Урок розвитку зв’язного мовлення «хто творить добро, той творить життя»



Скачати 68.87 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір68.87 Kb.
Урок розвитку зв’язного мовлення

« хто творить добро , той творить життя »

добропільський навчально – виховний комплекс «спеціалізована загальноосвітня школа I – III ступенів № 4 з поглибленим вивченням окремих предметів – дошкільний навчальнипй заклад » учитель початкових класів Оліяр олена дмитрівна

Мета:

розвивати мовлення учнів ; вчити будувати короткі зв’язні висловлювання ; збагачувати словниковий запас учнів ;

формувати в учнів здатність формулювати моральні судження ;

розвивати навички колективної роботи , вміння творити добро у повсякденному житті , розрізняти добре й погане;

виховувати бажання бути добрим і чуйним .

Обладнання : фонограми пісень « Усмішка » , слова М. Пляцковського , музика

В. Шаїнського , переклад з російської Тамари Коломієць ; « Творіть добро » ,

слова В. Капелюх , музика Н . Комар ; малюнки дітей на тему :

« Що таке добро ?» ; імпровізована картина на дошці «Країна Доброти » .



Хід уроку

I . Організація класу .

Діти сидять на килимі , тримаються за руки . Звучить грамзапис пісні «Усмішка» (сл. М. Пляцковського , муз . В. Шаїнського.)

Учитель :

-Любі діти , в тіснім колі краще , ніж одному в полі . Підбадьорте сусідів , побажайте їм доброго настрою , успіхів . ( Привітання дітей )

- Молодці , я теж рада бачити вас добрими , усміхненими .

Нам посміхається сонечко у віконечко , посилає кожному добрий промінчик .

Протягніть і ви свої руки до нього, візьміть ці промінчики доброти . Вони нам допоможуть працювати на уроці .



II.Повідомлення теми уроку .

У нас на дошці теж є сонечко і фундамент будівлі .

Прочитайте напис на фундаменті . ( Хто творить добро , той творить життя )

Ці слова є темою нашого уроку .



III. Казкові герої .

1 . Вправа « Хто є добрий на Землі ?»

Сонечко наше не просте. Це сонечко Доброти . Щоб промінчики засяяли на дошці, треба відповісти на запитання :

-Як ви вважаєте , кого можна назвати добрим на нашій Землі ?

( Мама , бабуся , тато , учитель, рослини , тварини , птахи …)

Слова , записуються на промінчиках і вивішуються на дошці .

2. Поява казкового героя .

Стук в двері . Заходить дівчинка в костюмі Феї Доброти .

-Добрий день, діти ! Я почула , що ви говорите про добро , а я Фея Доброти . Допоможіть збудувати Храм Доброти в цій казковій країні , якщо ви дійсно добрі .

Діти :


-Звісно , допоможемо . Про добро ми не тільки знаємо , а й в малюнках , віршах розповідаємо . ( Н а дошці малюнки )

IV. Читання віршів про добро , розповідь про зображення на малюнках .

Учениця :

-Як би тобі , доню , в світі не було,

Не скупись ніколи людям на добро ,

Бо і так доволі хтось насіяв зла.

І холонуть душі наші від тепла .

Учень :

- Поспішайте творити добро на землі .



Щиру шану знаходить людська доброта.

Поселились літа на лелечім крилі ,

Повернулись лелеки та забули літа . ( М. Сингаївський )

Учениця :



Людина починається з добра

Сказав мудрець :

-Живи , добро звершай !

Та нагород за це не вимагай !

Лише в добро та в вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи й звіра .

Хай оживає істина стара –

Людина починається з добра !

Учень :

- Людина починається з добра ,



З уміння співчувати , захистити –

Це зрозуміти всім давно пора ,

Бо ми прийшли у Світ добро творити .

- Скажи нам , Фея Доброти , що таке доброта ?

Фея :

- Доброта – це уміння співчувати іншим людям , це милосердя до тих , кому потрібна допомога , це добре ставлення до людей .



V. Робота в парах .

-З чим асоціюється поняття добро , доброта ? ( Зла Фея зіпсувала слова , перетворила на набір букв . Серед набора букв треба знайти і прочитати слово :

Вадобропорядністьхо ,

тоспівчуттяот ,

ровзаємодопомогабд,

утпідтримкава,

кімилосердятр ,

дещирістьбл ,

орпосмішкадз ,

боповагаол ,

рурадістьшл ,

омдоброзичливістьро ,

тищастяно )

Відповіді на питання ми розмістимо в Храмі Доброти .



VI. Галявина оповідань .

Біля Храму галявина . Відпочинемо на ній .

Група дітей підготувала цікаві оповідання.


  • Послухайте і зробіть висновок .

  1. « Дідусева яблуня » Л. Толстой.

Дідусь садив яблуні . Йому сказали : « Навіщо вам ці яблуні ? Довго чекати від яблунь плодів , і ви не покуштуєте з них яблучка . »

Дідусь відповів : « Я не з’їм – інші з’їдять , мені спасибі скажуть . »



  1. « Покинуте кошеня » В. Сухомлинський

Хтось виніс з хати маленьке сіре кошенятко й пустив його на дорогу . Сидить кошенятко та й нявчить . Бо хоче додому , до матусі . Проходять люди , дивляться на кошеня . Хто сумно головою хитає , хто сміється . Хто жаліє : бідне кошенятко, та й іде собі .

Настав вечір . Зайшло сонце . Страшно стало кошеняткові . Притулилося воно до куща та й сидить - тремтить . Поверталася із школи маленька Наталочка . Чує – нявчить кошеня . Вона не сказала ні слова , а взяла кошеня й понесла додому . Пригорнулося кошенятко до дівчинки . Замуркотіло. Раде – радісіньке .



  1. Птахи – наші друзі !

Вони знищують шкідників лісу , саду . А ще вони радують нас своїм співом . Бережіть їх !

Висновок : Дідусь робить добро для інших людей . Добра Наталочка рятує кошенятко . Птахи добро несуть , рятуючи ліси і сади . Продовжується життя .



Хто творить добро , той творить життя .

Учитель :

- А де добро завжди перемагає зло ? ( В казках )

-На галявині є стежки . Зібравши літери на кожній з них , прочитайте слова, які підкажуть нам відповідь на запитання , що треба робити , щоб бути добрими .

(Дружити . Любити . Піклуватись . Допомагати . Хвилюватись . Ділитись .

Не ображати . Не сваритись . )

Розміщуємо відповіді на дошці .

VII. Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить ! ( Руки до вікна )

Добре те, що вітер віє ! ( Нахили руками )

Добре те , що цей ось ліс ( Присідають )

Разом з нами ріс і ріс . (Піднімаються )

Добре те , що в нашій річці

Синя , не брудна водиця . ( Плавають )

І мене матуся рідна після школи зустріча . (Діти стрибають )

Добре гратися надворі , (Плескають в долоні )

Добре вчитися у школі ! ( Сідають за парти )



VIII . Робота в групах .

  • Складіть прислів’я із слів .

1-а група :

ми й люди , щоб добро творити , На те .



( На те ми й люди . щоб добро творити . )

2-а група :

воно повернеться , Роби добро - , добром .

( Роби добро – воно повернеться добром .)

3-я група :

людину, прикрашають , Добрі справи .

( Добрі справи прикрашають людину ) .

Прислів’я , записані на хмаринках, дереві , розміщуються на дошці .



  • Які ще прислів’я та приказки ви знаєте ? ( Людина без добра , що соловейко без пісні . Добро перемагає зло . Вчися робити добро , тоді погане на розум не прийде . З добрим дружись , а лихих стережись . Про добро не говори , а добро роби . Якщо добро вмієш робити , то навчишся , як жити . )

Учитель :



  • Погляньте на нашу картину .

  • -Чи подобається вам вона ? Про що можна дізнатися з картини ? Складіть речення за картиною . ( Відповіді дітей )

  • Красивою стала наша картина . Добре всі попрацювали , можна й відпочити. Фея Доброти дякує за допомогу і дарує вам пісню « Творіть добро » (слова

  • В. Капелюх , музика Н . Токар )

Для зла й неправд планета замала

Творіть добро , добро плекайте , люди !

Садіть сади , нехай для внуків буде

В плодах частинка вашого тепла .

Творіть добро для тих , хто поруч йде .

Хто ділить хліб із нами часто навпіл .

Єдиному навчіться – віддавати ,

Не бійтеся , ніщо не пропаде .

І може тому розквітають квітні ,

Перед якими відступає зло .

Творіть добро , щоб краще було жити,

На те ми й люди , щоб добро творити !



IX . Технологія « Займи позицію».

Поміркуйте , чи легко бути добрим та займіть позицію відповідно до вашого рішення. ( Учні підходять до плакатів « ТАК ! » , « НІ ! ». )



X . Рефлексія результатів уроку .

Ось і закінчується наш урок . Чи сподобався він Феї Доброти ! ( Відповідь )



  • Що нового ви з’ясували на уроці ?

  • -Що найбільше сподобалось ?

- Яким треба бути у ставленні до своїх однокласників ?

- Чи можна людину примусити бути доброю ?

- Скільки добрих дітей у нашому класі ?

- Які добрі справи можеш зробити ти і твої однокласники ?



Вправа « Мікрофон ».

  • Який же висновок треба всім зробити ?

1. Хто творить добро , той творить життя .

2. На все гарне , що для тебе роблять , слід відповідати добром .

3. На те ми й люди , щоб добро творити .

Учитель :



  • Вірю , що ви будете добрими і щедрими . Ви можете , ви здатні на це . Поспішайте робити добро !

Спішіть добро творити ,

Щоб нам не згинути у морі зла ,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра .



  • Фея Доброти дарує дітям маленькі серця , щоб були добрими , милосердними . чуйними , уважними до інших .

Література



  1. Василь Сухомлинський . Казки школи під голубим небом - К . : Рад. шк. , 1991.

  2. Куріпта В. І. Нестандартні уроки читання , 1- 2 класи – Х . : Вид. група

«Основа » , 2007.

  1. Моральне та громадянське виховання - Х. : Вид. група «Основа », 2008.

  2. Рибальченко І . М . Супутник класного керівника. 1-4 класи - Х. : Вид. група «Основа », « Тріада » , 2007.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка