Урок з математики у 2 класі



Скачати 83.13 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір83.13 Kb.
Додаток 6

УРОК З МАТЕМАТИКИ У 2 КЛАСІ

ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Вирази і задачі на дії різного ступеня.

МЕТА. Вивести разом з учнями таблицю множення числа 3 шляхом дослідження і застосувати її під час розв’язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й самооцінювання. Виховувати свідомого громадянина, який шанує традиції українського народу.

ОБЛАДНАННЯ: план уроку у вигляді віночка; демонстраційна таблиця з різнокольоровими многокутниками; індивідуальні картки для виведення таблиць множення числа 3; індивідуальні картки для виведення таблиць множення числа 3; індивідуальні картки для самостійної роботи; демонстраційна схема до розв’язання задачі; індивідуальні картки ,,Квітка успіху”; індивідуальні картки ☻☺☼; індивідуальні сигнальні блокноти; маркер (для кожного учня ).

  1. Стимулювання та мотивація навчально-0пізнавальної діяльності.

Учитель. У дитинстві я полюбляла плести віночки. За українськими народними традиціями віночок – це символ краси й молодості. ( На дошці відкривається план уроку, який записано у вигляді віночка).

Сьогодні ми будемо вплітати у віночок нашого уроку стрічки математичних завдань. Тому і план уроку записано на стрічках.



Учитель повертає стрічки, на яких з іншого боку написано етапи уроку, погоджує план уроку з учнями.

Учитель. Кожен з учнів на цьому уроці вирощуватиме свою ,,Квіточку успіху”. Наприкінці уроку кожен з вас зможе оцінити свої можливості, коли побачить свою квітку.

Усні обчислення.

Учитель. Поєднайте вирази праворуч із значенням ліворуч.

( Завдання написане на дошці. Його виконання організується на сигнальних індивідуальних блокнотах, де учні пишуть значення виразів і показують учителеві).

  1. 2+2 16

  2. 2*7- 5 15

  3. 2*9 9

  4. 2*8 8

  5. 2*5+5 4

  6. 2+2+2+2 18

  • Яке число залишилось без виразу? (6)

  • Добутком яких чисел є число 6? ( Чисел 2 та 3 ).

  • Які знання повторили під час виконання цього завдання?

Бліц-турнір

  1. Скільки крил у чотирьох горобців?




  1. Скільки ніг у п’яти страусів?




  1. Скільки вух у шести мавп?




  1. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки варитимуться 2 яйця?







Учитель читає задачу, а учні записують вираз до неї у сигнальному блокноті і показують учителеві.

  • Хто виконав без помилок?

  • У кого одна помилка?

  • Які знання повторили під час виконання цього завдання?

  1. Вивчення нового матеріалу.

Хвилинка каліграфії.

Учитель. Написати цифру 3 стільки разів, скільки вам років.

Учитель. Цифра 3 складається з двох елементів: верхнього меншого й нижнього більшого правих півовалів. Починаємо писати так, як двійку, нижче середини верхньої сторінки клітинки; заокруглюємо у правому верхньому куточку клітинки, не доводячи трохи до її середини, пишемо більший півовал, доводячи до середини нижньої сторони клітинки, не зачіпаючи правої. Пишемо без відриву ручки від паперу.

3 3 3 3 3 3 3 3 24

Учитель. Як з’явилось число 24 у цьому рядку? ( Число 24 – це сума записаних чисел).

  • Чи однакові доданки у цій сумі? ( Так).

  • Якою дією можна замінити суму однакових доданків? (Множенням).

  • Що означає перший множник? ( Число, яке повторюється ).

  • Що означає другий множник? (Скільки разів це число повторюється).

  • Назвіть вираз, який утворився . (3*8).

Учитель. Ось ми і підійшли до теми нашого уроку: ,,Складання таблиці множення числа 3. Розв'язання прикладів і задач на дії різного ступеня”.

Учитель знімає з віночка стрічку з темою уроку і вивішує на дошці.



Учитель. Прочитайте ще раз самостійно тему уроку.

-Яку мету ми ставимо перед собою на цьому уроці? Чому повинні навчитися?

3.Виведення таблиці множення числа 3. ( Проводиться методом дослідження).

Учитель. Прочитайте, будь ласка, вірші на кратці.

( У цей момент вивішується таблиця з геометричними фігурами ).

Учень. Жили на вишиваночках фігури кольорові:

Трикутники, квадрати,ромби та й ще кола.

Бабуся вишиваночку онучці вишивала.

Наталочка периметри уважно обчисляла.



Учитель. Ось такі фігури вишила бабуся на вишиваночці для своєї онучки. Подивіться на дошку.

- Як можна назвати всі ці фігури? (Многокутники).

- Які ознаки многокутників? (Це фігури, які мають сторони, кути, вершини).

- Як називаються ці многокутники? (Трикутник, чотирикутник,..).



Робота в парах.

-Виміряйте лінійкою довжини сторін многокутників.

- Яка довжина кожної сторони? (3см).

- Що можна сказати про всі ці многокутники? (Що довжини їх сторін однакові).

- Запишіть у середині кожної фігури кількість її сторін.

-Наталочка виміряла периметри многокутників. Підкажіть їй, як знайти периметр?

- Візьміть прості олівці і на картках обчисліть периметр спочатку додаванням, а потім множенням.

( Таким чином у кожного учня на аркушах з’являється таблиця множення ).

Діти виносять свої картки і вивішують на дошці. ( Перевірка ).

- Який спосіб обчислення раціональніший? ( Множення ).

- Для чого ми використовуємо раціональні способи обчислення? (Щоб зручніше було розв’язувати приклади та економити час ).

- Яку таблицю ми з вами вивели під час дослідження?



4.Засвоєння та формування знань, умінь і навичок.

Завдання 1 .

Спочатку кожен учень мовчки повторює таблицю множення числа 3, потім один учень вголос читає таблицю, далі читають ланцюжком, сусіди по парті один одному.



Хвилинка здоров’я.

Проводиться під музику психологічного розвантаження.



Вправи на релаксацію.

Учитель показує учням певні точки на обличчі, і вони разом роблять по 3 оберти за і проти годинникової стрілки у вигляді масажу, щоб покращити імунітет під час застуди.



Завдання 2. ( на вибір ).

Легко

Вставте потрібне число.

* 2 =12 *3=15 *7=21

*3= 12 *3=18 *3=9



Неважко

З*4 … 3+4 3*7 … 3*8

3*5 …3 * 9 3+3+13 … 3*3

Важко

Із записаних виразів складіть чотири інших вирази зі знаком >.



Завдання 3. ( на вибір ).

Неважко

Виберіть серед написаних задач тільки ті, які можна розв’язати дією множення.



Задача 1. На 3 тарілки розклали пиріжки, по 8 на кожну. Скільки всього пиріжків розклали на тарілки?

Задача 2. З першого дерева зібрали 18 кг слив, а з другого – у 2 рази менше. Скільки кілограмів слив зібрали з другого дерева?

Важко.

Виберіть серед записаних задач тільки ті, які можна розв’язати дією множення.



Задача 1. На 4 тарілки розклали пиріжки, по 3 на кожну. Скільки всього пиріжків поклали на тарілки?

Задача 2. 8 пиріжків розклали на тарілки, по 2 на кожну. Скільки було тарілок?

Дуже важко

Склади і розв’яжи свою задачу на множення числа 3.



Перевірка розв’язання завдань .

Завдання 4.Розвязання задач.

Господиня заготовила сік у 5 банках, по 3 літри в кожній, та 7 літрів сулії. Скільки всього літрів соку заготувала господиня?

    1. Учитель читає задачу.

2. Діти читають задачу мовчки.

3. Учитель робить повний аналіз задачі (аналітичним способом ).

4. Після такої роботи діти приступають до самостійного розв’язання задачі.

І варіант

Дайте сигнал, хто може розв’язати задачу самостійно. ☼.

Розв’язати задачу виразом.

2 варіант

Кому потрібна підказка?☺.

Учитель дає карту-підказку.


  1.  * ;

  2.  + .

3 варіант

Кому потрібне додаткове пояснення? ☻.

Ці діти підходять до дошки, і вчитель ще раз їм пояснює задачу, а потім вони самостійно записують розв’язання у зошит.

Перевірка розв’язання задачі.

1 варіант.

Учитель. Із двох виразів виберіть той, який підходить до розв’язання задачі.

3 * 5 + 7 3 * 5 – 7

2 варіант.

Учитель. Із двох схем виберіть ту, що підходить до розв’язання задачі.

А)  *  + ;

Б)  *  - .

Творча робота над задачею. Вчитель вказує на схему й вираз, які не підходять до розв’язання задачі, і пропонує замінити задачу так, щоб її розв’язанням були саме ця схема або вираз.

Учитель. Що треба замінити в задачі – умову чи запитання, щоб саме ці схема або вираз були її розв’язанням.

Домашнє завдання ( на вибір ).

Учитель коментує, як раціонально його виконати.



Легко. Вибери у підручнику на с. 119 завдання, яке стосується множення числа 3, та виконай його.

Важко. Вибери у підручнику на с. 119 задачу, подібну до розв’язаної у класі, та розв’яжи її.

5.Підсумковий етап уроку.



Завершальний етап уроку, його мета – узагальнення і рефлексія.

- Яку таблицю вивчали на уроці?

- Розкажіть один одному таблицю множення числа 3.

- Де ми її використовуємо?

- Чи всі таємниці таблиці множення нам відомі?

Завдання 5.

Учитель. Я пропоную вам завдання, яке розраховане на пошук закономірностей таблиці множення числа 3 у прикладах першого, другого і третього стовпчиків.

3 * 1 = 3 3 * 4 = 12 3 * 7 = 21

3 * 2 = 6 3 * 5 = 15 3 * 8 = 24

3 * 3 = 9 3 * 6 = 18 3 * 9 = 27

- Чому дорівнює сума цифр добутків 1, 2, 3 рядків? ( 3, 6, 9.)

Учитель дає дітям час, щоб оцінити себе ,,Квіткою успіху”. ( У кожного учня, залежно від того, як він працював, буде своя кількість пелюсток).

Учитель. – Чи вдалося нам виконати план уроку, досягти його мети?

- Яке завдання було найцікавішим? Найважчим?

- Де згаяли час?

- Які будуть пропозиції до наступного уроку?

Діти виходять до дошки і демонструють ,,Квітки успіху”. Урок завешується словами.

Учитель. Дякую вам, діти, за ваші старання

І прийміть від мене гарні побажання.



Виростили ,,Квіточку успіху” чудову,

Будете ви мати міцні знання нові.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка