Урок проект з читання у 3 класі) ( На урок презентацію запрошені всі учні початкової школи)



Скачати 63.41 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір63.41 Kb.
Н.Г.Волощук

учитель початкових класів

загальноосвітньої школи

І-ІІІ ступенів с. Солгутове



НЕВТОМНІ ТРУДІВНИЦІ.

(Урок – проект з читання у 3 класі)

( На урок – презентацію запрошені всі учні початкової школи)

Мета і завдання: вчити дітей самостійно знаходити інформацію на задану тему, вчити визначати найсуттєвіше; розширити інформованість учнів про бджільництво, продукти бджільництва, біологію бджолиної сім’ї; збагачувати словник учнів, розвивати пам'ять, мислення; виховувати любов до української мови, працелюбність, миролюбність, доброту та щедрість, дбайливе ставлення до бджоли – трудівниці.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, ілюстрації бджілок, костюми бджіл для дітей.

прямоугольник 7Хід уроку

І.Організація класу до уроку.

Доброго ранку! Доброго дня!

Вчора, сьогодні, завжди і щодня!

Хай плещуть долоньки, тупають ніжки,

Працюють голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви, бажаю вам я!

ІІ.Мотивація до навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми вас запросили на незвичайний урок. А на урок у царство комашок.



Загадка

Хто у вулик мед приносить?

Хто смугастий одяг носить?

Працьовита, хоч мала!

Хто це, діточки? … (бджола)

От ми і запрошуємо вас на урок у бджолине царство. Школа, як вулик, а діти, ніби бджілки, в нім. Тому я представляю вам бджолиний рій ( в ролі учні 4 класу).

(Діти під музику у костюмах бджілок забігають у клас. Обов’язково у дівчаток – жовті бантики)

А я сьогодні буду головною бджолою і керуватиму роботою бджолиної сім’ї.

Нпрямоугольник 5е за високими горами,

Не за далекими морями,

Не знаю вірите чи ні,

А в Солгутівській стороні

Є шкільне бджолине царство…

Із бджілками познайомтесь

Ви поближче – не відмовтесь!

Їхні думки поважайте,

Апрямоугольник 6 як вжалять – вибачайте!

Учень:

Усі ми – учні небайдужі,

Цікаво жити любим дуже!

А що уже талановиті

У бджолинім класі діти!

На цьому вступ кінчаємо-

Урок розпочинаємо!

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

Учитель: Тема сьогоднішнього уроку «Невтомні трудівниці». Ми на уроці розкриємо сторінки про життя бджіл, про їх користь для людини і природи, узнаєте цікаві факти про бджіл та що про них говорить народ. Учні 3 класу працювали, як бджолиний рій, готувалися довго, шукали матеріали про бджіл в бібліотеці, в інтернеті, брали інтерв’ю у сільських пасічників. Як у вулику в кожної бджоли своє завдання, так і у нас – кожен отримав своє завдання і сьогодні результати пошуку представить вам.

ІV. Основна частина уроку

НАШ ДЕВІЗ: « Працюй, як бджола: не лише для себе, а й для людей».

ГРУПА № 1 «РОБОТА БДЖОЛИНОЇ СІМ’Ї».

1.Бджолина сім’я подібна до королівства. У кожному вулику проживає від 20 до 60 тисяч бджіл. Серед них є головна бджола, яку легко впізнати, бо вона значно більша від інших бджіл. Вона відкладає яйця і відповідає за народження сім’ї. Цю бджолу називають маткою. Вона живе понад 5 років, потім старіє, обирають нову – молоду і вона виштовхує стару з вулика.

2.Жодна бджола не втручається у справи інших. Ця комаха живе 2 місяці та є справжнім прикладом виживання в найскладніших життєвих ситуаціях. Наприклад, бджола, яка збирає соняшниковий мед, гине через 2-3 тижні, бо пошкоджує крильця об соняшникове листя. Якщо бджола когось вжалила, вона помирає.

3.Дуже молоді бджоли прибирають у вулику, сторожують гніздо, складають у комірки квітковий пилок, випаровують зайву воду з нектару, переробляють його на мед.

4.Робочі бджоли вилітають збирати корм. Також у бджолиній сім’ї існує зовнішня охорона. Ці бджоли визначають ворога за запахом, не пускають до вулика чужих, ніколи не сплять, мають особливий нюх

Учитель: Від бджоли ми маємо не тільки продукти бджільництва, а й ту користь, що бджола запилює рослини. Щодня 1 бджола навідує близько 7 тисяч квіток. Недарма бджіл називають крилатими агрономами. Вони запилюють квітучі рослини, завдяки чому утворюється зав’язь, потім – плід і ми збираємо гарний урожай.

ГРУПА № 2 «ЦІКАВІ ФАКТИ».

1.У бджоли п’ятеро очей. Крім двох основних, на панцирі голови є ще троє – майже непомітних очей. Ось чому бджоли безпомилково визначають час доби.

2.Швидкість польоту бджоли – 65 км за год. Бджола піднімає вантаж у 2 рази важчий за себе.

3.Щоб видалити зайву вологу з нектару, бджолі треба зробити 27 тисяч змахів крильцями за хвилину.

4,Щоб приготувати 100г меду, бджола повинна взяти нектар із 1 мільйона квіток, принести до вулика 15 тисяч таких вантажів.

ГРУПА №3 «БДЖОЛИНІ ПРОДУКТИ».

1.(Слайд – шоу про мед)

2.Віск використовують для виготовлення свічок, у парфумерії.

3.Прополіс, квітковий пилок, маточне молоко – це цінні ліки. Лікування продуктами бджільництва – АПІТЕРАПІЯ.



ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Учитель:

Бджілки працювали і втомились,

Вставай і швидше втому проганяй.

Для настрою, бадьорості і сили

Фізкультхвилинку жваво починай!

***


прямоугольник 9Бджоли зранку вилітають

І над квітами кружляють.

Крильця свої розминають,

Ніжками всі чеберяють.

1,2,3,4 – набираються всі сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

Як зачують десь нектар,

То присядуть зразу там.

Крильця вгору всі підняли,

Покружляли, політали

Й на місця всі посідали.

***

Учитель: «БДЖОЛА В ІСТОРІЇ».

У народі бджолу вважають святою комахою, тому що у Біблії вона згадується понад 60 разів. У світі існує 3 пам’ятники бджолі: 1 – у Польщі, 2 – у Японії.

Найдавніше зображення бджоли знайшли на скелі в Іспанії ( йому більше 15 тисяч років).

У Київській Русі бджола була у великій пошані. Коли Київський князь Володимир влаштовував свято, то з його погребів викочували гостям по 300 бочок з медом.

У Стародавньому Єгипті люди теж вірили в чудодійну силу меду. Мед входив до складу багатьох ліків.


  • А чи вживаєте ви мед?

  • Коли?

  • У якому вигляді?

  • Що ще знаєте про бджіл?

  • Чи знаєте ви сільських пасічників?

ГРУПА №4 « ПОЕТИ ПРО БДЖІЛ».

( Гумореска Павла Глазового « Як ми з кумом мед качали» - інсценізація)

ГРУПА №5 «ІЗ СКАРБНИЦІ НАРОДНОЇ МУДРОСТІ».

Прислів’я

-Люди раді літу, а бджола квіту.

-Де багато квіток, там і медок.

-Бджіл тримати – не в холодку лежати.

-Одна бджола меду не наносить.

Народні прикмети


  1. Бджоли вилітають із самого ранку – на ясну погоду.

  2. Бджоли літають допізна – до негоди.

  3. Якщо збирається гроза, а бджоли працюють – дощу не буде.

  4. У вулику сильно дзижчать бджоли – до дощу.

Народні повір’я

  1. Якщо на Явдохи ( 14 березня) калюжі повні води – будуть вулики повні меду.

  2. 17 квітня – Зосима ( опікуна бджіл). Вітай бджолу на Зосима, будуть рої та вощина.

  3. 19 квітня – Івана Старопечерника. Погодуй бджолу на Йвана – нарядять тебе , як пана.

Учитель: А ще вчені виявили надзвичайно цікаві факти. Виявляється, що бджоли ще й танцюють ( відеозапис танцю бджіл – науковий)

Наші бджілки теж затанцюють вам танець ( під пісню Аліни Гросу «Бджілка»)



V.Підсумок уроку

Бджоли носять в соти мед, а ми у ваші голівки – знання.



  • Що найбільше запам’яталось?

  • Що сподобалось?

Отож, берімо приклад з бджолиної сім’ї: якщо трудитись, то всі разом, як бджілки. Шануйте і бережіть Божу комаху – бджолу, а з нею й нашу колиску – матінку природу!

Бджоли вулик залишають,

Працювати поспішають!

Гостей медом пригощають,

Радості в житті бажають!

( Діти пригощають присутніх медяниками з медом)

Список використаних джерел:


  1. Метод проектів у початковій школі/Упоряд.: О. Онопрієнко,

О. Кондратюк.-К.:Шк.світ,2007.-128с.-(Б-ка «Шк.світу»).

2. Адаменко Н. Бджолині історії//Початкова освіта.-2011.-№2.-С.9-13



3. Матеріали Всеукраїнського дитячого конкурсу «Джміль та бджілка»//Розкажіть онуку.-2008.-№12.-С.16-19



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка