Урок позакласного читання Вчитель початкових класів Ковальчук 1



Скачати 89.07 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір89.07 Kb.

Канівська ЗОШ І-ІІІ ступенів № З Канівської міської ради Черкаської області

Яке диво ці казки



( урок позакласного читання)

c:\users\5581~1\appdata\local\temp\finereader10\media\image1.png


Вчитель початкових класів Ковальчук 0.1.

2012 р.


Мета уроку: поглибити знання дітей про казку,вчити виділяти казкові елементи, правильно оцінюввати поведінку персонажів, висловлювати своє ставлення до прочитаноо; розвивати пам "ять, мислення, увагу; виховувати чуйність, доброзичливість, інтерес до усної народної творчості, зокрема казок.

Обладнання: збірки українських народних казок, декорації до казок.

Казка - це духовні багатства народної культури, пізнаючи яку, дитина пізнає серцем свій народ.

В. Сухомлинський

ХІД УРОКУ



І. Організаційна частина.

Шкільний мелодійний дзвінок

Покликав усіх на урок.

Тож не будемо гаяти часу

І полинемо разом із класом

У чарівну і добру країну.



  • Назву цієї країни прочитає той, хто складе разом перші звуки слів: коза, акула, заєць, кролик, антилопа.

Отже, подорожувати ми будемо у країну Казку.

Казка до нас приходить із маминих чи бабусиних розповідей з цікавої книжки : або з екрана телевізора.

- Хто ж складає казки ?

Зверніть увагу на нашу виставку книг.

( розповідь про експонати виставки)

II. Мотивація навчальної діяльності

І


  • Вам потрібно було принести книжки зі своїми улюбленими українськими народними казками.

Гра "МІКРОФОН"

Розкажіть про свою улюблену казку.



  • Яка казка тобі сподобалася найбільше ?

  • Хто головні герої цієї казки ?

  • Чим вона сподобалася ?

  • Дорогі діти, я пропоную провести цей урок в театральній студії "Джерельце".

  • Чи звернули ви увагу на оголошення на дверях студії ?

  • Хто з вас хоче взяти участь у виставках ?

Це цікава, хоч і нелегка справа. Але мені приємно бачити, що всі бажають працювати творчо.

III. Мовна розминка

1. Проведемо спочатку мовну розминку. Актор повинен чітко і правильно вимовляти звуки, мати гарну дикцію.

Вправи: - Подуйте на кульбабу.



  • Злижіть з губок варення.

  • Язичком почистіть зубки.

  • Що просить сказати Лікар Айболить, коли просить показати горло ?

  • Як дзижчить мохнатий джміль ?

  • Як пищать пташенята ?

    1. Актори повинні також і знати основні слова, які використовують працівники театру у своїй роботі.

В цьому нам допоможе "Довідкове бюро".

  • Сцена - майданчик у театрі де відбувається вистава.

  • Сценарій - твір, за яким створюється вистава.

  • Прем"єра - це перша вистава казки у театрі.

  • Декорація - художнє оформлення спектаклю.

  • Костюмер - робітник театру, який готує до спектаклю костюми.

  1. Поділ класу на групи.

  • Всі основі приготування проведені, ми трішки стомилися, давайте відпочинемо.

Погляньте у вікно. Хоч за календарем і настала зима, але снігу і морозу і досі нема. Мені прислала листа королева Зима, послухайте його.

"Дорогі діти, я почула, що на вашому уроці буде дуже цікаво, але Злий Чарівник не пускає мене до вас. Тому я присилаю до вас своїх вісників. Вони все побачать і мені перекажуть. Бажаю вам успіху."



  • Загляньте під парти, візьміть у руки свої сніжинки.

  • Які вони ?

  • Послухайте, що вони вам розкажуть.

  • Якого кольору сніжинки у вас в руках ?

IV. Робота над темою уроку.

Інсценізація казок. 1. "РУКАВИЧКА"



  • Першими виступатимуть діти у яких в руках блакитні сніжинки. А яку казку вони вам покажуть ви здогадайтесь самі.

В лісі звірам всім на втіху Що згубив старенький дід? Влізли мишка туди й жабка, Заєць, лиска, вовк, ведмідь, Ще й кабан - іклан. Будь-ласка, Пригадайте, що за казка.

(Вистава з рухливим театром)

Дід в ліс по дрова ходив,

Рукавичку там згубив.

А знайшли її звірятка,

Ось така була в них хатка.



  • Першою рукавичку шкряботушка знайшла, До неї, як у дім зайшла.

Стала жити у затишку Маленька, сіренька мишка.

  • По лісу жабка стрибала, Рукавичка там лежала.

Вона пожить в ній попросилась, Мишка з радістю згодилась.

  • Зайчик лісочком пробігав, До рукавички завітав.

І звірята, що там жили, З радістю його впустили.

  • Пробігла повз осички, Побачила там рукавичку. Попросилась руда в хатку І взяли її звірятка.

  • Змерз сіренький на морозі - Тут рукавичка на дорозі. Хоч звірятам було тісно,

Та знайшли й для нього місце.

  • Клишоногий лісом брів,

В рукавичці звірів зустрів.

Дуже всім тісно було,

Але впустили і його.


• Пробігав повз рукавичку

Після вовка і лисички.

І добродушна звірина

Пустила до рукавички і кабана.



  • Молодці, сподобалась вам казочка ?

2. "КОЛОБОК"

Далі покажуть свою казочку дітки у яких білі сніжинки.


  • Що ж за казку вони вибрали ?

Сидів він на віконечку, Як маленьке сонечко. Від діда з бабою утік, Побіг у ліс і раптом зник.

(Вистава з м"якими іграшками)



  • Але ця вистава незвична. Ви повинні за словами героїв вгадати хто це

Борошенця намели

І в печі його спекли.

Він - через вікно, в лісок.

Хто це, друзі ? (Колобок)

Першим стрів він у лісочку

Веселого колобка.

Поки лунала пісенька

Втік колобок від...(зайчика)

Пісеньку він всім співав,

Ніхто колобку не аплодував.

Та в пісні був хороший толк –

Не впіймав його і ...(вовк)

Від вовка утік і зайця

Наш веселий колобок.

А кому наступну пісню

Заспівав і втік в лісок? (ведмедю)

Співав старанно колобок,

Навіть їй виліз на носок,

Та вона хвостом махнула –

Колобочка підманула (лисичка).


4. "СОЛОМ"ЯНИЙ БИЧОК"

- Увага, виступають артисти, у яких сині сніжинки.

Із соломи цей дружок,

В нього смоляний бочок.

Зловив зайця, лиску й вовка,

Ще й ведмедя - буде толк.

Від ножа щоб врятуватися,

Постаралися вони.

Для дідуся і бабусі

Подарунків принесли.

(виставка лялькового театру)


  • Я - солом"яний бичок,

В мене - смоляний бочок.

Змайстрував мене дідусь,

А пасла - бабуся.


  • Сірого полатали пси,

В бичка смоли він попросив,

Бичок смоли йому дав,

А дідусь його впіймав.


  • Рудохвоста постраждала,

їй бік собаки обідрали.

Попросила смоли трохи,

Опинилася у льоху.


  • Баба бичка випасала,

А сама все мички пряла.

Коли ж задрімала бабця,

То бичок впіймав їй зайця.


  • Величезний і кудлатий

Прийшов смоли попрохати,

Зуби лиш в смолу встромив,

Тут дідусь його зловив.

- А чим закінчилася ця казочка ?

5. "ЛИСИЧКА-СЕСТРИЧКА ТА ВОВК-ПАНІБРАТ".

І тепер виступ діток у яких сріблясті сніжинки.



В казці цій лисичка мила,

Не одного обдурила.

Вкрала з маком пиріжка, Поміняла на бичка.

Саночки сама зробила,

З воза рибки наловила,

Вовка зуміла навчити,

Як хвостом рибу ловити,

А тоді, залізши в тісто,

Ще й на спину йому влізла.

(Інсценізація уривку казки)



  • Ой, Лисичко, ти сестричко, Про мене забула ?

Дай же й мені трохи рибки Хіба ти не чула ?

  • Отакої ! Я ловила, а тобі віддати? Підеш, сам собі наловиш. Будеш ласувати.

  • Та як же її наловити, Коли я не вмію ?

  • Встроми хвоста в ополонку Промовляй тихенько:

- Ой, ловися,рибко, велика й маленька.

А лисичка ходить кругом нього та все промовляє.



  • Мерзни,мерзни, вовчий хвосте ! Мерзни,мерзни, вовчий хвосте !

Ану, Вовчику, тягни ! Уже, мабуть, досить .

Вовк як потяг, а хвіст уже прикипів до ополонки,- не витягне. А вона його ще

й лає.


  • Бачиш, що ти наробив ?

Багато риби наловив !

Треба ж тобі поміч дати –

Біжу людей погукати. Люди,люди, поможіть !

Ідіть швидше вовка бить !



    1. Звуковий аналіз слів лисичка та вовк.


    2. V. Характеристика головних героїв казки.

      - Хто з головних героїв всіх чотирьох казок спільний ? (лисичка та вовк )



      А тепер поміркуємо і оберемо ті риси, які належать Лисичці, а які - Вовку з останньої казки


розум

нетямущість

боягузство

жорстокість



хитрість підступність доброта брехливість







    1. До якої природи відносяться і вовк, і лисичка ? (до живої)

4.Повідомлення "Довідкове бюро" про тварин лисицю та вовка.

Прислів"я про тварин.



А в народі кажуть:

  • Говорить, як лисиця, а за пазухою камінь тримає.

  • Вовка як не годуй, а він усе в ліс дивиться.

  • Не пускай лиса до курника, а вовка - до кошари.

  • Вовка ноги годують.

  • Вовка боятися - до лісу не ходити.

VI. Підсумок уроку.

    1. Гра "Казкова скринька".

    2. Вікторина.

  • Знайшов Півник колосок, Змолов борошна мішок, Спік негайно у печі Пиріжки і калачі. Мишенят не пригощав,

Бо жоден з них не помагав.

  • Вигнав дід козу із хати - Та й пішла вона блукати. В зайця хатку відібрала. Всі козу ту виганяли. Рак козуню ущипнув, Зайцю хатку повернув.

  • Хто на гусячих крилятах Прилетів до мами й тата ? Був міцний, бо їв кулешик. Це відомий всім ...


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка