Урок Тема уроку. Повітря



Скачати 40.71 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір40.71 Kb.


Урок 5.

Тема уроку. Повітря.

Мета. З’ясувати, що повітря є всюди, що воно займає місце;ознайомити учнів із значенням повітря і його властивостями, розвивати спостережливість, уміння аналізувати й робити висновки. Прищеплювати бажання пізнавати навколишній світ, дбати про чистоту повітря.

Обладнання: банки з водою, камінчики, грудочки землі, склянки,тонкий папір, шматочки цегли, крейди, дитяча іграшка з «пискавкою», повітряні кульки, гумовий м’яч.



Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку.

  1. Організація класу.

Привітання.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Діти розказують казку «Пригоди росинки».

  1. Актуалізація опорних знань.

  • Без чого не може жити ніщо живе на Землі? (Без сонячного тепла і світла, землі,води.)

  • Що сталося б із Землею і тими, хто на ній живе, якби не стало Сонця?(Життя припинилось би. Всі б замерзли.)

  • Як ви поясните вислів «Земля годує, взуває, одягає?»

  • Чому потрібно дбати про чистоту води? Як жива вода може перетворитися на мертву?

  • Скільки часу людина може прожити без їжі? Скільки - без води?

  • А ще без чого неможливо прожити і кілька хвилин? Видихніть повітря і не дихайте. Скільки ви витримаєте?(Вчитель дивиться на годинник. Робить висновок, що без повітря не можна протриматись і кілька хвилин.) Є така примовка: це мені потрібно, як повітря. Без повітря нам не обійтись і кількох хвилин. Кожна людина починає життя з того, що робить перший подих.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На цьому уроці ми ознайомимося із значенням повітря і його властивостями.

  1. Робота над темою уроку.

  • Відгадайте загадку.

Куди ступиш – всюди маєш,

хоч не бачиш – споживаєш.(Повітря)



  • Чому ви так вважаєте?

Розповідь учителя.

- Ми вдихаємо повітря, насичене киснем. А видихаємо відпрацьоване й шкідливе для нас повітря – вуглекислий газ.

Отже, для нашого організму дихання дуже важливе. Щоб не полишала нас сила, щоб була нормальною температура тіла, щоб добре рости й гарно почуватися, треба Їсти. А без кисню спожита їжа не розщепиться на потрібні речовини й не засвоїться.

Бесіда з проведенням і демонструванням дослідів.

а ) Як довести, що ми знаходимось у повітрі? (Учні махають зошитом – створюють «вітер».

б ) Вчитель показує банку, заповнену водою, і пропонує довести, що у воді є повітря. (Хто-небудь з учнів додумається, що банку потрібно струснути – підуть бульбашки).

в ) Вчитель відкриває пляшку з газованою водою, виходить піна, бульбашки. (Учні відмічають, що вода була «газованою» - у воді може міститись газ).

г ) Склянку перевертаємо догори дном, запитуємо: «Що є в склянці?» (Учні відповідають найчастіше: «Нічого»).

Перевернуту дном склянку опускаємо в широку скляну посудину з водою. Вода не повністю заповнює склянку – повітря займає певний об’єм.

д ) Кидаємо грудочки землі, цегли у воду – з них виходять бульбашки.

Висновок: Повітря є навколо нас, у воді, в ґрунті. Повітря є неодмінною складовою довкілля тих, що живуть на поверхні землі, у воді, в ґрунті.

Демонстрація дослідів з елементами розповіді.

Дослід 1. Учитель кладе на край стола дрібні клаптики паперу і змахує над ними зошитом.


  • Що сталося з папірцями? Чому?

Висновок: змахнувши зошитом, ми сколихнули повітря, і воно штовхнуло папірці. Від цього вони й злетіли.

  • А чи можемо ми побачити повітря? (Ми не бачимо повітря, воно прозоре.)

  • Ми чуємо, як стукає крейда по дошці, як ллється з крана вода. А чи можемо виявити за допомогою слуху повітря?

Дослід 2. Учитель стискає іграшку з «пискавкою»; розв’язує наповнену повітрям кульку; продірявлений гумовий м’яч.

  • Що ви почули? Чому?

Повітря виходить з іграшки, кульки, м’яча через маленький отвір. Повітря погано проводить тепло, тому рами у вікнах роблять подвійні. Повітря пружне, ним надувають гумові м’ячі, камери коліс велосипедів, автомашин. Предмети, наповнені повітрям, не тонуть у воді.

Коментоване читання тексту підручника.



Фізкультхвилинка. Проказування вірша з імітацією відповідних рухів.

Вітер віє нам в лице,

захиталось деревце.

Вітерець все тихше, тихше,

деревце все вище, вище.

Відгадування загадки.

Крил не має, скрізь літає,

та ще й куряву здіймає. (Вітер)


  • Що таке вітер?

Вітер – це рух повітря. Вітри бувають різної сили: від слабкого до дуже сильного. Дуже сильний вітер називається ураганом.

Бесіда.

Ніс у нас не просто для краси. Він очищає і зігріває повітря. В носі затримуються і не попадають у легені шкідливі мікроби, яких багато у повітрі. - Для потрібно провітрювати як шкільні, так і житлові приміщення? Що чистіше повітря, то більше в ньому кисню. Тому охоче виходьте на прогулянку в парк, до річки, в ліс.

  • Від чого забруднюється повітря? Як дбати про чистоту повітря?

Охорона чистоти повітря – дуже важлива і необхідна справа.

Робота в групах.

  1. Чим дихає людина і інші мешканці довкілля?

  2. Наведіть докази присутності повітря навколо нас.

  3. Чому слід турбуватися про чистоту повітря в приміщенні? Чому не можна забруднювати повітря?

  4. Від чого забруднюється повітря?

Робота в зошитах з довкілля.

6.Підсумок уроку.

Повітрям дихають люди, тварини, рослини. Без повітря життя неможливе. Повітря оточує нас, воно присутнє у землі і воді.



  1. Д.З. Проробіть дослід: порожню пляшечку занурте у воду. Що спостерігається?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка