Урок української мови 3 клас Тема. Загальне поняття про прикметник



Скачати 43.39 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір43.39 Kb.



Урок з української мови

Поняття про прикметник




Вчитель 3-Б ласу . Гаран Катерина Михайлівна






.


Урок української мови

3 клас

Тема. Загальне поняття про прикметник.

Мета.Розширювати знання учнів про прикметник; вчити визначати прикметник за запитаннями, значенням і роллю в реченні.Збагачувати словниковийзапас .

Розвивати спостережливість, пам'ять, увагу.

Виховувати бережне ставлення до природи, її багатств.



Хід уроку

І. Організація класу.

- Любі діти, сьогодні у нас багато гостей, прошу їх привітати.

Доброго дня вам! Ми раді бачитивас!

Вже дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.


  • Сьогодні на уроці я бажаю вам бути впевненими, активними,спостережливими

  • Для гарної роботи, потрібно дещо пригадати.

  • Яка пора року? Який місяць? Число?

  • Покладіть правильно зошит, запишіть число, класна робота.

  • Свій урок ми почнемо зі словникового диктанту. Запишіть слова, підкресліть орфограми.

Апельсин, бензин, вокзал, коридор, Оленка,очерет, дециметр.

  • До якої частини мови належать ці слова?(Слайд№2)

  • Яке слово зайве? Чому?(Відповіді дітей)

Висновок. Іменники бувають власні та загальні; назви істот і неістот; мають рід; змінюються за числами та питаннями.

  • Які ще частини мови ви знаєте?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми розпочинаємо знайомство з прикметником,згадаємо, що ми вже знаємо про цю частину мови,з’ясуємо її роль у мові.(Слайд№1)



ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Довідкове бюро

Ковальова Вікторія

За кількістю слів, вживаних у нашому мовленні, прикметник займає четверте місце (після іменника, займенника, дієслова). Прикметники характеризують предмет, не називаючи його. Цю властивість прикметників здавна підмітив народ і зазвичай використовує їх у загадках. Використання прикметників у мовленні робить його образним, емоційним, експресивним.

Погорєлова Анна

Загадка.

Який? Яка? Яке? Які?

На ці питання я відповідаю,

Колір, смак, розмір, форму я вам називаю.

З іменником дружу завжди. Хто я? Швидко мене назви!


  1. Робота за таблицею «Прикметник»(Слайд№3).

  • На які питання відповідає прикметник?(Який? Яка? Яке? Які?)

  • Що означає прикметник?(Ознаки предметів за кольором, смаком, розміром, формою.)

  • З якою частиною мови завжди вживається прикметник?(З іменником)

  1. Робота з підручником.

- Відкрийте підручник сторінка 37, вправа 82. Виконаємо цю вправу усно.

- Прочитайте.

- Що називає прикметник?

- На які запитання відповідає?

- Від яких слів ставимо питання? До якої частини мови вони належать?

- Яка мета цього вірша?

(Прикметник називає ознаки, які допомагають розуміти слова)


  1. Хвилинка каліграфії. Робота зі словниковим словом(Слайд№4).

О о оз зна ака ознака

- Яке слово заховалося? Що таке ознака?



Довідкове бюро

Коробко Ігор

Ознака – це характерна риса, прикмета, за якою можна визначити що-небудь. А ще ознака – це прикмета, що знаменує або провіщає що-небудь.


  • До якої частини мови належить?

  • Виконайте повний морфологічний розбір слова усно.

  • Доберіть прикметники, які можуть охарактеризувати ознаку (Важлива,характерна,визначальна, спільна, другорядна)

  • Складіть речення поєднавши тему нашого уроку з відомостями про слово ознака.(Прикметник вказує на характерну ознаку предмету.)

  • Підкресліть основу речення, назвіть прикметник. Чим виступає в реченні?

  1. Фізкультхвилинка.

  2. Робота вгрупах.

  • Вправа 83.У нас є 4 робочі групи, підійдіть по одному представнику.

  • Виберіть один із чотирьох предметів (сніжинка, квітка, зелений або жовтий листочки).

  • Група «Сніжинки» добирає прикметники, щоб було зрозуміло, що подія відбувається взимку.

  • Група «Квіточка» добирає прикметники, щоб було зрозуміло, що подія відбувається навесні.

  • Група «Зелений листочок» добирає прикметники, щоб було зрозуміло, що подія відбувається влітку.

  • Група «Жовтий листочок» добирає прикметники, щоб було зрозуміло, що подія відбувається восени.

  • Згадайте правила роботи в групі.

  • Презентація робіт.(Слайди №5, 6,7, 8)

  • Оцінювання роботи групи.

Висновок. Яка частина мови допомогла зробити текст зрозумілим і виразним? Яким є значення прикметників у мовленні?

  1. Самостійна робота.

  • Не тільки зрозумілим і виразним, а ще красивим та милозвучним. Зараз кожен із вас спробує себе у ролі редактора і відредагує текст вправи 84 Щоб оповідання набуло нових барв, заспівало і задзвеніло.

  • Перевірка роботи (Декілька учнів зачитують утворений текст)

V. Підсумок уроку.

  1. То що ж таке прикметник?

  2. На які питання відповідає?

  3. Чим виступають прикметники в реченні?

  4. Для чого прикметники в мові?

  5. Сьогодні ви виконували різні завдання, добирали , пояснювали слова…

На завершення виконайте ще одне невеличке завдання.(Слайд №9)

Виберіть з них ті, які найбільше підходять до нашого сьогоднішнього уроку.



Цікавий, веселий, незвичайний, пізнавальний, червоний, смішний, малий, чудовий, мудрий, успішний.

- Бажаю вам бути мудрими, розумними ,досягати гарних успіхів у навчанні.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка