Урок з літературного читання 2 клас (вчитель Пустова Л. І.) Тема. По роботі й нагорода. «Півник і двоє мишенят» (українська народна казка). Мета: учити глибоко



Скачати 60.62 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір60.62 Kb.

Урок з літературного читання 2 клас (вчитель Пустова Л. І.)


Тема. По роботі й нагорода. «Півник і двоє мишенят» (українська народна казка).

Мета: учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати уміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.

Обладнання: підручники з літературного читання, міні-зошити, малюнки тварин, картки-блискавки.

Хід уроку



І. Організаційний момент.

Дзвінко продзвенів дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Все у нас уже на місці –

Залишилось тільки сісти!
ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над прислів’ями (міні-зошити)

Учні читають прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

• Робота спільна – як пісня весела.

• Умілому всяка робота легка.

• Хто не працює, той не їсть.
2. Гра «Блискавка».

- Назвіть «зайве» слово

парта колосок

парта колобок

карта колосок

парта колосок



3. Робота над скоромовкою (міні-зошити)

У печі, у печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі –

Не лежи на печі!

- Прочитати тихо і повільно, голосно і швидко, парами

- Прочитайте весело, сумно.


ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Переказ учнями казки «Лисиця та їжак» за малюнками в підручнику.


ІV. Мотивація навчальної діяльності .

Повідомлення теми і мети уроку:

- Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося з ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся , відгадавши загадки.

Хоч годинника не має

вранці він нас піднімає

Кожен прокидається –

З сонечком вітається. ( Півень)

У норі хатинку має

Хліб , сирочок полюбляє.

По підлозі тишком – нишком

Бігає сіренька …( Мишка)



V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Гра « Передбачення»

- Поміркуйте , про що йтиметься у цій казці.



2. Словникова робота

« Довідкове бюро» (у міні-зошитах)

Ціп – знаряддя для обмолочування зерна , що складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом.

Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.

Нероба - ? (спробувати пояснити)

3.Читання казки вчителем.

- Хто головні герої казки?

- Як звали півника ? мишенят?

- Чому мають такі дивні імена?


Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки,

Як зайчата, - скоки - скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім!

Час за парти нам усім
4. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами

1) Зачин.

- Чи можна охарактеризовати героїв? Як?



2) Читання до слів «… глядіть , скільки я зерна намолотив!»

- Хто виконува роботу?

- Що робили мишенята?

3) Читання до слів « …взяв собі на плечі мішок і пішов».

- Хто поніс зерно до млина?



4) Читання до слів «…мабуть , мені доведеться».

- Як ви вважаєте , хто спече пироги?

- Дочитайте казку мовчки.

- Як ви розумієте зміст останнього речення?


5. Технологія «Займи позицію».

- Чи справедливо вчинив півник?


6. Читання казки учнями вголос « ланцюжком».

- З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? Потім? Чому?

- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

- Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику?


7. Робота над образними висловами

Голосно закричали ; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали.


8. Характеристика героїв, складання асоціативного куща.

- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова: півник чи мишенята?

(Ігрупа – до слова півник, ІІгрупа – до слова мишенята)

Півник Мишенята

голосистий смішні

працелюбний грайливі

справедливий ледачі

хазяйновитий веселі

9. Визначення головної думки казки.

– Як автор ставиться до мишенят:



  • Засуджує, хвалить, чи співчуває?

  • Чому ви так вважаєте?



10. Відповіді на питання

– Як ви вважаєте, чи добре вчинив півник щодо мишенят?

– Як би ви вчинили на місці півника?

– Як по–іншому можна закінчити казку, щоб мишенята стали працьовитими?


VІ. Підсумок уроку

- Яку роботу виконали на уроці?

- Який розділ завершили вивчати?

- Роздивіться, будь ласка, свої картки. Зображень яких героїв ви отримали більше: півників чи мишенят? Чому?


Гра «Закінчи речення»



  • Казки,що ми вивчали називаються народними тому, що…

  • Казка «Вовк та козенята» вчить нас бути…

  • Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що…

VІІ Домашнє завдання.

Правильно і виразно читати казку (слабшим учням).

Придумати продовження казки, в якому мишенята стануть зовсім іншими (сильнішим учням).

Додаток: міні-зошит




ПРИСЛІВ’Я


  • Робота спільна – як пісня весела.

  • Умілому всяка робота легка.

  • Хто не працює, той не їсть.


СКОРОМОВКА


У печі, у печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі, -

Не лежи на печі!

ПОЯСНИ СЛОВА


ЦІП – знаряддя для обмолочування зерна, що складається з двох палиць, з’єднаних між собою ременем https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqizniu4ncvoerq2vmjewrklslxbbwfrhxl04zb-b1fzspkzndrvq

http://zz.te.ua/wp-content/uploads/2011/03/1140.jpg


МЛИН – споруда для розмелювання зерна на борошно
НЕРОБА - ?

Читай правильно


вертілись зголоднів

ранесенько стривайте

молотитиме відповісти

не нахваляться тихіше

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqyh9lgkwiyfby0di1lfxrseyjo_l40g6nahk6hncqryflmda9s


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка