Урок Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму



Скачати 49.46 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір49.46 Kb.
Урок 6. Складання та виконання алгоритмів у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити учнів з правилами складання та виконання алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі;

  • розвивальна: розвивати алгоритмічне і логічне мислення; формувати вміння складати алгоритми; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

  • виховна: виховувати відповідальність, самостійність.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.



IV. Відтворення та коригування опорних знань

Інтерактивна вправа «допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді.Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.



Орієнтовний перелік запитань

— Що таке алгоритм?

— Хто або що може бути виконавцем алгоритму?

— Які ви знаєте форми подання алгоритму?

— Яка форма подання алгоритму є найзручнішою? Чому?

— Чи можна уявити життя без виконання алгоритмів?

— Що таке програма?

— Що таке середовище виконання алгоритму?

— Які бувають структури алгоритму?

— Що означає структура слідування?

— Чи може в структурі слідування якась команда починатися словом «якщо»?

— Який алгоритм називаємо лінійним?



V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

У середовищі виконання алгоритмів Скретч можна створювати програми для різних виконавців. Для цього існує два способи: зміна готового проекту або створення нового.

Перший спосіб передбачає зміну зображення виконавця чи фону сцени і програми вуже створеному проекті. Для цього слід обрати вказівку Відкрити в меню Файл.

При створенні нового проекту обирають вказівку Новий.



Як змінити програму в середовищі Скретч?

Зміна створеної програми передбачає зміну команд, порядку їх запису в програмі або значень параметрів команд. Наприклад,якщо в команді Повернути на 15 градусів клацнути мишею на параметрі 15, увести з клавіатури 30, то після запуску команди на виконання виконавець повернеться за годинниковою стрілкою на 30 градусів замість 15. Щоб змінити порядок слідування команд,їх спочатку « від єд ну ют ь » від сусідніх, а потім розташовують за встановленим порядком — прост о перетягують мишею. Щоб використати нову команду, її переміщують в із набору команд в область побудови алгоритму — на вкладку Скрипти перетягуванням миші.

Команду у вкладці Скрптиможна дублювати, видаляти й отримати про неї довідку, обравши відповідні вказівки із контекстного меню. Дублювати можна також і групу команд.

Слово дублюватиозначає робити те саме вдруге. На відміну від дії копіювання, дія дублювання не переміщує скопійоване в буфер обміну.



Як створити новий проект у середовищі Скретч?

Користувач середовища Скретч може самостійно створити проект, у ньому – програму і відповідних виконавців. Розробка нової програми виконується за таким планом:



  • Створити файл для нового проекту за допомогою команди Новий із меню Файл;

  • Задати виконавців;

  • Спланувати події, що відбуватимуться на сцені;

  • Дібрати команди, які відповідатимуть запланованим подіям;

  • Перемістити обрані команди з контейнерів груп команд у вікно складання програми;

  • Задати значення параметрів команд;

  • Упорядкувати й об’єднати команди в одну групу;

  • Запустити проект на виконання, перевірити правильність отриманого результату;

  • За потреби внести зміни до програми.

Як додати виконавця в середовище Скретч?

Додати чи змінити виконавця можна за допомогою кнопок, розташованих над вікном сцени:



  • зробити копію виконавця;

  • видалити виконавця;

  • збільшити розміри зображення;

  • зменшити розміри зображення.

Після додавання копії виконавця його образ можна змінити. Можна також скористатися вказівками Новий об'єкт: Намалювати, Вибрати із файла, Вставити, Випадковий.

VI. Усвідомлення, узагальнення і систематизація набутих знань

Практичні завдання.

Робота за комп’ютером(Додаткові матеріали для роботи тут)

Вправа 1. Редагуємо проект Діалог.

Завдання. Склади програму, за якою на сцені відбуватимуться такі події.

Для цього потрібно змінити виконавців, значення параметрів команд і додати команди у проекті Діалог, що міститься в папці Навчальні проекти, та зберегти проект з новим ім'ям.



Вправа 2. Акваріум.

Завдання. У папці Навчальні проекти папки Зразки збережено проект Рибки. У ньому виконавець Велика рибка самотньо рухається вздовж акваріума і повертається назад. Додай до проекту нового виконавця — Малу рибку, що також виконує такі самі рухи, але у швидшому темпі.

Вправа 3. Автодром.

Завдання. Намалюй на сцені розмітку для руху виконавця Автомобіля та. склади програму руху Автомобіля за нею.
VIІ. Домашнє завдання

  • Читати §6

  • Опрацювати контрольні запитання з рубрик «Обговорюємо» та «Оціни свої знання»

  • Виконати вправи 3, 4 рубрики Працюємо в парах


VIІІ. Підсумки уроку

Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що найбільше запам’яталось на уроці?

— Що сподобалося?



ІХ. Оцінювання роботи учнів


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка