло ми повинні мити кожного дня. Наша шкіра повинна бути завжди чистою. Витиратися потрібно сухим і чистим рушником.

Своє волосся необхідно мити в міру забруднення, прочісувати власним гребінцем або щіткою 2-3 рази на день. Зачіски у дівчаток і хлопчиків повинні бути зручними і охайними.

Запам ‘ятайте: користуватися чужим гребінцем, заколками , головними уборами – заборонено.

Губка Боб задоволений тим, що ви навчилися правильно мити руки та знаєте як доглядати за своїм тілом. Він прощається з вами. А ми вирушаємо далі.



  1. Догляд за зубами ( слайди 10,11)

Пливемо до другого острова « Чистота».

- Діти, як називають лікарів, які лікують зуби? ( Стоматолог)

- Отже, до нас в гості завітав лікар – стоматолог. Він нам розповість, як правильно доглядати за зубами.

( Заходить дитина перевдягнена у лікаря)

- Доброго дня, діти. Я лікар стоматолог. З яким ви повинні

товаришувати, щоб ваші зубки завжди були здорові.

- Діти, якщо ви розглядали свої зуби перед дзеркалом, то бачили

між зубами багато нерівностей. У них легко затримуються часточки їжі. Тому я хочу дати вам декілька порад щодо догляду за зубами.

Поради:

1) Чистити зуби треба вранці та ввечері перед сном.



2) На зубну щітку видавлюємо трішки зубної пасти.

3) Рухами знизу – вгору чистять нижні зуби, зверху – вниз – верхні зуби. Коловими рухами щітки чистять зовнішню і внутрішню поверхні кутніх зубів.

4) Коли почистите зуби, щітку вимийте з милом і поставте сушитися догори щетиною ( показує)

5) Ніколи не чистіть зуби чужою щіткою.

6) Після вживання їжі слід полоскати рот теплою водою.

7) Не колупайтеся між зубами металевими предметами.

8) Зубну щітку змінюйте 4 рази на рік.

9) Два рази на рік треба приходити в лікарню і перевіряти зуби.

Користуйтеся моїми порадами і ваші зубки будуть здоровими.

- Діти, давайте подякуємо лікареві за поради.



5. Догляд за вухами , носом та очима ( слайди 12, 13)

Вирушаймо далі на нашому кораблі. І ось перед нами острів «Акуратність». На ньому живе пірат Джоні. Він хоче, щоб ви відповіли йому на деякі запитання.

- Діти, навіщо нам потрібні вуха?

- Як правильно доглядати за вухами?



  • Стеж, щоб вуха були чистими.

  • Під час щоденного вмивання мий вуха теплою водою з милом.

  • Не засовуй гострі предмети до вуха.

  • Бережи вуха.

- Діти, навіщо нам потрібен ніс?

- Як правильно доглядати за носом?



  • Стеж, щоб ніс був завжди чистий.

  • Не засовуй гострі предмети до носа.

  • Користуйся носовою хусткою.

Джоні пошкодив своє око і зараз ходить з пов’язкою. Він хоче дати вам декілька порад догляду за очима.

Поради пірата:

1) Бережи очі.

2) Не три їх брудними руками.

3) Негайно звернися за допомогою, якщо в очі щось потрапило.

4) Не грайся перед обличчям гострими предметами.

5) Довгими годинами не сиди перед екраном телевізора чи комп‘ютера.

6) Щодня роби вправи для очей.

Подякуємо Джоні за поради і попливемо далі. А поки будемо пливти давайте подивимося за борт корабля і поспостерігаємо за веселими рибками.

V. Фізхвилинка для очей (слайди14 – 19)

VI. Закріплення знань учнів ( слайд 20)

- Діти, щоб допливти нам до берега треба виконати такі завдання:

1. Робота із зошитом с. 12 ( Н. В. Діптан «Основи здоров’я» 1 клас)

Позначте «+» предмети, які допомагають вам бути чистими та акуратними.

2. Робота з прислів’ям. ( слайд 21)

Чиста вода – для хвороби біда.

Твоє здоров’я – у твоїх руках.

- Як ви розумієте ці прислів’я?

3. Смішинки – веселики ( виступають діти)

Жирафа

Побачивши в зоопарку жирафу, Славко мамі сказав:

— От добре, що я на неї не схожий!

— А то чого?

— Еге, довелося б щодня мити таку довгу шию.

Хочеш їсти — мийся

— Я не буду, мамо, митись —

Можна знову забруднитись...

— То й не треба їсти, Вово, —

Все одно захочеш знову.

Кмітливий онук

— Бабусю, почитай мені газету, — просить хлопчик.

— Як же я тобі, рідненький, читатиму, коли я вже літер не бачу? То давай я буду на літери дивитись, а ти читай.

VII. Підсумок уроку ( слайд 22)


  1. По дорозі додому я пропоную вам заїхати у гості до героїв мультфільму «Маша и Медведь»

(Перегляд фрагменту із мультфільму «Маша и Медведь»)

  • Якою була Марія?

  • Чого хотів Ведмідь?

  • Чому вчить нас цей уривок ?

2) Отже, дітки, на цьому наша подорож завершується і на останок я хочу у вас запитати.

  • Чому потрібно бути чистим і охайним?

  • Що слід робити, щоб бути чистим і охайним щодня?

  • Назвіть предмети особистої гігієни.

- Я думаю, що ви всі будете виконувати вимоги особистої гігієни та слідкувати за своєю чистотою. ( слайд 23)
Література :

Будна Н.О.,Бей П.І. Уроки з курсу «Основи здоров’я», 1клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006

Бойченко Т.Є. Основи здоров’я: Підручник для 1кл. загальноосвіт. навч. закл.- К.: Генеза, 2007

Друзь З.В. Пізнавальні завдання з ознайомлення з навколишнім світом у 1-2 класах: Посібник для вчителя.-К.: Рад.шк.,1990

Усачев А. « Азбука здоровья», М. «Росмэн», 1997


Додаток

Песенка про умывание

(Мультфильм « Маша и Медведь»)

Ни одна на свете кошка

Не коснется молочка,

Если прежде не промыта

Аккуратно мордочка.

Мамы учат мыть копытца

Непослушных поросят,

Вот идут они к корытцу,

Пяточки у них блестят!


Припев:
Если утром дети умываются,

Солнце в небе ярче улыбается. (2 раза)


Так же надо знать, конечно,

Что болеют часто те,

Кто живет в грязи и пыли,

Кто забыл о чистоте.

Мы с тобою все же – люди,

Ведь не зря так говорят,

Неужели мы же будем,

Будем хуже поросят?


Припев:
Если утром дети умываются,

Солнце в небе ярче улыбается. (4 раза)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка