Урок природознавства. 2 клас. Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени Даний урок



Скачати 72.64 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір72.64 Kb.


1.Урок природознавства. 2 клас. Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени

2. Даний урок відповідає Навчальній програмі для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою, яка розроблена на основі нового Державного стандарту початкової загальної освіти, 2012р., має місце у розділі «Природа восени».

Мета - формувати природознавчу компетентність учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу; розширити природничу ерудицію, творчий потенціал, світогляд, мовлення,дослідницькі здібності, спостережливість, мотивацію до вивчення природи; застосовувати в практиці зорієнтований і компетентнісний підходи; викликати інтерес до навчання.

Тип уроку: комбінований. На уроці були використані як групові так і індивідуальні форми роботи, різноманітні методи і засоби навчання: словесні, наочні, демонстрування. В процесі уроку формувалися основні вміння, навички, інтереси учнів. Найбільш суттєвим було ознайомлення із змінами в житті комах з настанням осені.

Актуальність полягає в тому, що даний урок має велике значення для розвитку особистості молодшого школяра, адже виконує важливу пропедевтичну функцію: сприяє підготовці учнів до вивчення у школі інших природничих дисциплін. А знання про природу сприяють успішній адаптації у навколишньому середовищі.

За інноваційним потенціалом урок є такий, що дозволяє налагоджувати в класі умови розвивального середовища для реалізації потенційних можливостей учнів шляхом використання новітніх інноваційних технологій та ІКТ; акцентує увагу на емоційне виховання, розвиває позитивну навчальну мотивацію учнів, підтримує атмосферу творчості в учнівському колективі.

3. Урок природознавства в другому класі

Тема. Як тварини готуються до зими. Комахи восени. Мета: ознайомити учнів з осінніми змінами в житті комах; показати зв'язок змін в житті тварин восени зі змінами в неживій природі і у світі рослин; продовжити формувати вміння аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки; виховувати естетичні почуття.

Обладнання: мультимедійна презентація, малюнки комах, матеріали для роботи в групах, парах.

Хід уроку І Організаційна частина Створення ситуації успіху. (діти стають у коло) Слайд 1 Сьогодні у наше віконечко заглянуло сонечко. Воно передає вам своє тепло і промінчики-побажання. Давайте візьмемо кожен з вас промінчик, прочитаємо побажання. Отож, сонечко бажає вам на уроці бути… (уважними, організованими, самостійними, активними, слухняними, спостережливими, допитливими, ввічливими, кмітливими, працьовитими) А тепер сідайте, діти, Домовляймось не шуміти. На уроці не дрімати, Руки вчасно підіймати. ІІ Актуалізація опорних знань 1. Фенологічні спостереження Слайд 2 Дайте характеристику сьогоднішньому дню, називаючи відповідні явища природи. 2. Гра «У ліс по гриби» На дошці вивішено отруйні та їстівні гриби. Зберіть гриби , які ви вважаєте їстівними.

img_20140209_0006.jpgimg_20140209_0005.jpgimg_20140209_0007.jpgimg_20140209_0004.jpg

3. Робота в групах. У кожного з вас на парті є геометричні фігури : трикутники, кружечки і квадратики. Відповідно до вказівників виберіть свій робочий стіл. Завдання для команд: 1 команда – підкреслити отруйні гриби (маслюк, бліда поганка, білий гриб, мухомор, сироїжка) 2 команда - підкреслити їстівні гриби (підосичник, мухомор, підберезник, печериця, лисички, бліда поганка) 3 команда – записати назви частин гриба img_20140209_0002 (2).jpg



ІІІ Оголошення теми і мети уроку img_20140209_0002 (3).jpg

Діти, погляньте, кого я побачила на віконечку?

До якої групи тварин віднесемо комашку-сонечко?

Яка істотна ознака комах? (вчитель прислухається) Послухайте, що воно шепче: «Ой,ой! Як стало холодно! І друзів моїх немає. Де ж друзі-комахи?» А й справді, куди поділися комашки? Про це ми дізнаємось сьогодні на уроці, адже тема уроку «Як тварини готуються до зими. Комахи восени.»


Слайд 3 А щоб досягнути мети уроку, потрібно виконати такі завдання…
Слайд 4 Гра « Мікрофон» Чого очікуєте від нашого уроку? ( відповіді учнів) ІV Вивчення нового матеріалу Улітку серед зелені дерев, кущів і трав сюрчать коники, гудуть бджоли, пурхають різнобарвні метелики, метушаться мурашки. З настанням осені життя комах змінюється. З кожним днем їх меншає. Одні комахи гинуть. Інші прилаштовуються на зиму в опалому листі або закопуються у грунті. А де саме зимують комашки, вам потрібно довідатись самим. 1. Робота в групах (команди хлопчиків і дівчат) Гра «Навчаючись-вчу»
Слайд 5 Команда дівчат отримує інформацію про мурашок, вивчає цю інформацію, розповідає команді хлопчиків. Аналогічно у команді хлопчиків вивчають інформацію про джмелів. 1. Мурашки живуть величезними сім'ями у мурашнику. Живляться мурашки комахами. Мурашки не замерзають навіть тоді, коли мороз сягає – 30 градусів. Ще з осені вони у своєму тілі накопичують в’язку рідину-гліцерин. Ця рідина рятує їх від морозів. 2. Джмелі розміщують гніздо глибоко у землі. Восени вся джмелина сім'я вимирає. Живими залишаються тільки молоді самки, які перезимувавши, весною створюють нове гніздо.

Після обміну інформацією , кожна команда залишає по одному учаснику для виконання наступного завдання. ( на дошці «галявина з квітами , над якими розташовані метелики з питаннями») Діти по черзі вибирають метеликів, зачитують питання, дають відповідь. 1. Де розміщують гніздо джмелі? 2. Що восени відбувається в бджолиній сім'ї? 3. Яка речовина рятує мурашок від морозу? 4. Скільки градусів морозу витримує мурашка? 5. Які джмелі залишаються живими? 6. Де ховається мурашка? Фізкультхвилинка



Слайд 6 (музична розминка) Встало вранці ясне сонце, Заглянуло у віконце, Ми до нього потяглися , За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли. встали-сіли. Бачте, як розвеселили. 2. Робота в парах (робота з підручником)

Пара отримує запитання, відповідь шукаючи у тексті підручника.



Слайд 7 Читаючи інформацію з слайду, учні ознайомлюються з цікавою інформацією про комашку-сонечко. 3. Проблемне питання. Чому зникли комахи? img_20140209_0002 (4).jpg

Слайд 8 ІV Закріплення вивченого матеріалу 1. Робота в групах (учні об’єднуються в групи за назвами осінніх місяців)

Слайд 9 На дошці для кожної команди вивішено плакат з завданням. Учні на слайді розглядають малюнки комах, записують їхні назви. 1 команда: записати назви комах, які зимують під корою дерев, у щілинах; 2 команда: записати назви комах, які залазять глибоко в землю на зиму; 3 команда: записати назви комах, які прилаштовуються на зиму в опалому листі; 2. Хвилинка-цікавинка Діти, погляньте, чи немає на вашій парті часом гостей? ( деяким учням вчитель заздалегідь поклав на парту малюнок мурашки) (на дошці малюнок мурашника )

Давайте повернемо мурашок до мурашника, бо там припинилася робота, адже кожна мурашка має свої обов'язки у мурашиній сім’ї . (учні приклеюють мурашку на дошку, вчитель розповідає роль цієї мурашки у мурашнику) img_20140209_0002 (3).jpg



img_20140209_0002 (3).jpg

img_20140209_0002 (3).jpgimg_20140209_0002 (3).jpgimg_20140209_0002.jpg

3. Гра «З ким асоціюється?»



img_20140209_0002 (3).jpg

4. Скласти прислів'я



Слайд 10 V Підсумок уроку 1. Рефлексія

Слайд 11 2. Гра «Сходинки до знань» (учень кладе фішку на ту сходинку, яка відповідає, на його думку, рівню здобутих знань на уроці ) Перша сходинка: багато помилок, потребую допомоги; Друга сходинка: припускаюся незначних помилок, необхідна підтримка; Третя сходинка: виконую всі завдання, можу надати допомогу іншим; V Домашнє завдання с.48-51 Пошукова сторінка - команда хлопчиків шукає цікаві відомості про коників-стрибунців; - команда дівчат складає казку «Чарівний метелик»

4. Висновки Таким чином, вивчення даної теми з природознавства сприяє розвитку особистості дитини, її розумових здібностей; вдосконалюються процеси відчуття та сприйняття, мислення, мовлення, розвивається допитливість; формуються вміння аналізувати, налагоджувати зв’язки й залежності; узагальнювати те, за чим спостерігав, і робити висновки. Водночас розвивається логічне мислення й уява. Покращуються взаємозв’язки «учень-учень», «вчитель-учень». 5. Література 1. Мечник Л.А. Дітям про тварин// Підручники і посібники.1997 2. Мачулкіна О. Наш дім – природа// Початкова школа.2013.№6. с.20-22 3.Кузнэцова А. Активізація пізнавальної діяльності на уроках природознавства в початкових класах// Початкова школа.2013.№7. с.9-10





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка