Урок світової літератури у 6 класі «Людські взаємини та моральні цінності у казці-притчі «Маленький принц»



Скачати 68.44 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір68.44 Kb.


Урок світової літератури у 6 класі


«Людські взаємини та моральні цінності у казці-притчі «Маленький принц»

А. де Сент-Екзюпері»

Підготувала:

вчитель світової літератури

Дубовиківської СЗШ

Топчій Галина Анатоліївна

с. Дубовики

2015

Мета:


  • навчання: ввести учнів у яскравий, неординарний світ казки французького письменника Антуана де Сент – Екзюпері; створити умови для конструювання власного знання й осмислення моральних та естетичних проблем, порушених автором;

  • розвивальна: розвивати читацький інтерес учнів, творчу уяву, почуття ……., порушених автором;

  • виховна: виховувати в учнів почуття радості співробітництва, відкриття нового, особистості вільної і самостійної, духовно-моральної.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: презентація, видання твору, ілюстрації.

Епіграф:


«У кожної людини свої зірки…»

А. Екзюпері

ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент.

2. Мотивація навчальної діяльності.

Муз.композиція «Місто дитинства» (Слайд 1)

Вчитель: Адже якщо зірки засвічують

Виходить – це комусь треба?

Виходить – хтось хоче, щоб вони були?

Означає це необхідно, щоб кожен вечір

Над дахами спалахувала хоч одна зірка?

Ці питання ставили сотні мудреців.

І маленький принц задумливо говорить: «Хотів би я знати, навіщо зірки світяться?»

А ви, діти, коли в останній раз дивилися на зірки? Я запрошую вас до роздуму над важливими, філософськими питаннями: «Для чого живе людина?». Що означає вірна дружба, щастя, милосердя, уміння співчувати, подати вчасно руку допомоги тому, хто цього потребує, навіть якщо це незнайома людина чи якась жива істота.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

Отож тема нашого уроку:__________________________________________

На уроці: ________________________________________________________

4. Вивчення нового матеріалу.

А співбесідником нашим на уроці буде добра, мудра людина, відома нам – французький письменник Антуан де Сент – Екзюпері ( Слайд 2) і, звичайно, головний герой його повісті – казки загадковий Маленький принц.

Вдома вам треба було подумати над тематикою та проблемою повісті.

Які теми висвітлює Екзюпері у своєму творі?


  • взаємини між дітьми і дорослими;

  • тема дружби і відданості;

  • тема обов’язку і справедливості;

  • сенсу життя.

А яка ж головна проблема твору?

  • це проблема взаємин між дітьми і дорослими.



  • Давайте пригадаємо, кому присвячена ця казка?

  • Яка фраза змусила вас задуматися і чому?

(Адже всі дорослі спочатку були дітьми…)

Дорослі не завжди розуміють дітей. А якби вони пам’ятали себе маленькими і могли б роздумувати з позиції дитини, то швидше б знайшли б спільну мову зі своїми дітьми.

Отже, ми з вами пригадали тему та проблему, які висвітлює автор у казці, згадали кому присвячений твір, над чим змушує нас замислитися письменник.

Сьогодні я хочу разом з вами подумки повернутися в дитинство. Адже, напевно, кожному дорослому в скрутні хвилини життя цього хотілося і не один раз.

Але повернемося до маленького А. Екзюпері.


  • Ким мріяв стати маленький Антуан?

  • Чому ви так вирішили?

  • Чи зрозуміли його дорослі і що порадили?

Не зрозумівши його «творчості» дорослі порадили здобути знання, які можна застосовувати на практиці, тож він став пілотом і забув про малярство (с.176)

  • А тепер давайте уявимо Маленького принца.

Жив – був на маленькій планеті величиною з будинок маленький принц, незвичайний хлопчик із золотим волоссям. Він прийшов на землю з іншої планети, астероїда Б-612 (Слайд 6). Маленький принц щодня чистив вулкани, на яких розігрівав сніданок, виполював корені баобабів, щоб вони не оволоділи планетою (Слайд 7). У нього було правило: встав уранці, вмився, привів себе в порядок. Сумне і одноманітне було життя маленького принца на цій планеті. Довгий час у нього була одна розвага – милуватися заходом сонця.

  • Що ще ви знаєте про Маленького принца?

Маленький принц дуже самотній. Він живе на маленькій планеті де росте прекрасна троянда, за якою маленький принц доглядає (Слайд 8). Він полюбив цю вередливу квітку. Одного разу малюк посварився з нею і вирішив відправитися в подорож по інших планетах.

  • Чому Маленький принц кидає свою підопічну, хоча вона йому подобається, рятує його від самотності, він охоче за нею доглядає, виконує всі її забаганки?

Маленький принц ще не навчився любити, цінувати дружбу; коли ж людина не здатна любити вона тікає від почуттів.

Ось і ми відправимося з вами в подорож разом з Маленьким принцем по планетах.

Вгадайте планети по опису і дайте відповідь, що цінне для мешканців астероїдів?

1. Пурпур, горностай, сидіти, підданий, мантія.



Планета короля (Слайд 10) для короля цінна влада.

2. Батарея пляшок, похнюпив голову, соромно.



Планета п’янички (Слайд 12) для п’яниці цінність – спиртні напої.

  • Що робити людині в подібній ситуації?

Знайти в собі сили змінити себе.

3. Капелюх, плеск в долоні, поштиво вклонився.



Планета шанолюба

Планета шанолюба.(Слайд )

Приймає або відкидає Маленький принц цінність мешканців цих планет?



Відвідавши 6 планет Маленький принц відкидає неправдиві уявлення про відповідальність, щастя, могутність. Адже дитяча душа його світла та чиста.

Неабияк здивований побаченим хлопчик продовжив свою мандрівку і опинився на планеті Земля (Слайд 16). За словами оповідача, він мав би зустріти тут безліч королів, ділків, п’яничок, шанолюбців та інших диваків. Однак Маленький принц приземлився в безлюдній пустелі.(Слайд 17) .

З ким зустрічається він на Землі?

Змією. Згідно міфології змія – символ мудрості або безсмертя.

Після подорожі по планетах Маленький принц відкрив для себе декілька істин. Ви провели вдома дослідницьку роботу – шукали афоризми в тексті. Поділіться з присутніми результатами вашого міні – дослідження.



  • Є таке тверде правило: встав уранці, вмився, привів себе в порядок – і відразу ж приведи в порядок свою планету.

  • Узнати можна лише те, що приручиш…

  • Ти завжди береш на себе відповідальність за тих, кого приручив.

Нехай ці вирази стануть паростками красивих і добрих рослин в саду вашої душі. Щоб створити сад навколо себе, потрібно створити його у своєму серці. (Слайд 18) .

Маленький принц побачивши сад з численними трояндами впав в траву і заплакав. Чому?



Він розчарувався в своїй троянді. Значить троянда його обманювала стверджуючи, що вона єдина і неповторна.

У важку хвилину розчарування перед принцем з’являється лис – символ мудрості (Слайд 19).

Зустріч з лисом була важливою для хлопця. Які секрети відкриває лис Маленькому принцу? (Приручити – піклуватися, відповідати за когось, дружити…)

Що в дружбі та любові, на думку Лиса найважливіше? (Слайд 20)

Що зрозумів під час своєї подорожі Маленький Принц? Як змінилося відношення до Троянди? (Слайд 20)

Який урок взяв для себе Маленький Принц із спілкування з Лисом? (Слайд 20)

Екзюпері в дитинстві називали «зіркарем». А сам він говорив, що його домівкою є усипане зірками небо. Є у нього ще одна чудова фраза-афоризм: «У кожної людини свої зірки».

Гра «Дотягнися до зірок»

Закрийте очі, зробіть глибокий вдих і повільний видих. Уявіть собі, що над вами нічне небо, усипане зірками. Подивіться на будь-яку особливо яскраву зірку, яка асоціюється у вас із мрією, бажанням що-небудь мати або ким-небудь стати.

Тепер розплющіть очі, і простягніть руки до неба, щоб дотягнутися та дістати рукою свою зірку. Зніміть її з неба і дбайливо тримайте перед собою в долонях.

Повернемося до вислову Екзюпері «У кожної людини свої зірки». Давайте поговоримо про зірки. Що вони означають для Маленького Принца.

Ось уривок із 26 глави: ………..

Що символізують зірки? (прагнення до чогось, мрія про щось…)

Так, попри те, що у кожної людини свої мрії, плани, своє розуміння життя «Усі люди навколо нас по всіх усю дах прагнуть до одного і того ж – до своїх зірок. Прагнуть бути зрозумілими, щасливими, потрібними»

Ми з вами сьогодні багато подорожували з Маленьким Принцем, думали про справжні і уявні цінності. пропоную виконати практичну роботу і вивести формулу добра. Для мене формула Добра ось така: я ціную перед усім Милосердя , Дружбу . Любов, Розуміння, Турботу, Довіру, Вірність, Відданість. А тепер ви спробуйте вивести свою формулу Добра. Вам необхідно наклеїти на зірку ті поняття, які на ваш погляд, підходять для виконання цього завдання.

Учні виводять формулу

Це ваша дороговказна зірка, яка допоможе вам у житті, яка направлятиме вас, вказуватиме вам правильний шлях.

А Маленький Принц знайшов свій шлях до зірок?

Учні: Знайшов, він зрозумів, що для нього найважливіше почуття відповідальності, турботи, дружби, тому він і мріяв повернутися до своєї Троянди.

5. Підсумок:

- Що вам найбільше запам’яталося на уроці?

- Якими мудрими порадами ви обов’язково скористаєтеся у своєму житті?

- Чому навчився сам головний герой казки і чому учить цей твір нас? (Слайд)

На згадку про сьогоднішній урок, про хвилини нашого спілкування я дарую вам зірку, як символ добра, любові, милосердя, вірності. Якщо ви це усвідомите, з вас виростуть великі люди.

6. Д/з.


7. Виставлення оцінок.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка