Урок з елементами театралізації Мета



Скачати 46.11 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір46.11 Kb.
СЛОВА, БЛИЗЬКІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ (СИНОНІМИ)

Урок з елементами театралізації



Мета: продовжувати знайомити учнів з близьки­ми за значенням словами (синонімами), ознайомити з окремими фразеологізмами, вчити самостійно під­бирати синоніми для редагування текстів; розвивати вміння користуватися словниками, збагачувати слов­никовий запас учнів; виховувати доброзичливість, прагнення допомогти іншим; викликати бажання охайно та каліграфічно вести записи.

Обладнання: таблиці «Слово», «Сиди правильно», костюми казкових героїв; Вашуленко М.С., Мельничайко О.І. Рідна мова: Підручник для 3 кл. — К.: Освіта, 2003. — Ч. І. - 126 с.

ХІД УРОКУ

Відразу після дзвінка на урок до класу вбігає Буратіно.

Буратіно. Ой, де це я?

Учитель. Діти, хто це?

Учні. Буратіно.

Учитель. Буратіно, ти забув привітатися.

Буратіно. Ага. Доброго ранку.

Учні. Доброго ранку.

Учитель. Від кого це ти так тікаєш?

Буратіно. Та від того капосного дівчиська — Мальвіни. (Кривляється.) Ви не так сидите, ви не так три­маєте ручку, ви не каліграфічно пишете, у вас бруд­ний зошит. (Сердито.) Набридло!

Діти, сховайте мене десь від цього дівчиська.



Учень. Ні, сховати ми тебе не можемо. Але може­мо тебе навчити каліграфічно писати.

I. Актуалізація знань, умінь та навичок учнів з ка­ліграфії.

Учитель. Діти, а які правила для цього повинен виконувати Буратіно?

Учні.

Учитель. Тож, покажіть Буратіно, як ви ці прави­ла виконуєте.

Буратіно. Дякую вам.

Учитель. Що ж, Буратіно, слідкуй за тим, як пра­цюють діти, і намагайся записувати все так калігра­фічно, як вони.

(Буратіно протягом уроку періодично проходить кла­сом і дивиться на записи учнів.)

II. Ознайомлення із фразеологізмами.

Каліграфічний запис фразеологізму в зошит.

— Як говорять, коли людина пише некаліграфічно? (Як курка лапою.)

— Спишіть каліграфічно з дошки вислів «Писати як курка лапою».

Повідомлення довідкового бюро.

— Такі влучні вислови називаються фразеологіз­мами. Повідомлення про фразеологізми підготувало для нас довідкове бюро.



(Учень дає визначення: Фразеологізми — особливі стійкі словосполучення, у яких лексичне значення окремих слів частково або повністю замінене новим значенням, тому їх не можна дослівно перекладати іншою мовою. Наприклад: ведмідь на вухо наступив, світ за очі.)

Виконання вправи 144.

Робота із фразеологічним словником. (Знаходжен­ня у «Словниковій скарбничці» /Уп. О.В.Ісаєнко/ і пояснення фразеологізмів.)

— Вам необхідно знайти у словнику і пояснити фразеологізми;


  • перший фразеологізм на букву Г (с. 157 — Ґави ловити — не слухати, бути неуважним);

  • перший фразеологізм на букву Є ( с. 159 — єди­ним фронтом — разом);

  • останній фразеологізм на с. 165 (п 'яте через де­сяте — непослідовно);

  • перший фразеологізм на с. 168 (товкти воду вступі —- повторюватись).

III. Повідомлення теми уроку.

Тема сьогоднішнього уроку — «Слова, близькі за значенням». Такі слова називаються синонімами. На уроці ми будемо вчитися підбирати близькі за зна­ченням слова під час редагування текстів.



IV. Опрацювання нового матеріалу.

Визначення синонімів під час виконання вправи 137:

а) робота в зошитах (списують і підкреслюють сло­ва, близькі за значенням);

б) підбір синонімів зі словника до слова іти (з та­блиці «Слово»);

в) самостійний підбір синонімів до слова тікає.



Виконання вправи 138:

а) самостійна робота в зошитах;

б) повторення звукового значення букв я, ю, ї, є, щ.

У яких словах тексту вправи є букви, що позна­чають два звуки?



Фікультхвилинка (проводить Буратіно).

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів.

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключика дістати,

Треба нам поприсідати.

Редагування тексту.

Виконання вправи 139.

— Ваш одноліток Тарасик написав невеличке опо­відання. Воно хлопчикові не дуже сподобалось. Спро­буємо визначити недоліки тексту і допоможемо його відредагувати. Прочитайте оповідання.

1. Самостійне читання учнями тексту.

2. Визначення недоліків тексту.

— Які недоліки в писемному мовленні Тараса ви помітили? (Повторення деяких слів.)

— Як можна вдосконалити твір Тарасика? (Підібрати близькі за значенням слова.)

3. Підбір синонімів.

— Яким синонімом можна замінити в тексті слово пташки? (Пернаті, птахи.)

— Яким синонімом можна замінити в тексті сло­восполучення діти нашого двору? (Малята, малеча, . дітвора.)

4. Читання відредагованого тексту.



V. Закріплення знань, умінь і навичок учнів.

1.Самостійне виконання учнями вправи 140.

— Самостійно замініть сполучення слів синоніма­ми і запишіть за зразком.

2.Фронтальна, перевірка виконання вправи 140.



VI. Підсумок уроку.

(Стук у двері.)

Учитель. Заходьте.(Заходить Мальвіна.)

Мальвіна. Добридень. Вибачте, але я шукаю Буратіно. Цей капосний хлопчисько утік, а нам уже час розпочинати урок. Він зовсім не хоче вчитися. Я знаю, що Буратіно десь тут.

Учитель. А ти змогла б упізнати Буратіно за зо­шитом?

Мальвіна. Звичайно. Він зовсім не вміє калігра­фічно писати, робить плями в зошиті.

Учитель. Тоді спробуй. (Мальвіна проходить між рядами, розглядає запи­си в зошитах.)

Мальвіна. Дивно, я не знайшла Буратіно. Усі зо­шити охайні, записи в них каліграфічні.(Буратіно встає.)

Буратіно. А я ось! (До дітей.) Спасибі вам, діти. Ви навчили мене каліграфічно писати. Навіть Мальвіна мого зошита не впізнала. Мені сподобалося вчитися. (До Мальвіни.) Мальвіно, ми стільки цікавого дізна­лися на уроці!

Мальвіна. Що ж нового ви дізналися?

(Відповіді учнів, оцінювання.)

Домашнє завдання. Виконати завдання 3 вправи 140. Додаткове завдання. Виписати зі словника кілька синонімів, які зацікавили.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка