Урок у 5 класі. Тема. Практичне застосування теми «Площа прямокутника»



Скачати 62.09 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір62.09 Kb.
Урок у 5 класі.
Тема. Практичне застосування теми «Площа прямокутника».
Навчальна складова мети: вдосконалити знання учнів про поняття площа і площа прямокутника; застосовувати знання про площу прямокутника під час розв'язування задач практичного змісту. Формувати навички роботи з різними одиницями вимірювання площ .

Учні повинні:

● знати одиниці виміру довжини, площі;

●переводити одні одиниці виміру довжини і площі в інші;

● записувати і пояснювати формули площі прямокутника;

●оформляти, аналізувати та синтезувати інформацію для вирішення задач.

Розвивальна складова мети: вміти: швидко та ефективно шукати розв`язки задач, вірно та творчо використовувати дані для вирішення задач; використовувати комп’ютерні технології для створення презентації.

Виховна складова мети : формування самостійності, активності, толерантності, взаємної доброзичливості, співробітництва, готовності вчителю або учням у класі прийти на допомогу іншим учням.
Тип уроку: практичне застосування та вдосконалення знань, умінь та навичок.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор.
Хід уроку.

Організаційний момент.(5 хв)

Критерій оцінювання уроку.


Домашня/ робота (4б)

Правила(+2б)

Задача №1(+2б)

Задача №2 (+2б)

Логіка (+2б)

















І. Перевірка домашнього завдання . (15 хв):

На початку уроку учні обговорюють результати проектної роботи. Учні поділені на дві групи та організовували розподіл завдань для виконавців за планом і інструкцією вчителя: робили вимірювання об’єктів, проводили розрахунки, добирали ілюстрації відповідно змісту. Під керівництвом вчителя інформатики вчилися розробляти презентації. Створювали презентацію в режимі Power Point.



І група.

Скільки потрібно рулонів шпалер, щоб поклеїти класну кімнату. Яка вартість покупки.



1. Довжина, ширина, площа 1-ї стіни.

а = 865 см, в = 288 см, S = 865 ∙ 288 = 249 120



2. Довжина, ширина, площа дверей.

а = 111 см, в = 205 см, S = 111 ∙ 205 = 22 755



3. Площа під поклейку шпалер1-ї стіни.

= 249 120 - 22 755 = 226 365

4. Довжина, ширина, площа вікна.

а = 111 см, в = 205 см, S = 111 ∙ 205 = 22 755


5. Площа трьох вікон.

S = 3 ∙ 22 755 = 68 265



6. Площа під поклейку шпалер 2-ї стіни.

= 249 120 – 68 265 = 180 855

7. Довжина, ширина, площа 3-ї стіни.

а = 671 см, в = 288 см,



= 671 ∙ 288 = 193 248

8. Довжина, ширина, площа дошки.

а = 390 см, в = 100 см, S = 390 ∙ 100 = 39 000



9. Площа під поклейку шпалер 4-ї стіни.

= 193 248 - 39 000 = 154 248

10. Загальна площа під поклейку шпалер.

S = = 226 365 + 180 855 + 193 248 +154 248 = 754 716



11. Знайти необхідну кількість рулонів шпалер і їх вартість.

Довжина, ширина, площа 1 рулона шпалер:

а=1005 см, в=53 см, S = 53265

754 716 : 53 265 = 14 (ост 9006)

Наближена частка з надлишком : 15 рулонів

Вартість покупки: 15∙30= 450(грн.)



Відповідь: потрібно 15 рулонів шпалер, 450 грн.

ІІ група.

Скільки потрібно фарби, щоб пофарбувати плінтус класу. Яка вартість покупки.



1. Довжина, ширина, площа 1-ї стіни до плінтуса.

а = 865 см, в = 110 см, S = 865 ∙ 110 = 95 150



2. Довжина, ширина, площа дверей до плінтуса.

а = 111 см, в = 111 см, S = 111 ∙ 111 = 12 321



3. Площа для фарбування 1-ї стіни.

= 95 150 - 12 321 = 82 829

4. Довжина, ширина, площа вікна до плінтуса.

а = 32 см, в = 205 см, S = 32 ∙ 205 = 6 560



5. Площа трьох вікон до плінтуса.

S = 3 ∙ 6 560 = 19 680



6. Площа для фарбування 2-ї стіни.

= 95 150 – 19 680 = 75 470

7. Довжина, ширина, площа 3-ї стіни.

а = 671 см, в = 110 см,



= 671 ∙ 110 = 73 810

8. Довжина, ширина, площа дошки до плінтуса.

а = 390 см, в = 26 см, S = 390 ∙ 26 = 10 140



9. Площа для фарбування 4-ї стіни.

= 73 810 – 10 140 = 63 670

10. Загальна площа для фарбування.

S = = 82 829 + 75 470 + 73 810 +63 670 = 295 779

1 =100 ∙ 100 = 10 000

295 779: 10 000 = 29 (ост 5 779)

Наближена частка з надлишком : ≈ 30 .

11. Необхідну кількість фарби і їх вартість.

На 1 іде 120 г фарби

30 ∙120 = 3 600 г.

Потрібно 4 банки по 1 кг

Ціна 1банки фарби дорівнює 28 грн.

28 ∙ 4 = 112 грн.



Відповідь: потрібно 4 банки фарби, 112 грн.

Як виникла геометрія.

Геометричні форми знаходять своє відображення практично у всіх галузях. Світ геометричних фігур оточує нас від самого народження, адже все, що ми бачимо навколо нас, будинок-паралелепіпед, колесо-коло, вікно-прямокутник, так чи інакше, відносять до геометрії. Геометрія являє собою могутній інструмент пізнання світу, створення світових шедеврів архітектурного мистецтва, живопису.



0015-015-geometricheskie-figury-vokrug-nas.jpg
Наука «геометрія» виникла ще у глибоку давнину. Коли первісні люди виготовляли посуд із глини, вони оздоблювали його візерунками. З геометричними фігурами мали справу і чинбарі, які обробляли шкіри, і ковалі, які виготовляли металеві вироби, і кравці, які розрізали тканину на шматки.

З геометричним фігурами мали справу й землеміри.


Про зародження геометрії у Стародавньому Єгипті близько 2000 років до н. є. грецький історик Геродот (V ст. до н. є.) пише так: «Сезостріс, єгипетський фараон, розділив землю, давши кожному єгиптянину ділянку згідно із жеребом та брав відповідний податок з кожної ділянки. Траплялося, що Ніл затоплював ту чи іншу ділянку, тоді потерпілий звертався до царя, а цар посилав землемірів, щоб встановити, наскільки зменшилася ділянка, і відповідним чином зменшити податок. Так виникла геометрія в Єгипті, а звідти перейшла в Грецію».
Оскільки на початках виникнення геометрії в основному йшлося про вимірювання площ земельних ділянок, то стародавні греки, довідавшись про цю науку від єгиптян, назвали її геометрією (від грецьких слів «геос» — земля та «метрео» — вимірюю, отже, слово геометрія означає наука про вимірювання землі).

istoria_cherteza1.jpg

Учні звітують про виконану роботу у вигляді презентації.
II. Актуалізація опорних знань. (5 хв)

1) Як шукати площу прямокутника?

2) В яких одиницях вимірюється площа?

3) Скажіть формули для обчислення площі прямокутника.

4) Які ви знаєте одиниці вимірювання довжини?

5) Які ви знаєте одиниці вимірювання площі?

6) 1м = … см

7) 1= …

8)1см = … мм

= …

10) 1га= … а

11) 1а = …

12) 1га= …

13) 11а = …

14) 1км = …м

15) 1 = …

16) 5 = …

17) 100 000:200 =

18) 50=

19) 7 м 36 см = … см

III. Вдосконалення вмінь.(15 хв)

Задача 1. Довжина підлоги 5 м, ширина — 4 м. Скільки потрібно прямокутних плиток зі сторонами 20 см і 25 см, щоб вистелити ними всю підлогу?

Складання плану розв`язування задачі колективно.


  1. Знайти площу підлоги.

  2. Виразити її у .

  3. Знайти площу плитки.

  4. Знайти скільки потрібно прямокутних плиток, щоб вистелити ними всю підлогу?

Учні розв`язують самостійно.

Розв`язок.

  1. 54=20() - площа підлоги.

  2. 20=200 000() - площа підлоги.

  3. 2025= 500() - площа плитки.

  4. 200 000: 500=400(п)

Відповідь: 400 прямокутних плиток, потрібно щоб вистелити ними всю підлогу.

Задача 2.Підлогу в кімнаті лакували тричі. Першого разу на кожний квадратний метр витратили 130 г лаку, другого разу — 80 г, третього — 50 г. Скільки всього лаку витратили, якщо кімната має розміри 6 м 25 см х 4 м?

Складання плану розв`язуваненя задачі колективно.

1) Знайти площу кімнати у . І перетворити у .

2) Скільки витратили лаку за три рази разом?

3) Скільки всього лаку витратили?



Учні розв`язують самостійно.

Розв`язок.

  1. 625400=250 000() – площа підлоги.

  2. 250 000:10 000 = 25() - площа підлоги.

  3. 130+80+50 =260(г) - витратили лаку за три рази.

  4. 260 25=6 500(г)

Відповідь: 6500 г всього лаку витратили.

V. Підведення підсумків уроку , д/з. Оголошення оцінок за урок. (5хв)

На уроці я...

- дізнався...

- зрозумів...

- навчився...

- найбільший мій успіх - це...

- найбільші труднощі я відчув...

- я не вмів, а тепер умію...

- я змінив своє ставлення до...

- на наступному уроці я хочу..



Фотозвіт
img_2401.jpg
img_2404.jpg

img_2405.jpg
img_2406.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка