Урок природознавства 1 клас моя країна україна



Скачати 119.26 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір119.26 Kb.
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М.П.Бажана Уманської міської ради Черкаської області



Урок природознавства

1 клас




МОЯ КРАЇНА - УКРАЇНА


Підготувала: Тупчій Вікторія Володимирівна,

учитель початкових класів Уманської загальноосвітньої школи №11 ім. М.П.Бажана

Тема. Моя країна – Україна. Узагальнюючий урок.
Мета. Ключові компетентності: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді, компететності з ІКТ - вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися різноманітною довідковою літературою; громадянської – розвивати здатність екологічно мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.
Предметні компетентності: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, продовжити ознайомлення учнів з національними символами України, формувати національну свідомість школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, виховувати патріотів рідної держави, повагу до її символів, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку. Урок закріплення і засвоєння знань.
Обладнання: карта України, Гімн України, конституція України, назва груп, плакат «Моя Батьківщина – Україна», малюнки, мікрофон, комп’ютер.
Використана література:


  1. Гільберг Т.Г. Природознавство : підруч. Для загальноосвіт. Навч. Закл.: 1-й кл./ Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. – К. : Генеза, 2012. – 112 с.

  2. Інтерактивні технології навчання у початкових класах/Авт.-упор. І.Дівакова. - Тернопіль:Мандрівець, 2008. – 180 с.

  3. Нетрадиційні уроки в початковій школі. 1 клас/Укладач Л.І.Нечволод. – Харків: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2007. – 96 с.

  4. Походжай Н.Я. Природознавство: конспекти уроків: 1 клас: посібник для вчителя/ Н.Я.Походжай. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2012. – 136 с.

  5. Сухомлинський В.О. Чиста криниця: Казки, оповідання, етюди: Для сімейного читання / Упоряд. О.В.Сухомлинської. – К.: Веселка, 1993. – 287 с.

Конкретизовані навчальні цілі уроку


Когнітивні рівні

Конкретизовані навчальні цілі

Перелік завдань – запитань,

які забезпечують досягнення конкретизованих цілей

Навчально – методичне забезпечення

знання

Знає, що наша країна зветься Україна;

вміє міркувати;


називає асоціації до слова Батьківщина.


Гра «Зберіть слова, прочитайте речення».
Інсценізація «Яка стежка найкраща?»

Асоціативний кущ. Інтерактивна технологія «Мікрофон».



Роздатковий матеріал

Мікрофон



розуміння

Розпізнає Україну на карті;

роблять повідомлення про народні символи України;

пояснює значення державних символів України.



Робота з динамічною таблицею «Це моя Україна».

Робота в групах. Малювання емблеми, розповідь про народний символ.


Робота в групах. Пояснення значення державних символів, виконання Державного гімну

Таблиця
Роздатковий матеріал, презентація
Роздатковий матеріал, презентація,

Фонограма запису Державного гімну.



застосування

Презентує практичний досвід у пошуку інформації про природу України

Робота в групах. Презентація проекту «Природа України»:

  • річки України;

  • моря України;

  • гори України.




Фотоматеріали, презентація

аналіз

Аналізує життєві ситуації;

дискутує про вчинок дівчинки; висловлює власні думки щодо збереження природи.




Ознайомлення з твором В.О.Сухомлинського «Чому Оля не зірвала квітки?»

Книга В.О.Сухомлинського «Чиста криниця»

синтез

Об’єднує інформаційні дані для створення нового цілого;

розробляє план майбутньої подорожі.



Технологія «Павутинка»

Робота за підручником. Слухання тексту « Сторінка дослідника. Омріяна мандрівка Україною».




Роздатковий матеріал

Підручник



оцінювання

Висловлює судження щодо завдань, які пропонувались на уроці; робить узагальнюючі висновки; підсумовує свою роботу на уроці, висловлює власні мріі.

  • Чи сподобалась вам подорож Україною? Що найбільше запам’яталось?

Технологія «Ручки всередині».

Розповідь про свою омріяну подорож Україною.


Презентація


Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Добрий день усім, - вітаюсь,

Бо весела прокидаюсь.

Так і сонце прокидається,

І з усіма вітається:

З пахучою землею,

З пташиною ріднею,

Зі мною і з тобою,

І з тихою водою.
ІІ. Підсумки фенологічних спостережень.

Робота синоптиків за планом (на вагончиках потяга).




  1. Пора року.

  2. Місяць.

  3. Суттєві ознаки місяця.

  4. Зміни в неживій природі.

  5. Зміни в живій природі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проблема.

Вчитель:


  • І куди ж ми сьогодні помандруємо на нашому веселому потязі?

В чарівну країну вирушимо разом.

Всі перешкоди подолаємо,

Багато нового й цікавого узнаємо.

Гра «Зберіть слова, прочитайте речення»:

ЯМО – АРКАЇН УРАЇНКА (Моя країна – Україна)
ІV. Актуалізація опорних знань.

(Підготовлений учень читає вірш)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.


V. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Інcценізація.

Вчитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?

Діти: 1. – До магазину,

2. – Ні, до школи, - там є діти.

3. – Ні, до річки, - там можна купатись.

4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.

5. – Ні, у поле, - там простір широкий.

Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)

«Яка стежка найкраща?»

Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:

Мати: - Додому, діти! До рідного дому!


2. Асоціативний кущ. Метод «Мікрофон».

Вчитель:


- Діти, що означає слово БАТЬКІВЩИНА для вас?

(Відповіді дітей)

3. Слово учителя.

– Сьогодні на уроці ми здійснемо уявну мандрівку нашою чудовою країною Україною. Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. Кожна людина любить найбільше той край, де народилася і живе, пишається своєю рідною землею, завжди хоче сказати про неї найкраще.


4. Очікування.

- Чого ви очікуєте від сьогоднішньої мандрівки? В яких місцях України хотіли б побувати? Про що б хотіли дізнатися на уроці?


5. Маршрут нашого веселого потяга (на карті)

І зупинка. Україна на карті.

ІІ зупинка. Народні символи України.

ІІІ зупинка. Державні символи України.

ІV зупинка. Київ – столиця України.

V зупинка. Природа України.


VІ. Робота над темою уроку.

  1. Робота з динамічною таблицею «Це моя Україна». (І зупинка)


Учитель:

  • Зараз ми спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.(Учитель на динамічній таблиці виставляє по черзі в прорізи предметні малюнки із зображенням верби, калини, соловейка)


  • Погляньте, діти, яка красива вийшла картина. Така ж багата і красива наша українська земля. З таких мальовничих куточків рідної землі складається наша Батьківщина – Україна. Вона велика і прекрасна, бо має і високі гори, вкриті зеленими лісами, і швидкі ріки, і безмежні поля, і заквітчані луги, мальовничі села і міста.


ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Ми мандруєм, ми мандруєм,

Україною крокуєм.

Ось побачили Карпати.

Як вершину нам дістати?

Заглянемо в озерця,

Не торкнутись нам до дна!

Так ми довго-довго йшли

І до школи знов прийшли.



  1. Народні символи України. (ІІ зупинка)

Вчитель:

  • Як ви думаєте, чому саме ці малюнки з’явилися на нашій карті?

  • Так, правильно, це народні символи України.

Мій край чудовий Україна!

Тут народились ти і я.

Тут над ставом верба й калина,

Чарівна пісня солов’я.



Обєднання в групи

  • Зараз ми об’єднаємось в групи по рядах із назвами «Вербиченька», «Калинонька», «Соловейко».

Завдання для груп:

  1. Намалювати емблему групи за назвою.

  2. Розповісти, що ви знаєте про цей народний символ.

  3. Державні символи України. (ІІІ зупинка)

Робота в групах. Завдання на листках.

  • Розповісти, що вам відомо про Герб, Прапор, Гімн України, заспівати під фонограму.

Учень.


Наш Герб – тризуб.

Це воля, слава й сила.

Наш Герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будемо,

Добро і пісню

несемо ми людям.


Учень.

Прапор – це Державний символ,

Він є в кожної держави;

Це для всіх ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині,

Ми навіки вже з народом,

Українським в Україні.
Учень.

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна – вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.
Слухання запису Державного Гімну України.


  1. Київ – столиця України. (ІVзупинка)

Вчитель:

  • Діти, наш потяг прибув у дуже гарне місто, столицю нашої країни - Київ.

Учень:

Наша столиця

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша – Київ.

Квітує свічами Каштан,

На храмах грає позолота.

Ось Володимир, ось Богдан,

Ось сяють Золоті ворота.

Летить у небі голуб-птах,

Над ним хмарки, немов пір’їни.

Й тріпоче синьо-жовтий стяг,

Як вільне серце України.

А. Камінчук


  1. Природа України. (ІVзупинка) Презентація проекту.

Вчитель:

  • Діти, ви працювали в групах над міні-проектом «Природа України».

  • Вашим завданням було знайти фото того чи іншого природного об’єкту і підготувати невеличку розповідь про нього.


І група «Річки України».



ІІ група «Моря України».


ІІІ група «Гори України».




  1. Охорона природи України.

Учень:

Водограй, полів розмай,

Зелен гай, ліщина…

Все це рідний. Любий край –

Наша Батьківщина.

Пам’ятай, не забувай

Батьківську стежину,

Прикрашай. Шануй свій край,

Дім свій - Батьківщину.
Вчитель:


  • Щоб наша Батьківщина була гарною, квітучою, співучою піснями птахів, її потрібно охороняти й оберігати.

  • Послухайте оповідання В.О.Сухомлинського «Чому Оля не зірвала квітки?» та поміркуйте, чому воно навчає.

Вранці першокласниця Оля йшла до школи. Біля дороги вона побачила ромашку.

Ой, яка красива квітка! Оля вже простягла руку, щоб зірвати квітку й понести її до школи. Та раптом побачила на пелюсточці краплинку роси. А в краплинці горить сонечко, і блакитне небо, й зелена нива, й висока тополя – все в краплинці.

Задивилась Оля на краплинку роси й не зірвала квітки.

  • Чому ж Оля не зірвала квітки?

  • Як потрібно ставитись до зелених насаджень?

  • Як ви ставитесь до навколишньої природи?

  • Які корисні справи зробили для охорони природи?


Загадка.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься… (Україна).

ФІЗКУЛЬТПАУЗА

ПСИХОГІМНАСТИКА

Гра «Любов у серці»

Учитель:


  • Сядьте вільно, розслабтеся, закрийте очі. Уявіть себе в нашому чарівному поїзді. Ви стали зовсім малесенькими, сидите у мами на руках, вас ніхто не тривожить, вам зручно, спокійно, затишно і тільки колеса тихо постукують тук-тук. Ваше серце сповнюється любов'ю і добротою. А за віконцем пропливають чудові картини природи нашої рідної Батьківщини.

  • Відкривайте очі, ось ми й повернулися із мандрівки у наш клас.


VІІ. Закріплення вивченого.

  1. Складання павутинки «Батьківщина»




  1. Робота за підручником (с.100)

Сторінка дослідника. Омріяна мандрівка Україною.

(Читання тексту вчителем)
VІІ. Підсумок уроку.

Вчитель:


  • Діти, чи сподобалась вам подорож Україною? Що найбільше запам’яталось?

Технологія «Ручки всередині»

  • Яка мрія є у вас? Розкажіть однокласникам про неї. Підготуйте розповідь про омріяну мандрівку. Зробіть це так, щоб у ваших друзів виникло бажання подорожувати разом з вами.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка