Урок з українського читання для учнів 2 класу за темою: «Російська народна казка «Міньба» Анотація



Скачати 56.63 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір56.63 Kb.
Іванченко Раїса Вікторівна, вчитель початкових класів Гірницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Селидівської міської рад, вища кваліфікаційна категорія, «старший учитель»
Урок з українського читання

для учнів 2 класу за темою:

«Російська народна казка «Міньба»
Анотація
Даний урок можна використати при проведенні уроків позакласного читання. Він спрямований на вдосконалення учнів ділити текст на завершені частини, вибирати заголовки до них, давати характеристики головним дійовим особам; удосконалювати якості читання, розвитку пам’яті, периферичного зору, розширення кута зору.
Ключові слова: казка, текст, характеристика персонажів, заголовок, комп’ютер, студія, диктор, міньба, крамар.

Мета уроку: Вчити учнів ділити текс на логічно завершені частини, добирати заголовки до них, вчити виділяти головне з прочитаного, давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки та поведінку персонажів, розширювати кругозір дітей; розвивати читацькі навички, пізнавальні інтереси, уміння читати текст в особах; виховувати спостережливість, мовний етикет та культуру спілкування.
Тип уроку: урок-телепередача
Обладнання: картки з текстовими завданнями, малюнки, індивідуальні картки, назви студій
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

  • Доброго дня! (Діти вітаються і сідають)

  • Вітаю всіх на телеканалі «2» у студії «Казкова вітальня».

  • В ефірі – дитяча телепередача «Гостини у казки» і я ведуча – Раїса Вікторівна.

  • Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора, сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце – як сонце, літо – як літо.

Дощик – як дощик, діти – як діти.

Кожному дому щастя бажаю.

Маку – цвітіння, житу – врожаю,

Небові – миру, голубу – неба,

Кожній дитині – всього, що їй треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

Сьогоднішня наша передача монтуватиметься у різних телестудіях.Отож, сьогодні у передачі:



  • розвиток навичок читання з «Комп’ютерної студії»;

  • цікава інформація зі студії «Інформаційної»;

  • експрес – опитування зі студії «Свобода»;

  • зразкове читання зі студії «Юних дикторів»;

  • ознайомлення з новою казкою зі студії «Новини», «Вісті».

Отже, якщо ви бажаєте бути справжніми акторами, працюватимемо за всіма акторськими правилами. Адже актори, ведучі повинні: багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. Адже по телебаченню вас не тільки бачать, а й чують. Зйомки розпочались.

Тема уроку: «Російська народна казка «Міньба».


ІІ. Робота над вдосконаленням виразності, правильності читання.

- До роботи запрошую студію «Комп’ютерну».

- Пропоную зробити зарядку для нашого мовного апарату:
ЧИСТОМОВКА
Єць – яєць – єць – довговухий заєць ніс хліба окраєць,

Ця – ця – ця –добиралась до зайця хижа лисиця.

Ни – ни – ни – дикі кабани,

Ли – ли- ли – всі жолуді з’їли.

Ед – ед – ед – бджоли виробили мед.

Їв – їв – їв – а ведмідь його весь з’їв (оплески)


РОЗЧИТУВАННЯ ЗА ТАБЛИЦЯМИ ШУЛЬТЕ


- Вправа на розвиток периферійного зору.

Фіксуйте погляд на середньому стовпчику і читайте хором склади.

В У Г

Б А Ч


Д Е Р

М И В


Л О З

Н І Ч


(Вуг, бач, дер, мив, лоз, ніч) (оплески)

- Вправа на швидке зорове сприймання.

Запам’ятайте, які букви побачили. (Час на запам’ятовування – 2 секунди)

Е И

З

К



А Щ (оплески)

- Вправа на розширення кута зору

Діти читають слова з картона, яка розрізана вертикально на дві половинки, що розсуваються на максимальну відстань.

Яке слово «зайве»? Чому?

Зразок картки

КАЗ КА

КАЗ КАР


КАЗ КОВИЙ

КАЗ ИТИСЯ

КАЗ ОЧКА (оплески)

- Читання слів за методикою Валерія Едігея. (Переставити букви так, щоб отримати слова). Яке слово зайве в кожному із стовпчиків?

буд тевьчил

ленк агзтеа

ребеаз рухак

даресе децьрпова

санос раклі (оплески )

(1. Дуб, клен, береза, середа, кухар, продавець, лікар. Зайве слово – середа.

2. Вчитель, газета, кухар, продавець, лікар. Зайве слово –газета ).



- Вправи на швидкість читання

1) Скоромовка.


ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота в студії «Свобода»

- До речі, діти, диктори не завжди вивчають все напам’ять, інколи просто не вистачає часу, тоді вони читають з монітору. І це потрібно робити правильно та швидко. До роботи запрошую студію «Юних дикторів»: прочитати казку «Лисичка сестричка» (вибіркове читання).

- Робота в зошитах.

Т е с т у в а н н я.

1. Цей твір – це…

а) казка; б) оповідання.

2. Головний герой казки:

а) Лисичка; б) курочка.

3. За качечку, що віддали:

а) ягня; б) гусочку.

4. Що украла Лисичка:

а) гусочку; б) курочку.

5. Хто сміявся з лисиці:

а) невістка; б) зайці.

2. Вибіркова перевірка: а, а,б, а,б.

3. Оцінювання домашнього завдання.



ІV. Робота над темою уроку

1. Робота в студії « Новини» і «Вісті». Слухайте, міркуйте та стежте, чому назва в казці «Міньба».

- Читання вчителем 1 і 2 частини.

- Прошу допомоги у студії «ЮНИХ ДИКТОРІВ» (Учні продовжують читати казку)

- Отже запитання до всіх респондентів – це ті, кого запитують.

- Чому такий заголовок у цій казці? (Відповіді дітей )

СЛОВНИКОВА РОБОТА.

- Міньба – обмін Крамар – торгівець

Коробейник - мандрівний крамар, що розносив по селах у коробі дрібний товар.

Метнувся – побіг Чвалаєш – йдеш

2. Опитування щодо розуміння прочитаного.

- Хто герої цього твору? (Дід, баба, баришник-перекупник, пастух, вівчар, свинопас, коробейник).

- Розкажіть за малюнками, в якій послідовності здійснював міньбу дід,

3. Робота в парах.

(З’ясувати, скільки частин в тексті і придумати назву кожній частині)

Учитель. Під час ефіру можуть статися непередбачені ситуації – то матеріал не встигли підготувати, то виникли проблеми з технікою. Тоді диктор має рятувати ситуацію. Якщо диктор добре знає текст, то він без жодної проблеми закінчить ефір. Отож, висновок – добре знання тексту. Пропоную і вам попрацювати з текстом. Працюють всі у студії.


  • Підготовча робота до читання за особами.

  • Як треба читати слова діда? (стримано, впевнено)

  • Як треба читати слова інших міняйл (улесливо, хитро)

  • Як треба читати слова автора (розповідним тоном)

4. Читання казки за особами.

5. Гра «День – ніч» (день - читають дівчата, ніч – хлопці)


V. Домашня робота

- Переказати казку. Проілюструвати частини казок*.


VІ. Підсумок уроку

- Завершується наш ефір передачі «Гостини у казки».

- То у якої казки ми були в гостях?

- А чи підходить прислів’я «Проміняв бика на індика» до прочитаної казки?

- Так не даремно в народі кажуть: «Казки маленькі, а розуму в них багато».

Учитель. Ефір завершено. Ваші оплески, адже після завершення передачі учасники .

плескають, демонструючи отримане задоволення.


Список використаних джерел

  1. Политун О., Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. / О. Политун, Л. Пироженко К.: А.С.К., 2004. – 118 с.

  2. Едігей В.Б. Вчимося читати. Малюк. / В.Б.Едігей – К.: освіта, 1992. – с. 97

  3. Науменко В.О.. Читанка: Підручник для 2 кл. / В.О.Науменко. – Видання друге, доопрацьоване – К.: Генеза, 2010. – с.

  4. Нетрадиційні уроки в початковій школі. 2 клас / Л.І.Нечволод. – Х.: Торсінг плюс, 2007. с. 53.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка