Урок проект, 2 клас Девіз проекту: «Якби не казка, хто б дізнавсь, що таке зло і що таке добро»



Скачати 57.26 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір57.26 Kb.
КАЗКОВИЙ ДИВОГРАЙ

Урок – проект, 2 клас


Девіз проекту: «Якби не казка, хто б дізнавсь, що таке зло і що таке добро».
Тип проекту: Змішаний (творчий, ігровий, інформаційний)
За кількістю учасників: груповий.
За тривалістю: середній (10 днів)
Мета проекту: підтримувати інтерес до казок; вчити дітей розумітися в побудові казок, розрізняти типи казок, знаходити спільне й відмінне у казках різного виду («чарівні», «побутові», «казки про тварин»); розвивати спостережливість, увагу, мислення; збагачувати словниковий запас, активувати читацьку пам'ять; формувати оцінні судження, викликати бажання творити добро; закріплювати вміння працювати у групах. Виховувати любов до рідного слова, народної творчості, товариськість, організованість.
Навчальний предмет: читання.
Ключове питання: «Як добро перемагає зло?».
Тематичне питання: «Особливості різних типів казок».
Змістові питання:

  • Хто автор казок?

  • Які є види казок?

  • Який зачин і кінцівка казок?

  • Ритмічні і пісенні частини монологів героїв.

  • Чого вчать казки?


Кінцевий результат:

  • Удосконалення навички читання і уміння переказувати прочитане.

  • Формування навичок роботи у групах та з додатковою літературою.

  • Поповнення рубрики класного куточка «Учнівські перлини» власними доробками.

  • Підготувати презентацію у слайдах.


Учасники проекту: класовод Онопрієнко Галина Вікторівна, учитель музики, Говор Ірина Володимирівна, ініціативна група батьків, учні 2 класу, бібліотекар.
Обов’язки учасників проекту:

  • Дотримуватись правил роботи над проектом.

  • Не відмовлятись у допомозі.


Обладнання: виставка книг, таблиці, ілюстрації, схеми, мультимедійний проектор.

Хід роботи над проектом:
І етап. Стратегія проекту.

На цьому етапі були визначені тема, мета, вид проекту, його учасники та тривалість.


ІІ етап. Планування.

  1. Ознайомлення із загальною темою і провідною проблемою.

Бесіда.

  • Діти. Який жанр усної народної творчості ви найдужче любите і найбільше читаєте?

  • Казку.

Казка – це цікава оповідка, в якій відбуваються вигадані історії, чарівні перевтілення, герої в них є добрі і злі, є вигадка, фантазія і мрія, казка примушує задумуватись, чи правильно ти відносишся до тих, хто живе поруч. А головне – це те, що в казці добро завжди перемагає зло.
Презентація №1

  • Друзі, казок на світі не злічити, ми будемо з ними сьогодні дружити.

(слайд №1)

  • Отже, ви зрозуміли, хто головний герой нашого проекту?

  • Казка.

  • Так. Для того, щоб дослідити ознаки народної казки, її будову, героїв нам треба об’єднатися у робочі групи.




  1. Об’єднання учнів у творчі групи і визначення напрямків діяльності.

– Щоб об’єднатися у групи треба знайти героїв «своєї» казки

(Кожному учневі роздано малюнки із зображенням героїв різних казок)

Група 1. Герої казки «Ріпка»

Група 2. Герої казки «Рукавичка»

Група 3. Герої казки «Коза-дереза»

Група 4. Герої казки «Солом’яний бичок».

(Форма реалізації 4 завдання найскладніша, тому до її складу входять члени ініціативної групи батьків).
Завдання для груп

Група 1. «Дослідники»

Дослідити, на які групи діляться казки.

Форма представлення: виготовити схему-опру «Види казок і їх характеристики»
Група 2. «Пошуковці»

Відшукати пісеньки-монологи героїв казок.



Форма представлення: книжечки-розгортки.
Група 3 і група 4 – підготувати вікторину, використовуючи казки усіх трьох типів.

Форма представлення: казковий «вінегрет» і слайди для презентації.
ІІІ етап. Реалізація проекту.

  1. Складання учнями плану роботи і вибір спікера групи.

  2. Визначення джерел інформації.

  3. Самостійна пошукова робота учнів.


IV етап. Захист проекту.
Група 1. Спікер представляє схему-опори «Види казок і їх герої» ( слайд №2)
Група 2.

Виготовила ілюстровану книжечку-розгортку монологів-пісень.

(Презентувати роботу можна під музичний супровід, слайд №3)


  1. Онде наша діва,

Онде наша Іва,

На метеному дворці,

На тесаному стовпці.


  1. Не полечу я з вами:

Як була я в лужку,

Виломила ніжку,

А ви полинули,

мене покинули

(Українська народна казка «Кривенька качечка»)


  1. А я Рак-неборак,

Як ущипну, то буде знак!

(Українська народна казка «Коза-дереза»)



  1. Мій котику,

Мій братику!

Несе мене лиска

За кленові ліси,

За круті гори,

За бистрії води.

(Українська народна казка «Котик і півник»)


Група 3. Казковий «вінегрет» (слайд №4)

  1. «Дід і каже: «Піди у хижку, назмітай у засіці борошенця та, може, щось спечи»

«А ти, діду, зроби мені солом’яного бичка»

  1. «Солом’яний бичок утік від баби, прибіг до річки і чує: « Пливи, пливи, човнику до бережка»


Презентація №2

Презентація завдання групи 4 у слайдах.


V етап. Рефлексія. Словесна оцінка вчителя.

Самооцінювання учнів.

– Що було робити важко?


  • Що вдалося зробити легко?

  • Що зацікавило?

VI. Висновок (слайд№12)

Література
1.Савченко О.Я. Читанка, 2 клас. – К. : Освіта, 2010.

2.Сухомлинський В. О. Серце віддаю дітям.– Київ, 1974

3.Біла І.О. Сучасні педагогічні технології в початковій школі. – Кременчук, 2009.

4. Онопрієнко О., Кондратюк О. / упор. Проекти в початковій школі: тематика та розробки занять. – К. : Шк. світ, 2007.



5. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посібник. – К. : А.С.К., 2004.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка