Урок-тренінг «Здоров’я найбільше багатство»



Скачати 189.34 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір189.34 Kb.
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №99

Урок-тренінг



«Здоров’я – найбільше багатство»

4 клас


http://zakarpattya.net.ua/postimages/news/2013/5/zdorov%e2%80%99ia-%e2%80%93-holovne-bahatstvo.jpg

Вчитель початкових класів:

Середа Г.М.

2013-2014

МЕТА: Узагальнити знання та навички учнів з проблеми збереження та зміцнення

здоров´я, як найбільшого багатства людини;

спряти формуванню фізично та морально здорових, сильних, всебічно

розвинених підлітків,

спонукати до активного способу життя;

формувати особистість школяра без шкідливих звичок;

пропагувати здоровий спосіб життя;

мотивувати школярів до самовиховання, прагнення до здорового способу

життя, активної громадянської життєвої позиції.



виховувати в учнів розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті;

почуття взаємодопомоги;

викликати у дітей веселий настрій.
УРОК - ТРЕНІНГ

ЗАВДАННЯ:

  • залучення до пропаганди здорового способу життя учнів;

  • організація уроку - тренінгу для мотивації здорового способу життя;

  • розвивати організаційні, артистичні якості в учнів;

  • виховувати фізично й морально здорову особистість.

ОБЛАДНАННЯ: 1. плакати: « Найвище багатство – здоров`я»;
«Здоров`я – найвища цінність»;
«Життя – це мить, зумій його прожити»;
«В здоровому тілі – здоровий дух».

2. Мультімедіа «Уроки обережності»

3. Малюнки: берег Надії, стікери – кораблики, горщик, страви;

4. Мікрофон.

5.Кросворд.

6. Бейджики.

7. Маркери.

8. Буклет

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний блок

1. Сьогодні хлопці і дівчата,

До нас прийшло здоров´я свято!

Щоб рости і гартуватись,

І міцніти, як броня,

Треба, друзі, піклуватись

Про здоров´я вам щодня!
2. Мультімедіа уривок «Уроки обережності»

- Як уникнути проблем зі здоров’ям ми поговоримо на сьогоднішнім уроці.
Дві тисячі років існує прислів´я: “ В здоровому тілі-здоровий дух!”,бо люди давно зрозуміли, наскільки важливо дбати про своє тіло, щоб і воно, і душа наша були міцними та сильними.

Ми зібралися тут сьогодні, щоб показати, що і ми це прекрасно розуміємо!

ВПРАВА «ПРИВІТАННЯ»

Я держу в ладошках сонце,

Я дарю его друзям.

Улыбайтесь – это просто.

Лучик солнца – это Вам.

ВПРАВА «ЗНАЙОМСТВО»

На першу букву свого імені називають рису характеру.

Отже, працюють команди: «Живчик», Здоров’ятко», «Нехворійко», «Дбайлик».


  • Давайте ближче познайомимось з ними.

Команда “ Живчик”

Девіз: Бути живчиком – це значить

Всім приносити удачу.

Зі спортом будем ми дружити,

Весело і дружно жити.

Команда “Здоров´ятко”

Девіз: Ми веселі здоров´ятка,

Любимо усі зарядку.

Вмій здоров´я берегти,

Більше рухайсь і рости.

Наш девіз завжди такий:

Будь здоровий і міцний!

Команда “Нехворійки”

Девіз: Нехворійками звемось,

Бо хвороб не боїмось.

Всі хвороби і застуди

Повтікають від мікстури.

Загартовуйся весь час

І приєднуйся до нас!

Команда “Дбайлик”

Девіз: Ми даємо про все прекрасне,

Щоб користь людям і собі була.

А що шкодить здоров’ю – відрубати вчасно,

Щоб мрія справжня по життю вела.

Ми хочемо не тліти, а горіти,

Про здоров’я дбати і усе уміти.

Вчитель: Працювати будемо в групах. Для порядку на уроці треба визначити правила нашої діяльності:

БУТИ ПОЗИТИВНИМИ

БУТИ АКТИВНИМИ

ГОВОРИТИ ПО ЧЕРЗІ


ГОВОРИТИ КОРОТКО І ЧІТКО
ПРАЦЮВАТИ ТУТ І ЗАРАЗ
БУТИ ДОБРОЗИЧЛИВИМИ
КОЖДНА ДУМКА МАЄ ПРАВО

БУТИ ВИХОВАНИМИ


ІІ. Блок мотивації навчальної діяльності

В кожній родині батьки, в кожній школі вчителі хочуть бачити своїх дітей здоровими, бадьорими, готовими до різних життєвих випробувань. На жаль, більшість школярів ведуть малорухливий спосіб життя, що негативно впливає на стан їхнього здоров’я.

Спільне завдання вчителів і батьків - допомогти дітям усвідомити, що кожен з них –

неповторна особистість і завдання кожного – наповнення змістом життя, збереження здоров’я.

Життя людини неповторне і звичайне, радісне і смутне, повне переживань. Людей – мільйони, усі вони неповторні й несхожі. Вони, як зірки на небі, що горять незвичайним світлом. Їхнє життя гірке, як полин, і солодке, як мед. Життя кожного – це дорога, якою тільки йому призначено пройти. І якою буде ця дорога залежить від самої людини.

ВПРАВА «МОРЕ ЖИТТЯ»


  • Яке б ви хотіли прожити життя, напишіть на хвилях, що лежать у вас на парті, і ознайомте нас.

(звичайне, щасливе, багатозначне, багате, успішне, праведне, неповторне, радісне, повне, пригодницьке, бурне, схвильоване, солодке, світле, складне, зіркове, яскраве, веселе, захоплююче, здорове, грайливе, райдужне, корисне.)

(Діти підписані хвилі кріплять на дошці, утворюючи «море життя»)



ВПРАВА «БЕРЕГ НАДІЙ»

(очікування)

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку, напишіть на своїх корабликах і пустіть їх у море життя.

(На своїх корабликах діти пишуть свої очікування, кріплять їх на «море життя»).

ВПРАВА «МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

  • Для чого живе людина?

(щоб навчатися, подорожувати, займатися спортом, допомагати іншим, робити відкриття, збагачувати культурну спадщину людства, вчити дітей, ставити рекорди)

  • Щоб це все робити нам необхідне …, а що саме, складіть з червоних букв, які є в кожній групі, пояснюючи, що вони позначають за темою урока.

І група: ЗД – здорові духом,

ІІ група: ОР – організація режиму дня,

ІІІ група: ОВ – отримання вітамінів,

ІV група: Я –неповторна особистість.



  • На вашу думку, що таке здоров’я?

ВПРАВА «АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ»










здоров’я



(Благополуччя, добрий апетит, відсутність хвороб, немає фізичних вад,

активне життя, корисна їжа,чисте середовище, міцний сон, вчасне щеплення, хороший настрій, здорова спадковість).
Отже, здоров’я – це те, без чого людині дуже складно активно і щасливо жити.
Давайте ознайомимось з деякими визначеннями здоров’я.

Робота з тлумачним словником.
Здоров’я – це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність захворювань і фізичних вад. (Всесвітня організація охорони здоров’я)
Здоров’я – правильна, нормальна діяльність організму. (С. Ожегов)
Здоров’я – це узгодженість усіх його складових: фізичної, соціальної, психічної, духовної.

- Що про це говорить підручник? Сторінка 38 .

Отже, здоров’я нам потрібне для життя.

Зрозуміло, всім відомо,


Що приємно буть здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.

  • Про це ми дізнаємось з вашого домашнього завдання по групах:

ІІІ. Перевірка домашнього завдання:

ВПРАВА «КРОКИ ДО ЗОРОВ’Я»

Кожній команді було задано домашнє завдання. Прийшов момент перевірити його. Команди готові?



Команда “ Живчик” – інсценізація «Казка на новий лад»

ВЕДУЧИЙ.


Жив на світі Колобок,

Дуже гарний парубок.

В школу кожен день ходив,

Знав багато, дещо вмів.

Ось і зараз поспішає,

Часу зайвого не має.

А назустріч Вовк іде,

Щось під ніс собі гуде.



ВОВК.

Колобок! Привіт послухай.

КОЛОБОК.

Ой! Від тебе в`януть вуха.


ВОВК.

Зупинися хоч на мить,

В мене вся душа горить.

Давай вип`ємо хоч трішки,

На закуску є горішки.

КОЛОБОК.


Що ти, Сірий, я не п`ю,

Не сором школу мою.

ВОВК

В школу зовсім не хочеться,



Та коли ж це все скінчиться?

От би випити пивка,

Щоб душа ожила.

КОЛОБОК.


Я спішу! Пока!

ВОВК.


Ну куди ж ти? Постривай!

КОЛОБОК.


Не чіпай! Гудбай!

ВЕДУЧИЙ.


Тут Ведмідь в диму чвалає.

ВЕДМІДЬ.


Круглий! Я тебе вітаю.

Все в турботах, все в ділах.

В тебе не життя, а жах.

Ну ходім в кафе, покурим

І зануримся в амури.

КОЛОБОК.


Я не можу - час летить!

ВЕДМІДЬ.


Розкажу приємну мить.

Від цигарки приємно, солодко так.

Це – багатство для мене, духмяний табак.

КОЛОБОК.


Я з тобою забаривсь,

Прощавай! Я покотивсь.

ВЕДУЧИЙ.

А тут Заєць шкандибає,

Косим поглядом вітає.

ЗАЄЦЬ.


Ой! Кругленька голова!

Чи ти в школу поспішаєш?

Що ти в школі тій забув?

Ти про кайф в житті не чув?


КОЛОБОК.

Відчепись! Часу не гай!

ЗАЄЦЬ.

Круто, друже! Постривай!



Слухай, друже, що скажу,

Може, чимсь допоможу.

От би травку покурить,

Голова чомусь болить.

КОЛОБОК.

Гарно кажеш і цікаво!

Я спішу – у мене справи.

ВЕДУЧИЙ.


Тут назустріч йде Лисиця – легковажная дівиця.

ЛИСИЦЯ.


Круглий, ну ти – клас!

Що за розкладом у нас?

КОЛОБОК.

В мене першим – фізкультура.

ЛИСИЦЯ.

Жартівник же ти, в натурі!



Я питаю, йдем куди?

КОЛОБОК.


Ти – туди,

А я – сюди.

ЛИСИЦЯ

Таємницю відкриваю:



Я місця чудові знаю.

Ми з тобою в школу не йдем.

Класно час у Інеті проведем.

КОЛОБОК


Лиско, не заважай!

Час у шкроу!Прощавай!

(Виходить гурт дітей, тримаючи умовні знаки заборони шкідливих звичок)

УЧЕНЬ 1.


Твердо на своєму стій!

Звабам «Ні!» сказати вмій!

УЧЕНЬ 2.

Спорт і праця допоможуть.

Лінь пускати в дім не можна.

УЧЕНЬ 3.


День змістовний і цікавий,

Ритм дають хороші справи.

УЧЕНЬ 4.

Наполегливість і сила

Злет дають, як справжні крила.

УЧЕНЬ 5.


Тож вперед! Крокуй сміливо!

Життя стане справжнім дивом.



Команда “Здоров´ятко”

(Лідер команди чіпляє на дошку: НЕ ПАЛИТИ, НЕ ВЖИВАТИ АЛКОГОЛЬ )

Вірш Г.Бойка “ Про Юру і фізкультуру”

Щось із Юрою не те:

Щось наш Юра не росте…

Він такий у нас тоненький,

Хворобливий і худенький,

Мов заморене курча,-

Одноліткам до плеча…

Та чи знаєте ви те,

Чом наш Юра не росте?

Подивіться: він з дружками

Мчить по вулиці з книжками.

- Звідкіля біжиш ти, Юро?

- Я тікаю з фізкультури!
- Наші діти відвідують уроки фізкультури. На скільки вони бувають уважними на уроках ми зараз перевіримо.

УЧЕНЬ: Свої здібності і силу

Розвиваймо раз ураз

Щоб красивим було тіло

І щоб здоров’я було в нас.

Дуже будем ми намагатись

Із спортом не розлучатись.
ФІЗХВИЛИНКИ:

Хлопчики й дівчатка, зробимо зарядку.

Руки в боки, вгору, вниз, 1, 2, 3 – не помились,

У долоні хлоп – хлоп,

І ногами топ – топ.

Мов годинник зробим так:

Тік – так, тік – так.

* * *


Руки всі розвели, підвели їх догори.

Кулачками потрусили, руки знову опустили.

Опустили і присіли, хай рівненькі будуть спини.

Головою покрутили вліво – вправо, повторили.

* * *

Руки вгору підняли, повітря вдихнули.



Через рот хутчіш назад його повернули.

Вниз – угору, вгору – вниз руками змахнемо.

Потім підемо у ліс, там гриби зберемо.

Нахилились, піднялись, у кошик поклали.

Ось грибочок, ще один, безліч їх зібрали.

А тепер йдемо назад, повітря вдихаєм,

Пострибаємо до школи, пісеньку співаєм.

(Лідер команди чіпляє: ЗАЙМАТИСЯ ФІЗКУЛЬТУРОЮ ТА СПОРТОМ)



Команда “Нехворійки”

Дібрати загадки про засоби загартовування.

Створити колаж про подорож до Чистого середовища.

Загадки:


1. Нас його проміння завжди зігріває,

Завдяки йому ми в організмі вітамін Д маєм. (Сонце).

2 .Його вдихаємо,видихаємо.

Ним легені розвиваємо.

Як ми його називаємо? (Повітря).

3. Нею милуюся щодня, вона є основою життя.

Як її нема –біда. Звісно, діти, це- …(вода).

Вірш Софії Майданської ” Курчата”

А курчата наші всі

Ходять босі по росі.

Я гадав – нечемні діти

Можуть ніжки застудити –

І прибіг сказати бабці,

Щоб купила курям капці.

А бабуся: - Любий внуку,

Ти затям таку науку:

По росі, де трави й квіти,

Дуже корисно ходити.

Вчись і ти , як ці курчата,

Свої ніжки гартувати.

Демонстрація колажу «Подорож по екологічно чистих місцях»

(Лідер команди чіпляє ПОДОРОЖУВАТИ ДО ЕКОЛОГІЧНО ЧИСТИХ МІСЦЬ)



Команда “Дбайлик”

Розробити цікаву вправу про корисну їжу.



ВПРАВА «ГОРЩИК ЗДОРОВ’Я»

У кожній групі на парті лежать картинки з різними стравами. Треба в горщик покласти лише корисні.

1. Запам´ятайте хлопчики й дівчатка:

Вітаміни потрібні вам, мамам і таткам.

Їжте моркву і лимон, житній хліб і масло,

Пийте молоко і ряжанку, і лікуйтесь вчасно

2. Якщо хочеш бути здоровим

Правило запам´ятай:

Турботу про своє здоров´я

На лікарів не перекладай.

3. Лікарі лиш лікують хворих,

А здоров´я вони не творять.

Людина повинна бути сама

Сильна, здорова і вольова.

Лідер команди чіпляє: ВЖИВАТИ КОРИСНУ ЇЖУ, ДОТРИМУВАТИСЬ РЕЖИМУ ДНЯ, ПРАГНУТИ БУТИ ЗДОРОВИМ.

ВЧИТЕЛЬ: Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим.

Пам`ятати будеш твердо,

Що і як робити треба,

Щоб тобі земля і небо

У ділах допомагали,

Силу і любов давали.

Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся,

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим!

Це не просто кроки до здоров’я, це ви склали «КОДЕКС ЗДОРОВ’Я»

Учитель:


  • Як бути здоровим підручник навчає,

А зошит нас потім перевіряє.

Читаєм старанно, усе пам'ятаєм.

В житті це навчання допомагає.

ВПРАВА «ХТО Я?»

Робота за підручником: Сторінка 71. Попрацюйте за таблицею та дізнайтесь дещо про себе.



Хто з вас набрав 180 вище балів?

Вам треба міняти свою поведінку та спосіб життя на краще. Бо в майбутньому будуть проблеми у вас зі здоров’ям.

-100 – 170. Ви не бережете своє здоров’я зараз, тому існує загроза захворіти у майбутньому.

- 0 – 90. Ви молодці. Піклуєтесь про себе, своє здоров’я, своє життя. НЕ зупиняйтесь на досягненнях. Продовжуйте жити весело, загартовуйтесь.
ВПРАВА « Я – ТОБІ, ТИ – МЕНІ»

Капітан кожної команди називає слово з прислів’я про здоров’я іншій. Ця команда повинна згадати це прислів’я.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки … (молодий).

Хто починає день із зарядки, у того здоров’я завжди … (впорядку).

Чиста вода для хвороби …(біда).

Природа, час, терпіння – найкращі …(ліки).



Вчитель: закінчіть прислів’я: СОНЦЕ,ПОВІТРЯ, ВОДА Й ТРАВА В ЛУЗІ – НАШІ НАЙКРАЩІ ДРУЗІ.

ВПРАВА «БЛІЦ – ТУРНИР»

Відповідайте швидко і чітко, заповнюйте кросворд.

1. Рослина, яка лікує 99 хвороб. (звіробій)

2. Його називають патріархом лісів. (дуб)

3. Засоби загартовування (сонце, повітря, вода).

4. Що передається від хворої людини до здорової при чханні чи кашлі (вірус)

5. Комахи, які переносять мікроби, забруднюючи незакриті поверхні продуктів (мухи).

6.Квітка, яка містить своїй назві добро і зло (мати – й - мачуха).



з

в

і

р

о

б

і

й

д

у

б




с

о

н

ц

е




в

і

р

у

с







п

о

в

і

т

р

я




в

о

д

а










м

у

х

и










м

а

т

и

й

м

а

ч

у

х

а

УЧИТЕЛЬ: Нині в усьому світі все більшого поширення набуває рух за здоровий спосіб життя, поширюється мода на здоров’я. Бути здоровим стає не тільки модно, але й економічно вигідно. Все більше молоді у світі та в нашій країні вважають: «Краще бути здоровим і багатим, ніж хворим».

УЧЕНЬ 1.

Здоров`я людини – найбільше багатство.


Його неможливо ніколи купити.
Його не буває в житті забагато.
Без нього не можна у щасті прожити.

УЧЕНЬ 2.
Здоров`я – це думка і сила щоденна,
Які нам даються від рідної хати.
За нього не ставлять оцінки в щоденник,
Його неможливо, як лист, надіслати.

УЧЕНЬ 3.
Щоб бути здоровим – поради вагомі
В читальному залі, в книжках і журналах.
Вони не нові, але добре знайомі,
Їх можна зустріти у світлих спортзалах.

УЧЕНЬ 4.
Ми іноді чуєм: шкідливо палити.
Та нас не дивує, що диму багато.
Хворобу не важко в житті заробити,
Та краще ніколи про неї не знати.

УЧЕНЬ 5.
Нам треба здоров`я своє шанувати,
Бо люди – це частки безмежного світу.
В нас вірять щоденно і батько і мати,
Ми їхні найкращі омріяні квіти.
ІІІ. Підсумок уроку. ВПРАВА « ВІЛЬНИЙ МІКРОФОН»

Кожен бажаючий швидко і чітко висловлює свою думку.

- Що корисного ви взяли з уроку?

- Чи прибули ваші кораблі до порту ?

- Який скарб ми знайшли на «Острові Надій»?

(Вчитель знімає картинку скриньки, під якою написано «Здоров’я – найбільше багатство»)

УЧИТЕЛЬ: Ось і закінчився наш урок – тренінг. Я впевнена, що всі ви навчитеся цінувати своє

здоров`я, уникати шкідливих звичок.

Здоров`я ніхто не дарує,


Не можна здоров`я купити.
Здоров`я нам доля дарує,
З ним легко і радісно жити.
Так добре, коли не хворієш,
Коли усміхаєшся днині.
Тоді все на світі ти вмієш,
Тоді ти весела дитина.
Стрибаєш, співаєш, танцюєш,
Біжиш то з гори, то під гору.
І кожну синичку почуєш,
І з квіткою в полі говориш.
ВПРАВА «ПОБАЖАННЯ»

Продовжити фразу « Бажаю собі ,тобі, Вам…»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка