Урок у 5 класі «Подорож до озера Синевир» по темі «Множення і ділення натуральних чисел»



Скачати 95.26 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір95.26 Kb.
Інтегрований урок у 5 класі «Подорож до озера Синевир» по темі «Множення і ділення натуральних чисел»

Тема. Множення і ділення натуральних чисел.

Мета:

  • систематизація й узагальнення знань учнів по темі "Множення і ділення натуральних чисел";

  • розвиток дослідницьких умінь; розвиток логічного мислення; формування навичок роботи в групі;

  • виховання любові до прекрасного, пізнавального інтересу, уважності, самоконтролю, поваги до рідного краю.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Обладнання: мультимедійний комплекс.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Вчитель математики. Добрий день, шановні діти. Сьогодні на уроці ми працюємо по темі "Множення і ділення натуральних чисел". (Слайд 1) Тому, не забудьте!

Активним будь і не забудь:

Ми відправляємось у пут ь.

Знання з собою захвати

В дорозі будь уважним ти!


  1. Мотивація уроку

Вчитель математики. Чи зацікавило вас питання «А куди ж ми сьогодні будемо подорожувати?» (Слайд 2)

Чи бував ти, друже у Карпатах?

Бачив ти цей милий, дивний край?

Якщо ти ще не бував в Карпатах,

Втратив ти багато,так і знай.

Там високі простяглися гори,

А внизу розлігся диво – край,

Неба синь сіяє в чистих водах,

А в річках там грає водограй!

Чи бував ти, друже, у Карпатах?

Так це і не Крим, і не Кавказ.

Лише раз, відвідавши Карпати,

Ти повернешся сюди іще не раз.

Ми повинні узагальнити знання по темі "Множення і ділення натуральних чисел" й підготуватися до контрольної роботи.



Сьогодні на уроці продовжуємо роботу в групах. Ще раз прочитаємо правила поведінки в групах. (Слайд 3)

  • Бери активну участь у спільній роботі.

  • Уважно слухай співрозмовника.

  • Не перебивай співрозмовника, поки він не закінчить свою розповідь.

  • Вислови свою точку зору по даному питанню, будь при цьому ввічливий.

  • Не глузуй над чужими помилками і недоліками в роботі, але тактовно вкажи на них.

  • Подякуй партнерові за спільну роботу.

І ми знову з вами відправляємось у подорож. Сьогодні ми відвідаємо незвичайної краси озеро.

  1. Актуалізація опорних знань.

Його назву дізнаємося, розгадавши кросворд. (Слайд 4)
















1.

Ч

А

С

Т

К

А










2.

Д

І

Л

Ь

Н

И

К



















3.

Д

І

Л

Е

Н

Е

























4.

С

Т

Е

П

І

Н

Ь

5.

П

Е

Р

Е

С

Т

А

В

Н

А






















6.

О

Д

И

Н



















7.

К

В

А

Д

Р

А

Т







  1. Результат дії ділення називають…

  2. Число, на яке ділять називають …

  3. Число, яке ділять називають…

  4. Вираз 3·3·3·3=34 називають…

  5. Властивість a·b=b·a

  6. Добуток а·1=

  7. Другий степінь числа а2 називають…

Вчитель математики. А чи готові ми до подорожі дізнаємося, перевіривши домашнє завдання.( Слайд 5)

№301


  1. На скільки більше ящиків яблук зібрав 5Б клас?

55-45=10(я)

  1. Скільки кг яблук в одному ящику?

260: 10=26 (кг)

  1. Скільки кг яблук зібрав 5А клас?

45·26=1170(кг)

  1. Скільки кг яблук зібрав 5Б клас?

55·26=1430(кг)

Відповідь: В одному ящику 26 кг яблук. 5А клас зібрав 1170 кг, а 5Б – 1430 кг яблук.

№329 (Слайд 5)

Вчитель математики. Я бачу,що ви готові до подорожі. Молодці! (Слайд6) Синеви́р (інші назви — Синєви́р, Морське Око) — найбільше озеро Українських Карпат. Розташоване в Міжгірському районі Закарпатської області, в гірському масиві Внутрішні Ґорґани. Входить до складу Національного природничого парку «Синевир». Озеро Синевир - справжня перлина і візитна картка Українських Карпат. Це найбільше і наймальовничіше гірське озеро в Україні. Шлях до озера дуже мальовничий, та не надто комфортний, адже озеро знаходиться високо в горах. А от на якій висоті над рівнем моря знаходиться озеро Синевир, ми дізнаємося, виконавши наступне завдання. Працюємо в групах. Кожна група отримує завдання на картках. (Слайд7)

І група – Знайди значення виразу найзручнішим способом:

25·47·4=

ІІ група - Знайди значення виразу найзручнішим способом:

39·41+59·39=

ІІІ група - Знайди значення виразу:

(82- 72):15+10=

Вчитель математики. Групи представляють свої завдання

Вчитель математики. А зараз виконаємо усну вправу. (Слайд 8)

Знайдіть значення виразу:

4700-3700-11=

Вчитель. Озеро «Синевир» розташоване на висоті 989 м над рівнем моря. Вся краса Українських Карпат, здається, сконцентрована в цьому місці.

Як же виникло озеро Синевир? Існує декілька легенд про виникнення озера. Деякі з них ми сьогодні почуємо.



Вчитель математики. А зараз знову робота в групах (Слайд 9)

«Лабіринт»

Кожна група отримує картку-лабіринт. Виконання вправи починається із вправи у прямокутнику. Розв’язок вправи записаний у нижній частині одного з семи кіл. Вправа у цьому колі є наступною для виконання. Розв’язавши всі вправи, учень складає ланцюжок відповідей.



d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\34.png

Вчитель математики. Отже, ми отримали ланцюжок, який запишемо в зошиті.

(Слайд 10) Дорога до озера біжить вздовж потоку Воловець, (Слайд 11) а після різкого повороту праворуч — забирається в гори серед ущелин Синевирського перевалу (800 м). (Слайд 12) Зупиніться на вершині і помилуйтесь краєвидами. (Слайд 13) На заході видно гряду Боржавских полонин (Слайд 14), на півдні тягнеться хребет Овчарский Верх (Слайд 15), на південному сході височіє гора Стримба (1719) (Слайд 16), а на півночі – гора Кам'янка (1578). (Слайд 17), Площа поверхні озера – близько 7 га, (Слайд 18), максимальна глибина – 22 м. Середня глибина Морського Ока – 8 м. Обсяг води в Синевирі – близько 400 000 м3. Озерна вода відрізняється незвичним смаком: вона позбавлена хлоридів. Влітку вода прогрівається до 20°С.

Вчитель математики. А зараз фізкультхвилинка «Олов’яний солдатик».

На одні нозі постій

Це солдатик став у стрій.

Ногу праву підніми,

Та дивись, не упади!

Уперед підняв ти руки,

Ти не нудишся від скуки?

А тепер постій на правій,

Якщо ти солдатик бравий.

Вчитель математики . (Слайд 19) Дорога до озера Синевир дуже не проста. Адже Карпати – це гори. Якщо хтось із вас разом з батьками відправиться у подорож до озера Синевир автомобілем, то слід знати, що за один день туди не доїдеш. Адже, рухаючись із с. Вільшана зі швидкістю 65 км/год., відстань до озера можна подолати за 20 годин, не враховуючи зупинок. Але не забувайте – дорога складна, а тому швидко не поїдеш. Тож дізнаємося за який час ми подолаємо дану відстань, зменшивши швидкість на 15 км/год. (Слайд 20). Розв’язуємо задачу в групах. Групи представляють свої роботи. (Перевіряємо розв’язок. (Слайд 21)

Вчитель математики . А зараз розв’яжемо наступну задачу

У садівничому кооперативі «Сад» росте 240 яблунь, що втричі більше, ніж вишень. А слив росте у 2 рази менше, ніж яблунь і вишень разом. Скільки слив росте у садівничому кооперативі «Сад»?

(Задачу розв’язують колективно)

Розв’язок.



  1. 240: 3 = 80 (вишень росте в садовому кооперативі)

  2. 240 + 80= 320 (яблунь і вишень разом росте у садовому кооперативі)

  3. 320 : 2 = 160 (слив росте у садовому кооперативі) (Слайд 22)

Вчитель математики. (Слайд 23) Краєвиди відзначаються надзвичайною мальовничістю й величністю. Стрімкі схили, вкриті стрункими ялинами, вік яких становить до 160 років, спадають прямо до водної поверхні. Посередині озера розмістився, немов зіниця блакитного ока, невеликий острівець площею всього кілька метрів. Звідси і народна назва озера — Морське Око.

Вчитель математики. А зараз наступна задача.

На День народження до Червоної Шапочки прийшло 15 друзів. У неї в кошику було 58 пиріжків, якими вона вирішила почастувати друзів. Скільки пиріжків залишиться у Червоної Шапочки, якщо вона роздасть пиріжки всім порівну?

Давайте міркувати.

Скільки пиріжків у Червоної Шапочки? (58)

Скільки друзів прийшло в гості до Червоної Шапочки? (15)

Що необхідно зробити за умовою завдання?



(пиріжки потрібно поділити порівну, треба розділити 58 на 15.

58 ділиться на 15 з остачею: у частці вийде 3, а в остачі 13).

(Слайд 24)

Люди своєю творчою фантазією намагаються доповнити красу природи. Архітектор Юрій Соломін вдало вписав оглядові майданчики в навколишній ландшафт. А на півострівці височить вирізана із червоного дерева скульптурна композиція «Синь і Вир» (скульптори Іван Бродин і Михайло Санич), яка знизу опирається на металеву основу. Висота монументу становить 13 метрів.



Вчитель математики. Підійшов кінець уроку,

Потрудись всі нівроку.

Все, що треба ми згадали,

Ребус також розгадали,

Правила всі повторили,

В лабіринті походили,

В групі дружно працювали,

Всі завдання розв’язали.

Увагу, пам'ять розвивали,

Знання набуті закріпляли.

Ви розумниками стали

І за це вам ставлю бали. (Оцінювання )



Вчитель. Відкрили щоденники і записали домашнє завдання (Слайд 25)

Сторінка 67 – 68. Домашня самостійна робота №2



Вчитель інформатики. На протязі вивчення теми «Множення та ділення натуральних чисел» три групи готували міні – проекти до сьогоднішнього уроку.

Зараз група «Історики» представить свій проект «Таблиця множення», який виготовлений у вигляді листівки, за допомогою програми Microsoft Office Publisher 2007. (Захист проекту І групи)



Вчитель інформатики. А тепер свій міні-проект представляє група «Легенда».

З цією групою ми працювали теж у програмі Microsoft Office Publisher 2007. Але ця група виготовила буклет «Легенди про Синевир». (Захист проекту ІІ групи).

Легенди - легендами. Разом з групами ми провели дослідження через ресурси Інтернету. Питання як же насправді виникло озеро Синевир досліджувала група «Експерти», яка свій захист підготувала з допомогою програми Microsoft Office PowerPoint 2007. Слово надаємо цій групі. (Виступ групи. Презентація «Озеро «Синевир»)

Вчитель інформатики. Хоча за програмою вивчення «Основ інформатики» учні 5 класу ще не вивчають роботу у програмах Microsoft Office Publisher 2007 та PowerPoint 2007, але під час підготовки захисту своїх проектів, вони познайомилися з первинними навичками роботи з цими програмами. Молодці! Ви добре справилися з цією роботою.

Рефлексія.

Вчитель математики. Сьогодні ми добре потрудилися. Будь ласка, поділіться з нами своїми думками про сьогоднішній урок (можна одним реченням).

Вам для цього допоможуть слова: (Слайд 26)

-Я довідався…

-Я відчув…

-Я побачив…

-Я спочатку злякався, а потім…

-Я помітив, що …

-Я зараз слухаю й думаю…



- Мені цікаво стежити за…

Джерела:

    1. http://900igr.net/thumbi/matematika/Delimost-chisel/0020-018-Byl-li-ty-kogda-libo-v-Karpatakh.jpg[/img][/url]


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка