Урок з курсу: «Я і Україна. Природознавство.» за темою: «Природні зони. Степ.»



Скачати 70.32 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір70.32 Kb.
Управління освіти адміністрації Дзержинського району

Харківської міської ради

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 150

Харківської міської ради Харківської області

Урок

з курсу: «Я і Україна. Природознавство.»

за темою: «Природні зони. Степ.»

з використанням інтерактивних технологій,

спрямованих на формування соціальних компетентностей.

Вчитель початкових класів:

Бережна Ірина Борисівна

Харків

2014

Тема: Зона степу.

Цель: Сформувати в учнів уявлення про природну зону степу; познайомити з географічним положенням зони степів, її особливостями, тваринним і рослинним світом, роллю людини

Розвивати навчально-пізнавальні компетенції: здобування знання безпосередньо з навколишньої дійсності, володіти прийомами навчально-пізнавальних проблем, спостерігати, міркувати, робити висновки, порівнювати, узагальнювати, знаходити спільні та відмінні ознаки рослин; ціннісно-смислові компетенції: пов'язані з ціннісними орієнтирами учня, його здатністю бачити і розуміти навколишній світ; Інформаційні компетенції: працювати з картою, атласом.

Виховувати дбайливе ставлення до природи, значимість рослин і тварин для людини і нашої планети.

 Обладнання: фільм «Змішані ліси», таблиця з умовними позначеннями, таблиця - схема степу, картки для індивідуальної роботи, ілюстративний матеріал для роботи в групах, презентація уроку «Степ».



Ход уроку

I. Організаційний момент

1. Знайомство з планом. (Слайд №2)

- Давайте ознайомимось з планом нашого уроку.



- Перевіримо домашнє завдання.

- Попрацюємо парами.

- Робота в зошитах та з підручником.

- Дізнаємось про нове та цікаве.

2. Визначення настрою класу. (Слайд №3)

- З яким настроєм починаємо роботу?



(Кожен учень демонструє свій настрій)



II. Актуалізація опорних знань

- Сьогодні ми продовжуємо нашу подорож природними зонами України та направляємось до однієї з них.



1. Фільм «Змішані ліси» (Слайд №4)

- Прогляньте.

- Визначте зону.

- За якими ознаками ви впізнали зону?

- Яка зона знаходиться поруч із зоною змішаних лісів?

- Що спільного у зони лісу і лісостепу?

- Як люди охороняють природу лісів?

- Які тварини, що живуть у зоні лісів, занесені до Червоної книги України?


2. Перевірка домашнього завдання. (Слайд №5)
Діти зачитують додатковий матеріал про тварин змішаних лісів, що увійшли до Червоної книги України (рись, зубр, кіт лісовий).
3. Робота в парах «Закінчи речення». (Слайд №6)

А). Два учня самостійно працюють за магнітною дошкою. Доповнюють речення картками по тексту.

Б). Всі інші працюють парами.

Карточка.

1. Зона змішаних лісів займає __________ частину України.

2. Земна поверхня лісів ________.

3. Це край _______, _______ та _______.

4. Рослини ростуть _______.

5. Тваринний світ _________ та ___________.


В). Взаємоперевірка.
4. Фізхвилинка. (Слайд №7)
III. Мотивація учбової діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

- Давайте згадаємо, що ми повинні знати про кожну з природних зон.



1. «Асоційований кущ».

Д
Природна зона


іти за допомогою карток будують асоційований кущ.


розташування зони клімат праця населення


рослинний світ тваринний світ


екологічні проблеми



2. Визначення нової природної зони. (Слайд №8)

- Ми склали план, за яким будемо вивчати нову зону України.

- Визначте назву цієї зони.
3. Мультимедіа. (Слайд №9-11)
Мало снігу тут узимку,

Лише буран гуляє злий.

А навесні – краса неймовірна,

І потрапляєш наче в дивний світ.

А от тварин є небагато,

Їх іноді не можна упізнати.

У них своє забарвлення є особливе:

Вони сухій траві під стать.

(Степ)

Висновок:



- Сьогодні ми будемо вивчати природну зону - степ (назву помістити в план).

4. Практична робота по карті (Слайд №12)

- Де на території України розташована зона степу?

- Позначте на контурній карті зону степу.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1. Робота в групах.
- Для повного дослідження цієї зони, ми поділимося на групи.

- З поданих трьох карток оберіть вірну характеристику зони степу.

- Кожна група працює за планом, у керівника сигнальна картка.
1 група - дізнається про клімат степу.

2 група - дізнається про рослинний світ.

3 група - дізнається які звірі живуть у цій зоні.

4 група - дізнається про птахів.

5 група - дізнається про працю людей.

6 група - розкриє екологічні проблеми та шляхи їх подолання.


- Для кращої характеристики зони вам допоможуть картки-помічниці.
Група № 1

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст (стор. 124)

2. Дайте відповідь:

- Чому змінився клімат в зоні степу?

3. Дайте характеристику пори року.
Група № 2

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст (стор. 125 )

2. Дайте відповідь:

- Яких умов не вистачає для росту і розвитку рослин?

- Яким може бути рослинний світ у степу? Наведіть приклади.
Група № 3

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст (стор. 126 )

2. Дайте відповідь:

- Як кліматичні умови впливають на життя тварин?

3. Наведіть приклади тварин.

Група № 4

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст (стор. 126 )

2. Дайте відповідь:

- Як кліматичні умови впливають на життя птахів?

3. Наведіть приклади.
Група № 5

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст

2. Дайте відповідь:

- Які умови вплинули на діяльність людей?

- Чим займаються люди в степу?

- Що вирощують у степовій зоні?


Група № 6

План


Розгляньте картинки

1. Прочитайте текст.

2. Дайте відповідь:

- Які екологічні проблеми виникають в зоні степу?

- Як зберегти природу степу?
V. Закріплення осмислених знань.
1. Відповіді груп (супроводжуються слайдами).
Група 1 - слайди 13 - 16

Група 2 - слайди 17, 18

Група 3 - слайди 19, 20

Група 4 - слайди 21

Група 5 - слайди 22, 23

Група 6 - слайди 24 - 26


VI. Узагальнення та систематизація знань.
1. Робота в зошитах з друкованою основою.
А). Заповнити таблицю.

Б). Перевірка один одного.


2. Рефлексія. (Слайд №27)

- Дізнався нове, можу поділитись з іншими.



- Дізнався нове, хочу дізнатись ще.



- Дізнався нове, але розповісти поки не можу.



VII. Підсумок уроку. (Слайд №28)

- Чим відрізняються природні умови зони змішаних лісів та степової зони?

- Чим відрізняються рослини цих зон?

- У чому полягає відмінність тваринного світу цих природних зон?

- Що роблять люди для збереження природи в степовій зоні?
V. Домашнє завдання. (Слайд №29)

Стор. 124-126

Підібрати цікавий матеріал про один із заповідників степової зони.

Додатки:

1. Картки із характеристиками природних зон.



2. Презентація на тему «Природна зона. Степ.» в форматі doc та pptx.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка