Урок розвитку комунікативних компетенцій. Письмовий твір опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі



Скачати 72.53 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір72.53 Kb.
Підготувала

учитель української

мови та літератури

вищої кваліфікаційної категорії,

«вчитель методист» СЗШ№ 60 м. Львова,

Чорненька Ірина Василівна



Тема уроку: Урок розвитку комунікативних компетенцій. Письмовий твір — опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі

Навчальні цілі:

- удосконалити мовленнєво-мислительні компетенції усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу щодо опису зовнішності людини;

- розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз твору-опису, критично ставитися до змісту власне створеного тексту художнього стилю.

Розвивальна: розвивати пошукові здібності, творчу уяву, критичне мислення.

Виховна: виховувати естетичну культуру школярів, шанобливе ставлення до Кобзаря, його подвигу .

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, мультимедійна презентація, музичне оформлення, портрети Шевченка.

Термінологічне поле: портрет, художник-портретист.

Педагогічні технології:робота в групах, мікрофон, кейс, мозковий штурм,творча лабораторія, поетична сторінка.

Тип уроку: нестандартний, формування нових знань.

Форма уроку: музейний урок, творча лабораторія.

Місце проведення: Львівський палац мистецтв, кімната – музей Т.Г.Шевченка..

Епіграф уроку: «Любіть свою Батьківщину

і рідну мову так, як любив покійний

Тарас Шевченко.

Для його пам’яті це буде найкращою

нагородою і пам’ятником».



(А. Р.Церетелі, грузинський поет)
ХІД УРОКУ.

І. Організація класу.

Вчитель об’єднує учнів у три групи, кожна група обирає модератора.

-         Добрий день, учні! Сьогодні урок української мови відбудеться в приміщенні  Львівського палацу мистецтв, у кімнаті – музеї Т.Г.Шевченка. Як ви думаєте, чому саме тут ми проведемо сьогодні урок?

Поміж музею світлих стін

Тобі, Апостоле, уклін.

Нехай наповниться по вінця

Твоїм вогнем душа вкраїнця.



ІІ.  Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.

1.Слово вчителя

Для початку я б хотіла попросити п. Зеновію Філіпчук, наукового співробітника цього музею, ознайомити нас із цією святинею, де кожен експонат нагадує, розповідає нам про гордість нашої нації, про великого українця Т.Г.Шевченка.



( слово екскурсовода наукового співробітника музею)





ІІІ. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Тема нашого уроку «Твір – опис людини за картиною». Сьогодні на уроці ми будемо вчитись описувати людину за картиною, досліджувати її характер, настрій, мрії, особливості їх відтворення відомими майстрами пензля. І в цьому нам допоможуть тематичні маршрутні карти , домашні заготовки, кейси з роздавальним матеріалом, науково-популярна література.



Кожна із груп отримала випереджаючі завдання.

1 ( Бібліографи) – підготувала коротеньке повідомлення про Шевченка.

2 ( Іформаційні технологи) – створила презентацію «Портрет у живописі»

3( Теоретики) – склала питання до уроку про стилі і типи мовлення.



IV.Актуалізація фонових знань учнів.

1 група представляє свою роботу (поезія – розповідь про життя Т.Г.Шевченка).

« Поетична сторінка».

Іде весна, іде ясна,

Мов квітка розвилася,

І спогад нам несе вона

Про віщого Тараса.

Що вже багато тому літ

Умер в чужій країні,

Та славний він на цілий світ,

Його всі знають нині.

Багато зла перетерпів,

Зазнав лихої долі,

Малий зостався без батьків

І вівці пас у полі.

Дідусь розказував не раз

Про козаків завзяття

І слухав залюбки Тарас,

Блищали оченята.

Та пан Тараса в слуги взяв:

Картав, карав щоднини.

Тарас же нишком малював

Із панських стін картини.

Застав при малюванні раз

В саду його Сошенко.

Поміг, щоб вільним став Тарас,

І вчитись став Шевченко.

Його пізнали малярі,

Хвалили вдале діло.

Але злякалися царі:

Він вірші пише сміло!

Бо в віршах пригадав Тарас,

Як нарід жив на волі,

Як козаки в воєнний час

Перемагали в полі.

Бо в віршах тих розповідав,

Як добре вільним бути,

Яка невольникам біда,

Як гнобить ворог лютий.

Які степи, який Дніпро

І українські люди,

Як переможе ще добро

І весело всім буде.

Злякавсь, що пісня голосна,

Московський цар поганий,

Тараса в чужину погнав,

Закув його в кайдани.

Та ще й писати заказав

Московський цар лукавий.

А все ж таки Тарас писав,

Ховав вірші в халяві.

І так в пустелі, в чужині

У самоті томився,

Писав про рідний край пісні

І Богу все молився.

Як проминуло десять літ,

Вернувся він на волю,

Та невеселий був той світ,

Ридалосерце з болю.

Замовкло серце Кобзаря

У чужині холодній,

Та слово ясне, мов зоря,

Нам світить до сьогодні.

І кожен раз в весняний час

Всі українські діти

Згадають: нас любив Тарас!

Йому дарують квіти.

Сповнить Тараса заповіт

Ніхто з нас не забуде!

І хоч минуло двісті літ,

Він завжди з нами буде!




2 група презентує мультимедійну роботу «Портрет у живописі».

3 група проводить мозковий штурм.

-Які стилі мовлення ви знаєте?

-Назвіть типи мовлення.

- Які ознаки опису? Що можна описати?

-У якому стилі можна описати людину?

-Які характерні ознаки художнього стилю?



Що ми називаємо епітетом , порівнянням, метафорою?

ІV. Підготовча робота до складання письмового твору — опису людини в художньому стилі
1.Учитель. Отож, як ви зрозуміли, сьогодні ми описуватимо зовнішність нашого Кобзаря Тараса Шевченка. З п. Зеновією ми обрали для кожної групи протрети у виконанні різних художників. Попросимо розповісти нам про авторів цих шедеврів, їх історію написання і як вони портапили у музей.

2.Представлення експозиційних портретів, з якими працюватимуть учні.

( науковий працівник музею).

.

3 Прийом «Творча лабораторія». Робота в групах.

Перед тим, як ви почнете працювати у своїх творчих лабораторіях, я б хотіла разом з вами заглянути у торбинку, яку прихопила для подорожі країною зв’язного мовлення. У ній є багато корисних речей: довіднички, словнички портретної лексики, плани – схеми , зауваги до написання робіт.

( учитель дає кожній групі «Словник портретної лексики», пам’ятку “Як працювати над твором», зауваги щодо написання опису зовнішності людини за картиною. Це кейси з матеріалами для роботи).

Інструктаж учителя.

1.У роботі використовуйте матеріали з кейса.

2. Пам’ятайте! Опис складається з трьох частин :

загальне уявлення про портретованого,

окремі деталі: обличчя, очі, погляд, брови...,

чим приваблює, основна думка.

  1. Спробуйте дати відповідь на питання: Про думає портрет?

4.Учні у групах складають твір – опис. Звучать пісні на слова Шевченка.

5. Зачитування творів ( відразу йде обговорення робіт кожної групи).

6. Аналіз робіт учителем ( що вдалось, а що потрібно доопрацювати).

7. Враження від учнівських робіт незалежного музейного експерта. Визначення найповнішої, кращої роботи.
ІV. Підсумок уроку.

Прийом «Мікрофон» .

-Сьогоднішній урок мені запам’ятається тим, що...
Учитель.Закриваючи нашу творчу лабораторію, хочу , щоб ви ще раз звернулись до епіграфа нашого уроку «Любіть свою Батьківщину і рідну мову так, як любив покійний Тарас Шевченко. Для його пам’яті це буде найкращою нагородою і пам’ятником».Сьогодні ми прийшли сюди, щоб ще і ще раз зустрітись із Пророком нашої нації. І дивлячись на кожен із цих портретів, ми наче чуємо заповіт його нам, його нащадкам. «Свою Україну любіть, любіть її во врем’я люте, в тяжкую страшную минуту за неї Господа просіть».

VІ. Домашнє завдання

1. Завершити письмовий твір-опис, розпочатий на уроці.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка