Урок у душах людських хай палає тепло, а вогник хай творить лиш тільки добро



Скачати 107.19 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір107.19 Kb.
Краматорська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10

з профільним навчанням

Краматорської міської ради Донецької області

ПЕРШИЙ УРОК
У душах людських хай палає тепло,

а вогник хай творить лиш тільки добро

Підготувала педагог-організатор

БУКІЙ ОЛЬГА ОЛЕКСАНДРІВНА

2014-2015 начальний рік

У душах людських хай палає тепло,

а вогник хай творить лиш тільки добро
(гра – подорож «Вас запрошує країна Добра!» для учнів 3 класу)
Мета і завдання: розширити і узагальнити поняття про добро і зло, про дружбу і любов, про вихованість і чемність, про ввічливість і милосердя. Формувати моральні основи дитячої особистості засобами слова. Розвивати вміння свідомо дотримуватися норм поведінки. Виховувати у дітей бажання робити добро і не чекати на винагороду. Сприяти вихованню міцної внутрішньої опори людини, що знаходить свій прояв у доброті, чуйності, любові.
Обладнання: карта подорожі, квітка – семицвітна, підбірка віршів, загадок, прислів'їв, крилатих висловів: про дружбу,добро, любов,ввічливість; ключики, сердечка,мультимедійна презентація: долина «Усмішка», гора «Добра», річка «Любові», галявина «Дружби», ліс «Зла», море «Ввічливості», печера «Скарбів».
В світ прийшли ми – я і ти

Для любові й доброти!

І старайтесь так прожити,

Щоб в душі завжди нести

Теплий промінь доброти!
І. Організація класу до уроку

Увага! Увага! Реєстрація на літак до країни Добра закінчується. Просимо пасажирів зайняти свої місця.(під звуки піднімання літака тихо звучить



« Пісня про дружбу», в цей час вчитель веде розмову з пасажирами)
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду

  • Дорога до країни Добра далека. Тому ми з вами будемо подорожувати із зупинками. Місце зупинок ви можете обрати самі. Мабуть, кожен із вас мріяв хоч на деякий час побути чарівником. Я вам сьогодні надаю таку можливість за допомогою квітки – семицвітки. Але для цього ми маємо згадати чарівні слова під час промови яких ваші мрії збуватимуться (Лети, лети лепесток через запад на восток…)

  • Як ви здогадалися,то зупинок буде сім.

Попередження:

-від групи не відставати,дружно і плідно усім працювати;

- сім ключиків від брами до країни Добра зібрати;

- бажано всім разом подорожувати.



ІІІ. Гра – подорож «Вас запрошує країна Добра!»

1.Долина «Усмішка» (пелюстка червоного кольору)

Вчитель. Ви знаходитеся в долині « Усмішка». Доторкніться один до одного, посміхніться один одному й подаруйте чудовий настрій.

Усміхнімось всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям

І тоді обов’язково –

День для нас привітним буде!

Інтерактивна вправа«Вислови свою думку» (Що таке усмішка?Коли вона з'являється?).

Усмішка. Діти, давайте знайомитися. Я – усмішка. Я з'являюся на обличчі кожної людини, коли у неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або чомусь радіє. А ви знаєте, що таке радість?

Радість – це пісня, радість – це сонечко,

Радість – коли усміхаються всі.

Радість – дарунки,радість – це свято,

Радість – це друзі,радість – це успіх,

Радість – робота,радість – навчання,

Радість – це усмішка й тепле слово,

Що з твоїх уст злетіти готове.

Радість – добро,без якого на світі

Не можуть жити дорослі і діти.

Найголовніше для нас, любі діти,-

Бачити радість навкруг і радіти.

Вміти її по краплинах збирати

І один одному дарувати.


Вправа «Глечик з водою»

Учням пропонується уявити себе глечиком, повільно нахилити голову, ніби виливаючи брудну воду разом з негативними емоціями, які були у кожного, щоб знову наповнити глечики чистою водою, а свої душі лиш бадьорим настроєм.



(Діти співають пісню « Посмішка» і одержують ключик від брами)

2.Гора « Добра» (фіолетова пелюстка)



Вчитель. Сказав мудрець: « Живи! Добро звершай!

Та нагород за це не вимагай…»

Хай оживає істина свята:

Людина починається з добра!

Вправа « Добрі якості Буратіно»

Згадати 8 добрих якостей Буратіно, що починаються з букв цього імені. (Наприклад: бережливий, уважний,радісний, активний, терплячий,ініціативний, наполегливий, охайний. Діти в групах обирають якусь одну гарну характеристику і вигадують історію про те, як Буратіно придбав цю якість і як вона йому допомогла).

Гра « Якщо ти добра людина»

(умови гри: якщо людина повинна робити те, що я буду називати, плескайте в долоні, а якщо – ні, то тупайте ногами).



  1. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

  2. Берегти рідну природу та охороняти її.

  3. Шанувати працю інших людей.

  4. Насміхатися з чужого горя.

  5. Ділитися тим, що в тебе є.

  6. Обманювати,хвалитися.

  7. Допомагати друзям у біді.

  8. Ображати інших.

  9. Захищати слабкого.

  10. Красти.

  11. Любити людей.

  12. Бути ввічливим.

  13. Галасувати, коли хтось відпочиває.

Вчитель. Бачу ви знаєте, що повинна робити добра людина. А на підтвердження цього давайте заспіваємо пісню « Якщо добрий ти»

(Діти співають і отримують другий ключик)

3. Галявина « Дружби» (рожева пелюстка)



Вчитель. Що таке дружба, кожен знає,-

Мабуть, питати смішно про це?

Ну, а все ж таки, що воно значить

Це слово?Значить що воно?

Творче завдання «Наші вірні друзі»

Діти мають назвати людей, яких вони можуть назвати своїми вірними друзями, і пояснити чому. ( наприклад:кращими друзями в нашому житті можуть стати люди, які люблять нас і ніколи не зрадять).

Ставтеся і ви до людей з любов'ю, розумінням, добротою, і ви знайдете справжніх друзів на все життя.

Гра « Я почну, а ти закінчуй»

Друг – це той, хто…

Мого кращого друга я ціную за…

Справжній друг ніколи не …

Я можу бути гарним другом, тому що…

Дружити – це значить…

Вчитель. Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити – лише з одним чи кількома. Адже друзів пов'язує велика довіра, повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога. Дружба не може бути міцною,якщо в ній немає місця довіри, чесності, принциповості. Друг завжди допомагає в біді,захистить, підтримає, але він має першим прямо сказати про твої вади чи хиби, запропонувати їх виправити.
Гра «Правда навпаки»

Незвичайні вислови треба перетворити на приказки та прислів’я, дібравши до кожного слова слово з протилежним значенням.



Ворога ховай, а заховаєш – покинь. (Друга шукай, а знайдеш – бережи.)

Вороги бувають в радості.(Друзі пізнаються в біді.)

Новий ворог кращий за старих двох (Старий друг кращий за нових двох.)

Не скажу тобі хто мій ворог, - ти не скажеш, хто я. ( Скажи мені, хто твій друг, -я скажу, хто ти.)

Діти співають пісню « Дружба» ( діти отримують ще один ключик)

4.Ліс « Зла» (чорна пелюстка)

Вчитель. У житті, як на полі мінному

Я просила в цьому сторіччі

Хоч би той магазинний мінімум:

Люди, будьте взаємно ввічливі.

І якби на те моя воля,

Написала б я скрізь курси вами:

« Так багато на світі горя,

Люди, будьте взаємно красивими».

Ліна Костенко
Десять «не можна» В.О. Сухомлинського

1.На одинці із собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.

2. Лінуватися, бути ледарем, неробою, дармоїдом.

3.Видавти доблесть і заслугу те, що є твоїм обов’язком.

4.Вимагати від батьків те, чого не заслужив працею.

5.Бути жадібним, корисливим, негостинним.

6.Нехтувати працею батьків.

7.Глумитися зі старості.

8.Лицемірити,говорити не те , що думаєш, відчуваєш.

9.Підлещуватися до того, хто сильніший за тебе.

10. Давати « порожні» обіцянки, не дотримуватися слова.
Дев'ять «негідних» речей В.О.Сухомлинського


  1. Нашіптувати, доносити на товариша.

  2. Бути легкодухим. Уникати відповідальності за свій вчинок.

  3. Байдуже проходити повз чужу біду, горе, відчай, посилатися на свою слабкість.

  4. Використовувати свою силу і фізичну перевагу на зло.

  5. Мовчати, коли треба говорити, й говорити, коли треба мовчати. Базікати.

  6. Відступати перед небезпекою, щоб зберегти спокій, благополуччя.

  7. Добиватися для себе полегшення за рахунок товариша.

  8. Не слухати батьків, обманювати їх. Глузувати з калік.

  9. Кривдити дівчинку, дівчину, жінку. Не любити і кривдити тварин.

Вчитель. Даруйте людям добро, радість, не чекайте віддачі. Робіть добро тим, із ким ви , можливо, зустрінетесь раз у житті. Пам'ятайте, що всі вчинки повертаються до людини, відгукуючись у майбутньому…

Учень. Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше злого,

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирать дорогу.

Я вірю в силу доброти,

Що має долю роботящу.

Що хоче, щоб і я,і ти,

І все було на світі кращим.

В.Крищенко
У різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. У житті чергуються успіхи і невдачі, злети і падіння. У царя Соломона була така каблучка, на якій було написано « Усе минає». Пам'ятайте це. І радість не вічна, і сум не вічний, тому пам’ятайте добро. Будьте вищі від усяких пліток, заздрощів, образ. Умійте прощати всім, а собі – ніколи.
Учень1. Пильнуйте за своїми думками,

Вони стають словами.

Пильнуйте за своїми словами,

Вони стають вчинками.



Учень2.Пильнуйте за своїми вчинками,

Вони стають звичками.

Пильнуйте за своїми звичками,

Вони стають характером.

Стежте за своїм характером,

Бо він визначає вашу долю.



(Учні отримують ключик)
5. Море « Ввічливості» (голуба пелюстка)

Ввічливість – це насамперед уміння спілкуватися.

Гра « Встав чарівне слово»


  • Розтопить серце всякого сердечне слово… ( « Дякую!»)

  • Якщо ти їсти вже не в силах, то скажеш повару…( « Спасибі!»)

  • Зазеленіє старий пень, коли почує… ( « Добрий день!»)

  • Коли згасає сонце й зоря лягла на плечі,серед знайомих голосів ми чуєм…

(« Добрий вечір!»)

  • Щоб зустрітись знову в годину призначену,кажу щиро завжди всім … (« До побачення»).

Інтерактивна вправа « Чарівна крамничка»

Купити ті звички, яких ви вважаєте вам бракує і позбавитися тих, які на вашу думку вам заважають за вірш, загадку, прислів’я, пісню.



Вчитель. До всіх сердець, як до дверей,є ключики малі.

Їх легко кожен підбере, якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх, запам'ятать не важко:

Маленькі ключики твої – « Спасибі!» і « Будь ласка!».



(Діти отримують ще один ключик)
6.Річка «Любові» (жовта пелюстка)

Шосту пелюстку відриваємо, до річки « Любові» потрапляємо.

Оскільки у нас сьогодні сонячний настрій, то пропоную вам прибрати хмаринки, які можуть зіпсувати нам день.
Гра « Чарівний кошик»

( У кошику знаходяться прислів’я про добро, дружбу, любов… Діти дістають їх і зачитують всім, пам’ятки забирають собі напам'ять)
7.Печера скарбів (помаранчева пелюстка)

Звучить музика, вчитель ставить на стіл скриньку і звертається до дітей:



  • У мене є скринька із печери « Скарбів», у ній знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Правда ж цікаво? Хто хоче перший побачити його? Можете підійти до скриньки тільки по одному, але про те, що ви там побачите, поки що не розповідайте ( діти по черзі заглядають у скриньку).

Цікавинка!!! (На дні скриньки лежить дзеркальце, тому діти бачать своє відображення)

  • Так, у чарівній скринці ви бачили себе, людину- найцінніший скарб. Кожен із вас – людина, яка живе сьогодні, і саме такої дівчинки чи хлопчика більше на цій землі немає і не буде.

Є речі, що можна купити,

Є речі, що не мають ціни,

Є речі, що можна згубити,

Є такі, що слід берегти.



(Діти отримують сьомий ключик і потрапляють до країни Доброти)

Королева країни Доброти проводить гру «Щедра посилка»

Приготувати декілька посилок із шоколадками. Кожну шоколадку загорнути в шість – сім окремих аркушів паперу. Учні стають колом і отримують посилку. Кожен учень розгортає по черзі лише один аркуш, і передає посилку далі по колу зі словами «ось посилка для друга, передай її швидше». Шоколад дістається тому, хто розгорне останній аркуш. У кінці гри діти об’єднуються у групи і ділять подарунок порівну між усіма.

Найщедріший той, хто зможе пригостити якомога більше дітей.

Королева роздає дітям пам’ятку «Вимоги до товаришування, спільної гри і праці»



Пам’ятка

«Вимоги до товаришування, спільної гри і праці»

1.Товаришування – це правда і чесність кожного.

2.Поважай тих, з ким товаришуєш.

3.Що вимагаєш від товариша, насамперед вимагай від себе.

4.Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5.Ні до кого не чіпляйся, грайся чесно,не дражнись.

6.Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але й не гірший.

8. Якщо вмієш добре гратися, то навчи іншого.

9.Успіху можна досягти тільки разом, у колективі. Частіше кажи: « Нумо, дружити!», « Нумо, грати!».

10. Якщо товаришу щось важко дається в житті – допоможи.
ІV. Підсумок гри

Не про майно ішла сьогодні мова,

Не про якесь багатство, ні!

А про те, що всім давно відоме:

Як зробити один одному добро.

Зроби добро людині і забудь.

Воно тобі сторицею віддасться.

Бо це єдина й непохитна путь



І до твого, і до чийогось щастя
Звучить пісня «Дорогою добра»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка