Урок з української мови проведений в 3 г класі вчителем Власовою Т. Ю



Скачати 52.91 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір52.91 Kb.
Відкритий урок з української мови

проведений в 3 – Г класі вчителем Власовою Т. Ю.



Мета. Повторити та закріпити раніше вивчений матеріал;

закріпити поняття: назви істот і назви неістот, власні і загальні назви,

рід іменників, змінювання іменників за числами і відмінками;

розвивати аналітико - синтетичні вміння учнів, уяву,мислення, пам'ять, увагу, зв'язне мовлення; прищеплювати культуру мовлення;

виховувати інтерес до вивчення мови, позитивні риси характеру,

Обладнання: предметні малюнки, сигнальні картки, магнітна дошка, таблиці, відеозаписи, мультимедійна дошка, ноутбук.

Хід уроку:

1. Організація класу

Створення емоційного настрою:

Я всміхнуся сонечку: Я всміхнуся дощику:

- Здрастуй, золоте! - Лийся, мов з відра!

Я всміхнуся квітоньці - Друзям усміхнуся -

Хай вона цвіте! Зичу їм добра!

- Сонце зігріває всіх своїми променями, даруючи тепло. А як воно зігріє нас і наскільки буде щедрим до нас - залежатиме від наших знань та роботи під час уроку. Кожна ваша відповідь — це окремий промінчик «Сонечка». Чим більше правильних відповідей, тим і більше промінчиків!

2. Оголошення теми і мети уроку

- Дорогі діти! Шановні гості! Сьогодні наш урок української мови присвячений пов¬торенню вивченого про іменник. Проходитиме він незвичайно. Я пропоную вам зіграти у гру «Що? Де? Коли?». Для цього, як ви бачите, учні нашого класу поділені на команди знавців української мови: « Червень », « Помаранч», «Жов тень », « Зелень », « Блакить », «Синь», « Бузок ». ( Далі йде представлення командирів груп). Досвідчені мовознавці нашої школи ставитимуть відеозапитання стосовно іменника, а учні-знавці мають відповісти на нього теоретично, а також довести свою обізнаність з даної теми, виконуючи практичні завдання. За кожну правильну відповідь команді нараховуватиметься очко – Сонячний зай- чик у вигляді «зірочки», яка кріпитиметься на прапорець кожної з команд. По мірі опрацювання завдань на нашому «Сонечку» з'являтиметься промінчик.

- Отже, починаємо гру! ( Звучить мелодія до гри «Що? Де? Коли?».)

3. Хвилинка каліграфії

- «Розминка»: Сс Со Сн Сц Се Сонце

- Пояснення значення слова «сонце» (пряме значення - назва зірки, назва предмета неживої природи, переносне - звертання мами до дитини, назва комахи...)

- Сладання речення зі словом «сонце», запис його у зошитах (один учень з коментарем біля дошки), визначення граматичної основи речення.

- Отже, ми з вами таким чином повторили пряме і переносне значення, в яких можуть вживатися іменники та роль іменників у реченні. Це перший промінчик - «пряме і переносне значення», а другий - «роль іменника в реченні»

4. Повторення вивченого матеріалу

4.1 Повторення поняття «іменник»

- Переходимо до опрацювання завдань досвідчених мовознавців нашої школи. - Що таке іменник? ( Відеозапитання задає директор школи )

- Відповіді команд. ( За правильну повну відповідь команді нараховується очко -«зірочка».)

Практичне завдання: записати за 3 хв якомога більше іменників — словнико вих слів, вивчених в 3 класі.

Перевірка виконання завдання: обмін зошитами, взаємоперевірка, виставлення кожному члену балів на аркуші команди. Доповіді командирів команд.

Нарахування очок.

Прикріплення промінчика «поняття іменника» до «Сонечка».

4.2 Повторення поняття «Іменники - назви істот та іменники - назви неістот»

- Як розрізняти іменники — назви істот та іменники — назви неістот? ( Відео запитання від вчителя початкових класів)

- Відповіді команд. (За правильну відповідь команді нараховується очко -«зірочка»)

Практичне завдання: записати за 3 хв іменники - назви предметів на малюнка: (лисиця, ведмідь, пшениця, директор, лінійка, тролейбус, півень, ялина, портфель, олень), поділивши на дві групи: перша колонка — назви істот, друга - назви неістот. Група: лисиця, ведмідь, директор, півень, олень. Група: пшениця, лінійка, тролейбус, ялина, портфель.

Перевірка: відповідає представник команди, яка першою виконала завдання, решта - «сигналять» сигнальними картками.

Нарахування очок.

Прикріплення промінчика « назви істот і неістот» до «Сонечка».

4.3 Повторення поняття «власні і загальні назви»

- Які іменники є власними назвами, а які відносимо до загальних назв? (Відео запитання від завуча школи)

- Відповіді команд. ( За правильну відповідь нараховується очко — «зірочка»). Практичне завдання: робота з деформованими словами.

- На таблиці подані слова, букви яких розсипались. Зберіть, будь ласка, їх у назви та запишіть за алфавітом.

Днцоеьк Трнеопіьл Лгуанськ

Кїви Жтиорим Хльмеинькийц

Перевірка: самоперевірка.

Нарахування очок.

Прикріплення промінчика «власні і загальні назви».

5. Фізкультхвилинка - «Музична пауза»

6. Вправи для очей: «Човник», «Колесо», «Спляча вісімка».

7. Хвилинка - цікавинка (доповідь довідкового бюро):

- Іменник - велетенська, могутня, незрівнянна за можливістю поповнення новими словами частина мови. Бо людина завжди щось пізнане опредмечує.

У найбільшому 11 — томному Словнику української мови нараховується близько 135000 слів. Половина з них припадає на іменники.

8. Повторення поняття «рід іменників»

- Як визначати рід іменників? ( Відеозапитання від вчителя початкових класів)

- Відповіді команд. ( За правильну відповідь нараховується очко - «зірочка».)

Практичне завдання: за 3 хв скласти і записати якомога більше іменників із букв слова «апельсинчик» ( син, чек, Альпи, сич, лапи, лин, пилка, капель, синичка, лисичка, синька, сила, лис,...)

Перевірка: перемагає команда, яка запише найбільше слів, визначивши їх рід.

Нарахування очок.

Прикріплення промінчика « рід іменників»

9. Повторення поняття «змінювання іменників за числами і відмінками»

- Як змінюються іменники? (Відеозапитання від вчителя початкових класів)

- Відповіді команд.

Практичне завдання: вправа на вправляння у змінюванні іменників за числами і відмінками.

На мультимедійній дошці висвітлюється вірш А. Костецького « Все починається з мами». Учні мають знайти допущені помилки та записати виправлений текст вірша.

Все починається з мами

Можна у (світ) чимало зробити:

Перетворити (зима) на літо;

Можна (море) й (океан) здолати,

(Гора) найвищу (штурм) узяти,

Можна пройти крізь пустелі і хащі...

Тільки без (мама) не можна нізащо,

Бо найдорожче стоїть за (слово):

Все найдорожче починається з (мама)!

В кожній команді написання рядків вірша та визначення числа та відмінка змінених іменників проводить командир.

Перевірка: Командир кожної команди зачитує виправлений рядок. Вчитель одночасно з ним виправляє текст вірша. За кожен правильно виправле ний рядок вчитель зараховує очко команді.

Нарахування очок.

Прикріплення промінчика «змінювання іменників» до «Сонечка».



10. Домашнє завдання ( диференційоване):

- «Ідея» (сильні учні) - скласти і записати розповідь-казку чи вірш про іменник.

-«Маяк» (учні з достатнім рівнем знань) та «Парус» (учні із середнім рівнем знань) - повторити вивчений матеріал по темі.

11. Підведення підсумків

Підрахунок «зірочок».

Рахування промінчиків «Сонечка».

- Завдяки вашій плідній праці на уроці наше «Сонечко» має 7 промінчиків. Кожній з наших команд воно дарує разом із промінцем своє тепло, світло і надію на те, що ви любитиме, вивчатиме і знатимете свою рідну українську мову!



Любіть, шануйте нашу мову -Культури нашої основу!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка