Урок розвитку зв’язного мовлення зима чарівниця підготувала вчитель початкових класів Давидюк В. В



Скачати 97.91 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір97.91 Kb.
Методичний кабінет Дубенської загальноосвітньої школи № 1
УРОК РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
ЗИМА - ЧАРІВНИЦЯ

Підготувала

вчитель початкових класів

Давидюк В. В.

Тема. Зима – чарівниця.

Мета : Вчити дітей складати речення, відображаючи в них своє бачення краси зими; добирати ознаки предметів,необхідні для опису. Розвивати мовлення , спостережливість, увагу. Вчити працювати в парах, групах. Збагачувати лексичний запас учнів.

І. Організація класу.

Перевірка готовності учнів до уроку.

— Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце,

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будемо дружно працювати,

Сонечко розвеселяти.

Привітання.

— Привітаємось. Я — з вами,

Ви — зі мною

І з гостями.

Всі до мене поверніться,

Один одному всміхніться,

Ми сідаємо за парти

Вже урок почати варто.


Створення відповідного психологічного настрою.

— Сьогодні на уроці нам потрібні уважні, розумні, організовані, кмітливі, а ще дружні й веселі діти.

Тому сьогодні будуть діяти п’ять правил.

(СЛАЙД 2)

II. Мотивація навчальної діяльності.

Розгляд малюнків-картин природи. (СЛАЙДИ 3, 4, 5, 6)



  • Що зображено на цих малюнках?

  • Зима буває різна. По-різному її зображують поети, художники.




  • Скажіть про зиму як істоту. Яка вона? (Добра, гарна, ніжна, молода, радісна, привітна, весела, бажана).

  • Що зображено на малюнках? (Картини зимової природи).

  • Кожна пора року має свої запахи, голоси, кольори.

  • Які кольори любить зима? (Білий, голубий, фіолетовий, сірий, коричневий).

II. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, чому ще холодно сьогодні надворі, за вікнами нашого класу?

- Отже, ми сьогодні будемо говорити про Зиму – чарівницю.

(СЛАЙД 7)

Цьогорічна зима нас неабияк дивувала. Було все: і тріскучі морози, і великі снігопади, і високі снігові кучугури, злі завірюхи, довгі блискучі бурульки.



  • Сьогодні на уроці ми спробуємо за допомогою влучного слова передати свої почуття від останнього милування зимовою природою цього року. Адже зима ось-ось закінчиться. І через деякий час ми, можливо, будемо за нею сумувати.


III. Актуалізація опорних знань.

— Як годиться, для порядку, розімнемося спочатку.

- Щоб легше було спілкуватися на уроці, висловлювати свої думки і почуття, проведемо словникову розминку.

(СЛАЙД 8, 9, 10, 11)

Словникова розминка:


  1. Назвіть слова, які "живуть" тільки взимку

(сніг, лід, мороз, санки, лижі, бурульки, Різдво, вертеп, ін.).

  1. Назвіть слова, найважливіші у вашому житті

(мама, тато, бабуся, дідусь, Україна, Батьківщина, мир, дружба, милосердя, добро та ін.).

  1. А які слова ви б хотіли викинути з нашої мови, тим
    самим і з життя?

(Війна, горе, біль, смерть, землетрус, зло, бійка та ін.).

4.Утворіть слова, в яких заховались буквосполучення:
сні (сніг, сніжинка, снігопад, сніданок, снігурі, сніп,

чесні, рясні);



оло (холод, голод, голос, коло, голова, молоко, соловей та ін.).

5.Скажіть одним словом:

Падає сніг (снігопад).

Сніг кружляє у повітрі (завірюха).

Замерзла вода (лід).

Температура повітря, нижча від нуля градусів (мороз)

(Учні записують слова каліграфічно в зошити, з наступною перевіркою.)

IV. Основна частина уроку.

Привітаймо Зиму на нашому уроці!

(Здрастуй , Білосніжко! Доброго дня, Снігова Красуне! Ми раді тебе вітати на нашому уроці!).


  1. Дискусія з приводу інтерв'ю "Зима - найкраща пора року".

(СЛАЙД 12)

I ряд - команда, яка "стверджує".

II ряд - команда, яка "заперечує".

Почергово в «мікрофон» учні висловлюють свої ствердження і заперечення.

I команда.

— Зима — найкраща пора року. Сніг вкриває землю білою скатертиною. Мороз розмальовує дивні візерунки. Навкруги, як у казці. Взимку дуже гарно.

Зима багата на свята: Святого Миколая, Новий рік, Різдво, старий Новий рік, Водохреща.

Взимку у нас зимові канікули. Тому можна досхочу розважатись: кататись на санках, лижах, ліпити сніговика, гратись у сніжки.



II команда.

— Зима — не найкраща пора року. Взимку гарно, але холодно, слизько, морозно. Тому люди часто хворіють на застуду, грип. Бувають обмороження.

Взимку є канікули. Але це небезпечна пора. Розважаючись, діти часто травмуються, стаються дорожньо-транспортні пригоди.

I команда.

— Зима — найкраща пора року. Взимку немає роботи на городі, в саду. Тому є більше часу відпочити, почитати, переглянути передачі по телевізору, посидіти за комп'ютером.



II команда.

  • Зима - не найкраща пора року. Якщо довго дивитися телевізор, сидіти за комп'ютером - це шкодить здоров'ю, псує зір. Узимку немає роботи на городах, у садках, але потрібно відкидати сніг, опалювати.

  • Молодці! Одні переконливо стверджували, інші заперечували. Але сперечатись не варто, адже кожна пора року по-своєму приваблює і кожна з них може чимось не подобатися. Ви це довели.

Рухлива хвилинка. (Слайд 13)

(Діти виконують рухи під музику за вчителем.)

2.Робота в парах

(СЛАЙД 14)
"Мозаїка".

- Сядьте парами за кольором сніжинок, що вам дісталися.

Завдання для пар першого ряду — стратегія "Кубування".

І, II пари — лижі,

III, IVпари — ковзани.

1) Як це виглядає? (Опиши).

2) На що це схоже, а чим відрізняється? (Порівняй з
ковзанами, роликами).

3)Про що це змушує думати? (Асоціації).

4)Із чого це зроблено? (Проаналізуй).

5)Як би ти це використав? (Застосування).

6)Добре це чи погано? (Чому?).

Тема "Лижі".

1) Довгі, вузькі, дерев'яні, сині, гладенькі, нові.

2) Лижі довгі, дерев'яні. На них катаються по снігу.
Ковзани короткі, металеві. На них катаються по льоду.


  1. Асоціації: зима, мороз, сніг, діти.

  2. Лижі бувають дерев'яні, пластикові.

5) На лижах можна ходити по глибокому снігу і прос-
то кататися.

6) Катання на лижах зміцнює здоров'я, загартовує


організм. Але можуть бути травми.

Те м а "Ковзани".

1) Короткі, металеві, гладенькі, блискучі.

2) Ковзани металеві, а ролики пластмасові. На ковза-
нах катаються взимку по льоду, а на роликах — улітку по
асфальту.


  1. Асоціації: зима, холод, мороз, ковзанка, лід, діти.

  2. Ковзани виготовлені з металу.

  3. На ковзанах катаються по льоду.

6) Це зміцнює здоров'я, загартовує організм. Але
можуть бути травми.

3. Складання «Сенкану».

(Слайд15)

І команда «СНІЖИНКА».

ІІ команда «МОРОЗ»

Сенкан

Слово, яке позначає тему (назва предмета). (1 слово)


Опис теми (назви ознак). (2 слова)

Дія, пов'язана з темою (назви дій). (З слова)

Фраза, що висловлює ставлення до теми. (4 слова )

Слово, близьке за значенням до теми. (1 слово)



Тема "Сніжинка".

Сніжинка.

Срібляста, пухнаста.

Кружляє, виграє, прикрашає.

Сніжинка витанцьовує над землею.

Танцюристка.



Тема "МОРОЗ".

Мороз.


Тріскучий, сердитий.

Чіпляється, пече, щипає.

Мороз розмальовує цікаві візерунки.

Художник.



VІ. Робота поетичної майстерні.

(Робота в парах).

(Слайд16)

1.Зараз ви спробуєте побути маленькими поетами.

Переставте рядки та доповніть їх римованими словами.

І стелився нам до...

Падав, падав з неба сніг,

Вкутав ковдрою стежинки,

Одягнув усі...
Поспішала вже...

По стежині до села

А Весна собі...

Хоч Зима лютує, злиться,
2. Робота в зошитах.
3.Гра "Незакінчене речення"

(Слайд 17)

Продовжіть речення:

У повітрі витанцьовують... (пухнасті сніжинки).

Зима в лісі намела... (високі кучугури снігу).

Ялинка одяглась у... (пишне зимове вбрання).

Сніговику в зимовому лісі... (дуже самотньо)



4.Прощання з Зимою.

Діти наклеюють сніжинки біля маленького сніговика.

VІІ. Підсумок уроку (рефлексія).

(Слайд 18)

Діти, підіб'ємо підсумок нашої зустрічі з Зимою. "Мікрофон".



Продовжіть речення:

"Цей урок мене навчив...":

— Працювати в групах.

— Працювати в парах.

— Бути спостережливим.

— Захоплюватися красою зимової природи.

— Бути добрим.


— Діти, Зима прощається з нами і залишає у нашому класі останні сніжинки та свої поради і побажання для вас. Адже вона була з нами на уроці і слухала, як ви висловлювались, міркували.

(Слайд 19)



ІX. Домашнє завдання.

(Слайд 20)

I група — скласти загадку про зиму.

II група — скласти сенкан на тему "Зима".

III група — дібрати прислів'я про зиму.

— Діти, попрощаймось із Зимою. ("Прощавай, чарівна Зимонько", "До побачення, Білосніжко", "До зустрічі, Чародійко!", "Ми

тебе чекатимемо з нетерпінням!)

Література:


  1. Інтерактивні технології навчання у початкових класах.,

авт..-упор. І. І. Дівакова.- Тернопіль: Мандрівець, 2007.

  1. Ігрові технології навчання на уроках в початковій школі.,

Т. Дубіч. Тернопіль – Харків: Ранок 2010.

3. І. Дячук. Інтерактивні методи навчання на уроках розвитку



зв’язного мовлення, 2 клас. Початкова школа.- 2011.- № 1. –

С.5 – 11.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка