Урок розвитку комунікативних умінь №12. Твір-роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі



Скачати 27.65 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір27.65 Kb.
Урок №48

Тема. Урок розвитку комунікативних умінь №12. Твір-роздум на тему, пов'язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі.



Мета:

навчальна: удосконалювати вміння аналізувати тексти-роздуми, навички складання монологічного висловлювання;

розвивальна: розвивати вміння викладати матеріал послідовно, логічно; збагачувати словниковий запас мовлення учнів засобами оцінки, розширювати світогляд учнів;

виховна: виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.



Внутрішньопредметні зв'язки: орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв'язки: мова, література.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Комунікативний практикум

▼ Які є типи мовлення?

▼ Особливості роздуму як типу мовлення.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ



Аудіювання

► Прослухайте уважно текст.



ХЛІБ — УСЬОМУ ГОЛОВА

До хліба в українців особливе ставлення.

З давніх-давен в Україні існує традиція: кожного, хто приходить із чистими помислами, зустрічають паляницею на вишитому рушникові. На весіллях пекли коровай і зустрічали ним в оселі молодят. Коли перший раз входили в збудовану хату, обов’язково вносили хліб і сіль. Збираючись у далеку дорогу, чумаки завжди брали шматок хліба.

Завдяки важкій хліборобській праці хліб з’являється на нашому столі. Ніщо не може порівнятися із запахом свіжого, рум’яного хліба. До нього треба ставитися з особливою пошаною, бо в кожному його шматочку вкладено багато людської праці і здоров’я.

Батьки повинні змалечку привчати дітей берегти хліб. Про нього складено багато пісень, віршів, оповідань, приказок. Недаремно на прапорі України є жовтий колір — це символ золотої ниви. У народі кажуть: «Хліб — усьому голова». Він уміщує енергію землі і сонця та передає її людині. Отож, бережімо хліб і шануймо працю трударів-хліборобів! (З журналу)

Бесіда за змістом почутого

▼ Поясніть заголовок.

Визначте тему, основну думку тексту.

▼ Назвіть особливості роздуму як типу мовлення.



Лінгвістичне дослідження

► Спробуйте дати визначення роздуму як типу мовлення. Чим роздум відрізняється від опису та розповіді?

► Які слова характерні для кожної структурної частини роздуму?

Для аргументів — тому що; через те, що; по-перше; на нашу думку...

Для висновку — тому, отже, таким чином ...

Усний твір-роздум

► Складіть усний твір-роздум, продовживши одну з думок.

У кожній родині шанують хліб, тому що ...

Кожна людина повинна поважати старших ...

Кожна дитина повинна вчитися ...

V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ,

УМІНЬ І НАВИЧОК

Написання твору-роздуму

► Напишіть твір-роздум на одну з тем: «Шануймо хліб»; «Повага до старших — основа моральності людини»; «Навчання — головне наше завдання».



Робота з чернетками

Коригування написаного

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Аналіз двох-трьох робіт

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (ЗА ВИБОРОМ)

► Дописати твір.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка