Урок за темою «Дієприслівник» у 7-му класі



Скачати 43.73 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір43.73 Kb.


Ганна Олегівна Коняхіна,

переможець обласного етапу і учасник Всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2007»


Узагальнюючий урок за темою «Дієприслівник» у 7-му класі
Тема. Узагальнення вивченого про дієпри­слівник як особливу форму дієслова.

Мета: закріпити знання учнів про дієпри­слівник, його ознаки, повторити правила написан­ня дієприслівника з часткою не, вдосконалити орфографічні й пунктуаційні навички, розвивати вміння сприймати і редагувати речення з дієприслівниковими зворотами, формувати активну пізнавальну мотивацію учнів, упевненість у влас­ній спроможності самостійно здобувати знання, виховувати повагу до народних звичаїв.

Обладнання: алгоритм "Самоконтроль-про­гноз", "Подвійне коло".

Т и п уроку: урок-узагальнення.

Хід уроку

Самооцінка знань.


Я вважаю, що зміг вивчити і запам’ятати



на ……… балів













Робота з текстом: переписування із завдан­ням. Прочитайте текст, запишіть його в зошити, розкриваючи дужки і розставляючи розділові знаки.

  • Завдання для учнів, які в першому пункті алгоритму оцінили свої знання від 7 до 12 балів.

  • Знайдіть у тексті речення за поданою схемою:

­­­­ , ДЗ, , ДЗ.

і вкажіть вид і час дієприслівників.




  • Завдання для учнів, котрі оцінили свої знання від 1 до 6 балів.

  • Випишіть із тексту дієприслівники і визначте вид і час їх.

Водохреща - третє найбільше і завершальне свято (різдвяно) новорічного циклу. З ним пов'язують хрещення на (Й,й)ордані (Х,х)риста. Відтак у всіх селах де були (Ц,ц)еркви святили воду. Зранку чоловіки йшли до річки і ставили поруч з ополонкою хреста вирубавши його з льоду. Під обід священик виголосивши молитву освячував воду занурюючи в неї срібного хреста. Після чого починали гуч­ну стрілянину випустивши в повітря кілька пар голубів.

Віддавна в народі посвяч(ен,енн)у на (В,в)одохреща воду вважали порятунком від багатьох недуг (З календ.).



Колективна перевірка завдань. "Уважно стеж":

  • пояснення орфограм і пунктограм у тексті -4 бали.

  • коментування диференційованого завдання -4 бали.

(На полях зошита учні фіксують результати ви­коптиш кожного завдання. Якщо є огріхи, то за кожні 2 помилки віднімають по 1 балу.)

Робота в парах "Ти - мені, я - тобі". Роз­кажіть одне одному, що таке дієприслівник, які йо­го ознаки і синтаксична роль. Оцінивши знання співрозмовника максимально 4-ма балами, підсу­муйте свій результат і запишіть його на червоному полі біля цифри "1".

"Хвилинка лексикології". Доберіть до слова ви­голосивши синоніми. Складіть із двома з них речен­ня. (Це завдання вчитель перевіряє сам протягом уроку, виставляючи оцінку на червоному полі біля цифри "2".)

Словниковий диктант.

Не питаючи, недописавши, не гаючи, не пізнавши, не­покоячись, недооцінюючи, не вміючи, не знаючи, ненави­дячи, не зловивши, не відкидаючи, не працюючи, не посіявши, нехтуючи.



(Учні ланцюжком коментують написання дієприслівників, виправляють помилки, оцінюють словниковий диктант, віднімаючи від 12 по 1 балу за кожну помилку, і фіксують результат па червоному полі біля цифри "З".)

Самостійна робота. Запишіть речення, роз­ставляючи розділові знаки при дієприслівниковому звороті.

Варіант І.

Не взявшись за сокиру хати не зробиш. Не спитавши броду не лізь у воду. Не працюючи ситий не будеш. Не бажаючи образити скажу.

Варіант II.

Не посіявши не пожнеш. Не нагнувшись гриба не знайдеш. Не маючи гербового вживай простого. Не хва­лися йдучи у бій.

(Для перевірки вчитель пропонує прокоментувати пунктограми тим учням, котрі, засвоюючи матеріал про дієприслівниковий зворот, мали низькі бали. Реш­та учнів перевіряють правильність виконаного зав­дання (максимальна кількість балів - 12, а якщо були помилки, то віднімають по 1 балу за кожну. Резуль­тат записують на червоному полі біля цифри "4".)

Оцінювання.

Учитель. Підсумуйте кількість балів червоно­го поля та поділіть на 4; це середній бал. Підніміть руки, хто одержав від 4 до 7 балів, а хто - від 8 до 11. Порівняйте результати кожної смужки і зробіть висновок: "Мені треба попрацювати над ..."



Домашнє завдання.

  1. Повторити програмовий матеріал про діє­прислівник як особливу форму дієслова, звернув­ши особливу увагу на виявлені вами прогалини у знаннях.

  2. Підготуватися до тематичної контрольної ро­боти - диктанту.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка