Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання переказу за колективно складеним планом



Скачати 31.37 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір31.37 Kb.
Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання переказу за колективно складеним планом
Мета: вдосконалювати вміння учнів переказувати текст; вчити записувати переказ за колективно складеним планом; розвивати навички усного і писемного мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до рідної природи, зокрема, до пташок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних Знань

— Відгадайте загадку.

Прилетіли гості, y

Сіли на помості.

Без сокири, без лопати

Поробили собі хати. (Пташки)

— Які птахи вміють будувати гнізда?

А ви знаєте, що інколи гнізда птахів бувають незвичайними?


ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

— Сьогодні ви дізнаєтеся про таке незвичайне гніздо і будете вчитися переказувати текст «Дім у сандалику» і записувати його. Будьте уважні, спостережливі. Розвивайте свою увагу, пам’ять, творчість!


ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Слухання тексту «дім у сандалику» (за вправою 251, с. 103)

Розглядання малюнка у підручнику.


2. Аналіз змісту тексту за питаннями

— Що помітив Миколка вдома?

— Як мама втішила хлопчика?

— Де Миколка знайшов свого сандалика?

— Хто сидів у сандалику?

— Що побачив хлопчик на дні сандалика?

— Чим пишався Миколка?
3. Словникова робота

— Доберіть синоніми до слів.

Неодмінно — ... (обов’язково)

втішала — ... (заспокоювала)

пурхнула — ... (злетіла)

пишався — ... (був гордий собою)

— Як ви розумієте вислів: «Я подарував пташкам цілий дім»?
4. Складання плану тексту

План


1. Загублена річ.

2. Несподівана знахідка.

3. Радість Миколки.

5. «Пиши правильно!»

Удома, гніздечка-сандалика, яєчка, незабаром.

6. Усний переказ за планом (2–3 учні)

7. Повторне читання тексту вчителем

8. Самостійна робота учнів. письмовий переказ

9. Заслуховування письмових робіт учнів. виправлення мовних помилок
10. Цікаво знати!

Мухоловки — це жваві птахи, дрібні за розмірами, які добре відомі скрізь. Їх можна зустріти і в хащах неходженого лісу, і в сільській місцевості, і на подвір’ях багатоповерхових будинків, де заасфальтовано все до останнього метру. Вони гніздяться там, де достатньо мух або іншої крилатої дрібноти — жуків, бабок, метеликів, комарів, ґедзів. Восени живляться ягодами. Але мухоловки ніколи не поспішають заселяти нові місця. Ставлення до людини в мухоловок скрізь однакове: вони з тих небагатьох птахів, чиє життя можна спостерігати зблизька, в будь-якій обстановці, не боячись завадити їм надмірною цікавістю.

Цікаво, але факт, що життя українських мухоловок біля людини позбавляє маленьких птахів від багатьох неприємностей, які очікують на них у лісі, де білка, дятел, сова чи ворона в будь-який час можуть нахабно зазирнути в гніздо і принести нещастя. Там же нерідко роковою гостею буває й зозуля, але мухоловкам достатньо одного разу, аби запам’ятати, кого вони виростять після її візиту, і вдруге вони не стануть насиджувати яйце, з якого вилупиться вбивця їхніх дітей. Тому розумні птахи будують неподалік нове гніздо, а в зозулиному яйці життя згасне від нічної прохолоди, дощів і сонця.
V. Підсумок уроку

— Як називається переказ?

— Чим він вам сподобався?

— Що нового дізналися?

— Як ви поводитиметесь із пташками?

— Що можемо пообіцяти птахам?

— Ось яку обіцянку дав поет М. Стасюк:

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у ріднім краю.

Нехай заселяють природу —

Співають для нас у гаю.

Ми — друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок, що літають у вирій,



І тих, що зимують у нас.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка