Урок розвитку зв’язного мовлення в 4 класі підготувала вчитель Козюра Тетяна Олексіївна Тридуби 2013 Тема: у кожного з нас є своя співуча пір'їнка



Скачати 219.79 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір219.79 Kb.



Методичний кабінет відділу освіти

Кривоозерської райдержадміністрації


У кожного з нас своя співуча пір'їнка…

Урок розвитку зв’язного мовлення

в 4 класі

підготувала вчитель

Козюра Тетяна Олексіївна

Тридуби 2013
Тема: У кожного з нас є своя співуча пір'їнка...

Складання твору-опису, твору-розповіді, твору-міркування, казки,віршів про зиму (усно).



Мета навчальна:ознайомити дітей із красою й неповторністю навколишнього світу за допомогою спостереження за природними явищами та картинами живої природи; поглибити знання учнів про зимові явища, про зв'язок кожного зимового місяця з іншими; вчити виразно читати вірші; збагачувати словниковий запас учнів.

розвивальна:розвивати їхнє зв'язне мовлення,логічне мислення,творчу уяву,фантазію, вчити помічати красу довкола; заохотити дітей до роздумів і припущень щодо змісту назви теми; продовжувати розвивати прагнення самостійного творчого сприймання й осмислення навколишнього світу, придумувати й виконувати творчі види завдань; уміння зв'язно, яскраво, образно висловлювати свої враження від побаченого.

виховна: виховувати любов до поетичного слова, до природи рідного краю, бережне ставлення до неї, прагнення пізнавати й берегти її, розвивати свої здібності, бажання досягти успіхів, наполегливості у здійсненні заповітної мрії.

Обладнання:картини про зиму, таблиці-пам'ятки «Як писати твори»,вірші,прислів'я,загадки,мовний матеріал.

Хід уроку І.Організаційний момент

Учитель:— Діти ,я рада вітати вас на нашому уроці української мови. Сьогодні у нас особливий урок — до нас на урок завітали наші гості-вчителі нашої школи. А гостям ми завжди раді. То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання і реклами.

Діти: Добрий ранок!

Учитель: Ранок! Сонце в небі прокидається...

Діти: Наш 4-й клас з вчителями вітається...

Учитель:Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу... Діти: Чому?

Учитель:Бо люблю я людей і свій клас.

Діти: Чому?

Учитель:Бо чекаю любові і плідної праці!

Діти:Ми любимо працю і будемо старатися!

Учитель:— Отже, ми побажали добра. Тому я сподіваюсь, що наш урок буде саме таким. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, пізнання та успіху, посміхніться до мене, подаруйте усмішку один одному, поверніться до гостей і подаруйте їм теж посмішку, і тоді ми з гарним настроєм почнемо урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань Оголошення теми і мети уроку

Учитель:Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок — урок розвитку зв'язного мовлення. На таких уроках ми з вами вчимося..

— Хто продовжить мою думку? Відповіді дітей:(Вчимося правильно говорити, висловлювати свої думки усно і письмово,писати твори, казки, складати вірші,загадки).

Так, сьогодні ми з вами поведемо розмову про природу взимку,спробуємо зануритися у її світ, поспілкуватися з нею, а кінцевим результатом буде — написання творів, казок, віршів на основі власних спостережень. Для цього нам треба взяти на урок мислення, фантазію, уяву, творчість.

І девіз нашого у року (всі): «Я хочу сказати своє слово...»

Учитель:Чим відрізняється урок розвитку зв'язного мовлення від інших?

Діти:(вмінням говорити, спілкуватися, висловлювати свої думки...).

Учитель: Це великий дар, яким може опанувати лише людина.

Перш ніж ми почнемо працювати, давайте згадаємо вимоги до нашого усного мовлення.

Перед вами таблиця:

Правильне!

Грамотне!

Чітке!

Зрозуміле!

—А тепер налаштуймо свої голоси і думки на роботу.

Існує таке поняття — «співуча пір'їнка».... Це талант, здібності, якесь особливе вміння людини. Дійсно, є багато дітей на планеті, але саме таких, як ви, кожен з вас, нема ніде. Навіть зовні схожі близнята, але в кожного з них своє життя, свої погляди, свій характер, свої здібності. Під час обговорення у класі виявилося, що унікальні дарування є у кожного учня. Хтось гарно малює, хтось співає, танцює,декламує, а хтось швидко і правильно розв'язує задачі, працює на комп'ютері. Хтось майстерно вирізує лобзиком, вишиває,а хтось - уміє доглядати за тваринами. І кожен по-своєму пройде життєвий шлях.

Але не завжди людина знає свої здібності, належно цінує, розпізнає і розвиває їх. Саме на такі роздуми наштовхує нас тема нашого уроку.

Захист своєї співучої пір'їнки (назва і доведення),наприклад: «Я люблю малювати. Ось мої малюнки...».

Учень розповідає казку В.О.Сухомлинського «Співуча пір'їнка».

Висновок:Як ви розумієте слова: «У кожної людини є своя співуча пір'їнка. Нещасливий той, у кого такої пір'їнки немає".

На дошці вислів: «Будь уважний до себе й до інших, не загуби свою співучу пір'їнку!»

(Як ви його розумієте?) — Про яку пташку розповів вам В.Сухомлинський?


  • Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха?(Показ малюнка,на якому зображено стрепета). — Давайте звернемося до «Довідкового бюро».

  • Учень: Стрепет відноситься до роду дрохв. Це великий птах з сильними довгими ногами,короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати в степах з густою та високою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає йому ховатися від ворогів. А з головним цій пташці не поталанило — вона може лише невиразно шипіти. Занесена до Червоної книги України.

Вірш Е.Саталкіна «Кожний знає своє діло». Учитель:Літака веде...(пілот),

робітник йде ...(на завод),

школярів учитель...(учить),

космонавт в ракеті...(мчить)!

Кожний знає своє ...(діло)—

Робить чесно його,...(вміло).



Учень читає вірш:

Ми прийшли у світ, щоб жити

Всі на просторі земнім,

Щоб сміятись і радіти

У довкіллі чарівнім.

Це — життя,це — справжня казка!

Ллється музика і сміх.

Ти ж (запам'ятай,будь ласка)—

Неповторний серед всіх.

Висновок:Пам'ятайте, що й « найменший колосок має власний голосок!»

Учитель: Діти,як ви розумієте зміст цього прислів'я? (Відповіді дітей).

Учитель: Діти, розгляньте малюнки про зиму на дошці, погляньте у вікно!..Яка краса! Давайте спробуємо побачити, відчути красу зимової природи. Допоможе вам таблиця:

Бачу...

Чую…

Відчуваю...

Схоже на...

Моє ставлення...

Ця гостя поставила перед нами такі завдання:

1. Дізнатися більше про зиму і зимові місяці.

2.Розповідати і послухати вірші про красуню-зиму.

3.Помилуватися картинами зимової природи.

4.Вчитися гарно говорити,висловлювати свою думку.

5.Навчитися складати усно твори,казки,вірші.

Очікувані результати:

— Що ви очікуєте від цього уроку?



  • Що ви хочете дізнатися,чого навчитися?

(Відповіді дітей:)

1.Відкрити для себе щось нове, цікаве.

2.Здобути нові знання.

3.Збагатити свою мову новими словами, поповнити свій словниковий запас.

4.Скласти твір,казку,вірш.

Учитель:Діти, занотовуйте найкращі вислови про красу зими, що допоможе вам у написанні творів,казок,складанні віршів).

Ш.Створення емоційного фону уроку

1.Читання вірша вчителем. Послухайте вірш Г. Дем'янченка. Дайте відповідь на поставлене в ньому запитання:

Пролетіли в трійці коні-скакуни,

У санях повезли дівчину вони.

Має біле личко дівчина чудова,

Рукавом змахнула — у дерев обнова.

Все навкруг іскриться,все переливається,

Білокоса дівчина дітям усміхається.

Ви ж часу не гайте,швидко відгадайте:

Що за трійка мчалась?

Як дівчина звалась?

Діти: Зима!

Учитель: — Давайте всі разом скажемо їй: «Добрий день, зимо! Ми раді вітати тебе у нас на уроці!»

Зима крокує всією нашою країною. І до нас на урок завітала. То ж давайте її привітаємо : «Здрастуй, зимонько прекрасна! Білолиця, світла, ясна! Всі тебе вітають! Щиро прославляють!» — Чи гарна дівчина-3има? 3 ким її можна порівняти? (Діти:Чарівниця, казкарка, чаклунка, царівна, білосніжка, красуня, фея, королева, велична, витівниця, казкова, бабуся-зима...).

А перший місяць зими, як називається?Чому він має таку назву?(Міркування учнів). Звертаємося до довідкового бюро.

I учень: — Поетеса М.Підгірянка пояснює назву місяця так:
«А місяць грудень на радість людям

Сніжком присипле замерзле груддя...». — Так, назва цього місяця пов'язана із замерзанням розгрузлих восени доріг, проораних нив, що в цю пору перетворюються на суцільне міцне груддя, сучасна назва цього місяця походить від « мерзлих грудок на шляхах». Тому в народі казали: грудень на возі витрусить не тільки сіно, а й душу. Ще його в народі прозвали «першозимник». — Чому? Висловіть свої міркування.



II учень:—У давнину казали грудень-студень на всю зиму
землю вистуджує. Відомі й такі назви: «хмурень», «стужало», «вітрозим», «щкостав», «мостовик», «андріївець», «трусосніжець».

III учень:Грудня називають шапкою зими, передноворіччям, заспівом зими; грудень рік закінчує, а зиму починає.
Це місяць найдовших ночей у році, найпізніших світанків.
Тому грудень ще назвали «похмурим», «ніччю року».
ІYучень: 22 грудня відмічають день зимового сонцестояння. Саме цієї доби - найдовша ніч. А на Спиридона, 25 грудня, — сонцеворот. Народне прислів'я каже: « На Спиридона сонце на літо — зима на мороз», тепер день прибуватиме на «горобиний скік». 3 груднем в Україну приходить справжня зима.

Учитель:А який другий місяць зими?

Учень:Ой місяць січень кличе мороза

Морозить лиця, щипає щоки.

Грудень старий рік завершує, а січень новому двері відчиняє. Свою назву місяць дістав за люті хуртовини і за тріскучі морози. У січні снігом лице січе і морозом вуха пече.

Місяць має й інші назви: січовик ,великий, січко, сніговик, тріскун, вогневик , просинець. ще січень називають царем зими. Про січень кажуть: «Скільки днів,стільки й свят».



Учитель: А який третій місяць зими?

Учень: А місяць лютий вітрами дує,

На водах з льоду мости будує.

Підступний і мінливий лютий — найкоротший місяць року. О цій порі шаленіють вітри, сичать морози. І все ж лютневі сніги весною пахнуть. Це місяць хуртовин, частих відлиг. Його називають: сніжень, лютень, крутень, зимобор, криводоріг, межень, бокогрій. Починає пригрівати сонечко. Худоба охоче підставляє свої боки під його ласкаві промені. Веселіє душа хлібороба. Весна не за горами.

Учень:Лютий місяць — сніговій,

Сонце світить та не гріє,

Вітер віє,скаженіє,

Всі доріженьки завіяв.

Промінь сонечка скісний,

Дуже рідко в небі грає,

Звуть цей місяць — бокогрій,

Все зігріти не встигає.

Лютий — підліток ,йому

Трохи днів не вистачає.

Він образився й тому

В піжмурки з вітрами грає.

Не натішилась зима,

Час наблизився прощатись,

Хай всі знають:недарма їй заметами пишатись.

Учень:Сонце низько чи високо

Посила землі уклін.

З ним приходять пори року

І приносять безліч змін.



  • То яка ж пора настала?

  • Які зміни вона принесла?

  • Прийшла до нас бабуся

  • У білому кожусі.

  • Поля причепурила,

  • Пухнастим снігом вкрила.

  • Відгадайте,хто вона —

  • Ця бабуся чепурна?(Діти:Зима!)

  • Учень: Одяглися люди в шуби,

  • Натопили тепло груби.

  • Білки гріються в дуплі,

  • Миші в норах і землі,

  • Сплять ведмеді в теплих лігвах,

  • Сосни в інею застигли,

  • І під кригою на дні,

  • Сплять у річці окуні.(Наталя Забіла).

Учень:У бабусі-холодусі

Усміх сяє на лиці,

Ходить в білому кожусі

З дивним пензлем у руці.

Раз мазок і два мазок —

На вікні зацвів бузок,

А на другім — сад казковий,

Біля місяця підкови,

А на третім — срібний дім,

Іній світиться у нім...

Всі дивились, дивувались...

Хто ж художник — здогадались?



Учитель:—А зараз за допомогою вірша ви відповісте на запитання : яка зима?

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така ...(чудова).

Міста чистенькі, білі села —

Зима і радісна й ...(весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і ...(білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна,й ...(морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму...(красива).

А вранці іній — то обнова!

Яка зима у нас ...(казкова).

Гілок од інею не видно,

Тоді вона,звичайно...(срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра,то...(сварлива).

Яка ж зима?Яка вона?

Вона весела і...(сумна).

(Діалог-інсценізація між хлопчиком і дівчинкою):

Хлопчик: — Ось зима сьогодні розгулялась!Холодище!

Дівчинка: — От і ні!

Хлопчик: — Що ні?

Дівчинка: —А те, що зовсім не холодно,а дуже гарно! Поглянь,яка зима красуня!

Хлопчик: — Вона і справді чудова!Оленко, учителька дала завдання знайти такі слова, щоб ними можна було змалювати зиму, або дібрати вірш чи самому написати. Ти вже зробила це?

Дівчинка: — Зробила, а хіба можна було не зробити — лише за поріг, а там чудеса, нібито сама казка запрошує в гості!

Хлопчик: — Звісно, це чудова пора року. Стільки краси, стільки різних чудес,за якими ми сьогодні спостерігатимемо! Учитель:3има-чаклунка,біла чарівниця,

Це казка незбагненна і жива...

Вона щодня відкриває перед нами сторінки чарівної та живої казки, а ми заходимо в неї,живемо в ній,учимося помічати прекрасне.


  • Вона чарує нас своєю красою, дивує, заворожує, залишаючи на згадку щось незвичайне, що запам'ятовується на все життя. Діти! Красу рідної природи розуміти серцем вчіться!

  • Завдання групам:дібрати найбільше слів,що характеризують кольори зими.

Проблемне запитаннями можна назвати цю пору року безбарвною?

Діти: Ні!

Учитель: Чому?

Відповіді дітей:— Головний зимовий колір — білий.

Учитель:А чи завжди сніг білий?

Діти: — Забарвлення снігу змінюється вранці, ввечері, на сонці у відлигу.

Уранці сніг голубий, а як зайде сонечко, то він стає рожевим, увечері він стає фіолетовим. Сніг у відлигу спочатку жовтіє, а потім чорніє.



Учитель :Які ще кольори є у зимової природи?

Діти: — Зелень ялин,червоні ягоди горобини,калини,пір'ячко птахів: синички — жовтогруді, снігурі — червоногруді, горобці сірі, граки чорні.

Учитель:—А чим ще зима прикрашає дерева? Відгадайте загадку:

— На зимові віти

Сіли білі квіти.(Іній).

Учитель: — Продовжте думку: «Коли дерева вбираються у іній, то стають схожими на...

Діти: (Хмаринку, квіту чий сад навесні , казкову країну , де живе Снігова Королева...).

Учитель:Іній вважають справжньою окрасою зимового пейзажу . Ми часто милуємося деревами, що були запорошені інеєм.

Загадка:Погляньте,погляньте,яка благодать! Дивіться,метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі,

Морозець малює на шибках узори...

Картинкою гарною стане віконце.

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте,погляньте,яка благодать!

Метелики з неба летять і летять!

Учитель: — Що це за метелики,які летять із неба? А з чим іще їх можна порівняти?

Діти: (Сніжинки).

--(Пушинками,листочками,дощиком,птахами,парашутиками).



Учитель:Доберіть дієслова, що влучно передають характер руху сніжинок у повітрі (летять, кружляють, в'ються, спускаються, танцюють, пурхають).

Так, сніжинки, наче маленькі балеринки, легко кружляють у зимовому таночку природи.

Вслухайтесь у зиму: як ви гадаєте, чи можна вважати її беззвучною порою року? Які звуки ви чуєте у зимової природи?

Діти: (Рипить, віє, завиває тріщить, співає, квилить, плаче,голосно ридає, стогне, виє...).

Учитель: — Як бачите, зима подарувала нам чудові барви, казкові пейзажі , яскраві враження. А що подаруємо ми зимі-чарівниці?

Діти: — Свою любов до цієї чудової пори року, своє захоплення нею і власні вірші, твори, казки...

Учитель:—А які ви знаєте прислів'я і приказки про зиму?

Діти: — Грудень рік кінчає,а зиму починає.

— Грудень без снігу,як літо без хліба.

— Багато снігу — багато хліба.

— Питає лютий,чи добре взутий.

Рано випаде сніг — зима буде рання...

Учитель: Діти, а назвіть ознаки зими.

Діти:— Яскраво світить,але не гріє сонце.


  • День короткий,а ніч довга.

  • Мороз розмалював вікна.

  • Весело поскрипує сніг під ногами.

  • Земля покрита снігом,як білою скатертиною...

Учитель:Підберіть прикметники до іменників:

Зима:морозна,сніжна,холодна,люта,кришталева,стримана,

зачарована,заціпеніла,сувора,велична,казкова,чарівна...



Сніг:білий,ламкий,пухнастий,холодний,волохатий,блискучий,срібний...

Мороз:суворий,великий,пекучий,лютий,тріскучий...

Сніжинка:пухнаста,біла,холодна,срібна,велика,мала...

  • До чого вони подібні? — Мов зірочки,мов блискучі

ґудзики...

Хмарки:густі,снігові,важкі,низькі...



Учитель: — Давайте доберемо синоніми до слова метелиця.

Пригадайте,що таке синоніми?—(Відповіді дітей).



Метелиця: заметіль, віхола, завія, завірюха, хуртовина, хуга, хурделиця...

Складання календаря зимових свят:

19 грудня — свято Миколая.

31 грудня—1 січня — Новий рік.


  1. січня — Святий вечір.

  2. січня — Різдво Христове.




  1. січня — свято Меланії.

  2. січня — свято Василя.

14 січня — Новий(старий рік).
19 січня — Водохреща.

15 лютого — Стрітення.


Робота в групах:

(Нагадати правила роботи в групі).



Учитель:— Діти,що основне при складанні віршів?

— Співзвучне закінчення слів у віршованих рядках(рими).

—А при складанні творів?

Твір-розповідь:

(Розказуємо про якісь події (що робить особа або предмет.

Що сталося? Що відбулося?).

Твір-опис:

(Розповідаємо, яким є предмет або особа. Який?)



Твір - міркування:

Якщо хочемо щось довести або заперечити (чому предмет

або особа там).

Чому?


Твердження

Доказ


Висновок

  • Чим відрізняється казка від інших літературних жанрів?

Діти: (Діють казкові герої, добро перемагає зло, традиційний зачин — жили-були; за лісами,за горами; за тридев'ять земель...).

Учитель: — Пригадайте,з яких частин складається будь-який текст?

Діти:(Зачин, основна частина, кінцівка).

І група:Складає вірш про зиму:

(Що зробила? що?)сизокрила,

(Яким? чим? що?)покрила.

(Звідки?що роблять?які?)сніжинки

(Хто?що зробили? У чиї?)хатинки.

Прилетіла зима сизокрила,

Білим пухом землю покрила.

Згори летять білі сніжинки

І звірі сховались у свої хатинки.

II вірш: (Що робить?де?)білий пух,

(Що робить?хто?)свій кожух,

(Що робить? хто?)рукавички,

(Що роблять?як?)синички,

(Хто? де?) вже дріма.

(Бо що зробила?)вже зима.

Літає в небі білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Щебечуть весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма,

Бо наступила вже зима.



II група:Складання казки:
«Що мені розповіла сніжинка».

Настала зима-білосніжка. У своєму чарівному кошику вона принесла сніжинки і розсипала їх у повітрі.

Одна сніжинка впала на долоню і мені. Вона на моїй руці виблискувала,неначе всміхалася мені. І розповіла,що по дорозі бачила багато різних міст і сіл. Та наше місто їй здалося найкращим. Тому вона разом зі своїми подружками приземлилася саме тут.

За цією сніжинкою прилетіла друга, третя, четверта...Через деякий час все стало білим.



«Сніжинка». Сніжинка мені розповіла,що наближається улюблене свято для всіх дітей — свято Святого Миколая.

У нього вже повні сани подарунків для чемних діток. Святий Миколай послав сніжинок нагадати дітям про те,що треба бути чемними. Бо нечемні діти отримають не подарунки від нього,а тільки різочки.

Я пообіцяв сніжинці бути завжди вихованим і ввічливим.

III група: Текст-розповідь:

«Василько і сніжинка».

З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка,ніжна,прозора,мов пушинка. І красива,мов зірка.

На землі стояв хлопчик Василько. Він бачив, як падає сніжинка і думав: ось впаде вона під ноги, і її розтопчуть. Йому захотілося приголубити сніжинку. Ні, не треба, її затоптувати! Василько підняв її з землі, взяв на свою долоню, але від тепла сніжинка розтанула. Жаль стало хлопчикові сніжинку.

Але з неба сніжинки продовжували летіти і летіти на землю. І скоро вся земля стала білою. Василькові стало радісно на душі.



IV група: Твір-опис:

« Зима-чарівниця».

Завітала в гості до людей зима-чарівниця. Все кругом покрила білою ковдрою.

Деревам подарувала теплі шуби, хатинам — шапки,маленьким кущикам - рукавички. Земля прикрасилася білим мереживом і сріблястим бісером. І все стало білим, білим. А коли засяє сонечко,боляче дивитися на золоті іскринки снігу.

Зима дуже мила, пухнаста. Я люблю зиму!



V група: Твір-міркування:

«Чому сніг рипить?»

Зима. Лютий мороз. Йдеш, а сніг під твоїми ногами рипить на різні лади: то гучніше, то тихіше, то тоненьким голоском, то трохи грубішим. Чим це пояснюється?

Річ у тім,що рипіння снігу — це шум від розчавлюваних дрібнесеньких його кришталиків. Кожен з них такий дрібний,що коли він ламається,виникає звук, який навряд чи може почути вухо людини. Але сніговий покров складається з міріад таких кришталиків. Коли ти розчавлюєш їх своїми ногами,то чуєш рипіння снігу.

Що лютіший мороз,то твердіші оті кришталики і гучніше рипить сніг під ногами,полозками саней,лижами...



Зачитування учнями творів,віршів,казок...

  1. На ваш розсуд, які твори, казки, вірші були найкращими?

2.Самооцінка (робота в групах, виставлення оцінок). Складання сенкану (вірш з п'яти рядків ,який синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання,що описує чи віддзеркалює тему).
Алгоритм:

1. Іменник

2.Два прикметники

3.Три дієслова

4.Речення

5. Асоціація

1. Зима.


  1. . Чарівна, морозяна.

  2. . Прийшла, приспала, вкрила.

4.Сріблясті сніжинки нагадують мереживо.

5.Бабуся.

Прийшла морозяна зима.

Землю приспала,бо чарівна.

Вкрила навколо все.

Сріблясте мереживо легке

Бабуся-трудівниця тче.

Урок:

Незвичайний,цікавий.

Дивує, навчає, повідомляє.

Надихає творити власні картини.

Знання.

Урок:

Повчальний,фантастичний.

Вчить,надихає,узагальнює.

Створює атмосферу добра,краси.

Інформація.

Підсумок уроку

1 . Чи виконали ми завдання,які поставила перед нами Зима на нашому уроці?

2.Чи справдилися ваші очікування?

З.Що вам найбільше сподобалося?

4.Що не сподобалося?

5.Що вам найбільше запам'яталося?



(Відповіді дітей).

Учитель:

  • Ви гарно попрацювали і найкращим результатом були складені вами твори,казки,вірші.

Ми опинилися у зимовій казці,побачили красу рідної природи;читаючи вірші,відчули красу рідної української мови. Спостерігайте і надалі за природою ,придивляйтеся до її чарів,прислухайтеся до її голосів,ходи. Адже тільки спостережлива людина відкриває свої таємниці,дарує свою красу.

Урок мені хочеться закінчити словами В.О.Сухомлинського: «Людина народжується на світі не для того, щоб зникнути безвісною порошинкою. Людина народжується,щоб залишити після себе слід вічний».



Домашнє завдання:Написати казку,вірш,твір-опис,твір-розповідь,твір-міркування на тему «Зима-білосніжка»(за бажанням).



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка