Урок у 1 класі київ столиця україни. Закріплення знань про звукове значення букви ї



Скачати 121.89 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір121.89 Kb.
Лукашівський НВК

Інтегрований урок

у 1 класі

КИЇВ – СТОЛИЦЯ УКРАЇНИ.

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗВУКОВЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Ї.

Вчитель К.М. Подорожна

2012

ТЕМА. КИЇВ – СТОЛИЦЯ УКРАЇНИ.



ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ЗВУКОВЕ ЗНАЧЕННЯ БУКВИ Ї.

Зінтегровано предмети: українська мова, «Я і Україна».

МЕТА.

Українська мова : закріпити вміння учнів читати склади, слова, речення з вивченими буквами, робити звуко - буквений аналіз слів, зіставляти звукові моделі з надрукованим словом; формувати навички правильного свідомого виразного читання; розвивати мислення, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до подорожей.


«Я і Україна»: розширити знання учнів про минуле і сьогодення Києва, формувати пізнавальний інтерес; розвивати пам'ять, мислення, уяву; прищеплювати любов до рідного краю, виховувати бажання творити добро.
Обладнання : ілюстрації Києва, мапа України, слайди із зображенням історико – архітектурних пам’яток міста, виставка книг, картки зі словами, малюнок потягу, картки для гри «Цвітуть каштани».
Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай він буде таким навіки !

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

А. Потапова

Хід уроку


I. Організація класу.


  1. Привітання

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Девіз уроку.

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитись , а бачити,

Не просто відповідати, а відчувати,

Дружно і плідно працювати.

II. Актуалізація знань та умінь учнів.


  1. Мовна розминка.

Вчитель : Ми прагнемо навчитися гарно і виразно читати, зрозуміло

висловлювати свої думки.

Для цього потрібно тренувати своє дихання, розширювати кут зору, розвивати пам'ять та увагу.

Артикуляційна гімнастика

Вправи для губ:

1. «Посмішка» - розтягування розімкнутих губ ( зуби стиснуті );

2. «Трубочка» - витягування губ уперед;

3. Чергування «Посмішки» і «Трубочки».

Дихальні вправи:

- надування кульки ( діти надувають уявну кульку );

- здування пір’їнки ( діти здувають з долоні уявну пір’їнку );

- нюхання квіток ( діти вдихають повітря, на видиху промовляють голосні звуки ).

а

о


Вдих – видих на
у

и

е



і

  1. Мовна зарядка

Змагання в проказуванні скоромовки.

( Учні змагаються парами. Перемагає той, хто найчіткіше промовляє скоромовку, робить це швидко та безпомилково.)

Скоромовка

Їжак та їжаченя

Їздять по гриби щодня.

Їжачиха помагає,

Сироїжки їм збирає.

Картки : п – повільно; г – голосно;

н – нормально; т – тихо.

ш – швидко;

Робота над віршем

- Звучи, рідна моя мово,

Повни землю аж по вінця,

Мово моя українська,

Мово моя материнська.

( А.Демиденко )

Вчитель

- Як ви, діти, розумієте звертання до мови: «Повни землю аж по вінця?»

( Мова, як водичка, може наповнювати, напувати, живити. )

III. Мотивація навчальної діяльності учнів.

І. Оголошення теми уроку.

Діти, сьогоднішній урок ми проведемо у форматі уроку – панорами.

Здійснимо подорож до серця України, до її столиці.

Поринемо в чудовий край, який для нас є рідним, і дізнаємось про нього багато цікавого та корисного.

1. Вступна бесіда

- Діти, ви любите подорожувати? ( Так.)

- Тож вирушаймо на екскурсію. Візьмемо в дорогу попутний вітерець.

- А їхати ми будемо певним транспортом, до назви якого записана звукова модель.

[– о = о – –] ( поїзд )

- Скільки букв у слові? ( 5 )

- Скільки звуків? ( 6 )

- Чому у слові звуків більше, ніж букв?

( Буква ї завжди на письмі позначає два звуки: м’який приголосний [ й ] та голосний звук [ і ]. )

Учні хором повторюють правило.

- Отже, поїдемо поїздом. Вперед!

2. Підготовчі вправи з читання.

- Чіпляємо вагончики, читаємо склади і знаходимо зайвий.

НО НА НІ НУ ПИ НИ

ОП АП УП ПА ІП ИП

МА ВА СА КА ЛО ПА

- Під’їжджаємо до станції « Складалочка ».

3. Робота в парах


їнська
- Зібрані слова візьмемо із собою!

їхали

раїна



Ук

їна



їса

їв



укра

при



Ра

кра

Ки

( Картки зі словами: Україна, Київ, українська, країна, приїхали, Раїса.)

- Що ви помітили спільного в цих словах? ( Є буква ї )

- Їдемо до наступної станції – « Текстової ».

Нам потрібно утворити текст зі складеними на попередній станції словами.

Але починається дощик, і він, сподіваюся, допоможе нам тим, що посіє ці слова у потрібні речення.



Київ українська Раїса Україна країна приїхали

-А ось і текст, куди потраплять зібрані слова.

Раїса живе в чудовій країні. Її назва Україна. Люди розмовляють у ній українською мовою. Найголовніше місто Київ називають столицею.

Ми вже приїхали до нього.

- Молодці! Ви впорались із завданням.

IV. Панорамний розгляд нового навчального матеріалу.


  1. Послухайте вірш та відгадайте, про яке найкрасивіше місто нашої країни говориться у ньому.

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть.

Будинки там високі

Дніпро тече широкий.

Ворота золотії

Стоять мов чародії,

Віддавна це столиця,

Столиця білолиця,

Ну, а хто із вас здогадається,

Як це місто називається?

Учні ( разом ). Київ

Робота з мапою України. Учень демонструє країну і столицю на мапі.



2. Проблемна ситуація.

- А чи знаєте ви, як виник Київ? Адже були часи, коли на цьому місці ріс ліс на високому березі річки.



3. Історія виникнення Києва.

- Давнє плем’я, яке оселилося над Дніпром, називалося полянами. Це було найчисельніше слов’янське плем’я. Жили поляни родинами і мали своїх князів. Були серед них три брати : одного звали Кий,

другого – Щек,

третього – Хорив.

І була в них сестра Либідь.


  1. Міні вистава .

Виходять учні, які зображають Кия, Щека, Хорива і Либідь.

Щек: Ми довго пливли річкою,

шукаючи місце, де могли б

пристати наші кораблі.

Хорив: Цей берег мені подобається.

Тут, мабуть, і зробимо зупинку.

Либідь: Тут гарне місце. Є високі гори,

на яких можна заховатися від ворога;

ліси, а в них, мабуть багато дичини.

Та й річка поряд.



Вчитель:

- І вирішив князь Кий із братами та сестрою оселитися в тому місці.

Кий: Це воля Божа, і ми повинні

скоритися їй. Ми ж поляни,

куди нам далі! Нічого гаятись,

а поки літо, нумо будувати

доми та укріплення!

Щек: Дерева в лісі доволі.

Хорив: Гарне місце –відкритий шлях у світ.

Либідь: Пішла робота. І незабаром рознеслася по світу звістка

про нове місто над Дніпром – місто Київ, назване ім’ям князя Кия.

Вчитель: - Над Подолом – районом Києва – височіють іще дві гори. Одна називається Хоревицею, а друга – Щекавицею. Там жили Києві брати. А на честь сестри було названо Либіддю річку, що протікала містом. До наших днів збереглися назви і тих гір, і річки.
- Діти, ви цікаво розповіли про заснування Києва. Дуже вам дякуємо.
- Яким став Київ тепер?

Що змінилося за цей час?

5. Розповідь учителя про сучасний Київ.

- Київ хоч древнє місто, але вічно молоде. Воно неповторне у своїй красі.

Київ – унікальне історичне місце з багатою культурною та архітектурною спадщиною. Головною вулицею Києва є Хрещатик.

- Діти, може ви щось знаєте про Хрещатик?

Учениця: Хрещатик – центральна вулиця Києва. Поруч із нею розташований Майдан Незалежності. Тут завжди відпочиває багато людей, а також відбувається відомий пісенний конкурс « Караоке на майдані ». На Хрещатику росте багато каштанів. Це дерево є символом Києва.

Звучить мелодія « Києве мій » ( муз. І.Шамо)



Фізкультхвилинка

6. Гра « Віночок »

Кожна дитина – квітка – одягає корону. Всі утворюють коло.

Ведучий. Я піду на лужок та й по квіти на вінок.

Квіти. Нас не рвіте, нас не рвіте,

Ми Землі маленькі діти,

Землю – матінку квітчаємо,

Всіх милуємо, всіх вітаємо.

( Діти розбігаються і сідають за парти.)

7. Учитель. Ми продовжимо наш відпочинок поетичною хвилинкою.

Образ нашої столиці надихав композиторів, поетів, художників до творчості.

Послухаймо вірш про Київ, у якому автор з любов’ю змальовує це місто.

Читання вірша ученицею.

Київ – серце України

І найстарше місто в світі,

Хоч пройшов усякі зміни,

Гарний все – в зимі чи в літі.

Там церкви золотобанні,

А в них дзвони сріблом куті,

Як задзвонять на світанні,

То на всю Вкраїну чути.

Р.Купчинський.

Столиця

Місто Київ – це столиця,

Древня і квітуча.

Він розкинувся велично

На Дніпрових кручах.


Сонце сходить, сонце гріє

Радісно сьогодні.

Розбудили рідний Київ

Дзвони великодні.


Гомонять веселі діти

І питають в мами:

- А каштани світять свічі

Щоб іти до храму?

( Г.Чубач.)

8. Учитель . Київ зачаровує красою золотоверхих храмів.

Михайлівський Золотоверхий собор – один із них.

Він побудований на честь архангела Михаїла, який вважався покровителем Києва. Образ цього святого є частиною герба Києва. А Михайлівський собор – один із найбільших храмів столиці України.

Учитель. Окрасою сучасного центру міста є Золоті ворота

- Діти, як ви гадаєте, що символізували ці ворота? ( В’їзд у місто ).

Справді,це було урочиста брама давнього Києва. На ніч ворота закривали, піднімаючи над ровом міст. Воїни зі списами вартували вдень і вночі. Зараз тут діє музей.

У місті працює понад 100 музеїв, серед них ( демонстрування слайдів ) –



  • Музей Великої Вітчизняної війни

  • Національний музей Тараса Шевченка

  • Софійський музей

  • Національний музей медицини

  • Музей народної архітектури та побуту

  • Музей води та інші.

- Діти ,а в яких музеях Києва вам довелось побувати?

Свідком словесного минулого є тисячолітній монастир, розміщений на Дніпрових схилах, - Києво – Печерська Успенська лавра.

Найбільшою гордістю Києва є Софійський собор.

Собор підіймається в небо тринадцятьма куполами. Він був збудований з нагоди перемоги над чужинцями – печенігами. Собор вражає своєю внутрішньою красою, а особливо зображенням Божої Матері.

Не менш величною є Андріївська церква. Вона вражає своєю архітектурною красою.

- У Києві багато гарних вулиць. На всіх вулицях уздовж тратуарів висаджені дерева – липи, тополі, клени, та найбільше каштанів.

Тож зовсім не дивно, що саме гілка каштана є візитною карткою Києва.

9. Гра « Цвітуть каштани »

- Діти, а що б ви хотіли побажати всім жителям столиці, та й всієї країни?

Свої побажання висловіть за допомогою квітки каштана.

( Учні виходять до дошки і прикріплюють квіточку з побажанням).

- Я бажаю всім : добра, радості, любові, тепла, миру, щастя, здоров’я, милосердя, дружби, злагоди, успіхів, краси.

- Дякую вам за ваші щирі побажання.

А гостей я хочу попросити написати побажання нашим учням, які ми помістимо в « скриньку добрих побажань » нашого НВК.

Погляньте, як розцвів каштан, як стало затишно у нас і гарно.

- А чому саме на квіточках каштана ми прикріплювали побажання?

- Бо каштан – це символ Києва, а гілочка каштана є його візитною карткою.

10. Вправа «Мікрофон»

- Діти, а як називається наше село? ( Лукаші )

- Звідки пішла назва села? ( Село Лукаші назвали на честь першого поселенця, якого звали Лукаш.)

- Яка найстаріша будівля села? ( Це наша церква архістратига Михаїла, збудована у 1896 році.)

- Чи подобається вам наше село? ( Так, воно красиве.)

- Що в ньому особливого? ( Тут живуть хороші люди. Є церква, школа, пам’ятники, парк, озеро, магазини. )

Вірш

У нас в селі багато місць чудесних:



Красиве озеро, церква, парк,

І школа чарівна, неначе неня,

Стоїть красива, вся у деревцях.
Сподіваюсь, що всі ваші мрії здійсняться, коли ви виростете, але вже зараз нам потрібно добре вчитися і здобувати знання.

Пам’ятайте, що з маленького добра завжди народжується велике добро.



V. Закріплення матеріалу.

Вікторина

Проведемо вікторину й перевіримо, чи уважні ви були на уроці.

( Учитель ділить клас на дві команди, ставить запитання, за кожну правильну відповідь дає фішку. Яка команда більше отримує фішок та й перемагає.)

- Яке місто є столицею України?

- Назвіть засновників Києва.

- Яка урочиста брама, давнього Києва?

- Яка головна вулиця Києва?

- На берегах якої річки розташований Київ?

- Назвіть візитку картку Києва.

Самостійна робота

Виконайте завдання самостійно.

1. - Яке місто є столицею України?

- Яка головна річка України?

- Як називається село, де ти живеш?

2. Що тобі найдужче подобається там, де ти живеш? Намалюй.



VI. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Про що ви почули вперше?

- Ви молодці! Гарно працювали.



- Дякую за урок!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка