Урок природознавства у 3 класі Вчитель Дубич Т. Д



Скачати 78.32 Kb.
Дата конвертації22.02.2016
Розмір78.32 Kb.
Квасилівський НВК «Школа-ліцей»

Різноманітність тварин у природі


Урок природознавства

у 3 класі

Вчитель Дубич Т.Д.
Мета: формувати поняття «звірі», «птахи», «плазуни», »земноводні», "риби", "комахи"; розвивати вміння порівнювати, спостерігати; виховувати любов до природи, бажання оберігати тварин.

Обладнання:малюнки тварин, кодокартки, картки для роботи в групах, кросворд, тести.

Хід уроку:

І Організаційна частина.

Вчитель: Урок природознавства

Розпочинаємо ми з вами.

Гостей багато маємо

То ж дружно привітаємо.



Діти: Доброго ранку - мовим за звичаєм

Доброго дня-кожному зичимо.

Сьогодні вітання щирі

Ми вам даруєм з любов’ю

Живіть у добрі і мирі!

І будьте завжди здорові.



Вчитель: Займемося сьогодні ми справами серйозними

Розкриємо віконце в чудовий світ природи.

Тож часу не втрачаємо, зручнесенько сідаємо,

Та зошит відкриваємо - і швидко до роботи.



II. Хвилинка спостережень. Робота "синоптиків".

III. Перевірка домашнього завдання.

  1. Розповідь про улюблених тварин.

  2. Робота з кодокартками (2 учні).

  3. Складання павутинки. "Особливі ознаки тварин".

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

-Помандруємо у царство тварин

На Землі живе більше 1 млн.500тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні, проте багато з них мають щось подібне. Виходячи з того, що цілий ряд тварин має багато спільного, їх об'єднали у групи. А які саме, ми про це дізнаємось попрацювавши у групах.

V Вивчення нового матеріалу.


  1. Завдання в групах.

1 група.

Завдання: відгадайте загадки:



  1. Невтомна працівниця Цілий день літає, Хоботком пилок збирає Людей медом пригощає. (бджілка)

  2. Тисяча тисяч бондарів Роблять хати без дворів (мурахи)

  3. Семи крапочка вона, і зозулька золота На капусту сіла, попелицю з'їла. (сонечко)

Назвіть назви тварин одним словом. (Комахи.)

-А тепер давайте подумаємо, чому цих тварин віднесли до групи комах. Розглянемо будову мурашки. (На дошці зображення комахи).

Її тіло поділено на 3 частини: голова, груди, черевце. Комахи мають 6 ніг. На голові є очі, вусики і рот. За допомогою вусиків вони відчувають запах. Нюх у комах дуже добрий, це допомагає їм у пошуках їжі.

На Землі живе близько 1 млн. різноманітних комах. Скільки всього комах живе на нашій планеті неможливо перелічити, як неможливо перелічити листя на деревах.



2 Група.

Завдання: Дайте відповіді на запитання.



  1. Як, на вашу думку, називають тварин, що живуть у воді.

  2. Чим вкрите їх тіло?

  3. Де саме живуть ці тварини?

  4. Чим вони дихають?

Вчитель.

В нашій країні налічують понад 200 різноманітних видів риб. Тіло у них складається з голови, тулуба, хвоста. Воно сплюснуте з боків і вкрите лускою та слизом. Завдяки такій будові тіла, риби швидко рухаються у воді. Плавають риби за допомогою хвостового плавця, якому допомагають інші плавці. Дихають зябрами.

А ви знаєте, що риба сом - найбільша риба, що живе у прісних водоймах України.

3 Група.

Завдання: Складіть текст і дізнайтесь ще про одну групу тварин.



  1. водойм,Біля,жаби,тритони,живуть

  2. земноводні, Це.

  3. вкрите, Їхнє, м'якою, тіло, шкірою, вологою.

  4. дихають, Вони, киснем.

Чому їх так назвали. Як ви думаєте?

Вчитель.

На Землі налічується близько 2100 видів земноводних. Серед них на Україні - 17. Тіло вкрите слизькою шкірою. Воно складається з голови, шиї, тулуба, передніх і задніх ніг. У деяких є хвіст. Ось жаба озерна. Це найбільша жаба на Україні. Довжина її тіла - 17см. Все життя вона проводить у воді, або поблизу неї. Зранку і ввечері жаба вистрибує на берег, але в разі небезпеки, стрибає у воду.



4 Група.

Завдання: Як можна назвати цих тварин?

Розгадай зашифровку, вказавши основну ознаку, за якою цих тварин віднесли до окремої групи.

Вчитель.

На Землі живе понад 8600 видів птахів, в Україні зустрічається - 360.

Ці тварини добре пристосувались до польоту. Тіло вкрите пір'ям, яке добре захищає від холоду. Розміри дуже різні. Птахи є окрасою природи та її друзями.

5 Група.

Завдання: Розгляньте малюнки, розшифруйте зашифровку і назвіть цих тварин одним словом. Вкажіть основні ознаки, за якими їх відрізняють від інших тварин.



Вчитель.

В Україні живе 108 видів звірів. За будовою тіла, розмірами і зовнішнім виглядом звірі різноманітні. Серед них є карлики і гіганти. Всі звірі є дбайливими батьками: вони турбуються про своїх дітей, доки ті не стануть самостійними.



  1. Робота з книгою.(опрацювання 136 статті в підручнику)

Питання:

  1. Про яку групу тварин ви прочитали? ( плазуни)

  2. Чому їх так назвали?

  3. Чим вкрите їх тіло?

  4. Які тварини належать до плазунів.

Вчитель: В Україні зустрічається 20 видів плазунів. Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. Час від часу плазуни линяють, тобто скидають стару шкіру. Вони живуть повсюди (у воді, лісах, пустелях, степу, горах) немає їх лише там, де дуже холодно. Взимку вони залягають у сплячку

VI Відпочинок.

(пісня "Заячі вуха")



VIІ Закріплення вивченого матеріалу.

І. Робота в зошиті. Робота в парах

2. Гра "Будь уважний".

• Серед даних тварин вибери комах:

метелик, оса, джміль, сорока, корова, бджола, вовк, павук, голуб.

• Вибери риб:

карась, сом, окунь, краснопірка, лисиця, ворона, оселедці, щука, дельфін, кит.

• Вибери птахів:

сорока, дрізд, горобець, лев, собака, шишкар, кажан, ворона, дятел, страус.

3. Кросворд "Ссавці'.



VIII Домашнє завдання (стор. 134-138 зош. стор. 31-32)

Розповідь про ту тварину, над якою працювала ваша група.



ХІ Підсумок уроку.

Тести.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка