Урок з предмету «Я і Україна. Природознавство» 3 клас Тема: Нежива природа. Повітря. Властивості повітря Підготувала: Вчитель початкових класів. Спеціаліст вищої категорії



Скачати 47.86 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір47.86 Kb.
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 75

Запорізької міської ради

Запорізької області

Урок з предмету «Я і Україна. Природознавство»

3 клас

Тема: Нежива природа. Повітря. Властивості повітря

Підготувала: Вчитель початкових класів.

Спеціаліст вищої категорії

Третяк Наталя Євгенівна

Запоріжжя

2013


Я і Україна 3 клас

Нежива природа

Урок № 2

Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло).

Мета:

  • Формувати поняття природа, природа жива и нежива, повітря,атмосфера,космос; продовжувати формувати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки;

  • Розвивати спостережливість, вміння аналізувати природні явища;

  • Формувати дослідницькі навички;

  • Виховувати бережне ставлення до повітря, що нас оточує.

Обладнання: Склянка, скляна посудина, гумова груша, ґрунт, зошит, презентація вчителя.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Фронтальне опитування

  • Що є джерелом тепла і світла на землі?

  • Що таке Сонце?

  • Як сонячна енергія потрапляє на Землю?

  • Як падають сонячні промені?

  • Що дає Сонце?

  • Яким приладом можна виміряти висоту Сонця?



  1. Індивідуальне опитування

Картка 1

Чому тінь від гномона вранці довша, ніж опівдні? Познач знаком ( +)

____ Довжина тіні від гномона вранці довша, ніж опівдні тому, що сонце вранці перебуває на небосхилі нижче, ніж опівдні?

____ Довжина тіні від гномона вранці довша, ніж опівдні тому, що сонце вранці перебуває на небосхилі вище, ніж опівдні?

Картка 2

Вкажіть, як сонячна енергія передається тваринам рослинам і людям, заповніть схему.




Людина

Тварини

Рослини

Самостійне заповнення календаря погоди.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Самоспостереження за процесом дихання

Спробуйте затримати дихання, спостерігайте, чи довго вдалося вам перебувати в такому стані.



  • Як ви вважаєте, чому однаково важко довго не дихати вам, спортсмену, військовому або будь якій натренованій людині?

  • Чому, на вашу думку, людина може прожити без їжі кілька тижнів, без води кілька днів, а без повітря кілька хвилин?

  • Що важливіше для живих організмів: їжа, вода чи повітря?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

Саме над цим питанням ми будемо працювати на уроці. Отже тема сьогоднішнього уроку «Повітря. Властивості повітря»



V. Актуалізація опорних знань

- Які ознаки має жива природа?

- Чим дихає усе живе на Землі?

- До якої природи належить повітря?

- Де знаходиться повітря?

VІ.Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Презентація вчителя

Повітря – необхідна умова життя на Землі, ним дихають усі живі організми.



Повітря оточує нашу Землю товстим шаром. Цей товстий шар, що оточує Землю, називається атмосферою. В атмосфері живуть люди, тварини, рослини, бактерії, бо тут є багато кисню. Далі йде безповітряний простір – космос. У космосі життя немає.



Хто знає що таке атмосфера?





  • Як ви гадаєте, повітря має запах?

Проведення дослідів (Роблять учні на столі вчителя по черзі)

  • Помахайте зошитами біля обличчя. Що ви відчуваєте? Про що це свідчить?

  • Вкиньте у склянку з водою грудочку ґрунту, спостерігайте , що з’являється у склянці.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА



  • Опусти порожню склянку догори дном у посудину з водою. Чи заповнює вода склянку? Про що це говорить? (повітря не дає воді зайти хоча воно й прозоре, але має свій об’єм )

  • Візьміть порожню пляшечку і занурюйте її в посудину з водою. Що ви спостерігаєте? Що це за бульбашки?(повітря виходить, а вода заповнює посудину)

  • Налийте в склянку води. Що ви спостерігаєте? Чому на стінках склянки з’являються бульбашки? Про що говорить цей досвід? (повітря є у воді)

  • Стисніть гумову грушу, підстав долоню. Що ти відчуваєш? Про що говорить цей дослід?

Висновок: повітря заповнює всі порожнини. Воно є в ґрунті , у воді, навколо нас.

  • Як можна назвати цю властивість? (прозоре, безбарвне)

  • Як ви вважаєте, чому безхмарне небо – блакитне? Прочитайте третій абзац на с.87

  • Чи відчуваєте ви запах чистого повітря?

  • Як назвати цю властивість повітря? (повітря не має запаху)

Продовжимо вивчати властивості повітря за допомогою дослідів.

Роздивляємось та обговорюємо малюнки з дослідами в підручнику

с .88.

Отже повітря при нагріванні розширюється, а при охолодженні стискається.



  • Як ви думаєте, чому повітря розширюється при нагріванні?

  • До яких тіл належить повітря?(газоподібні)

  • Як розташовані молекули у газоподібних тілах?

  • Молекули повітря розташовані далеко одна від одної, а при нагріванні починають рухатись швидше, і відстані між ними весь час збільшуються, тому повітря розширюється.

  • А що відбувається при охолодженні?

  • Який висновок ми можемо зробити?

VІІ. Закріплення і осмислення знань

Робота з підручником с. 86 – 88

Перевіримо ваші знання. Виконаємо тестові завдання.









VІІІ. Підсумок уроку

  • Які нові знання ви отримали на сьогоднішньому уроці?

  • Чому в морозну погоду люди одягають речі з хутра?

  • Чому в шибки вставляють по два або більше скла?

  • Де знаходиться повітря?

  • Для чого людині потрібно повітря?

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати статті підручника с. 86 – 88, вміти стисло переказувати, відповідати на запитання.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка