Урок з математики у 3 класі Тема: Алгоритм виконання письмового



Скачати 73.31 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір73.31 Kb.

Урок з математики у 3 класі

Тема: Алгоритм виконання письмового віднімання трицифрового числа. Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд. Задачі на знаходження периметра прямокутника.
Мета: закріпити вміння письмового додавання двоцифрові і трицифрові числа без переходу через розряд, познайомити з алгоритмом письмового віднімання, навчити письмово віднімати двоцифрові і трицифрові числа без переходу через розряд, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі, що містять числові дані в таблиці та задачі на знаходження периметра прямокутника;

розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення;

виховувати сумлінне ставлення до праці, прагнення до успіху через наполегливу працю, інтерес до предмета.
Тип уроку: комбінований урок.
Форма уроку: урок-подорож.
Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютери, таблиця

«Алгоритм виконання письмового віднімання», девіз уроку.


Хід уроку
І. Організація початку уроку.

Всі почули ви дзвінок,

він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

а за ними і хлоп’ята.

Побажаємо удачі, за роботу, в добрий час.



ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Математику називають Царицею наук. А секрет дружби з нею у прислів’ї, яке зашифроване. Щоб дізнатися, що то за прислів’я, розв’яжіть приклади.

130 -70=60 ( Без )

60 + 230 =290 (нема)

290 – 140 = 150 ( труда)

150 + 430 = 580 (плода)



  • Тепер розставте числа у порядку зростання і прочитайте прислів’я (Без труда нема плода).

  • Що означає це прислів’я? (Нічого в житті не можна досягти, якщо не докласти зусиль).

  • Отже, девіз нашого уроку:

До праці мерщій!

Усі перешкоди здолати зумій.

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно.



  • Переставте відповіді в порядку зростання і прочитайте слово (Слайд 3).



  • Дійсно, сьогодні ми з вами помандруємо прямо в світ тварин – зоопарк

(Слайд 4),

а під час мандрівки ми маємо можливість:



1.Навчитися виконувати письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд.

2. Застосовувати правило письмового віднімання до розв'язування текстових задач.

3. Краще оперувати логічним мисленням та обчислювальними навичками.

4. Досконаліше знаходити периметр прямокутника (Слайд 5).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Поясніть алгоритм письмового додавання.

  • Давайте перевіримо результати, які отримали при обчисленні значень виразів:

  • Зачитайте найбільше число (991);

  • Найменше число (198);

  • Зачитайте вираз, при обчислені якого отримали число 599 (247+352);

  • Яке число отримали при обчисленні виразу 538+361 (899);

  • Яке рівняння склали для розв’язання задачі? (х – 540 =355);

  • Який компонент невідомий?;

  • Як знайти невідоме зменшуване?;

  • Зачитайте відповідь задачі (895 кілограмів винограду було на консервному заводі спочатку).

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка (Слайд 6).

- Як називається цей гарний прах? (Лебідь)

- Яку цифру він вам нагадує? (2)

- Запишіть рядок цифри 2.

- Які числа ви можете утворити за допомогою цієї цифри? Запишіть їх у порядку зростання.

2. Прокладати маршрут нашої подорожі будуть штурмани за комп’ютерами, а ми їм допоможемо своїми правильними відповідями.



1 група учнів на комп’ютері виконують тестові завдання на повторення таблиці множення.





2 група учні відкриють свої «маршрутні листи», тобто зошити, запишуть дату та математичний диктант:

  • Запишіть числа, які містять 3 сотні, 4 одиниці; 8десятків і 6одиниць; 9сотень; 7 сотень і 9 десятків.

  • Скільки всього сотень у числах382, 804, 180, 1000?

  • Скільки десятків у числах: 875, 207, 999, 640 (перевірка Слайд 7)

V. Вивчення нового матеріалу.

  • Ми, як дослідники живої природи, повинні вміти виконувати не тільки спостереження а й різні виміри та обчислення. (Слайд 8)



  • Пропоную вашій увазі панду, маса тіла якої 153 кг. А це цар звірів – лев, його маса – 265 кг.

  • Яку дію треба виконати, щоб порівняти вагу цих тварин? (Віднімання)

  • Отже, сьогодні ми навчимося віднімати трицифрові числа письмово. (Слайд 9)



Робота за таблицею «Алгоритм виконання письмового віднімання»

  1. Запишіть від’ємник під зменшуваним, так щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями.

  2. Одиниці відніміть від одиниць і знайдений результат запишіть під одиницями.

  3. Десятки відніміть від десятків і знайдений результат запишіть під десятками.

  4. Сотні відніміть від сотень і знайдений результат запишіть під сотнями.

VI. Первинна перевірка засвоєння знань.

Біля дошки учні виконують обчислення письмово і з поясненням.



  • Зріст дорослих самців горили може досягати 175 см. Зріст шимпанзе – 150 см. Порівняйте зріст цих тварин. (Слайд 10)



  • В Австралії живе крокодил Кассіус, якому більш як 110 років. Довжина його тіла 548см. Середня довжина індійського крокодила – 250 см. На скільки довший Кассіус, ніж індійський крокодил? (Слайд 11)



  • Висота африканського слона 386 см, а індійського – 252см. Який слон вищий і на скільки сантиметрів? (Слайд 12)



Музична фізкультхвилинка.



VII. Первинне закріплення знань.

  1. Робота з підручником Рівкінд Ф.М., Оляницька Л.В. Математика: підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

- Щоб познайомитися з іншими мешканцями нашого зоопарку, потрібно виконати обчислення № 422 (учні обчислюють з коментуванням біля дошки перші 4 приклади, на слайді відкривається поступово зображення; інші 8 прикладів – самостійно, зображення відкриваються при перевірці).

- Синій кит є найбільшою відомою твариною, яка коли-небудь жила на Землі. У синього кита величезне, струнке і витягнуте тіло, довжиною 26—27 м. вага від 30 т і більше. Найбільшою з коли-небудь здобутих китів, була самка виловлена поблизу Південних Шотландських островів в 1926 році. Її довжина від розвилки хвостового плавця до кінця рила склала 33,27 метрів, маса 176 792 кілограмів. (Слайд 14)



- Білий носоріг є найбільшим представником родини носорогів і другим по величині(після слона) серед сучасних ссавців. Колір білий носоріг має темний, шиферно-сірий, але світліший на відміну від чорного носорога. Його вага становить до 3 т, а іноді й 5 т, довжина тіла - 3,6-4 м, висота - 1,6-2 м. Тривалість життя близько 40 років. (Слайд 15)





  1. Робота над задачею № 425

Для зберігання кормів тваринам у зоопарку є багато холодильників. Зараз ми розв’яжемо задачу про випуск холодильників на заводі. (Слайд 16)



Продуктивність праці

Час роботи

Загальний виробіток

?

5 год

35 холод.

?, на 1 холод. більше

3 год

?



  1. 35: 5 = 7 (холод.) – продуктивність праці;

  2. 7 + 1 = 8 (холод.) – стала продуктивність праці;

  3. 8 х3 = 24 (холод.) – виготовили за наступні 3 години;

  4. 35 + 24 = 57 (холод.) – виготовили за робочий день.

Відповідь: 57 холодильників було виготовлено на заводі за робочий день.

VIII. Контроль і самоперевірка знань.

1. Робота в групах. Задача с.67, № 424.

Група 1 - № 424 (1)

Група 2 - №424(2)

Група 3 - №424 (3)

Група 4 -№ 424 (1)

- Пам’ятайте, що обчислення ми вже виконуємо в стовпчик. Презентація груп.

2. Обчислення периметру № 426 – самостійна робота (Слайд 17)





IX. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

  • Яке правило ми вивчили сьогодні?

  • Що вам найбільше сподобалося на уроці?

  • На уроці я…

  • Дізнався…

  • Зрозумів…

  • Навчився…

  • Найбільших труднощів я відчув…

  • На наступному уроці я хочу…

- Оцінювання учнів.

X. Домашнє завдання.

«Вибери завдання сам» (на дошці заздалегідь записане домашнє завдання трьох рівнів, і учні вибирають собі комбінацію придатних для них варіантів за інтересом і силою).

с.66 – правило, №428 (середній рівень)

с.67 - № 428, 429, правило (достатній рівень)

с.67 - № 427, № 428, 429, правило (високий рівень)





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка