Урок з української літератури в 7 класі Ослюк Т. Ф



Скачати 70.51 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір70.51 Kb.


Семенівська СЗШ

2014


Образ Планетника з однойменної повісті Б.Харчука

Відкритий урок з української літератури в 7 класі



Ослюк Т.Ф.

Образ Планетника із однойменної повісті Б.Харчука. Роздуми про сенс людського життя, добро і зло в повісті і в сучасному світі
Мета: охарактеризувати головного персонажа повісті, використавши прийоми компаративного аналізу;

Розвивати вміння школярів висловлювати свої думки в усному спілкуванні і при написанні творів-есе ;

Виховувати позитивне ставлення до добра і непримиренність в боротьбі зі злом.
Цілі уроку:

Учні знатимуть: зміст і побудову повісті-притчі Б.Харчука «Планетник»;

Учні вмітимуть: характеризувати головного героя твору, розкривати символічне значення образу квітки, висловлювати власні судження щодо прочитаного.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь і навичок.
Обладнання: портрет Б.Харчука і А. де Сент-Екзюпері, дидактичні мультимедійні матеріали, ілюстрації до творів.
Методи, прийоми і форми роботи: ґронування, робота в групах, випереджальне завдання, складання схем, таблиць, написання есе, метод «Прес», мікрофон, незакінчене речення, дерево рішень.
Оформлення дошки: портрети письменників, ілюстрації, таблиці.
Ім’я уроку: « Він такий як ми усі.»
Девіз: «Не скупіться людям на добро.»
Епіграф: «Ти плекай свій нарцис, не забувай , чий ти син.»

Борис Харчук

Перебіг уроку

І. Мотиваційний етап.
1.Зясування емоційної готовності до уроку – на окремому аркуші паперу (картка самоаналізу) намалювати сердечко певного кольору або смайлик свого настрою.

2. Метод «Подаруй мені радість» - посміхнутися один одному.


ІІ. Актуалізація суб’єктивного досвіду й опорних знань.
метод ґронування до слова «планетник» або добір спільнокореневих слів до нього.
ІІІ. Цілевизначення і планування.


  1. Представлення теми.

  2. Визначення цілей уроку.

  3. Пояснення імені уроку.

  4. Перевірка випереджального завдання після зачитування учителем уривку з повісті.



«Усе меркло: темніла гора. Ліс шумів і хлюпало озеро, зустрічаючи досвіток. І обізвалося луною з лісу: « Спробуй! Спробуй!» І попливло річкою. Так закінчилася остання зустріч юнака з учителем.

Він ще не знав, що стане Планетником, його чекали випробування».

Так хто ж такий Планетник?

Зачитування учнями домашніх есе «Він такий же як ми усі» (розділовий знак в кінці назви кожен ставить самостійно і відповідно до цього пише твір-ствердження, чи твір-заперечення).

Людина виконує якусь призначену вищими силами місію «хто знає, що йому написано на роду? Ми всі мов листя на дереві, - кожен листочок інший».



  • Чи згодні ви з цим твердженням? (метод мікрофон)

ІV. Виконання творчих завдань.
Поділ класу на групи, робота з текстом твору.


  1. Доповнити характеристику Планетника-юнака: бистре око, чуйне вухо, гострий розум, мрійливий, стриманий, лагідний, мовчазний, чуйний, сторожкий, уважний, якщо це можливо.



  1. Відновити текст твору.

«Ти людина, — говорить дід Капуш Планетникові, але юнак не знав, добре це чи зле, що він людина» І Капуш навчає: (відновлюють учні) ______________________________________________________________________________________________________Який закон світобудови? Двоїстість світу і людини, яка (відновлюють учні) ___________________________________________________

Завдання людини: (відновлюють учні)

______________________________________________________________________________________________________

Який заповіт залишає дід Капуш (відновлюють учні):

______________________________________________________________________________________________________

3. Перегляд презентації про «Маленького принца» - використання елементів компаративного аналізу – порівняння двох творів «Планетника» і «Маленького принца».

Чим подібні і чим відрізняються ці твори ми визначимо, виконавши ряд завдань, кожна група працює за індивідуальними завданнями: «Життєві цінності героїв» та « Спільне і відмінне в обох творах».


Планетник

Маленький принц

Планетник

Маленький принц

Життєві цінності

Планетник

Маленький принц

Краса







Творча праця







Любов







Здатність бачити серцем







відповідальність







4. Перегляд презентації «Добро і зло», аналіз схем « Добро і зло в повісті «Планетник»

Завдання для кожної групи окреме :



  1. Використавши метод «Прес» ствердити формулювання

Я вважаю, що Планетник і Маленький принц були добрими

Тому що………………………………………

Наприклад……………………………………

Отже…………………………………………..



  1. Прийом «Незакінчене речення» Душевна краса людини – це …

  2. Прийом «Дерево рішень»: добро і зло в нашій сучасності.


c:\documents and settings\администратор\local settings\temporary internet files\content.ie5\6xp20tzn\mc900441822[1].wmfc:\documents and settings\администратор\local settings\temporary internet files\content.ie5\q692hcy6\mp900449083[1].jpg

V. Рефлексія

Прослухавши пісню «Маленький принц», дати відповідь на одне із запитань (усно чи письмово)



  1. Чому Планетник і Маленький принц покинули нашу планету?

  2. Що для вас конкретно означає вислів «Причепури свою планету»?

  3. Чи завжди добро породжує добро і чому?

VІ. Підведення підсумків уроку – заповнення картки самоаналізу.

VІІ. Домашнє завдання

Усний твір на тему «Нам необхідно навчитися у Планетника….»


VІІІ. Епілог


Учитель читає поезію Т.Яковенко «Молитва»


Дозволь мені жити тихо,

Не заздрити , не гнівитись,

Не побажати лиха

Нікому на білім світі,

Не порадіти болю

Не позлоститись з горя,

І не узнать ніколи,

Хто мій найбільший ворог.

Господи Вседержителю,

Мудрим підтримай словом,

Дай мені так прожити,

Щоб не зробити злого.

Злого не тільки вчинком,

Але й у думці грішній!

Боже , я ж тільки жінка,

Дай мені в серце тиші,

Дай мені в серце миру,

Лагідності у мислі,

Дай мені в душу віру

У найдревнішім смислі.



Картка самоаналізу
Прізвище ім’я ____________________________________
Мій настрій
На уроці я виконував(ла) такі завдання (відмітити потрібне, оцінити роботу в балах):

  1. Робота в групах____________________

  2. Випереджальне завдання____________

  3. Заповнення таблиць________________

  4. Мікрофон________________________

  5. Рефлексія________________________

Мій настрій на закінчення уроку


Урок сподобався (чим саме)

___________________________________________________________________________________________________

Урок не сподобався (чому)

___________________________________________________________________________________________________




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка