Урок в 3 класі з української мови «Перевірка правопису слів із глухими та дзвінкими приголосними звуками в кінці та в середині слова»



Скачати 48.45 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір48.45 Kb.
Відкритий урок в 3 класі з української мови «Перевірка правопису слів із глухими та дзвінкими приголосними звуками в кінці та в середині слова»

Підготувала

Осадча О.В.

3

 

2012р



Тема. Перевірка правопису слів із глухими та дзвінкими приголосними звуками в кінці та середині слова.

Мета.Формування ключових компетентностей: вміння вчитися-самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; громадянської – усвідомлення своєї належності природного середовища, бережливе ставлення до природи; загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях загальнолюдської культури; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших;

Предметних компететностей:

Формувати вміння вимови та правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слова; розвивати навички грамотного каліграфічного письма; виховувати любов до природи, викликати у учнів бажання дбайливого ставлення до навколишньої середи.

Тип. Урок набуття знань, умінь та навичок.

Обладнання, ілюстрація «Берізка», «Годівниця взимку», мікрофон (гриб, ведмідь, дуб, жолудь – аплікація), надрукований девіз.



Структура уроку. 1. Організаційно-вступна частина.

  1. 1.   Ознайомлення та пояснення змісту девізу: «Будем добре на уроці працювати, щоб мову рідну добре знати» (запис на дошці).

  2. 2.  Організація класу.

-   проблемне питання вчителя;

-   Як ви думаєте, які умови потрібні на уроці,щоб учні добре засвоїли матеріал, який вивчається? (увага, старанність, працелюбство, добрий настрій, активність).

 Актуалізація опорних знань.


  1. 1.  Гра «Мікрофон».

-    Сьогодні ми проведено журналістське розслідування, щоб з’ясувати, як ви засвоїли матеріал попереднього уроку. Для цього я у вас візьму інтерв’ю.

Питання «журналіста»:

-   Як вимовляються дзвінкі приголосні?

-   Наведи приклад.

-  Як вимовляються глухі приголосні?

-   Наведи приклад.

-   Де зустрічаються дзвінкі та глухі приголосні у словах?

-   Наведи приклад.



  1. 2.  Зорово-слуховий диктант.

а)Гриб,     ведмідь, дуб, жолудь.

(Діти записують слова під диктовку вчителя на дошці і в зошитах і в цей же час з»являються малюнки цих предметів на дошці) – аплікація.

б) поясни правопис і вимову дзвінких приголосних.

Каліграфічна хвилинка

1)  Психологічна підготовка

-Зошити свої ви відкриваєте

І під нахилом тримаєте

Сидите рівно, не нахиляєтесь,

А я погляну, як ви стараєтесь

2)  Розгляд таблиць з літерами Г г

3)  Показ елементів букв Г г Галина Гліб грім гудок

4)   Запис речення з підручника с. 96 Горобці весело зацвірінчали



  1. Творча робота.

А зараз ви письменники, які повинні написати міні-оповідання з використанням записаних слів на аплікації на дошці, оповідання має назву : «У лісі»

  1. Гра «Обличчям до обличчя»

-  взаємоперевірка текстів та усний аналіз прочитаного.

5. Бесіда про красу природи та її користь.

111. Набуття умінь та навичок.

1. Мозковий штурм.

-      Навіщо треба добре знати правило про правопис слів з глухими та дзвінкими приголосними?

-  Хто пам’ятає це правило ?

-  Які букви треба вставити у словах {запис на дошці перед уроком).

Сте(ж)ка, сні(г), моро(з), ши(ш)кар.


  1. 2.  Яких приголосних більш в український мові дзвінких чи глухих?

{Дзвінких).

  1. 3.              Бесіда.

-  Чи пам’ятаєте ви назву вправи, в якій розповідалось про шишкаря?

-   Що ви знаєте про цю пташку?

-  Які ще пташки залишились з нами взимку?

-   Чим ми можемо їм допомогти?

(використати ілюстрації зимуючих пташок ; горобець, синичка, шишкар,снігур),

Релаксація – фіз.пауза.

Вгору добре потяглись,

На носочки піднялись,

Опустились легко вниз

І подув в обличчя бриз.

Як дерева захитало:

вправо-вліво, вліво-вправо

Біля парт усі присіли

Потім встали й полетіли

Руки в боки узяли,

На всі боки повелись

Руки вниз всі опустили

І за парти тихо сіли.



  1. 4.  Гра «Знайди слово».

Запис на дошці.

-   пус (сук), убз (зуб), оклжі (ліжко), аказдаг (загадка)

-   визнач дзвінкі та глухі приголосні у словах.

5. Письмо з пам’яті. Розплела берізка коси (ілюстрація) На веснянім вітерці,

Опустила ніжку босу В тиху воду на ріці

-      Знайди слова з глухими та дзвінкими приголосними, які потребують перевірки.

-   Виправ помилки (вчитель розкриває запис вірша на дошці).



  1. 6.  Самостійна робота з підручником .

с.95. вир.224 (3) – відгадай загадку.

  1. 7.  Пояснювальний диктант.

Берізка красива у різні пори року.

Взимку берізки у лісі схожі на снігурок у білих шубках. Берізка людину ще лікує своїми бруньками.



IV.Підсумок уроку.

-     Як називаються звуки, які вимовляються без голосу, тільки з шумом?

(Глухі).

Якщо чуємо і голос і шум, то такі звуки називаються {Дзвінкі).

-     А як ви думаєте чому українська мова така мелодійна (Більш дзвінких приголосних звуків).

V. Хвилинка-цікавинка. Метаграма(усно).

а) З «К» – в дівчат на голові (коса) З «Р» – виблищує в траві (роса)

б) З «П» на лобі виступає (піт)

З «К» він мишу враз впіймає (кіт).



-  Чим різняться перші звуки у цих пару слів?

VI. Виставлення оцінок. УП. Домашнє завдання


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка