Урок природознавства, 4 клас використанням ікт та проектної технології Анотація Одним з пріоритетним завданням галузі «Природознавство»



Скачати 51.12 Kb.
Дата конвертації29.02.2016
Розмір51.12 Kb.

Урок природознавства, 4 клас

використанням ІКТ та проектної технології

Анотація

Одним з пріоритетним завданням галузі «Природознавство» є розвиток розумових здібностей учнів, пізнавальної активності та самостійності, здатності до творчості, самовираження і спілкування. Урок побудовано у формі гри-експедиції з використанням проектної технології та ІКТ.



Ключові слова: додаткова література,комп’ютер , проект, групова робота, постановка проблемних питань, читання з позначками.

Тема: Світовий океан.

Мета: - ознайомити учнів з Світовим океаном, з природою океанів,з їх географічним місцем розташування на глобусі та мапі півкуль;

Обладнання: робочий зошит «Я і Україна» (Л.П. Хитяєва, Н.В, Діптан)фізична мапа півкуль, глобус, виставка енциклопедій (енциклопедії на парті для роботи в групах), робочий зошит, мапа півкуль у кожного, човники з завданням, назви материків та океанів, контурні мапи півкуль, схема роботи в групах, відеоматеріал до уроку (запис морських тварин та рослин), тести на комп’ютері ( ППЗ «Природознавство 4 клас»).

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: гра – експедиція.

Хід уроку

І. Організація класу. (Учні поділені на 6 груп)

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Звіт груп про виконання пошуково - творчої роботи з теми «Материки». ( План пошуку: назва материка, географічне місце розташування, клімат, тваринний та рослинний світ, екологія)

2. Перевірка знань на комп’ютері (використання ППЗ «Природознавство 4 клас»)

3. Робота з контурною мапою біля дошки ( 1 учень) : відмітити всі материки.

( Оцінювання учнів)

ІІІ. Прийом «Мозкова атака»

- Діти, подивіться на глобус. Скажіть, чому нашу планету називають «блакитною» ? Що позначає на вашу думку блакитний колір на мапі, глобусі?

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.


  • У яких трьох станах буває вода?

  • При яких умовах вода переходить з одного стану в інший?

  • Хто бажає пояснити, що таке кругообіг води в природі? (використання комп’ютера: анімація)

V. Мотивація діяльності учнів.

- Діти, як на вашу думку, що ми будемо вивчати на уроці?

VІ.Повідомлення теми та мети уроку.

- Так, сьогодні ми вирушимо в експедицію по океанах Землі, навчимося визначати їх місце розташування на мапі, познайомимося з природою океанів.



VІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Перед тим,як вирушити в путь, нам потрібно обрати лоцмана, який буде допомагати вести урок. А лоцманом ви оберемо того учня, який перший впорається с завданням.

1. Завдання: (робота в парах): знайти на мапі півкуль та назвати всі океани.

Виходить лоцман до дошки ( учень який перший впорався с завданням ) та на мапі показує океани.

Питання: визнач, у яких півкулях знаходяться ці океани.

Учитель: Діти, всі океани Землі називаються Світовий океаном. Давайте більше про це дізнаємось.

2. Робота над новим матеріалом «Світовий океан» ,використовуючи різні засоби навчання:

* робота з текстом підручника. Критичне читання ( читання з позначками);

* робота з текстом в комп'ютері;

3. Узагальнення матеріалу «Світовий океан» за допомогою інтерактивної гри «Вірю не вірю»

- Чи вірите ви , що на карті переважає зелений колір?

......................... ,що на Землі 5 океанів?

........................., що вода в океанах солодка?

......................., що з поверхні океанів випаровується велика кількість води? Чому?

......................., що Світовий океан охолоджує поверхню Землі?

Фізкультхвилинка «Море хвилюється раз.....»

3. Робота над вивченням матеріалу «Природа океанів»

А) Лоцман роздає човники з завданнями та формує 4 групи (обирає консультантів). Консультанти розподіляє обов’язки в групі за схемою :

1 учень енциклопедія

2 учень комп’ютер

3 учень підручник

4 учень карта, глобус

5 учень консультант складає 2 питання за матеріалом

Б) Звіт консультантів груп. Оцінювання учнів.

В) Закріплення вивченого за допомогою питань.



VІІІ. Рефлексія.

Робота з контурними мапами. Завдання в робочому зошиті № 2.

Завдання: користуючись картами півкуль , запишіть цифрами які океани омивають материки.

ІХ . Домашнє завдання.

Постановка проблемного питання( з пляшки учитель дістає аркуш на якому розмити рядки окрім слова «допоможіть Світовому океану»:



  • Якої допомоги може просити Світовий океан? (Діти відповідають)

  • Скласти звіт творчого пошуку з теми «Світовий океан», опрацювати матеріал у підручнику.

Х. Підсумок уроку.

«Інтерв'ю»

- Що ви можете розповісти про експедицію по морях? Які враження? Що було складно?



ХІ. Хвилинка – цікавинка. (5 хвилин) Перегляд відеозаписів про тваринний та рослинний світ океанів.

Додатки


Використані джерела:

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. –К., 2004.

Новикова Т. Проектные технологии на уроках и во внеурочной деятельности. //Народное образование, № 7, 2000.

Н.Петлюшенко.Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі./ Початкове навчання і виховання, №1, 2012, ст.12

Л.Пономаренко. Мультимедійна підтримка навчального процесу / Початкова освіта, №1-2, 2012, ст.16

Зеленська О. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах/ Початкова школа , № 9 ,2013

Третьякова Т.О., Пізнаємо природу за допомогою методу проектів // Обдарована дитина, 2011.-№ 2. - с.16-18

Цимбал О.М., Проектні технології: особливості впровадження в початковій школі // Початкове навчання та виховання, 2008.-№ 19-21. - с.2-13



Онопрієнко О.В. Управління проектною діяльністю молодших школярів / Навчання і виховання учнів 4 класу : методичний посібник для вчителів / упор. О.Я. Савченко. – К. : Видавництво “Початкова школа”, 2005. – С. 53-54.

ППЗ «Природознавство, 4 клас», ЗАТ «Транспортні системи»,2006 рік


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка