Урок у 7 класі «Здорова родина успішна країна»



Скачати 108.9 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір108.9 Kb.
Сорокотязьке НВО

«ЗОШ I-II ступенів—дитячий садок»

 

 

 



Перший урок

У 7 класі

 

«Здорова родина-

успішна країна»

 

 



Заняття-тренінг

 

 



 

Автор:


Кудрицька Леся Анатоліївна

Вчитель української мови та літератури,

класний керівник 7 класу

 

 



 

 

2012



 

Заняття-тренінг

Мета і завдання: поглибити знання дітей та їх батьків про здоров'я; формувати у дітей навички безпечної поведінки та свідоме ставлення до здоров'я; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя; виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров'я та стимулювати бажання дбати про нього; сприяти усвідомленню учнями необхідності ведення здорового способу життя; нагадати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.

Хід заняття

1. Вступне слово.

2. Привітання. Метод «Коло».

3. Ознайомлення з правилами тренінгу.

Правило «Тут і зараз». Всі проблеми та негаразди треба залишити за межами тренінгу, а «тут і зараз» бути позитивними у висловлюваннях і ставленні до інших.

Правило «Піднятої руки». Якщо хтось з учасників тренінгу хоче щось додати чи розповісти, то необхідно підняти руку.

Говорити коротко, по черзі. Бажаючим говорити, важливо дбати про можливість бути почутим.

Не критикувати. Наша зустріч — це діалог. Кожна точка зору – це особиста реальність, вона базується на власному досвіді.

* Бути толерантними. Відноситися з повагою до ідей, думок, почуттів, віку, статі, національності, релігійних віросповідань учасників тренінгу. Добровільність. Брати участь у тренінгу за бажанням, без спонукання збоку тренерів або членів групи.

Конфіденційність. Особиста інформація не обговорюється і не виноситься за коло тренінгу.

Прочитайте правила. Чи всі вони Вам зрозумілі? Чи Ви їх приймаєте?



1. Слово вчителя.

Народна мудрість каже: «Без здоров'я немає щастя», «Найбільше в світі - багатство - це здоров'я».

- Як ви розумієте цю мудрість? (Відповіді дітей).

Правда, здоров'я - всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне - позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров'я! Будете здорові - будете щасливі й радісні. А як же берегти своє здоров'я? (Думки дітей) Берегти своє здоров'я - це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота - запорука здоров'я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

Давайте пригадаємо, які звички корисні, а які - шкідливі? (Діти наводять

приклади). д
Треба добре знати і завжди дотримуватись правил поведінки, які ви всі вивчали

на уроках з основ здоров'я, щоб уникнути неприємностей і нещасних випадків.

Ми любимо життя за те, що можемо насолоджуватися красою природи, радіти зустрічам із друзями, щодня дізнаватися про щось нове у світі, який нас оточує.

Ваше життя тільки-но починається, і воно сповнене надіями та планами. ^> 4"



4. Очікування.

Вчитель. Давайте дізнаємося ваші очікування від сьогоднішнього заняття? У вас є кружечки, на яких ви напишіть своє ставлення до здоров'я та здорового способу життя. Ці кружечки стануть символічними пісчинками, які ми розмістимо у верхній частині намальованого годинника. А пройде час і, можливо, ваші пісчинки потраплять вниз, виконавши своє призначення, і ми досягнемо мети заняття.

Для дітей. А ми з вами, діти, зараз перевіримо, чи вмієте ви берегти таємниці.

У мене є чарівна скринька, зазирнувши до неї, ви зможете побачити найголовнішу

людину на Землі. Спочатку ми нікому про це не будемо розповідати. Домовились?

(Діти по черзі дивляться у чарівну скриньку, де розміщене звичайне дзеркало). 4>

Тепер, коли всі зазирнули до чарівної скриньки, я дозволю вам відкрити наш

секрет. Кого ви побачили? То хто ж найголовніша людина на Землі? Так, кожен

з вас - головний, важливий, особливий і неповторний. Кожну людину потрібно любити, цінувати і оберігати. А особливо дорогі ви - своїм батькам. А тепер давайте послухаємо, що ж наші батьки обрали найважливішим для вас. ^>



Приклади відповідей: освіта, здоров'я, любов, їжа, житло, друзі, знання, родина,

одяг, життя, повага тощо. ^



6. Оголошення теми та мети заняття. .

Вчитель. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб обговорити важливість ролі

здоров'я у житті кожної людини. Здоров'я - безцінний дар, який так легко втратити та, найчастіше, неможливо повернути.



Зміна діяльності груп. Вправа «Стежина здоров'я».

Завдання для дітей «Стежина здоров'я». Ми з вами, діти, спробуємо викласти «стежину здоров'я». Чи буде вона довгою - залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров'я необхідно пригадати правила здорового

способу життя. Відповіді позначимо на листках у формі сліду дитячої ноги і ними викладемо «стежину здоров'я».



(Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі тощо).

8. Гра «Обіцянки». 4>

Вчитель. Давайте зараз зробимо ще один крок до здорового способу життя. Сядьмо обличчям один до одного і пообіцяємо, що кожен з вас буде робити тільки те, що буде на користь здоров'ю. (Обіцянки: чистити зуби, робити зарядку, бігати вранці, добре харчуватися тощо). Пам'ятайте, обіцянка обов'язково повинна виконуватися! Час нашого заняття швидко пролетів, тож необхідно підбивати підсумки.

9. Ігрова вправа «Так чи НІ».

Збереженню здоров'я сприяють...



(Діти відповідають картками «ТАК» чи «НІ»).

1) байдужість;

2) взаєморозуміння у сім'ї;

3) добра праця;

4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка;

6) ледачість;

7) паління;

8) чистота тіла;

9) раціональне харчування;

10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість;

12) тривалий перегляд телевізору.

10.Вправа «Закінчи речення» (практична робота на картках).

Закінчи речення.

Для здоров'я корисно багато...

- гуляти на...;



- уживати корисну...;

-бути...;

- відмовитися від....

Здоровий спосіб життя - це дотримання ...;

- правильне ...;

- щоденні заняття ...

- рухливими ...;

-активна...;

- відсутність шкідливих ...;

- у спілкуванні з оточуючими....

Висновок.

Допомагають зміцнити здоров'я ... ігри, наприклад: .... Слід уникати ... звичок, які руйнують здоров'я, наприклад: .... Щоб зберегти здоров'я, необхідно доглядати за собою, а саме: ....



11. Обговорення ситуацій.

Які поради ви б дали дітям у таких ситуаціях?



  1. Миколка дуже любить дивитися телепередачі. Він витрачає на це чотири години на день.

2) Наталка прийшла на день народження до своєї подруги. Вона так зраділа солодощам, що з'їла їх набагато більше, ніж потребує її організм. Що важливого ви порадите своїм одноліткам?

12. Конкурс «Народна мудрість».

Завдання. Продовжити по черзі прислів’я.

У здоровому тілі - здоровий дух.

Чиста вода для хвороби біда.

Здоровий не знає, який він багатий.

Найбільше щастя у житті - здоров'я.

Здоров'я не купиш ні за які гроші.

Бережи одяг, поки новий, а здоров'я- поки молодий.

Здоров'я - всьому голова.

Без здоров'я нема щастя.

Здоров'я маємо - не дбаємо, а згубивши - плачемо.

Шкіра - дзеркало здоров'я.

Як про здоров'я дбаєш, так і маєш.

Здоровому все здорово.

Світ великий - було б здоров'я.

Глянь на вигляд - і про здоров'я не питай.

Гроші загубив - небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров'я

загубив - все загубив.

13. «Лото-здоров'я».

У чарівному мішечку знаходяться кульки з номерами. Кожен гравець команди по черзі виймає кульку з номером, якому відповідає питання, на яке гравець повинен дати відповідь.

Запитання:

1. Вибери з переліку продуктів тільки ті, які негативно впливають на здоров'я: сметана, яблука, огірки, пепсі-кола, хліб, молоко, чіпси.

2. Який телефонний номер потрібно набрати у разі виникнення пожежі? (101).

3. Як називаються коливання земної поверхні, що виникають унаслідок підземних поштовхів величезної сили? (Землетрус)

4. Що треба робити, щоб не хворіти, легше і швидше переносити зміни погоди? (Загартовуватися).

5. Кого називають «пасивним курцем»? (Людину, яка вдихає тютюновий дим, але сама не курить).

6. Вибери з переліку людських звичок ті, які корисні для здоров'я: загартовування, куріння, чищення зубів, гризти нігті, ввічливість, говорити неправду.

7. Куди потрібно звертатись і який телефонний номер потрібно набирати, у разі виявлення крадіжки? (У міліцію, 102).

8. Як називають розлиття річки при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів і злив? (Повінь).



9. Яка невиліковна хвороба передається тільки через кров, спричиняється вірусом імунодефіциту, який ослаблює організм? (СНІД).

10.Яке приміщення у будинку є найнебезпечнішим? Чому? (Кухня, адже в ній містяться різні електроприлади, газова плита).

VI. Підсумки уроку

Що важливого було на уроці?

Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?

А зараз стікерами покажіть як вам працювалося на уроці.



ЛЕГКО ЦІКАВО ВАЖКО

Вправа «Незакінчене речення».

Продовжити речення: «Я дізнався..., зрозумів..., навчився..., повторив..., запам'ятав..., зацікавився...».



«Вальс-комплімент»

Діти говорять один одному компліменти.



Наостанок, нехай кожен з вас побажає своєму сусіду здоров'я.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка