Урок з української літератури та фізкультури: " Козацькі забави"



Скачати 60.68 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір60.68 Kb.
Донецька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат

I – III ступенів №19 для глухих дітей

Донецької облради

Інтегрований урок з української літератури та фізкультури:

Козацькі забави”



Вчителі:

Коритько Наталія Володимирівна,

вчитель фізичної культури

Молоткова Вікторія Віталіївна,

вчитель української мови та літератури,





Донецьк 2014

Анотація

Інтегрований урок – гра з фізкультури та української літератури "Козацькі забави" проведений в 5 класах, спеціальної школи для дітей з вадами слуху. У рок спрямовано на

активізацію фізичної та пізнавальної діяльності; формування почуття колективізму, товариської взаємодопомоги, удосконалення усного мовлення, збагачення словникового запасу учнів, розвиток фізичних якостей.



Мета: виховувати в дітей любов до України, повагу до національних традицій, долучити учнів до джерел національної історії та культури, пробуджувати національну свідомість, поглибити знання учнів про минуле нашого народу (про козаків і Запорізьку січ), пропагувати здоровий спосіб життя.

Задачі уроку: сприяти розвитку фізичних якостей: сили, спритності, швидкості, сміливості, навчити дітей застосовувати набуті уміння та навички вивченні на уроках літератури та фізкультури, збагачувати словниковий запас учнів, виховувати почуття колективізму, товариської взаємодопомоги, уміння швидко орієнтуватися, приймати рішення в неординарних ситуаціях, виховувати любов та патріотизм до рідного краю.

Тип уроку: інтегрований

Форма уроку: урок-гра.

Методи, прийоми і форми роботи: ігрові та змагальні методи, кросворд, бесіда (евристична), хвилинка відпочинку, рефлексія.

Засоби навчання: мультимедійна дошка, слайди, відео супровід презентації,, проектор, 2 стільця, 2 сорочки, 2 шароварів, 2 пояса, 2 шапки, 6 кеглі, 2 баскетбольних м'яча, 4 кошика, 2 гімнастичні лави, 2 малих м'яча, 2 дерев'яних коника, 2 кошика з горіхами ( 6 шт), 6 фішек, гімнастичні килими 12шт, плакат "Козацькому роду - нема переводу".

Місце проведення: спортивний зал.

Очікувані результати: Активізація фізичної та пізнавальної діяльності; формування почуття колективізму, товариської взаємодопомоги, збагачення словникового запасу учнів, високі фізичні досягнення.

Девіз уроку: Козацькому роду - нема переводу.
Перебіг уроку



  1. Підготовча частина уроку.

(Діти входять у спортивний зал під звуки маршу)

Учитель фізкультури:


  • Любі діти! Любов до свого народу, до своєї землі починається зі знання народних традицій, обрядів, звичаїв, зі знання народної творчості. Діти, сьогодні ми з вами, будемо подорожувати у давні часи, коли на Україні була традиція проводити "Козацькі забави". Недарма говорять: "Козацькому роду - нема переводу". То ж ви, повинні будете довести, що є гідними нащадками славних козаків. Серед козаків багато часу приділяється стройовій підготовці, що дисциплінує і дозволяє добре орієнтуватися

Учні шикуються у шеренгу

Вимірювання ЧСС

Стройові вправи:

а)повороти на місці, розрахунок, перестроювання з однієї в дві шеренги і таким чином ділячись на дві команди

б) Вибір отаманів та назви команд: діти повторюють назви команд:

«Соколята» та «Козачата»

Учитель фізкультури:


  • Хороших хлопців обрано. Відтепер ви, курінні отамани, маєте дбати і піклуватися про козаків свого куреня, як батьки про дітей.

II. Основна частина уроку.

Учні шикуються з двох шеренг в одну.

в) різновиди ходьби та бігу

г) комплекс загально - розвивальних вправ у русі

д) стройовим кроком рухаються до мультимедійної дошки

Учитель літератури:

- Діти, давайте пригадаємо, а хто ж називався козаком? Який мали козаки зовнішній вигляд?

(На слайді учням пропонується вибрати та назвати атрибути, які відповідають зовнішньому вигляду козаків. Наприклад: шаровари, пояс, чоботи, сорочка.)



Естафета «Одягни отамана»

Команди стоять в колоні по одному. На відстані 1 м стоїть отаман біля стільця з одягом. За командою вчителя гравець починає біг до стільця бере один одяг, одягає його на отамана і повертається до гравців, передаючі естафету наступному гравцеві долонями. Команда, що перемогла отримує 1 бал

Учитель літератури:


  • Добре, ви так швидко і вірно одягли отамана, але цього не досить для козака. Козак - це захисник, а всі захисники мають зброю. На слайді вам потрібно вибрати та назвати зрою козаків.(Шабля, пістолі, спис).

Учитель фізкультури:

  • Кожен козак вважає своїм обов'язком влучно стріляти, зараз ми перевіримо які ви стрілки.

Естафета «Стрілець»

Проти кожної команди на відстані 6м. установлюються квадратом 4 кеглі, ще через 6м установлюються гравці що не приймають участі в змаганнях, що тримають кошики. Кожен гравець повинен м'ячем збити кеглі, потім побігти за м'ячем і покласти його на місце, а потім побігти до наступної вправи взяти один м'ячик і влучити в ціль, в кошик. За кожне влучне попадання команда отримує 1 бал.

Учитель літератури:


  • Діти, пригадайте хто був справжнім другом козака? ( потрібно на слайді, вибрати та назвати друга козака - кінь).

Учитель фізкультури:

  • Кінь і козак - нероздільне поняття - це одне ціле, але для того, щоб добре сидіти в сідлі, переборювати великі відстані, верхи вести бій, треба багато тренуватися. Зараз ми це і зробимо.

Естафета « Вершники»

Діти тримають між ногами дерев'яного коника. Пробігти і передати естафету товаришеві

Учитель літератури:


  • Козаки були вмілими мореплавцями, на своїх «чайках» і маленьких човнах здобували перемоги. Але для цього їм необхідно було переборювати багато переправ і перешкод.


Естафета «Переправа»

Учасники підтягуються на гімнастичній лаві, тим самим пересуваючись вперед, потім повертаються назад передаючі естафету наступному гравцеві долонями. Команда, що перемогла отримує 1 бал

Учитель літератури:

- Команди так сміливо і відважно змагаються, а зараз перевіримо чи отамани теж такі вправні



Конкурс отаманів

(На слайді отамани відгадують кросворд).

1. Річка, яка оточувала Запорозьку Січ?

2. Постійне місце проживання козаків?

3.Будинок козака?

4.Острів, на якому знаходилась Запорозька Січ?

5. Помічник козака?

Хто швидше з отаманів буде відгадувати назву слів, той отримує 1 бал для команди


Учитель літератури:

  • Відомо, що козаки самі садили городину, самі обробляли город, щоб себе прогодувати. То ж і ви, зараз, покажете свою майстерність.

Естафета «Посади город»
Команди стоять в колоні по одному перший учасник тримає кошик з горіхами. На відстані від команд розставлені 6 фішок. По команді горіхи потрібно покласти у середину фішки. Другому учаснику потрібно їх зібрати.

Команда, що перемогла отримує 1 бал



III. Заключна частина уроку.

Хвилинка відпочинку

Учитель літератури:



  • Затяжні військові походи виснажували славних лицарів. Стомлені, вони поверталися до Січі у свої курені. Пізно ввечері вони сідали біля вогнища і відпочивали.

Учитель фізкультури:

1. Вправи на відновлювання дихання.

Діти сідають в коло ( біля вогнища):

-подивилися навколо;

-послухали;

-погріли руки

-погріли ноги

-потягнулися

Учитель літератури:

2. Рефлексія

- Що ми сьогодні робили?

- Який девіз сьогоднішнього уроку?

- Якими були козаки?

Вимірювання ЧСС



Учитель повідомляє команду-переможця і нагороджує їх (під музичний супровід учні покидають заняття).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка