Урок природознавства Вода. Властивості води. Підготувала учитель І категорії Н. М. Міняйло 2013



Скачати 95.01 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір95.01 Kb.
Єрківська загальноосвітня школа І-ІІІступенів імені В.М. Чорновола Катеринопільської районної ради Черкаської області


Урок природознавства

Вода. Властивості води.

\\solnce\d\документация\презентації\шаблоны\анимация\краплинки\d34549f183e7.jpg
Підготувала учитель

І категорії Н.М.Міняйло



2013

Мета уроку Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність; добре орієнтуватися в підручнику; мати власну думку, обґрунтовувати її; дати уявлення про воду як необхідну складову довкілля, про перетворення води в природі;

загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей;

соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності; навчати працювати в групах, парах;

інформаційно-комунікативної – навчати учнів аналізувати й відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію; ; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки, комунікативні уміння і навички;

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про цілісність природи, наукове світорозуміння; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води;

громадянської: виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.

Здоров’язбережувальної: правильно вживати воду.

Очікувані результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії та охорони водних ресурсів.

Обладнання та матеріали:прозорі склянки, посудина з водою, скло, спиртівка, шматочки льоду, опорні таблиці, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Капітошка», запис пісні «Кап-кап», відеоролик.

Тип уроку:засвоєння нових знань; предметний урок.



1.Організаційний момент(слайд2)

Встаньте всі скоріше, діти!

Привітайтеся миліше.

Скажем дружно «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок «Дзелень»

Тож і ми часу не гаймо,

Урок природознавства розпочинаймо!


2. Хвилинка спостережень. 
Як годиться для початку

(слайд3) Все повторимо спочатку. 


Вправа «Погода»

  • Яка пора року надворі?

  • Чому цей місяць має таку назву - грудень?

  • Яка сьогодні погода ?Чи є опади? Вітер?

  • Як змінилась погода за тиждень?

ІІ. Мотивація та оголошення теми уроку 
1. (Вчитель демонструє малюнок Капітошки.)(слайд4,5)
капітошка
2. (Вчитель читає віршик.)
- Капітошка я весела,

Хоч не маю я оселі,

Та росла я на хмаринці,

Дощик я ношу в торбинці.

І сьогодні на урок

Я прийшла, звичайно, в срок.

Розкажу про чарівничку,

Мою родичку водичку.

- Хто це, дітки, завітав до нас на урок?

3.Актуалізація опорних знань.( Слайд №6.7)

Давайте пригадаємо, що таке природа? На які групи вона поділяється?

Повітря,земля і вода-це природа,

Природа - це я, і ти - це природа.

Пустелі і гори, моря і ліси -

І ми тільки частка цієї краси!( Слайд №7).



Створення проблемної ситуації: - В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи перестали співати. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що знайшли люди? Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. ( виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.

Звідки ж прибула до нас краплинка? Дати відповідь на це питання вам допоможе відповідь до загадку. Слайд №8

Відгадайте загадку.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває.

Бува, як скло, крихка й тверда -

Це звичайнісінька -…..(вода)]

На уроці ми дізнаємось:

що таке вода;

які властивості вона має;

чому вода потрібна людям, тваринам, рослинам.

Гостею нашого сьогоднішнього уроку буде вода, а наша краплинка просто відірвалась від неї.

Хто пригадає: який колір має вода, смак, запах?

Сьогодні краплинка хоче розповісти нам про властивості води.( Слайд №9)



ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

- Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею.

-Більшу частину нашого тіла становить вода.

-Велике значення має вода і для тварин. Для деяких з них, наприклад, риб -вода, крім усього, є єдиним місцем для життя.

-Рослини,тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно оновлювати її

запаси в організмі.

-А як ще людина використовує воду?

Слайд викор води№12



6.Дослідницький практикум. слайд13

Дослід 1. У вас в склянках налита вода.

Якого кольору вода?

Як визначити її запах?(Понюхати).

Як правильно визначити запах рідини?(На відстані 20-30см від обличчя тримати посудину з рідиною. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.)

Чому потрібно робити саме так,а не наближати ніс до ємностей,щоб понюхати?(Можна різким запахом обпекти носову порожнину)

Чи має вода запах?



Вода без запаху

Дослід 2. Який смак у води?

Проведемо дослід.

Не має смаку

Дослід 3. Перелийте воду з однієї посудини в іншу. Чому вам так швидко і легко вдалося це зробити?

кран вода

Чим вода відрізняється від шматка дерева,або каменя?(Її не можна взяти в руку,бо вона рідка)



Вода текуча

Дослід 4. Чи має вода якусь форму?

Наллємо її в глек, колбу, вазу. Якої форми вона набула?(Форми посудини в яку налита).



Вода не має форми.

Як довести,що вода прозора?



Дослід 5. Наллємо в 1-у склянку молоко, а в 2 - воду. Опустимо в обидві склянки пензлики. Що помітили?(Вода прозора,а молоко-біле).

Цю властивість води добре видно ясного літнього дня,коли ми можемо

спостерігати риб, які плавають на глибині. (Каламутна вода - не прозора.)

У багатьох водоймах вода така чиста, що добре видно все,що робиться на дні.



Дослід 6. Насипати у воду цукор або сіль, розмішати.

. Що відбувається з кристалами солі? (Вони зменшуються і незабаром зовсім зникнуть.)

— Але чи зникла сіль? (Ні, вона розчинилася.)

— Проведемо аналогічний дослід із цукром. Що сталося? (Цукор теж розчинився у воді.)

— Наступний дослід проведемо з річковим піском. Візьмемо склянку з водою і додамо річковий пісок. Що сталося? (Піщинки падають на дно склянки і лежать там, не змінюючись.)

Висновок. Цукровий пісок розчиняється у воді. Сіль розчиняється у воді. Річковий пісок не розчиняється у воді.



Вода може розчиняти деякі речовини.


  • Де ви зустрічали у природі солону воду?

  • То я вам пропоную насолодитися спочатку чистою прохолодною водою, а ще й звуками води в природі. ( Діти випивають воду. Йде демонстрація слайдів.)

ІY.Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів. Слайд №14

Про які властивості води ви дізналися?



Закінчіть речення.

ВОДА-рідина,яка не має…..( форми, смаку,запаху,текуча, прозора.)
Y. Фізкультхвилинка. «Райдуга»

Які чудові очі я бачу навкруги!

А спинки, як з картинки-рівненькі і прямі.

Дівчатка і хлоп’ятка, які ви молодці!

Хвилиночка мовчання у нас на язиці.

Робота в парах.

Розкажи сусіду по парті,як вода потрапила в твій дім?

За що ми можемо подякувати водичці?

Як потрібно використовувати воду?

Які властивості води ти спостерігаєш кожного дня?
Інсценізація.

(Вибігають Крапелька,Сніжинка і Хмаринка-сперечаючись)

-Я головна

-Ні я

-Ні,ні це я

ВОДА

-Ну що мені з ними робити? Як довести,що всі вони мої донечки? Допоможіть!

Учитель

А ще мені передав Мудрець один секрет, що вода може перетворюватися, як справжня добра Чаклунка. Хочете про це дізнатися? То скажіть в якому стані ви звикли бачити воду? ( Демонструю текучість води,відкриваю слайд: рідина.)


  • А ось ще один секрет. ( відкриваю мішечок з льодом, кладу кожному у посудину) Доторкніться руками, спробуйте перекласти в склянку. Чи змінилася форма льоду, як у рідкому стані? То це який стан води? В чого ще взимку перетворюється вода і стає не текучою? ( відкриваю слайд: твердий стан.)

  • А далі нам допоможе підручник. ( Читаю статтю на с. 43 Виконання завдань до статті.)

  • Фізкультхвилинка. -А тепер можна і відпочити. Релакс »Я- хмаринка»

  • Дослід з чайником(спиртівкою) та склом.(Висновок. Відкриваю слайд: пара)

А який мультфільм показує перетворення пари на воду і навпаки? ( Демонструю уривок м-му «Капітошка»)
YI. Закріплення вивченого.

  • Робота в парах

У вас на партах розрізаний на шматки малюнок. Мудрець спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. ( Діти всі називають результат.)

  • Творча робота(в групах)

А ось зачакловані малюнки. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду.

YII.Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.Слайд №14

Про які властивості води ви дізналися



Закінчіть речення. ВОДА-рідина,яка не має…..( форми, смаку,запаху,текуча, прозора.)

Які властивості води ти спостерігаєш кожного дня?

(фільм «Властивості води»)

YIII.Підсумок. Технологія «Мікрофон»

Що ми дізналися про властивості води ?



В якому стані буває вода у природі?

Чому вода - джерело життя?



За що ми можемо подякувати водичці?

Як потрібно використовувати воду? («Кран» Мультфільм)

Чи довели ми, що вода – це скарб народу?

Ми впоралися із завданнями Мудреця і він вам дарує малюнки з портретом Капітошки ( роздаю малюнки).

  • Молодці! Ви дійсно стали мудрішими.

Закінчився наш урок. Піднялись на один крок.

Стали трішки ми мудріші. Про водичку взнали більше.

Що бува вона тверда, а не тільки лиш рідка.

Може й парою ставати , й людям всим допомагати.

Цукор.сіль розчинить вмить, а пісочок,навпаки,

Не розчинить,хоч проси. Дуже нам вона потрібна

Тож давайте берегти, адже всі у світі знають,

Що без чистої води- НІ ТУДИ І НІ СЮДИ!




Д о р о г і м о ї, к о л е г и !

Хочу вам всім побажать

Щоб завжди вас розуміли.

Поважали і цінили.

Щоб здоров’я добре мали.

Копійки не рахували.

Миколай щоб ніс дарунки.

Дід Мороз великі клунки.

А в тих клунках-щастя,радість І любов усім на заздрість! c:\users\nata\downloads\новая папка\91803959.gif


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка