Урок позакласного читання. Школа добрих учинків



Скачати 35.71 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір35.71 Kb.
Літературне читання 4 клас УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ШКОЛА ДОБРИХ УЧИНКІВ (за творами Василя Сухомлинського)

УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ. ШКОЛА ДОБРИХ УЧИНКІВ (за творами Василя Сухомлинського)

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами В. О. Сухомлинського; формувати уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає їх, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів; навчати оцінювати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивні риси, прагнути до самовдосконалення; розвивати мовлення учнів; виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла мають дуже велику силу. І на сьогоднішньому уроці позакласного читання вони допоможуть нам пройти дорогою добра за мудрими творами В. Сухомлинського.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Виступ групи «Біографи»

— Василь Олександрович Сухомлинський народився у 1918 році у селі Василівка на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У сім’ї, крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали вчителями. Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця життя. Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.

2. Представлення виставки книг В. О. Сухомлинського (виступ групи «Бібліотекарі»)

- В. О. Сухомлинський «Гаряча квітка».

До книжки ввійшли невеликі оповідання видатного педагога і письменника В. О. Сухомлинського, про те, як діти відкривають для себе навколишній світ, про взаємини між дітьми, про доброту та чуйність, а також повчальні казки про природу.

- В. О. Сухомлинський «Вогнегривий коник».

Ця книга — збірка мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих великим українським педагогом і письменником Василем Сухомлинським. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.

- В. О. Сухомлинський «Казки школи під голубим небом».

У цій збірці зібрані казки, притчі, оповідання В. О. Сухомлинського. Кожна казка, кожне оповідання розповідають читачам про неповторну красу природи, магічну силу доброти і чуйності у взаєминах між людьми, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим.

3. Фізкультхвилинка

4. Обговорення прочитаних творів В. Сухомлинського

— Які твори ви прочитали, готуючись до уроку? (Відповіді дітей.)

1) «Добре слово».

— Що трапилося з Олею? Як родичі рятували дівчинку?

— Що зробила прабабуся Надія?

— Що повернуло дівчинку до життя?

— То в чому велика сила? (В доброму слові)

— Чого вчить нас це оповідання? (Бути уважним, турботливим до хворих, близьких, батьків; вміти співчувати.)

2) «А хто ж вам казку розповідає, бабусю?».

— Про кого це оповідання?

— Ким були Миколка і Петрик для бабусі?

— Як звали бабусю?

— Яке питання задав бабусі Миколка?

— Чи отримав він на нього відповідь?

— У якій формі побудовано оповідання? (У формі діалогу)

— Скільки дійових осіб у цьому тексті? (Автор, Миколка, бабуся)

— Поміркуйте і скажіть, яку відповідь могла дати бабуся Миколці?

— Якою ви уявляєте бабусю?

— Удома ви мали намалювати бабусю Марію і написати опис її зовнішнього вигляду. (Діти показують одне одному зображення бабусь. Окремі учні зачитують описи.)

— Настав час відповісти на запитання: хто розповідає бабусі казку? (Ніхто. Коли вона була маленька, то її бабуся розповідала казки їй, а тепер настала її черга.)

3) «Дивний мисливець».

— Поки бабусі готують смачну вечерю, працюють по господарству, доглядають онуків, читають їм цікаві казки, що ж роблять наші дідусі?

— Головним героєм якого оповідання є дід Максим? («Дивний мисливець»)

— Чому текст називається «Дивний мисливець»? (Усі вважали, що він брав рушницю для полювання, але ніколи не приносив здобичі.)

— Яким ви уявляєте діда Максима?

— Як можна охарактеризувати героя цього оповідання? (Працьовитий, турботливий, співчутливий, добрий тощо)

Гра «Посперечаймося»

- Дід Максим жив у місті. (Ні, у селі)

- Дідусь щодня ходив з рушницею до лісу. (Так)

- Виходив увечері. А повертався рано-вранці. (Ні, навпаки)

- Він завжди ніс додому багато здобичі. (Ні, ніколи не приносив здобичі.)

- Дід Максим привів додому пораненого кабана. (Ні, зайця)

- Його називали невдахою. (Так)

- Дід Максим не полював, а допомагав тваринам. (Так)

— Як ми повинні ставитися до тварин?

— Чого нас навчає цей твір? (Не завжди перше враження є правильним. Перш ніж засуджувати, потрібно краще пізнати людину.)

5. Інсценізація оповідання «Бабусин борщ»

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчають твори В. О. Сухомлинського?

— Тож творіть добро, і воно повернеться до вас!

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

— Наступний урок позакласного читання проведемо за темою «Майстер веселого цеху — Грицько Бойко».



Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка