Урок розвитку зв’язного мовлення для 2 класу Підготувала: Вдовиченко Тамара Іванівна вчитель початкових класів



Скачати 63.21 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір63.21 Kb.
Відділ освіти Уманської міської ради

Міський методичний кабінет

Навчально – виховний комплекс № 1

«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»

Урок розвитку зв’язного мовлення

для 2 класу

Підготувала:

Вдовиченко Тамара Іванівна

вчитель початкових класів

Умань 2012 рік



І. Організація класу.

Подивилися на мене,

Посміхнулися усі.

Хто готовий до уроку?

Хто бадьорий?

Молодці!


ІІ. Актуалізація опорних знань.

Запишемо дату. Давайте згадаємо слоган:



Зошит свій я відкриваю,

Правильно його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи вже берусь.

2. Щоб відновити знання, які будуть нам необхідні на уроці, я пропоную пограти в гру «Хрестики - нулики».

- Що таке текст?

- З яких частин складається текст?

- Як розміщені речення в тексті?

- Які є види текстів?

- Яка мета тексту – розповіді?

- Яка мета тексту – опису?

- Яка мета тексту – міркування?

- Які є речення за метою висловлювання?

- Що таке окличне речення?

(Підсумок проведеної гри)

3. Отже, сьогодні ми будемо складати тексти. А про кого ви дізнаєтесь, коли виконаєте наступне завдання. Зараз напишемо словниковий диктант, згадаємо правопис словникових слів.

Словниковий диктант

Бібліотека, іній, дятел, комп’ютер, дитина.

Пограємо в гру «Вгадай слово».

Візьміть з першого слова першу букву (б);



  • з другого слова першу букву (і);

  • з третього слова – останню букву (л);

  • з четвертого слова – першу букву (к);

  • з п’ятого слова – останню букву (а).

(Білка) - записати

4. Гра « Що ви знаєте про білку?».

5. Пропоную виконати вправу «Добери слова - родичі».



Білка, білочка, білченя, білчин.

6. А якими словами можна змінити в тексті слово білка, щоб не було повторень?



Вона, тваринка, звірятко, руденька. (записати)

7. Які ознаки вам допоможуть описати білочку?



Маленька, руда, прудка, вправна, дбайлива, спритна.(записати)

8. Фізкультхвилинка.

Треба паузу зробити і здоров’ячко зміцнити.

Пропоную вам стати білочками. Які дії ви можете виконувати? Один учень називає дію, всі за ним повторюють.

Стрибає, гризе, ховається, шукає, бігає, зиркає.

9. Давайте пограємо в гру «На що схожа?».

Білочка схожа на … ( кулька, клубок, грудочка).

Очі схожі на … (ґудзики, вуглинки, намистинки).

Хвіст наче … (парашут, парасолька, дельтаплан).

Зубки наче … (пилочки, молоточки, сокирки).

А я вам пропоную такі порівняння:



осінній листочок,

вітерець,

дбайливу господиню,

клубочок.

10. А зараз попрацюємо в групах. Для цього об’єднайтеся відповідно своїх позначок. Учні отримують конверти з текстами. Читають текст, визначають тип тексту.

І група


На гілочці сиділа маленька руда тваринка з великим пухнастим хвостом. На маленькій круглій, наче горіх голівці, гостренькі вушка з чорними китичками.

Білочка зиркала довкола чорненькими, наче ґудзички, оченятами.

(Слайд. Ознаки тексту – опису.)

ІІ група


З дерева стрибнула білочка. Вона почала розгрібати сніг під ялинкою і шукати свої запаси. Дбайлива господиня їх ще з осені приховала. Раптом впала шишка. Зраділа руденька, сіла на пеньок і почала її гризти.

(Слайд. Ознаки тексту – розповіді.)

ІІІ група

Чому птахи кричать, коли побачать білку?

Білка – всеїдна тварина. Вона дуже любить смакувати яйцями птахів і навіть малими пташенятами.

Тому лісове птаство непокоїться, коли побачить руденьку.

(Слайд. Ознаки тексту – міркування.)

11. Пропоную виконати вправу «Дистанційний диктант». Це буде початком вашого твору.



На дереві сиділа білочка. Вона гризла соснову шишку.

(Які ви молодці. Вмієте уважно читати і коментувати при письмі).

12. Робота над твором. Кожна група отримує пам’ятку – допомогу, за якою складає продовження тексту про білочку.

І група. Опис за планом.


  1. Якого розміру тваринка?

  2. Яка в неї шерсть?

  3. Яка голівка?

  4. На що схожі оченята?

  5. На що схожий хвіст?

Використовуйте порівняння наче, неначе, мовби.

ІІ група. Розповідь за опорними словами.

Зима, не страшна, дбайлива господиня, запаси, збирала, сушила, ховала, дупло, гриби, старий дуб, жолуді, іноді сойки, зайці.

Придумайте заголовок.

ІІІ група. Деформовані речення.

Готується вона до зими ще восени. Чому білочці не страшна зима? Запасається горішками, шишками, жолудями. Тріскучі злі морози не страшні звірятку. На сучках господиня сушить гриби. М’якою травою вистеляє своє гніздечко.

Після колективної творчої роботи один учень з групи читає текст, інші доповнюють, називають вид тексту.

Запитання до інших школярів.



  • Чи логічно викладено зміст?

  • Чи немає повторів?

  • Чи завершені речення?

  • Чи зв’язані між собою?

ІV. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Твір, який склали на уроці, запишете вдома. Щоб правильно записати треба знати «секрети» правильного письма. Для цього пограємо в гру «Вірю – не вірю».



  • Щоб гарно написати твір, дізнайся про предмет найбільше;

  • Використовуй повтори слів;

  • Вживай образні слова, слова – порівняння:

  • Ніколи не перечитуй написане;

  • Зв’язуй речення за змістом;

  • Вживай слова ну -, е-, от, значить та інші «зайві слова»;

  • Прочитай твір друзям або батькам, послухай їхню думку.

Додаток до уроку

Типи текстів



І група


На гілочці сиділа маленька руда тваринка з великим пухнастим хвостом. На маленькій круглій, наче горіх, голівці гостренькі вушка з чорними китичками. Білочка зиркала довкола маленькими, наче ґудзички, оченятами.

ІІ група


З дерева стрибнула білочка. Вона почала розгрібати сніг під ялинкою і шукати свої запаси. Дбайлива господиня їх ще з осені приховала. Раптом впала шишка. Зраділа руденька, сіла на пеньок і почала її гризти.

ІІІ група


Чому кричать птахи, коли побачать білку?

Білка – всеїдна тварина. Вона дуже любить смакувати яйцями пташок і навіть малими пташенятами. Перестрибує з гілки на гілку, шукає собі поживу.

Тому лісове птаство непокоїться, коли побачить руденьку.

Творча робота

І група




  1. Якого розміру тваринка?

  2. Яка в неї шерсть?

  3. Яка голівка? (З чим можна порівняти?)

  4. На що схожі оченята?

  5. На що схожий хвіст?

Використовуйте порівняння наче, неначе, мовби.

ІІ група


Зима, не страшна, дбайлива господиня, запаси, збирала, сушила, ховала, дупло, гриби, старий дуб, смачні жолуді, цікаві сойки, голодні зайці.

Придумайте заголовок.


ІІІ група


Готується вона до зими ще восени. Чому білочці не страшна зима? Запасається горішками, шишками, жолудями. Тріскучі злі морози не страшні звірятку. На сучках господиня сушить гриби. М’якою травою вистеляє своє гніздечко.

Предмет: українська мова.

Тема. Складання текстів за початком.

Мета:


  1. Формувати ключові компетентності:

вміння вчитися (самоорганізація навчальної діяльності);

загальнокультурну компетентність (вміння будувати взаємні стосунки на партнерській, толерантній основі);

соціальну компетентність (вміння продуктивно співпрацювати в групі, виявляти ініціативу, уміти брати на себе відповідальність);

компетентність з ІКТ (здатність оперувати інформацією);

громадянську компетентність (здатність екологічно мислити).


  1. Формувати предметні компетентності:

  • закріпити знання учнів про будову, типи текстів та їх особливості;

  • активізувати словник учнів словами – замінниками,дієсловами, прикметниками, порівняннями;

  • удосконалювати навички побудови власних висловлень за поданим початком;

  • розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, спостережливість.

Тип уроку. Повторення і закріплення знань.

Обладнання: презентація до уроку; картки – пам’ятки для складання текстів, роздатковий матеріал, картка «Дистанційний диктант», талісмани – наліпки для кожної групи.



Список використаної літератури:

  1. Програма для середньої загальноосвітньої школи. 1 – 4 класи. – К.: Початкова школа, 2006.

  2. Павленко Л. П. Сучасний урок в початковій школі. Вид. група «Основа», 2005.

  3. Грималюк І. А., Кардаш Н. В. Нестандартні уроки та виховні заходи. Посібник для вчителя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан. 2011.

  4. Пономарьова К. І. Зошит з розвитку мовлення «Подружися зі словом»: навчальний посібник для 2 класу. – К.: Генеза. 2011.

  5. Каніщенко А. П. Опорні групи лексики для розвитку зв’язного мовлення. Дидактичний матеріал. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан.

  6. Ресурси інтернету.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка