Урок за розділом «Народні дитячі пісні та малі жанри»



Скачати 53.54 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір53.54 Kb.
Тема. Підсумковий урок (за розділом «Народні дитячі пісні та малі жанри»).

Мета: узагальнити і систематизувати уявлення учнів про усну одну творчість; повторити жанри усної народної творчості; перевірити знання, уміння та навички учнів; формувати в учнів предметні компетентності (учень знає, розуміє, застосовує, виявляє ставлення, оцінює); розвивати творчі здібності і мовлення учнів, інтерес до вивчення усної народної творчості; виховувати любов до рідного краю, культури рідного народу, гордість за талановитий український народ, який залишив нас багату спадщину.

Обладнання: Деревце яблуньки «Усна народна творчість», ілюстрації, фотографії народних музичних інструментів, малюнки до загадок.

Хід уроку



І. Організація класу

- Сядьте діти всі рівненько, посміхніться всі гарненько.

Діти: - Настрій на урок візьмемо,

Працювати розпочнемо,

Посміхнімося ще раз,

Бо у нас найкращий клас!



ІІ. Повідомлення теми уроку. Емоційна і змістова підготовка учнів до роботи на уроці

  • На уроках читання ми знайомились з творами усної народної творчості.

  • Хто мені нагадає, які саме це твори?

  • Чому ці твори є усною народною творчістю?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • А щоб краще запам’ятати все те, з чим знайомилися на уроках читання, ми звернемося до нашої чарівної яблуньки, на якій висять стиглі, соковиті плоди.

  • А хто нагадає, коли достигають яблука, в яку пору року?

  • А зараз яка пора року?

  • Які зміни відбуваються в природі цієї пори?

  • Восени обов’язково збирають врожай на городі та в садах.

  • Сьогодні ми зберемо врожай наших знань.

  • Подивіться на чарівне деревце. В нього стовбур має назву, гілочки мають назву.

  • На кожній гілочці яблука з завданням, того чи іншого жанру.


ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми

Завдання 1

  • Як називається короткий віршик, що допомагає під час гри визначити чергу учасників. (Лічилка). Лічилку промовляють в особливому ритмі, що допомагає рахувати.

  • Ваше домашнє завдання було вивчити лічилку. Давайте перевіримо, які ви знаєте лічилки?



Розучування лічилки зі слів учителя.

Вийшла Оля на стежинку

Загубила там корзинку,

А в корзинці-паляниця

Хто з’їв – тому жмуриться.
Завдання 2


  • Прочитайте і скажіть, як називаються ці твори усної народної творчості




Бо горила багато говорила.


  • Мишка раз прийшла до кішки,

Уклонилась кішці в ніжки.

Кішці – смішки,

Мишці – нітрішки.


  • Босий хлопець сіно косить

Роса росить ноги босі.


  • Чим вони відрізняються від віршів? У чому їх чарівна таємниця?

  • Вимова скоромовок сприймається як весела забава, тому діти їх люблять: той, хто прагне швидко розповісти скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова. Потренуйтеся у читанні скоромовок.

Гра-змагання «Не зіб’юсь» ( прочитати тричі скоромовку без помилок).

  • Молодці! Ви виконали друге завдання.

Фізкультхвилинка
Завдання 3

  • А зараз послухайте і скажіть, з якої гілочки ми зірвемо яблучко?

  • Як називається цей жанр усної народної творчості:

Короткий твір, в основі якого лежить цікаве, дотепне запитання, часто у віршованій формі, що потребує відповіді? (Загадка)

  • Перевіримо ваші вміння відгадувати загадки.




  • Мов маленький м’ячик,
    Висить, а не скаче,
    Рум’яне, гладеньке,
    На смак солоденьке.
    (Яблуко)

  • Куди повзе – за собою хатку везе. (Равлик)

  • Дерев’яна, але не поліно,

Шість дірочок має, про все заспіває. (Сопілка)


  • Які ще українські народні інструменти ви знаєте? (Бандура, кобза, трембіта).

  • Пропоную вам послухати, як звучить український народний інструмент сопілка (звучить мелодія сопілки)

Завдання 4

  • Як називаються короткі, влучні народні вислови повчального змісту часто римовані?

Зараз попрацюємо в групах. У вас на папері написано набір слів, з яких потрібно скласти прислів’я і розказати, як ви його розумієте.

  • Не хвали сам себе, … (нехай тебе інші похвалять).

  • Менше обіцяй - … (більше роби).

  • Сто раз відміряй, (а один раз відрізай).

  • Хто спішить, …(той людей смішить).

  • Яблучко від яблуньки…(недалеко котиться).




  • Прислів’я часто називають «золотими зернятами народної мудрості». Чому саме?

  • Тому, що вони навчають як жити, як треба поводитися, виховують


Завдання 5.

Продовжити речення: «Пісня – душа…» (народу).



  • Важко уявити собі життя українського народу без пісні. Українці - співуча нація, і пісня супроводжує їх усе життя, збагачуючи неповторною красою мистецтво слова.

  • З’єднайте слова пісень лівого і правого стовпчиків

Пісні-забавлянки «Іди, іди, дощику»

Пісні-небилиці «Ходить гарбуз по городу»

Пісні-заклички «Два півники»

Пісні-ігри «Зайчику-зайчику»


  • От і ми зараз з вами заспіваємо дитячу пісеньку-гру.

(Діти співають українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу»

.

- Ось ми пригадали все, що вивчили про усну народну творчість.

- Крім цих жанрів усної народної творчості, існують і інші: байки, гумористичні твори, казки тощо. З ними ми ознайомимося пізніше



V. Підсумок уроку. Оцінювання

Метод «Мікрофон»



  • Що вам сподобалося на уроці?

  • Про що ви дізналися?

  • Що запам’ятали?




  • Наша мова багата на твори усної народної творчості. Фольклор дає сили і розум народові, є прикрасою літератури і мистецтва. Читайте книги – і ви багато дізнаєтеся із цього невичерпного джерела народної мудрості.


VІ. Домашнє завдання
Намалювати ілюстрацію до одного із вивчених творів усної народної творчості


КЗ «НСЗШ №9»

«Підсумковий урок. За розділом

«Народні дитячі пісні та малі жанри»
Проведений у 2-В класі

Класний керівник: Коваленко І.С.

Нікополь 2014р.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка